/spanien/barcelona/forum/6808.aspx/spanien/barcelona/forum/6808.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Shanghai - Karbala 680
2013-07-14 20:38
Pep kommer antagligen spela så här...

Thiago - Martinez - Schweinsteiger

Robben - Götze - Ribery

Ser sjukt ut.
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-07-14 20:38
Jag har aldrig varit så här besviken på vår klubb än på länge. Vad hände med att bygga underifrån och satsa på La Masia? Istället sålde vi framtiden och gav den till Bayern som våldtog oss med 7-0 plus Thiago 8-0 även 9-0 plus Pep. Real har värvat smartare än oss och börjar agera som gamla goda Barca. Säg mig en sak bröder ärligt talat vilket topplag i Europa hade sålt Thiago? Jag har alltid skyddad Rosell han har gjort mycket bra. Men jag är trött på hur han agerar. Pep fattar jag ville ha anfallare som mittbackar. Men vem i helvete är Tito?!!!!!!! Enda anledning han är kvar på bänken är la ligas brist på klass och messi med resten. Nu sitter vi med en 34 årig Xavi, älskar dig el legendo men Thiago borde ha tagit över dina skor. Det här köpet visar att pep hade satsat på honom. UT MED ROSELL!!!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona basaric - "el guaje"
2013-07-14 20:36
Vi alla vet hur vår ledning fungerar, nu värvar vi en mittback och skolar om han till mittfältare..
Barcelona Gatumusikanten
2013-07-14 20:34
Ärligt talat, vad pratar viss om här inne egentligen? Det är helt rätt val av Thiago att gå vidare. Att välja mellan Tito och Pep som tränare. Valet är enkelt för den moderna spelaren. För er som tror eller hoppas att han misslyckas i Bayern. Vänta och se. Riktigt dåligt av ledningen dock. En bättre affär hade varit att tvångssälja Fabregas för att behålla Thiago.
Barcelona Naknooo
2013-07-14 20:33
För och främst måste jag säga att det är riktigt synd att Thiago lämnar oss. Jag hoppas vi tar pengarna och köper in Silva nu, mittbacks positionen måste det göras något åt i första hand, sen kan vi börja titta på ersättare åt Thiago. Sergi Roberto i all ära men han är inte riktigt där än, om jag själv fick välja hade jag tagit in Gündogan från Dortmund. Btw, nu vet vi nog vilket nummer Neymar Jr kommer ha på tröjan iallafall.
Barcelona Pep, The Creator
2013-07-14 20:32
Man har ju länge vetat att Thiago ska gå iväg, men nu sved det riktigt hårt när man läste att det blev officiellt. Tito ska ha skit för det här, det var han själv som visste om kontraktet och valde själv att inte spela med Thiago när chansen fanns.

Sämsta försäljningen på jävligt länge! Lack man blir!
Barcelona Massimo
Shanghai - Karbala 680

Håller med, Kroos hade vart en dröm att se i Barca. Skulle glömma Thiago i samma sekund om vi kunde värva honom.
Barcelona Barca o Mort!
Varför är flera här inne så arga på Thiago?

Barcelona10Messi och Hetfield varför är han judas eller en c*nt? Han ville inte spela för vår klubb helt enkelt det var inte som att han lämnade för Real. Kanske han hoppas på mera speltid med Pep vem vet men det är hans val.

Inte som att han sviker vår klubb mer än någon annan vi sålt. Vi fick pengar för han och även om jag inte villle att han skulle lämna så varför är ni så arga på Thiago? Det är våran ledning, tränare och klubben som inte gjort tillräckligt för att han ska vilja stanna.. Var ni lika arga på Bojan när han såldes?
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-07-14 20:30
Den enda ersättaren jag vill se för Thiago är Gundogan. Annars ser jag hellre att Sergi Roberto och Song får mer speltid. Hade varit ganska befriande med lite mer tunga tvåvägsspelare på planen ibland! En mittback och kanske en gammal anfallsräv vore inte fel!
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-14 20:29
Nu släpper vi Thiago..

Hur mycket cash tror ni att Barca har nu att spendera på spelare denna sommar? Känns som det borde vara en hel del. Nu är det dags för styrelsen att börja jobba på riktigt. Sommarlovet är över. Visa att vi vill vara bäst i världen nu!
Barcelona Shanghai - Karbala 680
2013-07-14 20:29
Hoppas att Pep skänker Kroos till oss nu. Hade varit kanon om vi fick honom. Han skulle erbjuda skotten som våra mittfältare saknar.
Barcelona Diar Shekha
2013-07-14 20:27
Basaric Du glömde Sergio Busquets!!
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2013-07-14 20:27
Hetfield Att du ens nämner honom i samma mening som Figo, herregud!
Barcelona Vampíro
2013-07-14 20:26
Till er som skriver om att Thiago en dag ska komma tillbaka, vad är det som talar för det egentligen? Ponera att han gör succé i Bayern, varför skulle han då vilja lämna eller rättare sagt varför skulle Bayern vilja sälja? Den klubben säljer väldigt sällan toppspelare.

Nåväl nu står vi där med Sergi Roberto som är en betydligt sämre spelare. Bara att blicka framåt.
Barcelona grande jw
2013-07-14 20:26
Jag trodde faktiskt att Thiago var för feg för att dra, trodde han skulle stanna. Tji fick jag :) Kommer bli ytterst intressant att se vad man gör på marknaden framöver. Nu är truppen löjligt tunn.
Barcelona Stoichkov~
2013-07-14 20:25
@Jeffson:
Fabregas kommer nog att spela med stärkt självförtroende. Det är jag säkert på. Thiago var egentligen en spelare för mycket. Tänk på att man har dessutom Song som kan spela på samma position,.
Barcelona LeoMessi
Jag tror att han hade velat flytta även om han fick dom minuterna som krävdes för att hand klausul skulle höjas. Kvittar hur mycket han hade fått spela, han hade aldrig tyckt att det var tillräckligt.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
Hetfield Att du ens nämner honom i samma mening som Figo, herregud!
Barcelona basaric - "el guaje"
2013-07-14 20:24
Det är ett skämt, ett stort jävla skämt. Största talangen från La Masia, sedan Messi och man släpper honom för ynkliga 250 miljoner. Jag vet inte om det är Tito, eller ledningen allmänt men jag brinner på Barcelona just nu, brinner. EDIT: Samma dag som Guardiola blev klar för Bayern så sa jag till mina vänner att Thiago blir den första spelaren han värvar. Hade nästan rätt, Götze blev klar innan. EDIT # 2: Man har alltså den värdelösa Cesc Fabregas kvar. Onödiga Song och en gammal Xavi. Samtidigt som man släpper en ung världsmittfältare för kaffepengar. Herregud vad arg jag är just nu.
Jeffson
2013-07-14 20:23
Nu tycker jag att vi tar de 25m och köper loss Sammer som sportchef!

Nä skämt o sido...
Drömscenariot nu är att Fabregas rycker upp sej ordentligt. S.Roberto växer med sin uppflyttning och blommar ut till en supertalang. Och att Silva blir klar imorgon.
Barcelona Massimo
2013-07-14 20:23
Men en sak är klart iallafall, det handlade inte så mycket om speltiden utan det var att Tito inte hade förtroende i spelaren och jag tror det slutade med att Tito och Thiago hade en dålig relation och nu när han har chansen och dra till Pep som skriker i media hur mycket han tror på honom och dessutom i världens bästa lag som har alla förutsättningar att dominera några år framöver ja, vem skulle inte ha gjort samma val som Thiago? Tito för förtroendet och Ledningen för det usla kontraktet får bära skulden för det här.
Barcelona Stoichkov~
2013-07-14 20:21
Det bästa med Thiagos exit är att Neymar nu får sitt nummer 11.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-07-14 20:20
Säg att Thiago skulle krävt €3 miljoner i årslön, men för att gå båda klubbarna till mötes avstår han €0,5 miljoner/år som i stället går till Barcelona och transfersumman.
Barcelona Barcelona10Messi
2013-07-14 20:20
Haha din jävla judas Thiago! Hoppas du ruttnar i Bayern. I livet önskar jag dig lycka men din fotbollskarriär kan fantome dra åt skogen, det hälsar jag dig innerligt. Jag som tillochmed tänkte beställa tröja med hans namn... #judas
Barcelona messinr1
2013-07-14 20:19
vampiro: thiago går alltså NER i lön för att byta till bayern??
Barcelona Vampíro
2013-07-14 20:17
@barcastuff: Bayern explain that they pay 20M of Thiago's 25M transfer fee. The rest comes from the friendly game and from Thiago accepting lower salary.
Barcelona koeman92
2013-07-14 20:16
Jaha, där blev Thiago klar för Bayern..
Barcelona Massimo
2013-07-14 20:15
Glöm inte att detta blir Thiagos fölust och inte Barcas. Vi kan ersätta honom men han kan inte ersätta Barca och vi får se hur han kommer trivas på Bayerns bänk när det spelas semifinaler och sånt.
Barcelona Vampíro
2013-07-14 20:14
Nu jävla måste Fábregas göra en kanonsäsong nästa år annars ser det mörkt ut för framtiden.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-07-14 20:12
Fruktansvärt tråkigt men ändå bättre än det scenario som verkade närmast tillhands förra veckan. Hellre till Bayern för 25m än till United för 18! Jag är också glad att Thiago valde Guardiola före Uniteds sedelbuntar. För mig är båda välkomna tillbaka till Barca om ett par år. Det kommer svida att se dem briljera i en annan klubb med samma initialer.
Annons: