/spanien/barcelona/forum/6806.aspx/spanien/barcelona/forum/6806.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2013-07-13 11:14
Personligen vill jag aldrig ha tillbaka Thiago. Han har gjort sitt val när han utnyttjar en låg utköpsklausul.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Stoichkov~
2013-07-13 11:05
Jag tror att det är dags att handla och hitta en mittback ganska snart. Det kan bli försent och det kan leda till desperata köp tillslut. Misstänker att klubben fortfarande har förhoppningar om att värva Thiago Silva. Kanske är det detta som gör att man inte vill lägga bud på andra mittbackar på marknaden? Kan det vara så att PSG har insett att Thiago vill lämna? Han kanske har pratat med dem och gjort klart för dem att han vill lämna. Om det ligger något i rykten om att Marquinhos ska till PSG och att han är klar för dem så tror jag att det kan ligga något i att Thiago vill lämna. Jag hoppas man arbetar i det tysta och någonting på gång. Edit: Thiago Alcantara ska till Bayern M. Det ser ut att vara så gott som klart. Tycker att det är ett bra val. Jag hade blivit sur om han hade valt att gå till United. Han hade kunnat få mer speltid i United men jag vill se honom spela för Pep. Att ha Thiago i Bayern gör vidare enligt mig att vi har större chans att få hem honom när Xavi lägger av. I United hade chansen varit små.
Barcelona Rambla~
2013-07-13 10:43
Det sades att Marcos ville till Barca. Hur mycket sanning det ligger i det vet jag inte. Oavsett vilket, Barca lägger inga 35m på en 19-årig mittback.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2013-07-13 10:37
Och ni som ville att Barca skulle värva Marcos; hade ni verkligen hellre velat lägga 35 mille på en talang än 45 på världens bästa mittback?
2013-07-13 10:34
Seleção Brasileira ?@BrazilStats 8m
BREAKING - Marquinhos has agreed terms with PSG. Fee agreed between both clubs is €35M, done deal according to the reliable Estadão.

Sades att degt öppnar upp för Silva till Barca. Antingen det eller så bildar de ett monstruöst mittbackspar PSG
Barcelona påfågeln
2013-07-13 10:32
Iniesta får ju ses som Xavis arvtagare, han klarar den rollen bäst av alla mittfältare i dagens trupp (Busquets kanske inte heller skulle göra bort sig där). Klart man hellre hade sett Thiago spela sig in i elvan än Cesc, men båda är bra spelare. En återköpsklausul på Thiago kanske inte skulle vara helt fel, i varje fall verkar ju Thiago vilja ha en liknande klausul som i år.
Barcelona Massimo
2013-07-13 10:31
Låt Thiago dra till bayern, Om han verkligen tror att kan kommer få starta före spelare som Muller, Kroos, Götze , Schweinsteiger, så får han väl bevisa det. Nu måste det värvas en världsklass mittback och en ersättare till Thiago för att kunna gå vidare...
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-07-13 10:25
For fuck sake, skit i Silva och gå all in på Marquinhos/Hummels(kmr ej hända men..) eller varför inte David Luiz? Vill inte att det ska bli panikvärvning som förra året. I år kommer det nog bli Etienne Capoue. :P
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-13 10:25
@God is a five letter word - Messi:

Jag tycker inte man kan klaga på styrelsen att de gör sig av med en 33 åring och en 32 åring med höga löner. Villas lön som han skulle fått detta året var helt sjuk. Näst högst i truppen efter Messi (?). Verkligen ingenting ont om de. Men styrelsen får bort två stora lönekostnader för att kunna föryngra lite och få in större fotbollsmässig kvalité. Men jag tycker också det är tråkigt att två stora profiler i Abidal och Villa lämnar. Jag älskar de spelarna.
Och Thiago är bara jättetråkigt och sorgligt. Men vi får in Neymar, som nog hela världen tror kommer lyckas. Det ser så lovande ut. Får vi också då in Thiago Silva eller Marquinhos får vi in världens nuvarande bästa mittback eller en som kommer aspirera på den platsen i framtiden.

Så om någon av de kommer. Kommer jag att vara minst sagt nöjd med vår Silly denna sommar.
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-13 10:10
Det känns ju väldigt klart att någon av de tre brassarna kommer att förstärka vårt försvar i sommar. Thiago Silva, Marquinhos eller David Luiz.
Ser de tillsammans med Verthongen som de bästa alternativen.
2013-07-13 09:56
?@barcastuff
Thiago yesterday informed Barcelona that he wants to join Bayern Munich. The clubs are now talking. A deal is expected today. [md]

- Detta transferfönster kan MAX få G i betyg; och det om man värvar Silva. Inte Marcos, inte David Luiz och inte nån annan skämtback. Misslyckas man med det men skeppar iväg Villa, Thiago & Abidal är det STORT FETT IG.
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-13 09:54
Thiago yesterday informed Barcelona that he wants to join Bayern Munich. The clubs are now talking. A deal is expected today. [md] Kommer kännas fel. Men det är bara att bita i det sura äpplet. Om Barca kommer värva in en ersättare kommer han att vara av klass så är inte orolig. Tråkigt att en så talangfull La Masia produkt med Barcahjärta väljer att lämna klubben. Men säsongen står verkligen inte och faller med Thiago. Vi går en riktigt rolig säsong tillmötes om vi skulle få in Thiago Silva, David Luiz eller Marquinhos. Upp med hakan nu gubbar. Visca Barca!
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-07-13 09:45
Barca verkar vilja ha mer än klausulen för Thiago. Bra det i alla fall! Gällande Mata så är han ingen spelare som får mig att gå igång. En bra spelare, absolut, men jag tror han får ut Max av sin förmåga där han är idag. I Barca ser jag nästan hellre att man isåfall satsar än mer på Song och Sergi Roberto. Eller går för någon annan, typ Gundogan. Om Mata är aktuell är det troligen för att han skulle kunna ersätta både Thiago och Villa
Barcelona Blaugrana91
2013-07-13 06:20
Mata är väl isåfall tänkt som en värvning för att bredda truppen idagsläget. Gällande ersättare till Xavi så tror jag fortfarande att Cesc i framtiden kan ta över, annars tror jag Iniesta så småningom kan ta över efter Xavi. : )
Barcelona zick9
2013-07-13 05:32
@Ronaldinho10yElfenomeno9:

Men vi har Iniesta på Cesc position - samma position som även Mata spelar på. En värvning av denna Chelsea-lirare skulle innebära 3 spelare som konkurrerar på en enda position. Ingen av dem är särskilt lämplig för den djupt spelande rollen som Xavi just nu har med Thiago som back-up. De som förespråkar en värvning av Mata är antingen för en försäljning av Cesc eller ej fotbollskunniga som tror att Mata ska vara Xavis ersättare. Då ska vi även nämna att 50% av Cescs eventuella övergångssumma hamnar hos Arsenal vilket gör att det är idiotiskt att sälja honom till något annat lag än just Arsenal.

Gundogan hade däremot varit nice. Pogba har jag dålig koll på men han kanske kan funka. Det ska helst vara någon ung iaf. Jag har sett för lite av Sergi Roberto för att göra en rättvis bedömning av honom men av hans senaste inhopp i A-laget att döma så är han riktigt imponerande. Det är mycket möjligt att han får en chans. Vad säger ni som regelbundet följer Barca B? Är han tillräckligt bra för att vara back-up till Xavi?
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-07-13 03:59
Cesc är alldeles för dålig. Han är seg, klumpig och nonchalant. Gundogan hade vart bra.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2013-07-13 03:55
zick Han petar Cesc rakt av!
Barcelona FCB_Messi
2013-07-13 03:35
Hetfield Mina 3 är : Rivaldo, Roberto Carlos , Ronaldo
Barcelona FCB_Messi
2013-07-13 03:32
Kan man snacka mer skit än F.perez. . I en intervju sa han att C.Ronaldo kan bli världens bäste genom tiderna. Då undrar jag verkligen om man kan bli det när en viss Messi alltid har varit steget före och kommit före honom 4 år i streck . Och han sa även att kaka är ett fenomen hahaha. Om han nu tycker så om dom , undra vad han tycker om Messi och iniesta då !
Ronaldinho the original
2013-07-13 02:47
Hetfield
Räknas Etoo som en spelare som är i slutet av sin karriär?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Ronaldinho the original
2013-07-13 02:41
Hetfield
Räknas Etoo som en spelare som är i slutet av sin karriär?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona zick9
2013-07-13 02:35
@Ronaldinho10yElfenomeno9:

Ska han peta Iniesta eller Fabregas? Eller spela på kanten?
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2013-07-13 02:03
blaugrana Hade hellre sett oss värva Gundogan, men tackar absolut inte nej till Mata.
Barcelona Blaugrana91
2013-07-13 01:13
Enligt Sport kommer Barcelona försöka värva Mata om Thiago lämnar.
Barcelona LeoMessi
2013-07-13 01:06
Undrar hur lång tid det tar innan marängerna börjar tjata om att illaramendi ska peta Busi i landslaget? Skämt åsido, jag tycker att det är en bra spelare men dom betalade ett överpris för honom (kanske inte rätt att säga så med tanke på vissa värvningar vi har gjort). Det är ju typ vad Götze kostade haha
SoN_Un
2013-07-13 00:26
Hetfield

du är dagens kung!
Barcelona Hetfield
2013-07-12 23:49
Nä, jag erkänner väl att det har blivit för mycket "negativ" energi här inne. Så det blir det sista jag skriver om ämnet tills något mer konkret har kommit fram.

Nu till att bli nostalgisk.. Vilka tre spelare saknar ni mest att kolla på som har antingen lagt av eller som är i slutet av sina karriärer? Mina topp 3 är nog Henry, Batistuta och Ronaldo (räknar inte med Ronaldinho då han fortfarande är en stjärna i Brasilien). Henry för att han var så extremt bra, gjorde mål när han kände för det. Batistuta för hans förmåga att alltid göra mål, spelade ingen roll hur han gjorde men han tog i allt han hade vid varje mål, nästan bisarrt att titta på det. Ronaldo för att han var en barndomsidol, även om en hel del av det försvann när han spelade för Real Madrid.
Barcelona FCB_Messi
2013-07-12 23:44
Hetfields inlägg nyss är exakt det jag har pratat om....
Barcelona Hetfield
2013-07-12 23:39
Pep el Rei Känn dig inte så smickrad, det du skriver hamnar i ett öppet forum som alla med tillgång till internet kan läsa. Men nog om det, även om det var ditt dåliga försök till sarkasm. Du anklagar mig för att skydda styrelsen, men du går ut och sprider dina "källor" och försöker smutskasta nuvarande styrelsen. Lustigt. Jag kan inte ge en rats ass om Laporta eller Rosell, jag anser att båda har skit under naglarna, däremot så skyddar jag Tito som har varit i klubben i mer än 20 år och det pratas om honom som att han är smuts i det här forumet. Angående Thiago så har du fortfarande inte kommit med svar till mina frågor. OM Rosell har sagt det du har sagt så låter det rimligt, vad ska han annars säga? "Vi vill ha kvar honom, men om han vill gå så tänker vi kedja fast honom." Det är inte presidentens jobb att jaga eller smöra efter en 22 åring, inte heller tränarens jobb. En tränare sätter ramarna för vad laget ska göra, och om det inte passar spelaren så passar det inte tränaren. Om Tito börjar kompromissa hans sätt att sköta ett lag genom att ge löfte till Thiago innan en säsong har börjat så är det en tidsfråga innan de andra talangerna börjar bete sig på samma sätt och kräver speltid. Jag skulle kunna vända på det och säga att istället för att Thiago ska gömma sig bakom sin pappa, så kan han väl göra arbetet själv? Om han verkligen är så trött på situationen så kan han väl ta tag i taktpinnen och säga vad han tycker istället för att sitta där och låta andra får göra smutsjobbet. Du verkar dessutom ha missat en stor aspekt av frågan. Thiago vill bli en stjärna och ta del av VM-laget, det kommer han inte att göra med lite mer speltid. Ska då Tito kompromissa Xavis plats och hans sätt att sköta ett lag bara för att se till att Thiago får mer speltid? Inser du hur själviskt det låter? Nä, i det här fallet så anser jag att Thiago är en bortskämd och rentav feg person som inte kan komma ut med vad han tycker. Om han älskar Barcelona så mycket så stannar han kvar och kämpar om en startplats, och istället för att köra hans passiv aggressiva spel så kan han kämpa om en plats. Han är en säkerhetsrisk i spelet då han värderar situationer fel och inte kan spela enkelt, det finns en anledning till att Tito inte litar på Thiago än och att Del Bosque inte anser att Thiago ska ha en del av laget än. Jag litar nog mer på vad Tito och Del Bosque anser, än vad vissa försöker med sina dåliga konspirationsteorier om styrelsen. Thiago har en enorm talang och potential, men likväl är han en säkerhetsrisk. Men nog om det här, vi får se hur Thiago gör. Om han stannar så blir jag glad, går han så räknas han bara som en legoknekt som försvann.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-07-12 23:25
Lugn, på måndag drar försäsongen igång och då blir det presskonferenser, bilder från träningar och mycket annat som kommer dra uppmärksamheten ifrån saker som kanske inte direkt har med spelet på plan att göra.

Just nu är det politiken som sitter i förarsätet och jag förstår att inte alla är intresserade av den aspekten, MEN det finns faktiskt de av oss som även uppskattar den biten av "sporten".

Sen är det ju så också, man kan inte bara förutsätta att alla andra ska bidra, man måste själv också se till att bjuda på sig själv och på så sätt bidra till ett, i sina ögon, bättre forum. Risken är annars att det uppfattas som, tja gnäll.
Annons: