/spanien/barcelona/forum/6810.aspx/spanien/barcelona/forum/6810.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La liga es blaugrana!
2013-07-14 13:16
Vamosbarcaa (Barcelona) Ja fast jag kan räkna upp hur många spelare som helst som har sagt att de vill avsluta sin karriär i en klubb men sedan bytt klubb ändå.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2013-07-14 13:16
Gabriel (Barcelona) Bayern vill väl försöka få till en deal där dom inte får betala så hög skatt. Med skatt eller inte så säljs han till underpris så Bayern behöver inte krångla så, bara hosta upp pengarna för Barca vill inte förhandla
Real Madrid Vamosbarcaa
2013-07-14 13:15
La liga es blaugrana! / Han har faktiskt sagt att han vill göra det och ska förlänga sitt kontrakt till 2019 läste jag.
Barcelona FCB_Messi
2013-07-14 13:14
Messi och gänget var på xavis bröllop . Dock var det 2 st som saknades . Pique och puyol . Visst, dom har säkert sina anledningar , men jag tycker fortfarande att det var dåligt utav dom.
Barcelona Gabriel
2013-07-14 13:13
Seriöst, kan inte bara Thiago bli klar för Bayern once and for all så Man kan gå vidare och fokusera sig på att få hur en bra mittback. Tiden går. Han är ändå förlorad, jag förstår inte. Om Bayern så gärna vill ha honom, och Thiago så gärna vill dra - vad är det som dröjer då? Det borde inte vara världens nöt att knäcka liksom. Börjar bli irriterande.
Barcelona La liga es blaugrana!
2013-07-14 13:09
Haha nån snubbe i puertan hade skrivit att han tror att Özil kommer avsluta sin karriär i Madrid.
Barcelona LeoMessi
2013-07-14 13:01
Läste på fotbollskanalen att Pep vill värva Özil! Haha visst det är ett rykte bara, snart känna det som att han vill ha 4 världsklasspelare på varje position. Man ska nog ta detta med en nypa salt:P
Barcelona Diar Shekha
2013-07-14 12:53
@barcastuff: Jonathan dos Santos has decided he will leave this summer, preferably on loan. Real Sociedad and Valencia are the options he likes most [md] NEMEN
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-07-14 12:44
Rambla

Han använder jedi mindtrick på oss :P
Barcelona Rambla~
2013-07-14 10:31
Valbuena? Seriöst Zubi, håll dig till Barca B och varken visa dig eller uttala dig för pressen. Håll dig helst på en golfbana långt bort från Camp Nou tills fönstret stänger.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-07-14 09:43
JUST IN - A.Cury who was key in signing Neymar has already convinced Thiago Silva to join Barça, and all what's left is convincing PSG. [md]
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-14 09:43
A.Cury who was key in signing Neymar has already convinced Thiago Silva to join Barça, and all what's left is convincing PSG. [MD]
Barcelona God is a five letter word - Messi
2013-07-14 09:25
@culé - Messi y Alexis
Oroa dig inte, Silva är påväg ;)
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-07-14 08:57
Vi leker med tanken: Marquinhos går till PSG. Thiago Silva stannar. Vem fan kommer vi gå efter?Lär bli Mathieu. Jag som hoppades på Marquinhos. Aja hoppas Sanllehi gör ett lika bra jobb som med Neymar-transfern. Bara inte Zubi gör det, Den senare tar väl mest han om spelare till B-laget, haha.

Får ont i magen när jag ser Zubis falska leende.

#Team Marquinhos #cut4Marquinhos

Hahaha, nä jag driver med det sista hashtagen. :)
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-14 08:49
The coming week will be crucial for the transfer of Paris Saint-Germain centre back Thiago Silva (28) to Barcelona. [cope]
2013-07-14 08:32
Barcelona doesn't plan to sign any player to replace Thiago. The club believes in Sergi Roberto (21), promoted from the B-team. [sport]

Så man har råd att tro på S.Roberto men inte på den som redan är mycket bättre och har större potential? #fucklogic
2013-07-14 08:06
Vamosbarcaa
Ivanovic och Cahill är bättre mittbackar än Luiz, men jag tror inte PSG kommer nån av dem utan endast Marcos. Tåget kommer igen; som sagt - be positive!
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-07-14 06:12
Vad fan ska vi med 167cm Valbuena till?
Real Madrid Vamosbarcaa
2013-07-14 02:30
Varför skulle Chelsea släppa David Luiz ? Vem har dom som backup , terry för gammal och cahill håller inte , släpp thiago Silva grabbar , det tåget gick förra året innan han gick till PSG
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-14 01:52
PSG is holding talks with David Luiz (Chelsea) and Marquinhos (Roma) to prepare for the transfer of Thiago Silva to Barcelona. [sport]
Messi4ever
2013-07-14 01:51
@koeman92:
Du menar AIKs P17 lag? Men nu är det så att du gör samma misstag som flera andra gör med samma okunniga insikt i vad idrott handlar om egentligen. Ni blandar äpplen och päron, och det blir helt enkelt fel! Jag drar slutsatsen att du inte har förstått att damer i de flesta sporter tävlar kvalitetsmässigt mot andra damer, liksom herrar tävlar mot herrar. De jämförs därefter också. Det är bland annat därför vi inom flertalet sporter har skilda dam- respektive herrgrenar eller serier. Att då sedan jämföra, helt irrelevanta, som damlandslagets match mot ett pojklag, samt därefter långt från all idrottslig kunskap, konstatera ”fakta” att damfotboll på världsnivå är usel, är bara okunskap! Du ska få ett exempel för att kunna illustrera på vad jag exakt menar: Henrik Lindau har det svenska juniorrekordet i simning på 50 meter fjäril - 24,35. Året var då 2009. Therese Alshammar, Sveriges absolut bäste simmerska genom tiderna, och tillika en av världens mest framgångsrika dessutom, innehar det svenska seniorrekordet på samma sträcka, 50 fjäril. Tiden 25,07 – en dryg halv sekund SÄMRE än JUNIOREN Lindau! Rekordåret är också från 2009. Så du menar alltså, med samma logik som damfotboll, att Alshammar, med omkring 70 medaljer i OS-, VM-, och EM-sammanhang är det självklara ”beviset” på sann fakta som kännetecknar att all världens damsimning är usel och låg kvalitet? Tänk om vill jag då säga. Sveriges damlandslag skiter fullständigt i om de kommer 5:a i samma serie som AIK:s P17 – för de jämför sig med damer. Precis så ska det vara. Just nu jämför de sig med Europas bästa fotbollsdamer! Gör om gör rätt! OnT: Om Thiago nu lämnar, vilka är det som vi ska värva alternativ plocka upp? Jag såg faktiskt han som Xavis ersättare när denne lägger av inom 1-2 år. Om det är startplats som han vill ha så har jag en viss förståelse för det, men det är rätt så korkat att slå sig in i Bayerns mittfält där han måste konkurrera med Kroos, Götze m.m.. Frågan är vem som ska petas om han väl kommer dit?
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-14 01:48
Barcelona and Real Sociedad are holding talks on the transfer of midfielder Jonathan dos Santos (23). The talks would be well-advanced. [as]
Barcelona Diar Shekha
2013-07-14 01:40
Edit: If you know What I mean LeoMessi Tja, han är väl ett alternativ om vi misslyckas med Valbuena;)
Barcelona LeoMessi
2013-07-14 01:24
Diar Shekha (Barcelona) Men åååååh!! Jag som ville att vår näste mittback skulle bli Ever Banega:-(
Barcelona Diar Shekha
2013-07-14 01:17
Haha. Sägs att klubben är ute efter Valbuena och ni kan nog räkna resten. Ett tips: han är mittfältare. If know What I mean.
Barcelona Diar Shekha
2013-07-14 01:13
Tycker att det är dags för Thiago och bestämma sig. Först sa han att efter EM kommer han komma med ett beslut men snart börjar säsongen så det börjar bli dags. Antingen är det bara lämna för Bayern och önska honom all lycka eller så är det bara att stanna kvar. Jag börjar bli trött på alla rykten kring Thiago, det är dags och bestämma sig så vi kan få in en ersättare samt en mittback. Komisk nog så skrev han på Twitter att han och Rafinha förbereder sig inför säsongstarten med en av Barcas fys-läkare om jag inte minns fel...
Barcelona messinr1
2013-07-14 01:12
jaha då tappar vi thiago, frågan är om vi kommer att värva någon ersättare nu eller vänta och hoppas att vi hittar nån ersättare nästa säsong? för jag tror inte att xavi håller i 2 år till, och då är det väl bättre att värva någon nu och introducera honom till laget, staden, spelstilen osv.
Coach Pep,
2013-07-14 01:10
Hetfield

Marquinhos bättre än Varane? Var har du fått det ifrån? Varane som är bättre än både Pepe och Ramos och vars bollvinnaregenskaper och styrka är unika för sin ålder. Marquinhos är en megatalang men du kan ju inte bara häva ur dig att han skulle vara bättre än Varane. Inte är han heller så stark som du påstår.

Till råga på allt säger du också att Marquinhos kommer att överglänska T.Silva om några år. Hur fan kan man bara säga något sådant? T. Silva som är världens överlägset bästa mittback, en av de bästa man sett. Omöjligt att veta om Marquinhos kan nå hans nivå.

Jeez.. med Roma-glasögonen. :P
Barcelona koeman92
2013-07-14 01:02
Messi4ever

Kan tjejer ens spela fotboll? Sveriges damlandslag kunde inte ens vinna mot ett P14 lag, förklarar ju verkligen vilken nivå damfotboll ligger på.
Barcelona Gabriel
2013-07-14 01:02
Thiago är förlorad och har varit förlorad länge nu, personligen har jag mentalt förberett mig för det här och insett att det är a lost cause. Nu vill jag bara på ett avslut på det så man kan gå vidare. Jävligt trist, men let's get it over with.
Annons: