/spanien/barcelona/forum/6813.aspx/spanien/barcelona/forum/6813.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pep #4
2013-07-15 00:32
Jag tycker vi ska satsa på Cesc som central mittfältare nu. Få ett rakare spel med honom bakom Cesc. Iniesta får agera lite mognare likt Xavi spelat och Busquets gör sin grej som vanligt.

Kan bli bra detta! vi har en hel del talanger redan och Thiago kommer ångra sig till 100%
SoN_Un
2013-07-15 00:30
Barca o Mort!

hur kan tito säga det. när roura säger med ungefar 1 månad kvar i sägsongen ( kanske har fel) att dom inte tänker på klausul o vi tar ut laget efter träningarna:S.
jag säger itnte att rosell är ängel men aldrig i livet att han kan va så dom som inte talar om tränaren om kontraktet. o detsamma med tito om han ej frågar om det fanns klausul i kontraktet. så drf köper jag inte att sandro ska han döljt skitet. tito trodde att thiago skulle hunda efter honom men blev tyvärr inte så. men helt ärligt i slutändan är det thiagos fel. snubben va 21 år. xavi iniesta på hans position. han är skadad i 2 månader o ändå spela 50% av matcherna. vad har hade han förväntat sig, peta messi?:S
Barcelona Diar Shekha
2013-07-15 00:27
Barcelona barca!54
2013-07-15 00:24
Puyol El Capitano 5

Det är klart, de vill alla bibehålla en bra image.
Jeffson
2013-07-15 00:24
Jag skiter i om Xavi är 100 år gammal eller om Neymar är Pelé x 2 eller om Silva kommer just nu (fast det är klart att man vill). Den absolut viktigaste frågan för mej i dagens Barcelona är att styrelsen ska ut med huvudet före ur MIN klubb. Och Tito får gärna ta hand om knattarna igen, för nåt jävla a-lag ska han inte styra iallafall.

Rosell, Zubi, Freixa, Bartomeu mfl är ett jävla virus för den här klubben.
Jag vet inte exakt vad orsakerna är att Thiago lämnar. Men att en supertalang som är fostrad av klubben väljer att byta klubb och gå ner i lön vid 22 års ålder borde indikera att NÅGONTING är fel, mycket fel. Det är Barcelona vid pratar om nu, inte Porto.

Det är en extraordinärt robust samling av inkompetenta personer Rosell har knutit till sej. Och varenda en jävel av de ska väck!

Och självklart är det inte enbart pga förlusten av Thiago som får mej att ilskna till.
Barcelona Diar Shekha
2013-07-15 00:23
Angående Thiago.

Han fick spela 45 matcher 2011/2012 med Pep Guardiola. Den här säsongen har han fått spela 36 matcher med Tito Vilanova plus att han var borta i nästan två månader i höstas när vi hade tight schema, så han hade säkert fått spela mer än 45 matcher om han hade varit frisk. Och när jag säger 45 matcher så menar jag självklart inte 45 starter utan adderar ihop starterna med inhoppen och ingenting annat.

Det är väldigt många som har pekat på att han fick mer matcher under Guardiola och det är sant men ingen nämner att Thiago var borta i två månader med Tito..

Jag tänker inte gråta för att Thiago lämnar, det är upp till honom. Han har inte gjort speciellt mycket för A-laget för jag ska ta och torka tårarna. Vi vann en sexling utan Thiago och nu en ligatitel som han inte hade stor bidrag till. Ni får gärna kalla mig kall men vi lyckades ersätta RONALDINHO, så vem är Thiago liksom? Messis kusin? Han är 22 år och får mer än 30 matcher i en klubb som tävlar om tre titlar varje säsong samtidigt som han har Xavi och Iniesta framför sig. Jag hade förstått om Bartra eller Montoya klagat men inte Thiago. Och jag tycker inte alls han är världsklass så som många här inne påstår eller att han skulle vara största talangen i La Masia efter Messi! Har ni inte sett Busquets, Gerard Deulofeu, Samper och Grimaldo tex? Thiago har stannat i utvecklingen och jag tycker att hans säsong var sådär. Han var verkligen inte wow och han var inte usel heller, han var där i mellan.

Så nu ska han till Bayern för mer speltid. Återigen till Bayern Munchen. Tror någon på fullaste allvar att han blir ordinarie nästa säsong där? Han har 6 mittfältare som spelar på hans position och som är redan bättre än honom, då räknar jag inte med Robben och Ribery. Bayern har även köpt Götze, tror Thiago att Guardiola kommer offra en viktig kugge bara för honom? Har Thiago en aning om vad det är för lag Guardiola ska träna? Jag älskar GUARDIOLA av hela mitt hjärta och jag önskar honom all lycka. Han måste bevisa en hel del i Bayern för att han kommer till ett lag som har precis vunnit TRIPPELN, enligt mig så kan han bara förlora på det. Guardiola blir kanske inte ens långvarig i Bayern, vad händer tex om Dortmund (som har köpt bra spelare och lär va revanschsugna efter förra året) vinner ligan och Bayern torskar CL? Guardiola har andra bekymmer som är viktigare än att få in en Thiago i startelvan. Han lär väl få sina 20-30 (inhopp och starter) i Bayern och med tanke på att de ska delta i 6 turneringar men att han ska bli ordinarie inom en snar framtid är långsökt för mig!

Men Men, jag önskar honom all lycka och jag hoppas att han blir en stjärna där i slutändan men jag vill aldrig mer se honom i i Fc Barcelona. Han har gjort sitt val och ska stå för det, jag vill inte se honom gråta efter KATALONIEN när saker och ting börjar gå åt skogen i Bayern. Ja, det här gäller inte bara Thiago, utan även andra som väljer att lämna. Och jag kan säga rakt på sak att jag var emot köpet Fabregas och det är jag fortfarande, tycker att han borde få ha stannat kvar i Arsenal och ruttnat. Man ska stå för sina handlingar!
Barcelona Puyol El Capitano 5
2013-07-15 00:22
Blaugrana91

Håller med dig om att Thiago har fått hybris och jag önskar honom verkligen inte lycka till. Jag är besviken som fan på honom och ska försöka intala mig själva nu att han inte betydde ett skit för mig i Barca..
Jag hade velat att han stannade och kämpade och kunde motbevisa Tito att tro på honom och visa att han ska ha en större roll i truppen.

Ska också bli kul att se hur det går för Tito med hans så kallade "spel idé" där han inte räknade med Thiago. Jag hoppas han motbevisar mig men det tror jag inte..

Rosell, ledningen och Tito, jag väljer att skylla på hela gänget. Jag tycker att alla har ett ansvar i den här soppan.

Jag har också en känsla av att den här firman kommer ge "skulden" på Thiago.
Barcelona Barca o Mort!
2013-07-15 00:21
son_un

Läste detta på ett annat forum

"The 18m buyout was indeed dependent on x amount of gametime. Responsibility lies on Rosell for allowing that clause in the first place and for not communicating with Tito about it. Whether true or not, Tito said in a press conference he didn't even know about it."
Barcelona Pep.G
2013-07-15 00:20
Rambla

Jag håller med dig, han betyder så lite för mig med att det är ingen mening ens med att tänka på det så mycket. Men du måste medge att utvecklingen i vår kära klubb är på väg åt fanders.

Jag menar, det är en jädra skillnad på att ha två riktiga fotbolls filosofer i Pep och Cruyff som styr laget än att ha en gammal målvakt som Zubi eller en sjuk stackars massör som Tito.

Det måste hända nåt, och det drastiskt.
Barcelona Hetfield
2013-07-15 00:20
Nåja, visst är det inte kul att tappa en talang, men talanger kommer och går men kärnan i laget är kvar. Barcelona är kvar. Neymar är här. Messi blir bara bättre. Iniesta blir mer elegant. Xavi blir klokare. Pique blir kanske lite mognare. Puyol blir bara härligare att titta på.
Barcelona Smogen
2013-07-15 00:18
Tito visste ju inte ens om Thiagos klausul eftersom ledningen inte informerade honom om den. Sen så sa han visserligen att han inte skulle gjort något annorlunda ändå. Därför är det ju rätt mycket Rosells och Zubis fel.
Samtidigt som Tito naturligtvis skulle vilat Xavi till förmån för Thiago ändå, samt borde övertalat honom att stanna. Tydligen ser Pep något i Thiago som inte Tito ser.

Så här ser jag Tito just nu....

"Mr. Play It Safe was afraid to fly
He packed his suitcase and kissed his kids goodbye
He waited his whole damn life to take that flight
And as the plane crashed down he thought
"Well isn't this nice..."
Barcelona barca!54
2013-07-15 00:17
SoN_Un

Jag håller med till 100 %. Den största orsaken är Tito, som inte har visat tillräckligt mycket förtroende. Tito vill endast uppnå, resultat, vilket skadar talang utvecklignen i klubben. Anledningen till detta är den enorma pressen som barcelonas tränare
SoN_Un
2013-07-15 00:15
kan folk sluta suga av pep!
Barcelona Smogen
2013-07-15 00:14
Mido

Då glömmer du mig som tycker Thiago och Pep är svikare, SAMTIDIGT som jag anklagar Rosell Tito och Zubi! ;)
SoN_Un
2013-07-15 00:12
en fråga till alla. vad har rosell med det här o göra ärligt väx upp fan. det är tito som fuckade klausulen. väljer att bänka honom i betydelselösa matcher. otroligt låg nivå här asså
Barcelona Blaugrana91
2013-07-15 00:12
Puyol El Capitano 5 Som sagt det är Thiago som fått hybris.... För övrigt, hur gammal är du? Skärp dig.
Barcelona basaric - "el guaje"
2013-07-15 00:11
Mido

Jag ska göra det väldigt enkelt för dig.

Thiago har varit bra sedan debuten i Barcelonas A-lag, han har såklart utvecklats på vägen. I snart fyra år har han väntat på chansen och för två år sedan blev han uppflyttad.

I kontraktet så stod det att han skulle spela 40 % av matcherna (osäker på procenten) för att hans utköpsklausul inte skulle aktiveras.

Det var inga problem med det förrän Vilanova kom in i bilden. Under Guardiola så fick han mycket speltid. Trots stort intresse från många stora klubbar i Europa så valde Tito att inte spela honom när ligan var avgjord för att han inte skulle lämna klubben.

Hur hade du tolkat det? Du vet att många stora klubbar vill ha dig, samtidigt som din nuvarande klubb inte verkar ha några planer för dig. Klart man lämnar.
Barcelona Culee
2013-07-15 00:10
Bayerns troliga elva, då inte Pep gillar divor som Robben. Hur stark är den egentligen? Säljv tror jag på En Dröm CL-final mot Barca o bayern

----------------- Neuer ------------------
Lahm - Boateng - Dante - Alaba
--------------- Martinez -----------------
Götze - Thiago - Schweinsteiger - Ribéry
---------------- Müller///Manzukic ------------------
Barcelona Hetfield
Stoichkov

Haha, med sektliknande beteende så menar du att folk blir allmänt hotfulla och otrevliga när man argumenterar och går emot deras åsikter?

Du har rätt. Det är lite scientology över det, men det är kul med olika åsikter och lite hetsiga diskussioner, sålänge personen klarar av att vara någorlunda trevlig.
Barcelona Puyol El Capitano 5
Seriöst, det svartnar för ögonen. Vilken tur att Tito och Rosell inte bor i krokarna.. fan jag vet inte vad jag hade gjort med idioterna.

Det här är ett skämt inget annat. Tito MÅSTE försvinna omedelbart.
SoN_Un
2013-07-15 00:08
inte med eriksen snabbt.. billig o kan bli hur stor som helst.. men vad som kommer hända är att vår senila tränare o tjockisen zubi som kanske föredrar lite golf o vin provning. kommer att skita i honom i sommar där man kan få honom för 15. o nästa somma lägga 40.

ärligt kolla på honom.
Barcelona Stoichkov~
2013-07-15 00:07
@Hetfield:
Nu känns det verkligen som att du har fått emot dig hela "sekten". Det är den känslan man får ibland när man läser hur inläggen ser ut. Hatar människor med sektbeteenden. Det här är mitt sista inlägg i detta forum någonsin.
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
@Gud är störst! - Pep el rei!:

Hahah kolla in tacklingen vid 1:25! Så typiskt små ungar o försöka tackla varandra bara, helt sjukt att Thiago inte har förändrats i ansiktet , fortfarande lik sedan han var liten :P
Barcelona Blaugrana91
Puyol El Capitano 5

Hur vet du att han inte försökte prata med honom?
Rosell, Xavi m.fl.. har ju även försökt prata förstånd med Thiago och sagt att han måste ha TÅLAMOD, hans tid hade kommit. Jag är säker på att Thiago hade fått betydligt mer speltid denna säsong om han hade stannat.

Som sagt ingen vet här om Tito kanske sagt att Thiago skulle fått mer speltid succesivt.

Men Thiago verkar ha fått hybris och kräva att bli startspelare bara så där, så går det inte till...

Han saknar tålamod och därför lämnar han.

Barcelona barca!54
Det finns flera faktorer varför Thiago lämnar, men den största orsaken är att Tito inte har visat förtroende för honom. Om pep hade varit tränaren hade detta aldrig hänt. Anledningen till att Tito agerar så här beror på att han tänker kortsiktigt före långsiktigt. Tito eftertäder Pep som med största sannolikheten har uppnått barcelonas största storhetstid genom all hisotria. Förutom det så tränar han BARCELONA, där alla förväntar sig att laget ska vinna alla matcher. Med andra ord ser jag Titos utbeblivande förtoende för tihiago som själviska beslut, vilket resulterarde i flytten till bayern
Barcelona Dinho, Messi
2013-07-15 00:06
basaric - "el guaje"

Absolut förstår vad du menar, för mig är en frisk Xavi fortfarande klasser bättre. Fabregas har faktiskt viktiga egenskaper i tyngd och djupledsspel även om jag självklart sett hans brister i år. Tycker att det borde finnas plats för båda två. Antar att det jag vill få fram är att Thiago enbart baserat på prestationer i Barca inte förtjänat att slå ut Xavi från startelvan vilket lämnar en rotationsplats på mitten som det logiska alternativet. Vilket i sin tur leder till att jag tycker att han gör ett dåligt beslut i att inte vänta ett eller två år till. För att gå om Xavi och ta hans plats.

Samt att reaktionerna på forumet i mitt tycke blivit oproportionerligt starka. Det finns många exempel på stora talanger som ej lyckats ta steget fullt ut.
Barcelona Rambla~
2013-07-15 00:06
Pep.G Du och andra får tycka precis som ni vill, jag respekterar det fullt ut. Jag känner heller inte aggressivitet gentemot Thiago och begär heller inte att andra ska göra det. Jag är bara besviken på honom och sättet han lämnat på. Han betyder helt enkelt inte något längre för mig. Nu kommer jag istället lägga fokus på S Roberto och hoppas på att han lyckas. Visst, en annan spelartyp och inte samma råtalang som Thiago men kan ändå bli en viktig truppspelare för oss.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mido
2013-07-15 00:05
Vi har delats upp i två läger, de som tycker att Thiago är en svikare å de som hackar på Tito å rosell. Jag håller med lägret "Thiago är en svikare" varför? Jo, för att jag själv spelade i ett fotbollslag å jag tyckte att jag va en grym anfallare, men min tränare tyckte att jag hade för bråttom å borde vänta. Jag väntade i 3 säsonger tills jag fick äntligen min chans, å gjorde 30 mål den säsongen (division 2) Ni som tycker att Tito å Rosell gjorde inget, hur vet ni det? Varför inte att de har suttit med Thiago å han va fast besluten att lämna, ska de pussa hans händer å fötter för att stanna? Till och med xavi gått ut offentligt å sa att hoppas att Thiago stannar å börja ha tålamod.. Tror ni att det va xavis ord? Då har ni fel, det är ledningens önskan oxå... Men han är en snorunge som tror att han lika stor som Messi.. Å om han lämnade för att ska bli antagen till VM truppen då gör han ett misstag för att han kommer aldrig starta eller hoppa in för att det finns några som stor framför honom med erfarenhet.. Så han kunde åka dit på semester å kolla på matcherna... Valpen är alltid en valp
Postat via SvenskaFans-appen
Coach Pep,
2013-07-15 00:05
Hetfield

Hur som helst, pallar inte älta det mera. Jag accepterar att du ser honom som illojal och överskattad men jag ser honom annorlunda. I det stora taget ser jag Thiagos klubbyte som en stor förlust. Om han varit lojal eller mindre lojal bryr jag mig egentligen inte så mycket om så länge han inte gör något för kontroversiellt, jag ville bara ha kvar honom. Är mer intresserad av det fotbollmässiga än dramatiken utanför plan, det får media stå för.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-07-15 00:03
Tito nämnde i en intervju eller på en presskonferens efter säsongen (kommer inte ihåg vilket) att ingen (av spelarna) kunde anklaga honom för att inte ha varit ärlig.

Möjligt att han med detta bland annat menade Thiago, och att denne hade satt press på honom och ställt frågor om hur tränaren såg på honom och vilken status han skulle ha kommande säsong.

Självklart kan inte Tito sitta och lova något som innebär att han skulle börja bänka Xavi eller Iniesta men kunde samtidigt inte övertyga 22-åringen om att han skulle få en mer framträdande roll än den han redan hade - dvs mestadels inhopp och starter i mindre matcher.

Däremot borde Tito haft en mer strategisk planering för Thiago som kunde övertygat honom om värdet i att ha tålamod och stanna. Men resultatet vet vi ju nu.
Annons: