/spanien/barcelona/forum/681.aspx/spanien/barcelona/forum/681.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bollinnehavet
2016-11-12 17:09
Iniesta70

Det enda jag funderar över är hur många "ful-whiskey" du hinner/tvingas få i dig innan Madrid-derbyt börjar :D

Vilken fotbollslördag!
Barcelona Iniesta70
2016-11-12 16:28
Glömde ju United - Arsenal 13.30 ,,,vilken lördag!,,
Barcelona Iniesta70
2016-11-12 16:26
Längtar till nästa lördag. Kolla fotbollsschemat: 16.15 Barca-Malaga
18.00 Dortmund-Bayern.
20.45 Atletico-Real.

Vid seger mot Malaga så är vi serieledare , ett par timmar åtminstone beroende på resultatet i kvällsmatchen. Men vi sätter press vid vinst!

"Skönt" att MSN är "utvilade".......
Vlom
2016-11-12 15:56
@Junta Dimision:
Jag är ej lika optimistisk om Paco såsom du (och säkert flera härinne är också). Redan när ryktena drogs igång, sades det att spanjoren ej skulle passa in hos oss. Inte heller har han lyckats acklimatisera sig hos oss nu och Paco kommer aldrig att passa som handen in i handsken hos oss. Paco-värvningen är bara som ett stort frågetecken, inte minst med tanke på att Munir gjorde framsteg och passade in hos oss. Visserligen var han ingen målspruta av rang som typ MSN, men flera kunde ändå se hur kunde länka med laget.
Vlom
2016-11-12 15:49
@El Pistolero #9:

För över 10 år sedan, var 24M€ väldigt mycket pengar jämfört med vad man kan säga i dagens läge. Daniel Alves var bland världens absolut bästa högerbackar redan under sin tid i Sevilla och han blev den dyraste HB genom tiderna när denne kom till oss.

Både Eto'o och Alves var snarare crack-värvningar, knappast kap som du försöker få det till.
Barcelona Barca4life98
2016-11-12 15:42
Jag håller med om att Coutinho är en grym spelare och skulle passa bra in. Jag gillar honom mycket. Samtidigt så tycker jag att en sån värvning skulle vara onödig. Vi har Denis, Rafinha & Gomes som alla egentligen ska spela på Iniestas plats normalt sett. Nu vet jag inte om de som vill ha hit Coutinho, samtidigt vill att vi ska satsa på spelare som vi har fostrat på ett eller annat sätt. Saken är att Denis (ändå spelat i Barca B och varit en långsiktig plan) och Rafinha är såna spelare som vi ska satsa på om vår identitet ska vara någorlunda intakt. Det vi egentligen saknar är en regista som Xavi var. En spelare som Verratti eller Thiago. Blev glad när jag läste Thiagos kommentarer om att återvända om han fick chansen. Framtida mittfält om 2-3 år? Busquets Thiago, Denis Suarez Subs; Samper, Rafinha, Alena, Gomes
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Dûssel
2016-11-12 14:56
@El Pistolero #9:

HaNej hade inte så långt kontrakt kvar där av summan. Sen är.nivåerna på pengar större nu när det värvas stjärnor.
Barcelona El Pistolero #9
2016-11-12 14:46
[QUOTE=Dûssel]Eto'o underskattat köp ? Eller vadå? Han kom in som målspruta och gjorde exakt det. [/QUOTE] Sett till att vi betala 24M€ och vad han gav för klubben så var det ett kap imo. Dani Alves var ju inte heller billig men han blev klubbens bästa hb någonsin - kap!
Barcelona Dûssel
2016-11-12 14:37
@El Pistolero #9:

Eto'o underskattat köp ? Eller vadå? Han kom in som målspruta och gjorde exakt det.
2016-11-12 14:36
[QUOTE=DM1982]Barcelona have decided to exercise their option to buy Marlon (currently on loan at Barcelona B) from Fluminense for 6M. [md] Kan inte ha varit ett svårt beslut för Barça. [/QUOTE] En framtida världsback om han sköts rätt. Bargain!
Barcelona DM1982
2016-11-12 13:29
Barcelona have decided to exercise their option to buy Marlon (currently on loan at Barcelona B) from Fluminense for 6M. [md] Kan inte ha varit ett svårt beslut för Barça.
Barcelona FC Barcelona #10
2016-11-12 10:51
Inte vem som helst som avgjorde nattens match mellan Mexico - USA :)
Barcelona Deulofeu
2016-11-12 10:02
Vi verkar rejält sugna på Cancelo i Valencia.

Att vi aldrig lär oss han är mer en högerytter än en högerback.Han är oerhört intressant och påminner en hel del om Bellerin.

Tror han skulle passa utmärkt hos oss men frågan är hur bra han är på att försvara sig.

Framåt är jag inte det minsta osäker han har rejäla lungor och tillbringar ofta mer tid på motståndarnas planhalva än sin egen.

Att han är 182 cm lång gillar jag så vi inte alltid har korta ytterbackar.

Tänker då främst på tex El Classico där Alba ofta hamnar med Bale i nickdueller...

Gillar hans ålder,hans rutin från la liga.hans potential och hur han i sina tre första landskamper gjort mål i alla!

Han är otroligt formstark just nu men spelar mest ytter i Valencia då vår egen Montoya tagit hand om högerbacken!

Förmodligen kostar han minst 200 miljoner om vi lyckas få loss honom redan nu i Januari får han dessutom spela cl med oss.Problemet verkar vara lönen vi är nära att gå i taket där för vad ffp tillåter.Ska han värva måste Vidal bort och det blir förmodligen på lån.

Jag är för gillar verkligen att vi har två spelare på varje position som i realiteten konkurrerar om platsen.

Att dessutom den ena av de två på varje plats är ung är fantastiskt!

Barcelona Reymar
2016-11-12 02:32
Shqipe9

Jag gillar dina startelvor och visst är det tre fantastiska unga spelare varav två av dom är från La Masia, men tyvärr att det kommer förbli en dröm. För det första så kommer det bli svindyrt att värva dessa spelare, för om Pogba gick för 100M så kommer Coutinho inte vara något billigare. Bellerin har nyligen skrivit på ett nytt kontrakt och kommer förmodligen stanna i Arsenal.

Angående Thiago så är det en mittfälstyp som behövs i dagens Barca, kan diktera tempot likt Xavi och har en förmågan att göra sin gubbe likt Don Andres. Nästa sommar bör vi gå all in för Thiago eller Verratti.

2016-11-12 01:57
Shanghai Helt enig med dig, fantastiskt köp. Dani Alves var också ett helt otroligt bra köp, Abidal, Piqué (!), Masche, Eto'o. Vi känns fan lite underskattade på den fronten, vilka kap vi har gjort genom åren. Århundradets kap när vi ser tillbaka om 10 år? Umtiti ;)
Barcelona Shqipe9
2016-11-12 01:51
2 eller 3 spelare som jag skulle vilja se i Barça nästa år som startspelare hade förbättrat detta barça är som jag tycker 1.Bellerin 2.Thiago 3.Coutinho. Bellerin hade varit en mkt bra höger back hade passat in i profilen la masia produkt. Thiago Alcantara en spelare som kan hålla i boll inte som xavi men han har kvalité i hans roll plus skulle egentligen vara xavis arvtagare men då tog in fabregas istället och med han på plan så kan vi få kontroll på mittfältet igen med hans bolltempo o hans vassa instick till MSN ännu än la masia produkt. Coutinho fantastisk en Iniesta light med hans driv när vår gode don Andrés håller på komma till åldern o barça bör kolla på framtiden hade ja tagit in honom utan tvekan o iniesta får bli lite som xavi var sista säsongen inhoppare eller med i viktiga matcherna så får coutinho tid att axla den rollen. Som ni ser så vill jag tbx tilm Barça dominans på mittfältet igen som Pep Guardiolas Barça fast nu med en giftig MSN där fram och om 2 sommrar ersätta Suarez med Dybala då tar Messi Suaréz roll fast som falsk 9 eller bakom Neymar o Dybala. Startelvan: ----------------Ter Stegen---------------- ------------Piqué--------Umtiti---------- Bellerin-------------------------------Alba -------------------Sergio--------------------- ----------Thiago----Coutinho----------- MESSI----------------------------Neymar ---------------------Suaréz------------------- Startelvan om 2 sommrar: ----------------Ter Stegen---------------- ------------Piqué--------Umtiti---------- Bellerin-------------------------------Alba -------------------Sergio--------------------- ----------Thiago----Coutinho----------- --------------------MESSI-------------------- ------------Dybala------Neymar---------
Barcelona Shanghai
2016-11-12 01:45
Sitter och tänker just nu på Rakitic. Vilket kap vi gjorde när vi värvade honom för ynka €18 miljoner. Han har dominerat vårt mittfält elegant och har redan skrivit in sig i böckerna som en av tidernas bästa värvning i Barças historia. Jag minns när till och med Lagerbäck hyllade honom i matchen mot Bayern München, han var verkligen fundamental. Inte nog med det stänkte han även dit ett mål i CL-finalen mot Juventus. Ronaldinho, Alba och Rakitic är de jag kommer på som vi värvade med en billig peng och strålade fotbollsvärlden. Sjukt att han även hade 15 mål och 17 assists i Sevilla säsongen 2013-14 när de vann EL. Nej, han förtjänar mer kredd.
2016-11-12 01:39
Liverpool player Philippe Coutinho (24) trusts that Barcelona will present an offer for him soon #fcblive [sport]
2016-11-11 23:48
Midfielder Ivan Rakitic is the player with most appearances (123) under Luis Enrique, ahead of Lionel Messi (120). [MD] Favoriten
Barcelona Ribohn Fan
2016-11-11 23:46
Iniesta70 Det är lika mycket en affekt att du har en känsla för att skriva, om att jag har en känsla för att skriva att Neymar är bäst.
Barcelona Junta Dimision
2016-11-11 22:58
@Rambla~:

Han är dessutom offside i samband med inlägget, två domarmissar. Väldigt stolt över Sveriges insats idag, de visade karaktär trots förlust. Förlorar man på det här sättet mot ett av världens bästa landslag så kan man gå med huvudet högt.
Barcelona Rambla~
2016-11-11 22:44
Frankrike vinner på en domarmiss. Griezmann foular tydligt Olsen när han hoppar in i Olsen. Något han ofta gör på målvakter just så där och kommer oftast undan med det. Billiga frisparkar till Frankrike under hela matchen men likadana situationer för Sverige gav oftast ingenting. Förvånad över att Sverige står upp så brasom de gjorde.
Barcelona Shanghai
2016-11-11 22:08
Robin Olsen är värre än Isaksson. Synd att de tappade ledningen.
2016-11-11 22:08
Olsen spelar ju bra...
Barcelona BARCA-més que un club
2016-11-11 22:02
De vara så länge som 4 minuter för Sverige håla ledningen ....
Barcelona II Barça II
2016-11-11 21:28
Sverige imponerar, jättekul att se! Vi förtjänar ett mål!
2016-11-11 21:19
[QUOTE=Vlom]Jo, eller så är det egentligen Frankrike som är dåliga... [/QUOTE] En kombination av både och. Sverige gör det riktigt bra.
Barcelona Iniesta70
2016-11-11 21:16
Okej , jag fortsätter trakassera er under Sverige matchen.
Tack förresten El Pistolero för att du alltid håller mig uppdaterad :)

Vad är era bästa Barca minnen live/på plats?
Jag har pga vissa orsaker endast sett Barca live en gång.
Flygrädslan är tyvärr EXTREM!!! Måste tyvärr vara packa innan resan , under resan , efter resan. Men sen är jag spik nykter! Inte en droppe på internationell mark.
Men jag har som sagt var sett en match live.
El Classico 2006 på hemmaplan!
Henke var endast insidan av hälen på Casillas för att blli hjälte!
Ljuvlig stad , var och åt på nån resturang efter matchen , frågade lite stressad: när stänger ni?
Helt avslappnad svarade damen bakom bardisken " när ni är klara".
Skaplig mentalitet.
Nåja, sämsta minnet , och då menar jag inte på plats utan hemma i soffan.
Det var Inter-Barca 3-1 i Champions.
Efter en bra start ned 1-0 av Pedro så hade vi en bedrövlig period med tre raka mål i baken.
Efter en sönderriven Messi tröja så blev jag ombedd av min sambo vid tidpunkten(bättre hälft) att ta ett varv runt området för att lugna ner mig.
Vilket jag gjorde(enda gången jag lämnat en Barca match)!.
Och tur var väl det. Nu har vi två härliga ungar , hus , hundar , bilar.
Vem vet hur det hela artat sig om jag stannat hela matchen........
Barcelona neymar JR
2016-11-11 21:16
Ja eller så är det Sverige som gör det bra! Orka tänka i negativa banor 24/7 :)
Vlom
2016-11-11 21:15
Jo, eller så är det egentligen Frankrike som är dåliga...
Annons: