/spanien/barcelona/forum/6812.aspx/spanien/barcelona/forum/6812.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Deulofeu
2013-07-13 19:08
Då visar jag mina sympatier för

Team Marquinhos!
Barcelona LeoMessi
2013-07-13 18:52
JDS har ett bra kortpassningsspel och hög arbetsmoral, springer mycket och är lite mer fysisk. Han saknar thiagos teknik och bollbehandling, men passningsspelet är det inget fel på men han saknar speltid vilket gör att han kanske slår bort en och en annan passning. Jag tycker han påminner lite mer om Xavi men självklart inte lika bra.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona God is a five letter word - Messi
2013-07-13 18:51
Haha först var det Rosell vs. Pep här i forumet; snart kommer det vara T.Silva vs. Marcos.

TEAM SILVA!!!
Barcelona Deulofeu
2013-07-13 18:48
Hoppas verkligen att ryktet om Marquinhos stämmer jag vet att jag är lite småtokig i unga spelare men är du tillräckligt bra ska inte åldern spela någon roll.

Jag köper hellre en spelare som är 22 och riktigt bra en en spelare som är 28 och bäst på sin position men det är jag det.

Tycker det är roligare med en spelare man får se i klubben minst 5 år så de hinner göra rejält avtryck.

Hoppas de tar väl hand om Marquinhos agent tror vi kan få honom för 300 miljoner ungefär men då tror jag vi har den positionen täckt för 10 år framåt!
Barcelona påfågeln
2013-07-13 18:44
Hur skulle det vara om JdS tog ett jättesteg i sin utveckling nästa säsong och bevisade att han håller bra nivå som reserv i Barca? Jag skulle verkligen unna honom det, han visar ju verkligen hjärta för klubben. Om Thiago lämnar lär också plats ges för Song på offensivt mittfält, och det bara är bra. Med Neymar och Messi där uppe bredvid en Pedro som visserligen tar stor defensivt ansvar skulle det kännas skönt med Song bredvid Iniesta och Busquets om Xavi ska vilas. Nån bortamatch i CL kanske?
Real Madrid Vamosbarcaa
2013-07-13 18:37
Varför känns det som att vi börjar tunna ur truppen ? Alla andra lag förstärker , vi har en otroligt tunn trupp om vi jämför med Bayern , real , Chelsea , Juventus också . Bayern har Martinez , kroos, götze , muller , shwensteiger, Gustavo , thymoshyk , och thiago. Real har , xabi , Özil, isco ,Illarra , khedira , kaka , Modric och casmeiro . Vi har xavi, bus, iniesta , song , Fabregas , s.roberto , ??? Tycker ni det räcker ?
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-13 18:36
God is a five letter word - Messi (Barcelona) Säger vem? Barca, Real och PSG verkar inte tycka det. Förmodligen fler klubbar som är intresserade. Hur många andra 19 åriga mittbackar har fått lira en hel säsong i La Liga, Serie A, Premier League eller Bundesliga? Och vad spelar det för roll vad han blev köpt för tidigare?
2013-07-13 18:30
@FCBlaugrana
Allt över 15 miljoner är för mycket för en spelare som köptes för 3-4 och har haft (!) EN bra säsong i Europa.
Barcelona Frodo
2013-07-13 18:17
Jag var lite skeptisk till en värvning av Thiago Silva innan pga priset och lönen. Men nu tycker jag att han är det enda alternativet för att hålla oss på toppen då Tito inte kan utveckla spelare.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-07-13 17:39
Despite rumours about deal with PSG, the agent of Roma defender Marquinhos would now be in Spain. The player could prefer Barcelona. [sky]
Barcelona Rambla~
2013-07-13 17:32
Hur kan hans agent vara på väg till Barcelona när klubbarna och spelaren är överens om kontrakt? Fattar inte vad PSG ska med honom till, de verkar ju redan ha mittbackar i överflöd. Dessa förb#^*|\< jävla klubbar som ägs av oljeshejkar värvar ju allt som rör sig bara för att stila sig och visa att de kan.
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-13 17:24
@God is a five letter word - Messi:

Bara för att PSG lägger €35M behöver inte Barca lägga det? Vi säger att Marquinhos inte vill gå till PSG OM Barca lägger det som Roma begär. Då blir det som i Neymar affären. Då Real dubblade Barcas bud men han tillslut blev såld till oss. Så finns ingenting som säger att vi måste buda €35M.
Barcelona Rambla~
2013-07-13 17:17
Ser just nu Luis Alberto göra debut för Liverpool i en träningsmatch på deras turné i Australien. Även Iago Aspas.
2013-07-13 17:16
FCBLAUGRANA:
BREAKING - Marquinhos has agreed terms with PSG. Fee agreed between both clubs is €35M, done deal according to the reliable Estadão.

Köper Barca en 19-åring för 35 mille äre skandal. Jag litar på B-stats då han alltid har rätt i princip.
Barcelona Rambla~
2013-07-13 17:14
Asier Illarramendi fick se sig överskuggad under sin egen presentation. För när Real Madrids senaste nyförvärv höll upp sin nya matchtröja stod supportrarna och skanderade Gareth Bales namn, rapporterar Sky Sports. En dag han säkert aldrig glömmer. ^^
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-07-13 17:10
Snarare ett ganska medvetet "misstag" från skribenten för att locka fler läsare till artikeln. Tänk så många Barcahatare som gnuggade händerna innan de såg att det faktiskt rörde sig om ett helt annat lag. Lite halvfult gjort om du frågar mig!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-07-13 17:06
Ronaldinho the original

Väldigt konstigt men antagligen bara ett enkelt misstag från skribenten.
Ronaldinho the original
2013-07-13 16:58
Någon som vet varför Expressen har en artikel om att Racing santader anklagas för spelfusk men istället för att ha rn bild på Racing spelarna så har dom en bild på Barcelona spelarna.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-07-13 16:55
Det var precis det här jag, i mina egna paranioda konspirationstankar, funderade på när Rosell kom till makten.

Dvs att alla beslut skulle fattas med affärerna som främsta drivkraft och inte så mycket med känsla för den ack så viktiga mänskliga faktorn.

Nu tror jag inte att man vill sälja Messi eller någon annan stjärna, men risken finns att en del spelare kommer lämna pga interna stridigheter och som en effekt av detta blir det också svårare att locka till sig etablerade spelare.

Men men, vi vet för lite för att sitta och spekulera kring sådana oegentligheter, men visst är det en svindlande tanke...
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-13 16:51
Sky Italia säger att Marquinhos föredrar att komma till Barca och Katalonien istället för till PSG och hans agent ska tydligen vara påväg till den katalanska huvudstaden just nu för att förhandla med FCB.

Spännande.
Barcelona Explict
2013-07-13 16:44
@Gabriel:
Dödshot? Jag tippar på att han kommer få huvudet avkapat och bli upphängd i fötterna på en bro över motorvägen "Los Zetas style" ...
Barcelona Gabriel
2013-07-13 16:35
Lion24

Klart jag fattar att han inte vill bort utan att det enbart är fåniga rykten från Madrid tidningar, de önskar väl snarare att så vore fallet. Hmm, alltså om Rosell på allvar planerar att få bort Messi från klubben och göra Neymar till sin stjärna så lär han få det hett om öronen. Det är en mission impossible, självmordsuppdrag. Men jag köper det inte, han är inte så dum.

Säljer han Messi kommer han få dödshot varje dag i veckan.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-07-13 16:32
Barcelona want 22M for Thiago. A deal, instead of 18M buyout, could benefit both for tax reasons. Incentives possibly also included. [sport]

Se där, 22 är i alla fall bättre än 18.
2013-07-13 16:32
Alltså senaste tiden snacket här inne har varit FÖR MYCKET :P Börjar nästan bli lite komiskt; alla tror ATT ALLT är en konspiration. Snart kommer det väl fram att Tito är illuminati's ledare.
Barcelona Lion24
2013-07-13 16:29
Gabriel

Jag tror inte att Messi vill bort, det är något tidningarna spekulerar för att sälja. Tänk dig själv med den här rubriken: '' MESSI PÅ VÄG BORT? ''. Vem köper inte det?

Men däremot tror jag på att Messi kan vara sur på ledningen. Det första jag gjorde när jag fick veta det där om Messi-skatten var att misstänka ledningen. Hur kommer det sig att det kommer fram nu? Efter att vi har köpt Neymar? Och vem kom ut med dessa raporter? Helt allvarligt, kan det vara så att ledningen vill få bort Messi för att på så sätt göra Neymar till stjärnan? Här pratar vi kommersiellt och ekonomi och det enda Rosell tänker på är ekonomi.

Sen vet jag också att det blir presidentens begravning om han säljer Messi men det känns som om någon försöker smutskasta honom.
2013-07-13 16:27
Alvés - Por Que?
Jag tror nog att le prez har fått veta hur Silva känner och inte vill förstöra harmonin i laget, men vill först värva nån så man kan skeppa iväg Silva till Barca för 45 mil EURO. Hörde det här först ;)
Barcelona Alvés - Por Que?
2013-07-13 16:23
Jag har en riktig dålig känsla, ett mardrömsscenario.. Att PSG (som uppges ha Marquinhos klar för 35M Euro) inte säljer Thiago Silva fastän Marquinhos verkar vara klar. Finns inget alternativ i min bok iaf än David Luiz isåfall. Agger för slö skadebenägen.
Barcelona Gabriel
2013-07-13 16:20
Haha helt ärligt nu, en förbannad Messi på ledningen hade kunnat vara precis vad som krävs för att bli av med Rosell. Hehe, har smaskiga tankar nu...
Barcelona LeoMessi
2013-07-13 16:18
¡Barca! - Crèma Catalana (Barcelona) Jag tror att medlemmarna hade sparkat en jävla kaosartad tillställningen så att presidenten hade avgått självmant. Dessutom så älskar Messi Barcelona och alla hans bästa kompisar är där.
Barcelona Gabriel
2013-07-13 16:15
Haha, Messi på väg bort från Barcelona? Ja men tjena, eller hur. Men bara för "skojs" skull, låt oss säga att det fanns en minimalisk möjlighet att köpa honom. Men visst, släng upp 250M€ till att börja med då. Dessutom, innan Messi försvinner från Barcelona, försvinner Rosell isf. Hade det på allvar börjat ryktas i att Messi vill bort ifrån klubben pga Rosell hade folket gjort sådant kaos att något i dess like aldrig skådats innan. Out!
Annons: