/spanien/barcelona/forum/6811.aspx/spanien/barcelona/forum/6811.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2013-07-16 00:25
Rosell bekräftar alltså att man vill ha Silva, men PSG vill alltså inte ens förhandla om saken.

Vidare säger han att han hoppas att Silva säger till PSG att han vill lämna, frågan är hur aktuellt det är med tanke på Silvas kommentar idag, kan ju iof bara vara ett spel för gallerierna.

Har ni tänkt på för övrigt att PSGs ägare är vår tröjsponsor...Även om det står Qatar Airways är det Qatar Sports Investment vi har ett avtal med, dvs PSG ägare.

Här tycker jag att klubben borde utnyttja kontakterna man har med QSI.
Barcelona Gatumusikanten
2013-07-16 00:22
Tänkte muntra upp er lite med att tipsa om en mycket läsvärd artikel på Man Citys sida om deras gamle spelare Georgi Kinkladze. Jag hade aldrig hört talas om honom innan men ser man på lite highlights med killen är han inte alls olik Messi. Eller så är det Messi som inte är så olik Georgi.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-07-15 23:58
Júnior

I morgon kommer en krönika om just försvarsspelet och du är redan inne på en del av innehållet i ditt inlägg.
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-07-15 23:55
Det gäller att ha tålamod. Silly Season stänger först 31 augusti och mycket mer kommer att ryktas fram och tillbaka och väldigt mycket kommer att ske under sista veckorna i augusti, det gör det oftast. Även fast jag totalt har tappat förtroendet för vissa i vår nuvarande ledning under de senaste åren, så vill jag hoppas på att de kommer att lösa problemet i backlinjen.

Det man måste tänka på är att det inte räcker med att värva in ett monster som Neymar och en otroligt stabil mittback. Det största ansvaret ligger i Titos händer om vi framöver kommer ta oss upp på tronen igen. Det fungerar inte med att spela tiki-taka på sättet som Tito föredrar, vilket är i mina ögon den största faktorn till att det gick som det gick under våren.

- Vi har inget presspel längre. Våra anfallare mittfältare går på planen när vi ska försvara och om de nu pressar så väljer man att avvakta när man väl har kommit fram till bollhållaren. Nu ska man inte dra alla över en kam heller, stackars Alexis får ju i stort sett löpa över 10 mil varje match, och stundtals även Pedro. Under Peps era var alla efter bollen på ett strukturerat sätt och det tog endast några sekunder innan man vann tillbaka bollen eller innan de rensade bort bollen, vilket vi har sett för lite av iår.

- Det sker väldigt ofta att både Alves och Alba är alldeles för offensiva samtidigt, vilket skapar för stora ytor där bak och gör oss sårbara som aldrig förr på kontringar.

- Sedan har vi självklart haft väldigt otur med skador och dylikt men jag vill inte ens tänka mig hur det hade sett ut utan en viss utomjording i laget...

Nu kommer jag tyvärr låta väldigt negativ men jag är ytterst tveksam till att Tito kommer att leda oss till en ny dominerande era med fler än tre stora titlar under ett år, men vi får hoppas på att jag har fel. Pep har verkligen skämt bort oss, speciellt om man kollar tillbaka till början av 2000-talet.
2013-07-15 23:54
Jag är inte särskilt pro-Rosell, snarare tvärtom - men jag måste ändå säga att han sa rätt saker i intervjun. Sen må det ha varit förinspelat och arrangerat.
Det viktigaste är att han inte bjöd in till någon sprickbildning, och det han sa om Cryuff spelar mindre roll. Alla vet vad han tycker om honom.

Tycker mig ändå ha sett en annan sida av Sandro idag, men det kan mycket väl vara så att jag blev lurad av hans oskuldsfulla vita skjorta - jag har ju mest sett honom i svart kappa innan...
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-07-15 23:41
@Golden Barca:

Tydligen så är detta en helt fel översättning med kommentarer som inte stämmer.. Är detta din blogg?
Barcelona Rambla~
2013-07-15 23:40
@Mojito - Culé (un estilo de vida):

Samt haft grova tolknings eller översättningsproblem. :)
Barcelona Barca o Mort!
2013-07-15 23:39
"Thiago Silva es un jugador que queremos, tanto la dirección deportiva como el entrenador. En su caso, no es un problema de precio. Estamos negociando con personas para quienes el dinero no es una variable. Y si no se quieren sentar a negociar, no podemos hablar con nadie. Se trata de que el jugador les convenza de que quiere venir aquí y empecemos a negociar". Sedär! Det där stämmer inte vad han sagt om Pep. Han sa " "Pep ahora es un rival, pero aunque quiera que gane el Bayern, en su corazón siempre querrá que gane el Barça". Son las palabras finales de Sandro Rosell" Typ, Pep är nu en rival men även om han vill att Bayern vinner så i hans hjärta kommer han alltid vilja att Barca vinner. " Det var Sandro rosells sista ord.
2013-07-15 23:38
@¡Barca! - Crèma Catalana:

Tror de som skrivit detta tittat på en helt annan intervju...
2013-07-15 23:36
Rosell: "”Guardiolas tid i klubben är över och det är något han måste acceptera.”

När har Pep visat att han inte kan acceptera att hans tid i klubben är över? Det var trots allt han som valde att sluta?
Barcelona DM1982
2013-07-15 23:36
@DavidPiqué:

Kan bara hålla med dig, det gnälls något enormt härinne. Inlägg efter inlägg som klankar ner på precis allt. Alla verkar veta exakt vad Zubi gör och inte gör och de flesta verkar ha personlig kontakt med Rosell.

Känns som om det räcker med gnällinläggen nu.
Barcelona Rambla~
2013-07-15 23:35
@¡Barca! - Crèma Catalana:

Det där är en sådan grov feltolkning att den knappt är värd att kommentera.
2013-07-15 23:31
Rosell: "Anklagelserna mot FC Barcelona gällande dålig behandling av Tito Vilanova är bara lögner från Josep Guardiola" När exakt sa Pep att barcelona behandlade Tito dåligt?
Barcelona DavidPiqué
2013-07-15 23:30
Snälla kan ni ta o berätta för mig hur ni har fått sådan jäkla bra insyn om vad som händer inom klubben? hur vet ni vad t.ex zubi sysslar med bakom ständga dörrar?
skulle väldigt gärna vilja veta lika mycket som er..

Eller så lägger ni bara ner allt expert-snack/gnäll o försöker skriva vettiga saker. Senaste veckorna har den endast varit massa klagomål från folk här på forumet som verkar veta mer än nån annan vad som försiggår inne på kontoret. Dra en gräns nu
Barcelona Smogen
2013-07-15 23:26
Fast att dom är nöjda med Zubi visste vi ju sen tidigare, annars hade han ju inte fått nytt kontrakt.
Däremot fattar jag inte vad han är nöjd med, en påse chips hade varit mer effektiv att ha som sportchef.
Barcelona Golden Barca
2013-07-15 23:25
Allt Sandro Rosell sa finns uppdaterat och klart.
Barcelona Vampíro
2013-07-15 23:18
Vilket jobb syftar han på? Måste missat alla Zubis briljanta aktioner som sportche. Han sitter på kontoret och pillar sig i naveln medan klubben skickar iväg Raul Sanllehi och andra för att göra hans jobb.
Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
2013-07-15 23:16
@Rambla~:

Hela eländet sammanfattat i tre meningar. Well done!
Jeffson
2013-07-15 23:15
Sorry att jag inte kunde hålla mej till mina två ord (rosell out) som jag skrev innan, men...

Efter allt Pep (och Cruyff) har gjort för denna klubben så är han nu alltså a rival, not a friend.

Sorry Sandro, men efter allt du har gjort EMOT denna klubben (även om jag är sjukt nöjd över Neymar) så är det du som är a rival, not a friend!
Barcelona Rambla~
2013-07-15 23:14
För att sammanfatta det hela. Enligt Sandro är Pep en lögnare men han förlåter honom. Alla är vi Guardiolistes i slutändan. ...och Zubi gör ett bra jobb.
Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
2013-07-15 23:12
Precis som nedanstående twittrare nedan påvisar, så är den här intervjun ännu ett exempel på hur den sluge politikern Rosell som ena stunden hävdar att Pep är en lögnare och inte har någon förståelse för hans anklagelser, för att i nästa stund hävda att han Guardioalist och vill se honom som framtida president.

Och innan något hysteriskt forummonster invändrr,den här intervjun gjorde varken från eller till för min avsky mot Rosell som varit cementerad sedan många år tillbaka. Den var bara ytterligare ett bevis på vilken oärlig karriärist som drabbat vår klubb.
Barcelona DM1982
2013-07-15 23:12
@The Octopus of Badia:

Rosell har ju rätt, Pep är ingen vän till klubben utan en tränare för en rival till Cl. Det är absolut inte dramatiskt med det utan bara helt rätt.
Barcelona -SAMI-
2013-07-15 23:10
Rosell: "Pep is a rival, not a friend."
Barcelona Rambla~
2013-07-15 23:10
@LeeRoden89: Rosell: "I've already said we want Thiago Silva, the coach, sporting staff." @LeeRoden89: Rosell: "It's not a question of price for T Silva. That's the problem. Money isn't important to them." @LeeRoden89: Rosell: "Barça is a club for Catalans, Spaniards, people outside of Spain. All cules are equal" @LeeRoden89: Rosell also said that he hopes Thiago Silva can convince PSG to negotiate... @LeeRoden89: Rosell: "What did the spies want to know about me? I don't know. I have nothing to hide". @LeeRoden89: Rosell: "I have nothing to hide, neither here, or Brazil, or anywhere". @LeeRoden89: Rosell: "Guardiola surprised me a lot. I didn't like it. I hope it passes. I hope we all continue 'Guardiolistes'." @LeeRoden89: Rosell: "Pep is a rival, not a friend." Oj då! :O
2013-07-15 23:08
Hm, hur ska man tolka slutorden då?

Pep överraskade oss totalt.
Han är en rival, inte en vän.
Jag hoppas detta passerar förbi så att vi kan fortsätta vara Guardiolister även framöver.

Så: Pep ljög, men Rosell väljer att se honom för den han var, inte den han "blivit"
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-07-15 23:07
Rosell also said that he hopes Thiago Silva can convince PSG to negotiate... Det hoppas jag med... - Rosell: "We're very happy with Zubi. The work he's doing is great." HAHAHAHAHAHA, att värva spelare till B-laget? Inte ens det duger han till. :p
Barcelona westinho - ¡Sandrusco vete ya!
2013-07-15 23:07
Okej, denna intervjun sa i princip ingenting. Hoppas man får lite saftigare svar från Tito imorgon.
Barcelona The Octopus of Badia
2013-07-15 23:06
Lee Roden ?@LeeRoden89 39s
Rosell: "Pep is a rival, not a friend."

Det där lär åsamka en del skada.
Barcelona Rambla~
2013-07-15 23:02
Nöjd med Zubis arbete? Jösses, där försvann precis all den lilla trovärdighet som fanns för Sandrusco. :P
2013-07-15 22:59
Rosell säger att han hoppas att Thiago Silva kan övertyga PSG om att sälja...
Annons: