/spanien/barcelona/forum/6805.aspx/spanien/barcelona/forum/6805.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2013-07-17 20:39
Blaugrana91 Ah, det var tweets från @youngcules som förklarade att klubben alls inte hade problem med pengar efter Neymars värvning och att klara av Messis lön som tex brittiska Telegraph påstod i en artikel. Det diskuterades bla att tidningarna inte längre brydde sig om att kolla uppgifter ordentligt längre. Barca har intäkter på över 500m, vinst på över 30m varje år och de skulle inte ha råd med att betala sin bästa spelare?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2013-07-17 20:27
Rambla~

Ja du skrev att du har en källa på att klubben har €60M+ liggandes till en storvärvning till?
Barcelona Rambla~
2013-07-17 20:26
Blaugrana91 Källa? Om vadå?
Barcelona Barca o Mort!
2013-07-17 19:43
Blaugrana91

Jo precis men när man säger att man tjänar in 12m på Villa låter det som en undanflykt för den låga transfersumman. Det låter som ett försök att få det att låta högre liksom.

Precis som du säger så blir Neymar plötsligt 92m€ och Negredo 44m€ och då hör man igen hur lite 12m€ låter. Aja en bagatell inget vi skriver ändrar saken.
Barcelona Shanghai - Karbala 680
2013-07-17 19:34
Tar hellre Kroos än Luiz Gustavo. Brassen är fantastisk, men vi behöver inga defensiva mittfältare, vi har redan tre i truppen. Om man kunde komma överens med Pep och Bayern München om Kroos, så skulle vi få en ny dimension i spelet. Han skulle erbjuda skotten som vi saknar.

Kroos - Busquets - Iniesta

Detta mittfält skulle fungera riktigt bra, bättre än med Cesc.
Barcelona Blaugrana91
2013-07-17 19:32
Ehh? Självklart är lönen viktig vid spelarköp och försäljningar också, är ju inte bara transferpriset som man kollar på. T.ex. Neymar kostade oss €57M, lägg till hans lön på drygt €7M per år och den totala summan blir €92M. Men visst jag håller med om att man borde kunnat få mer i övergångssumma för Villa, men du måste ändå väga in vad vi faktiskt tjänar in med tanke på hans lön.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2013-07-17 19:29
Hade jag varit Barca hade jag bytt Thiago rakt av mot Luiz Gustavo när de visade intresse. Så jävla underskattad lirare - spelade som en gud under hela CC:
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-07-17 19:00
Blaugrana91 Jag skiter i lönen och åldern. Han är ju trots allt "bara" 31 år gammal och har 3-4 år kvar inom fotbollen. Att sälja honom för det priset är bland det löjligaste jag vet. Men du tycker annorlunda that's fine. Men jag tycker att jag har rätt att klaga när en spelare som David Villa lämnar för den summan. Sedan att det är en avbetalning gör det bara ännu värre.
Barcelona Barca o Mort!
2013-07-17 18:58
Blaugrana91

Men då måste man ju tänka så gällande lönen angående alla spelarköp som görs i världen och det ändrar inte saken ett smack. Då kan du jämföra de 12m vi tjänar på honom med de 44m Sevilla tjänar på Negredo och inte bara Negredos övergångssumma.

Blir fortfarande underkänt. Ja det är lätt att tänka "nu är det som det är" men när Zubi har klantat sig så många gånger så vill jag inte längre sopa det under mattan genom att tänka så. Något måste fan ändras med våra förhandlingar.
Barcelona Blaugrana91
2013-07-17 18:54
Barca o Mort!

Men det är väl självklart att du kan tänka så gällande lönen. Hade Villa varit kvar så hade vi fått punga ut €10M på honom, nu sparar vi in den summan+ att vi också tjänat in €2M extra på honom. Dvs €12M totalt som man kan använda till annat.

Visste borde vi kanske fått mer för honom, men nu är det som det är och trots allt sparar vi pengar på honom.
Barcelona zick9
2013-07-17 18:48
Man kan inte låta bli att skratta åt dessa efterblivna City-supportrar. I deras forum snackas det om att Negredo är bättre än Higuain. Hur mycket jag än avskyr huvudstadslaget så får man väl ändå säga att Higuain är klart bättre...
Barcelona Barca o Mort!
2013-07-17 18:44
Blaugrana91 Men sådär med lönen kan man inte tänka. Det är fortfarande en spelare man tappar bort nästan helt gratis. Jaha man slipper hans lön men det gör man med alla som säljs. Hade vi gett bort Messi gratis nu hade vi också tjänat 12mX5 så vi tjänar in 60m på det. Worth It? Probably not när man kan få mer för själva köpet. Du tror inte att Negredo hade en lön då? Om man räknar på det sättet du räknar med negredos 6m/år och kontrakt till 2016 så tjänade Sevilla inte 26m€ utan 44m€.. Ja jag vet att han ville stanna i Spanien och Atletico är typ den enda klubben som finns kvar som alternativ om man räknar ekonomin osv. Men man hade fortfarande kunnat förhandla upp det till ca 7m eller något. Inte för att jag snålar på 5m men själva principsaken och meddelandet det sänder ut till alla klubbar att ge bort en stjärna som Villa för 2m..
Barcelona Blaugrana91
2013-07-17 18:27
H.Alavi - Magico!

Men fortfarande är Villa 32 år, hade en jävligt hög lön som Barca ville bli av med.

Villas lön hade gått upp till €10M kommande säsong, så vi tjänar in det.
Detta+övergångssumman= €12M som man sparar på Villa.

Sluta klaga för fan.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-07-17 18:22
Negredo såld för 260 miljoner kronor till Manchester City. David Villa såldes för pengar som inte ens räcker till nya vattenflaskor till spelarna. Så jävla förbannad på hur förhandlingar går till med Zubi vid rodret. 260 miljoner kronor enligt Marca. Affären kommer förmodligen att presenteras under kvällen.
Barcelona Arsenal
2013-07-17 18:13
,
Barcelona NeymarMessi
2013-07-17 17:56
Dom som säger att Neymar kommer floppa är avundsjuka fans till andra klubbar som tidigare kunde blowa Neymar för att få honom till deras respektive lag.
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-17 17:48
HELT klart att Neymar kommer spela i nr 11 denna säsongen. Det går att se i Barcas officiella webshop.
Barcelona fiskfot
2013-07-17 17:42
@barca mes que un club. Tagga ner tonen lite.. Du är på ett forum där man diskuterar Barca och saker runt omkrin. Klubben, då är det ju ganska naturligt att man pratar en del om thiago silva eftersom det har spekulerats en del kring han den senaste tiden.
Barcelona Arsenal
2013-07-17 17:42
Asså fyfan, Neymar kommer döda i Europa. Kan inte se honom floppa. Det kommer inte bli som Zlatan och Messi. För det första är Neymar ytter, och han kommer få spela på sin position, och för det andra så är han oerhört mer ödmjuk än Ibra, han tänker inte " "Vet ni vem jag är? Jag är Ibra" Sedan av det man läst och hört så verkar han och Messi digga varandra
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-17 17:38
Jag kommer ihåg när Fabregas kom. Då var det också sjuuuukt mycket förnekelse från alla håll och kanter. Ge det tid. Han är inte avskriven förrän vi har värvat en mittback. Ni borde veta det. När just Thiago Silva gick till PSG från Milan förra sommaren så skrev han på nytt kontrakt och det var samma förnekande som det är nu. Men oj, vad hände då? Han skrev på för PSG. Detta är silly season grabbar. Så inget som sägs kan tas på största allvar. Vänta och se, det är det enda man kan göra.
Barcelona NeymarMessi
2013-07-17 17:37
Helt rätt Shanghai.

Real madrid har lagt flera miljarder på spelarköp och har förstört priset på marknaden. Ändå står dom där utan någon trippel eller Fjärde CL titel.

Köpelag nr 1 är real på listan sedan kommer city och psg.
Nog om smutsreal.

Angående mittbacksproblemet. Varför vill inte Tito ha Hummels? Killen är ung och en av dom bästa på sin position. Förstår inte vad som gör honom lik Pique om det är anledningen till varför Tito inte vill ha Hummels? Han är yngre och med tiden kommer han bli bättre än Silva också. Hoppas vi går för Hummels och släpper T Silva.
Barcelona Blaugrana91
2013-07-17 17:32
BARCA-més que un club

Men samtidigt kan Silva inte heller gå ut officiellt och säga att han kommer lämna. Likaså shejken.

En sak har jag lärt mig med Sily Season och det är att det mesta händer bakom stängda dörrar och att det i många fall inte går att lita på vad som sägs.

Men som sagt vi får se vad som händer.
Barcelona Blaugrana91
2013-07-17 17:28
@Rambla~:

Nu kanske du drev, men vad är det för källa isåfall?
BARCA-més que un club
2013-07-17 17:20
@FCBlaugrana:

Fattar du inte att killen själv har gått ut och sagt han ska följa sitt kontrakt 4 år ,
glöm Thiago silva han kommer inte herregud va det tjatas om honom konstant,
glöm honom grabbar vi måste gå vidare på nån annan, men frågan är vem det blir.

Lär bli spännande och se dom senaste veckorna framöver!!!
Barcelona -SAMI-
2013-07-17 17:19
FCBlaugrana
Silva kommer inte komma:(:(
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-07-17 17:18
FCBlaugrana

Eller så bildar de Europas bästa mittbackspar.
Barcelona -SAMI-
2013-07-17 17:17
Hummels vill till Barca vad väntar Barca på?? Fattar inget!! Silva lämnar inte Psg. Köp nu för fan Hummels.
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-17 17:16
Marquinhos has arrived in Paris to complete his transfer to Paris Saint-Germain. Fee: €32M + €3M bonus. [RMC Sport]

Så det är nu tanken är att det ska börja röra sig i vår Thiago Silva affär. När Marquinhos är officiell.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-07-17 17:14
Ja har man ingen oljekälla att pumpa pengar ifrån kan man alltid använda Banco Santandér - fråga Florentino... :P
Barcelona Shanghai - Karbala 680
2013-07-17 17:02
Det är inte bara shejker som har förstört marknaden, utan det är klubben Real Madrid CF som ligger bakom allt detta. År 2009 började de att slänga orimliga summor för att dölja Barcelonas trippel. Real Madrid CF har förstört marknaden. Jag minns att flera gick ut och sa samma sak.
Annons: