/spanien/barcelona/forum/6807.aspx/spanien/barcelona/forum/6807.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-10-20 23:44
h.Alavi Håller med dig. Läste en artikel inte för så längesedan om falsk 9 historia. Cruyff har spelat där och han använde Laudrup någon gång i den positionen. Den positionen kräver en smart, teknisk spelare som kan det där lilla extra. När Messi inte spelar borde den slopas helt eller spela Neymar som 9a om inte det ta in Jan Marie D!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-10-20 23:09
CuleAK

Kan tycka att det är tråkigt att Dongou inte får chansen i matcher som den igår. Messi skadad och vi ersätter honom med Cesc som uppenbarligen inte klarar av uppgiften, inte på bortaplan i alla fall.

På Camp Nou, mot blåbärslag, har det gått hyfsat. I såna här lite svåra bortamatcher där motståndarna försvarar med 10 spelare behöver man en som tar löpningar och drar isär motståndarna. Dongou och Neymar hade suttit fint i går kväll.

Det gäller för Tata att ta en rejäl funderare kring den biten om det skulle bli så att Leo tvingas vila pga skada.

Dongou kommer inte till A-laget denna säsong permanent om inte nu alla går sönder. Han kommer stanna i B-laget säsongen ut och därför tycker jag då att uppgifterna om Diego Milito lockar lite grann.

Om Diego Milito, eller någon annan anfallare värvas in under januari så kommer denne, iaf enligt uppgifterna i media, inte vara någon startspelare utan någon som accepterar att vara en joker. Diego Milito är en joker. När Messi inte spelar eller laget kraschar i vissa matcher, så skulle en 'Il Principe' sitta skönt.

Sedan vad det gäller Dongou och Deulofeu får man fundera på när säsongen är över, inte just nu....
Jeffson
2013-10-20 23:07
Ojojoj är det bara jag som nästan kommer i brallan av bara tanken att Diego Milito (34) kanske spelar för oss nästa säsong? Fy satan så spännande!

...eller inte.
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2013-10-20 22:45
@grande jw:

De "nackdelar" du tar upp är just därför som jag älskar Futbol Club Barcelona och inte Real Madrid CF eller Manchester United. Just de "nackdelar" du nämner har varit bidragande anledningar till det mest framgångsrika Barca sedan klubben grundades 1899.
Barcelona Golden Barca
2013-10-20 22:32
Vad jag menar är att Victor Valdes inför säsongen 06/07 om jag minns rätt gick ut och sa att han nu lämnar klubben. Men blev övertalad att stanna.

Samma historia om än i mindre omfattning gick han ut med 2010. Jag drar jag har tröttnat. Han blev åter övertalad och effektivt nedtystad dessutom.

Nu går han ut igen och säger jag drar. Återigen jobbar klubben på att övertala honom. Jag tycker klubben gör fel.

Jag vill reservera mig för årtal då jag inte är säker på dessa.

Jag kan hålla med dig i mycket vad du ""grande jaw"" skriver.
Barcelona CuleAK
2013-10-20 22:31
Förstår helt ärligt inte vad vi ska med Milito eller någon annan anfallare för den delen heller när vi har en juvelen Dongou i B-laget.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-10-20 21:20
Inter forward Diego Milito (34), whose contract expires in June and who was linked to Barcelona this week, would cost 5M in January. [cds]
Barcelona grande jw
2013-10-20 21:13
Golden Barca Vad som händer med Victor Valdes? Jag förstår inte riktigt förvirringen. Valdes har varit 100% genomtydlig med att han tänker lämna sedan han faktiskt uttalade sig om det för första gången. Inga konstigheter. Inte den minsta tvekan. Han kommer inte spela i Barcelona nästa säsong. Punkt slut. Personligen kan jag förstå honom. Att han vill testa något nytt. Lämna "boet". Och jag tror nog inte att jag är ensam om att ha tröttnat lite på den "katalanska eran". Hela laget är som en stor familj och visst är det vackert till viss del bland alla dagens köpklubbar. Men nu när vissa spelare inte håller måttet längre så blir man lite irriterad på att inga ändringar sker. Ibland vill jag att spelarna ska vara extremt hungriga och försöka konkurrera ut varandra, men jag känner bara en stor "tråkig" familjekänsla där man ständigt klappar Pique på axeln efter hans dåliga insatser. Eller att man vägrar byta ordning i hiearkin när det gäller frisparksskyttar trots att Neymar är tusen gånger bättre frisparksskytt än "Pappa" Xavi.
Barcelona LeoMessi
2013-10-20 21:09
El capitano[Culee]- Faris (Barcelona) Jag håller med dig om allt du skriver. Men anledning till att iaf jag var sur igår är för att vi sabbar vårt försprång till real matchen innan el clasico. Och nu kan vi ligga lika ifall vi torskar mot dom. För om jag ska vara ärlig så har real haft oss i ett jävla punggrepp det senaste året. Hur uselt dom än presterade i ligan förra året så lyckades dom faktiskt va det bättre laget i el clasico.
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2013-10-20 21:02
Nu vill jag fanimej ge mig in i den här diskussionen, Igår efter krysset så kom jag in i det här forumet för att läsa lite trevliga kommentarer/diskussioner, Efter 2 min så stängde jag ner det.

Och nu är min fråga till er och till mig också, Varför är vi så bortskämda? Ja jag blev själv sur för att vi skulle få ett jävligt bra läge inför el clasico och ja vi borde ha vunnit matchen. Men är det så jävla lätt och bara dra till en av dom svåraste borta matcherna i La liga och vinna efter landslagsuppehåll och inte nog med det så saknade vi en hel del spelare där jag tänker först och främst på Dani( Montoya var usel igår!) och Sanchez( Pedro usel just nu och Alexis glödhet just nu!).

Ja jag ska inte skylla ifrån mig, Jag är precis sån där jag kräver att Barca ska vinna varje match oavsett vad, Men är det verkligen rätt och tänka så? Ska man verkligen förvänta sig att Barca ska vinna match efter match?
Vi leder ligan, vi har släppt in minst mål och Vi har gjort mest mål.

8 vinster och 1 kryss på 9 matcher, Dom flesta klubbarna skulle nog bli nöjda med det! Kanske ska Barca hamna i en djupare svacka för att vi ska förstå hur bra vi har det nu egentligen!
Barcelona Neymar N11
2013-10-20 18:08
Yesterday was first league game in which Barcelona didn't score since 0-0 away against Villarreal on 28 January 2011 [via @sarmientosandra]

Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-10-20 16:22
Dussel Men med facit i hand är jag glad att vi inte kastade pengar på någon halvdan mittbackslösning. Bartra är en kanonbra backup, jag skulle t o m vilja se honom permanent ett tag tills pique har ryckt upp sig. Sen har vi bagnack på tillväxt också. Två potentiella stöttepelare på sikt. Och då har jag inte ens nämnt sergi Gomez. Vi har inte släppt in mycket mål i år. Det ser betydligt bättre ut än förra hösten och nu är puyol tillbaka också. Hade man bara behållt Abidal också så kunde det knappt varit mycket bättre. Nu har vi kanske lite för lite rutin och fysik om man ser över hela backlinjen.
Barcelona Golden Barca
2013-10-20 15:26
Frågan en sån här dag är exempelvis vad händer med Victor Valdes.?

För oss som varit med ett tag så vet vi att han 2 gånger tidigare gått offentligt och sagt att han nu lämnar FC Barcelona. Vi vet inte om det blir tredje gången gillt eller inte.

Enligt min uppfattning gör han sin bästa säsong i laget någonsin.

Men är det verkligen rätt av klubben och dess nu olika presidenter och styrelserepresentanter Laporta/Rosell att övertala en spelare som nu för tredje gången ""hotar"" lämna klubben.

Jag tycker det är fullständigt åt helvete att övertala honom att stanna. Enligt källor nära undertecknad i Barcelona så har klubben bjudit in Alves till samtal kommande torsdag.

Min fråga är vad tycker JUST DU.?
Xboct
2013-10-20 15:20
Eto´o första mål för Londonklubben. Skön kommentator.
Barcelona Dûssel
2013-10-20 14:57
LeoMessi (Barcelona) Precis pique saknar ledaregenskaper tyvärr. Barca måste verkligen satsa på en riktig mittback i nästa fönster. Har ibland svårt o förstå hur dem tänker. Först behöver vi en mittback. Då värvar vi masken från Liverpool. Sen säsongen efter behöver vi verkligen en mittback.. Då kommer det ingen. Istället vid senare tillfälle så kommer song.. Från Arsenal. Och när de är som absolut värst då lägger vi dem största pengarna på neymar... Sommaren som kommer kan bli rejält dyr för Barcelona. En ny mittback måste in... Eller värvar dem en forward istället? Eller en defensiv mittfält .(klassiker) sen ska vi ha en ny målvakt också ..
Barcelona LeoMessi
2013-10-20 14:48
Jeffson (Barcelona) Förhoppningsvis så återhämtar du dig snabbt och att du kan spela fotboll utan att slå upp skadan igen. Puyol motiverar även oss dom befinner sig tusentals kilometer bort
Barcelona LeoMessi
2013-10-20 14:45
Dûssel (Barcelona) Tyvärr så är inte Pique en ledare, han har inte rätt attityd för det. Han presterar som bäst när det är någon annan som leder, en riktig försvarsgeneral. Vi såg ju hur grym han var innan Puyols skadehelvete började. För när han har Puyol bredvid sig så slipper han hålla Koll på var hans kollega står. Tror att han känner sig helt enkelt mer säker med honom vid hans sida på var hans kollega står, han
Jeffson
2013-10-20 14:45
LeoMessi

Tack Culé!
Jag vet inte än exakt vad det är, men ont gör det. Det goa är ändå att har man Puyol som hjärtat/stommen/kaptenen/förebilden/hjälten/legenden i klubben man älskat i halva sitt liv så blir en eventuell lång rehab mycket mer motiverande än vad det hade varit annars. Det är i sånna här stunder ens kärlek för fotbollen gör skillnad på riktigt.
Barcelona Dûssel
2013-10-20 14:42
LeoMessi (Barcelona) Puyol är en ganska unik spelare i sitt slag. Han kanske inte besitter teknik likt dinho gjorde, eller eller snabbhet likt Alexis. Men han har visat att man kan komma jävligt långt med rätt inställning och en jävla massa attityd! Sen läser han spelet väldigt bra. Dock rätt tragiskt att vår backlinje står o faller på en 35 åring.. Pique har verkligen verkligen sjunkit i kvalité
Barcelona LeoMessi
2013-10-20 13:56
Jeffson (Barcelona) Jag ville bara säga att jag verkligen beklagar att du skadade knät. Själv vred jag knät när jag spelade inomhus och jag kan lätt säga att det var det smärtsammaste ögonblicket i mitt liv:P
Jeffson
2013-10-20 13:46
Jag missade matchen igår pga fotbollsträning. Det var riktigt jobbigt främst eftersom jag ville se Puyols comeback men också att suget var större än vanligt efter dessa jävla landslagsuppehåll. Eftersom det bara blev kryss så undvek jag forumet här igårkväll pga den låga nivån det brukar vara här vid poängtapp, men läste på andra ställen att Neymar var matchens lirare (som vanligt) och att Tata tyckte vi spelade bra men att det ibland skiter sig (väldigt fritt översatt).

Och det är just det sista jag vill komma fram till. Att även om vi är Barcelona och har det laget, ekonomin och talangen vi har så kommer vi att åka på poängtapp mot betydligt sämre lag men som för dagen gör en riktigt bra match. Lägg dessutom till att just denna matchen var efter ett landslagsuppehåll och innan CL och el clasico. Sen ska vi inte glömma att det var borta mot Osasuna, Spaniens motsvarighet till den berömda, mytomspunna bortamatchen mot Stoke en regning tisdagkväll. Men det är bara att konstatera, vi är bland världens kräsnaste fans och det kan vi tacka vårat lag för. Det är egentligen inte så konstigt att vi är bortskämda med tanke på resultaten de senaste åren och spelarna vi har, men jag tycker ändå att folk borde försöka lugna ner sig lite vid poängtapp.

Och btw...den där fotbollsträningen jag hade samtidigt som Puyol kom tillbaka från sin knäoperation. Tror ni fan inte att jag skadade mitt knä under träningen! Så här ligger jag nu, lindad med benet i högläge. Men på nåt sätt så har jag hellre ont i knät och ser Puyol spela än inte har ont i knät och sakna honom.
Barcelona LeoMessi
2013-10-20 13:30
Dûssel (Barcelona) Jag tror att det är Puyols attityd och självförtroende som aldrig tillåter honom vara ur form.
Barcelona Essienesque
2013-10-20 12:47
Detta forum går ju inte att läsa efter ett kryss. Haha, herregud, vi har vunnit alla matcher förutom en, vilken vi kryssade borta mot Osasuna.

Bortskämda var ordet.
Barcelona Dûssel
2013-10-20 12:39
LeoMessi (Barcelona) Skillnaden mellan puyol och övriga backar i världen är att han har bara ett läge -matchtränad
Barcelona LeoMessi
2013-10-20 12:06
Kan Puyol någonsin ha dålig form eller vara matchotränad? Människan är borta 7 månader och sen kommer han in och spelar som att absolut ingenting har hänt haha!
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-10-20 11:11
Jag säger att Xavi är bra men hellre att det blir mer rotation mellan honom och Cesc på mittfältet än att använda Cesc som falsk 9a bara för att hålla alla glada! Cesc är en av världens bästa spelare och han ska spela alltid på sin position helst. Om vi ska skita i det är hans tid snart slut i Barca. Cesc gör fler poäng också.
Barcelona Frodo
2013-10-20 10:04
Barca King - Messi i hjärtat Så du vill att Xavi ska bänka sig själv alternativt lägga skorna på hyllan?
Barcelona xaviniessiola
2013-10-20 09:46
Tror att beslutet att lämna Alexis hemma kostade oss två poäng igår. Han är den som kan springa sönder kompakta murar och öppna för Messi. Annars gläds jag mest åt att vi igår hade ett mittförsvar värt namnet. Vågar Martino peta Piqué till Clásicon?

Men men ingen katastrof, Barça tappar två när Atletico tappar tre, och den 'ojämna tvålagsligan' är lite jämnare.
Barcelona grande jw
2013-10-20 05:10
Tydligen så var den här 0-0 matchen slutet på Barcelonas svit med 64 raka matcher i La Liga utan att gå mållösa från en match. Längsta sviten någonsin i La Ligas historia.
Barcelona Barca Barca
2013-10-20 01:59
Barca King - Messi i hjärtat Nu är det sent på natten o e lite full. Men hela Cesc köpet är i grund o botten ogenomtänkt. Den tiden Cesc köptes hade vi, Xavi, Iniesta, Thiago, Keita som krigade om två platser och en talang i Sergio Roberto. Sen kom Cesc, man skeppade iväg dynamiska kraftpaketet som var stark i luften, Thiago som i mina ögon var bland dom största talangerna vi haft (länktips) fick mindre speltid och Sergio roberto fick titta på medans man jonglera för att hitta en position för Cesc. Missförstå mig inte nu, men ja lovar, vi hade absolut inte varit sämre utan Cesc.
Annons: