/spanien/barcelona/forum/6803.aspx/spanien/barcelona/forum/6803.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BarcaChris
2013-07-28 00:09
Nej ta du bort ditt account istället och het Bayernholic. Och om det är ett forum och man får diskutera vad man vill så motsäger du dig själv just nu. Jag tycker det är i alla fall tråkigt att höra allt bitchande om Thiago ok.
Barcelona Barcaholic
2013-07-28 00:05
BarcaChris

Han sa aldrig att han var bland de största så lär dig läsa. Och om du tycker det är så jävla tråkigt så gör oss alla en tjänst och ta bort ditt account härifrån och sluta skriv helt och hållet. Ingen kommer sluta för att du tycker det är tråkigt!
Barcelona BarcaChris
2013-07-28 00:01
Hur fan är Thiago en av våra största profiler? Inte ens i närheten i min bok. Har hundra Barca spelare förre honom. Men ok tyck det om ni vill en 22 åring som inte ville vara kvar. Han ville "uppskattas" som en riktig snorunge. Det är ialla fal tråkigt att sitta och höra om hur dumma styrelsen är och hur bra en spelare som inte ens spelar för oss är. Ska ni verkligen hålla på så hela säsongen?
Barcelona grande jw
2013-07-27 23:57
BarcaChris

Tagga ner lite. Det är två stora barcaprofiler som nyss lämnat och gör sin tävlingsdebut i Bayern. Låt oss prata. Detta är ett forum.
Barcelona BarcaChris
2013-07-27 23:42
Den här Pep och Thiago grejen börjar bli lite patetisk. Ingen av dessa herrar är kvar i Barca utan hos Bayern, som piska oss förra året. Så varför bryr sig folk om dom? Ska ni sitta nu hela säsongen och prata om hur bra Thiago är och hur dumma Tito och styrelsen är? Med andra ord ni ska följa Bayern nu?
Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
2013-07-27 23:16
Kan se scenen framför mig när Hoeness och Beckenbauer stormar in på Peps kontor: -Varför i helvete väljer du att spela B-laget i sista träningsmatchen inför säsongen? Det är ju sista chansen att spela ihop startelvan och komma upp i matchform.

Pep lutar sig fram och säger viskande: Ni har visserligen just valt mig för att ersätta den framgångsrikaste tränaren i klubbens historia och ni betalar min lön, men självklart kommer jag alltid prioritera Barcelona framför Bayern. I valet mellan att förbereda laget eller att se till att Barcelonas fans undviker en förnedrande förlust, väljer jag självklart det senare.

Heness och Beckenbauer i kör: Aber naturlich! Nu när du förklarat det så bra, håller vi givetvis med dig och de strykrädda cules som alltid måste sättas i första rummet! Vill du ha förlängt kontrakt med höjd lön?
Barcelona Himne del Barcelona
2013-07-27 23:10
@Barcelonistas:

Om det nu är som du säger att han är ute efter någon slags revansch. Vore det inte bättre att ta den i en CL-semifinal i så fall än i en helt betydelselös träningsmatch?

Alltså kom igen. Det faller ju på sin egen orimlighet.
Barcelona grande jw
2013-07-27 23:07
@Massimo:

Tycker det visar vilken otrolig press Pep har på sig. Om han blev gråhårig och flintis av tränarjobbet i Barca så vill jag knappt tänka på var han kommer hamna efter något år i Bayern.
Med örfilen så ser man hur viktigt det är för Pep att Thiago ger honom EXAKT det han vill ha. Thiago har ju liksom glidit in i startelvan utan att ens prestera och han bänkar lirare som Gustavo mfl.. Sätter ganska stor press på Pep.
Barcelona Barcelonistas
2013-07-27 23:01
Barcaholic - ska han få sina spelar i matchform mot Barcelona C?. Haha, nej hans val av att starta med bästa möjliga lag var bara på grund av att han ville ta sin revansch på Barcelona och inget annat. Jag kan lova er att Pep hade 3,4-0 i huvudet när han såg vilket lag vi skulle ställa upp med.
Barcelona Massimo
2013-07-27 23:00
Pep verkar väldigt lack på Thiago när han slapar honom sådär framför hans lag kamrater? Det är ju ingen vacker syn om man säger så.
Barcelona Himne del Barcelona
2013-07-27 22:58
@Barcelonistas:

Ja, det var helt fruktansvärt gjort av Pep! Hur kan man bara göra så? Här får han ett nytt tränarjobb och så ställer han upp med sitt bästa lag på det här sättet? Har han ingen skam i kroppen? Han borde såklart ringt Barcelona först och frågat vilket lag han skulle ställa upp med eftersom den här matchen hade en så oerhört stor betydelse liksom alla andra TRÄNINGSMATCHER. Hur kan han sova om natten?
Barcelona Hetfield
Gabriel

No offense, men hade det ens spelat någon roll? Thiago hade inte nöjt sig med att spela matcher när ligan är klar.

Thiago lämnade för att han vill ha en STOR plats i laget. Han vill ta sig till VM och få spela där, det kommer han inte att göra med ett par till matcher. Ska då Tito peta Xavi eller Iniesta, eller ens riskera deras platser för att fylla en spelares krav eller ego? Det är inte Barcelonas stil, man skickade bort Rivaldo och Ronaldinho för att de blev mer av en börda än tillgång, jag tror inte att man tänker sitta och kompromissa klubbens värderingar för en 22 åring som inte ens är en nyckelspelare i laget eller landslaget.
Barcelona Barcaholic
!Sergio_ Busquets!

Absolut är Messi viktigare än Ribery för vårt spel än vad Ribery är för Bayerns, men han är fortfarande Bayerns bästa spelare så som Messi är våran.
Skulle säga att han är ännu viktigare för Bayern än vad Iniesta är för oss även om det där är en lite mer rättvis jämförelse. Men att döma ut Bayern & Pep pga en match där dom saknar massvis med spelare borta mot Dortmund är fel. Jag tror inte ens Heyncks hade lyckats vinna mot Dortmund ikväll om han lika många spelare borta.
Barcelona Rambla~
2013-07-27 22:56
DM1982 Jag skyller väl inte på någonting utan försöker hitta en rimlig förklaring. Dortmund var bättre i kväll end of. Vadå ändra för mycket? Flera av nyckelspelarna var ju av olika anledningar inte tillgängliga. Då har man kanske inget val. Dessutom, Pep har sina klara ideér om hur han vill spela och envis som han är kommer han knappast ge avkall på dessa pga en förlust i kväll.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcaholic
2013-07-27 22:55
@Hetfield:

Klockrent inlägg, jag önskar Pep all lycka med Bayern förutom när de möter just oss. Det finns ingen chans att jag kommer ta Pep före Barcelona, men visst fan tycker jag mycket mer om honom än vad jag tycker om Rosell, Zubi m.m.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-07-27 22:55
Att jämföra Riberys absens i Munchen med Messis i Barcelona är absolut inte samma sak. Ni jämför en spelare som gör över 50 mål per säsong och bär oss offensivt nästan helt självständigt vissa stunder (i alla fall förra säsongen) med Ribery som snittar på ett dussin mål och assister. Riberys frånvaro i Munchen är mer som Iniestas frånvaro för oss. Absolut inte Messi. Vi är ett helt annat lag utan Messi.
Barcelona Barcaholic
2013-07-27 22:52
Barcelonistas

Haha skojar du eller? Så du menar han ska total ignorera att han 3 dagar senare har en cup finals match mot självaste Dortmund på Dortmunds hemma arena BARA för att det är oss han möter? Vad tror du tyska tidningar hade tyckt om honom att han inte får sina spelare i match form endast för att han möter Barcelona? Jag hoppas som sagt du skojade om det där.

Skitsnack? Det får du stå för, enligt mig var det endast sanningen om Rosell och våran nuvarande ledning. Samma ledning som dom flesta Cules här inne snackat ''skit'' om, men inte ser jag dessa personer som förrädare eller falska supportrar. Snarare dom som inser skadan Rosell gör och vill klubbens bästa!
Barcelona grande jw
Pep var inte särskilt glad på Thiago. Herregud! Hoppas Thiago känner sig som hemma.
Barcelona Gabriel
Rambla~ Det går fortfarande inte att försvara faktumet att Tito valde att ställa upp med ordinarie lag även när ligan hade vunnits. Varför? För att ta 100 poäng? Löjligt. Viktigare att se till att ge våra talanger och ungdomar den speltid de behöver. Hetfield Det håller jag med dig om.
Barcelona Hetfield
2013-07-27 22:51
En sak som måste göras klart. Pep är en legend i Barcelona, men han är en rival när han tränar Bayern Munchen.

Jag önskar inte Pep illa och han är en av mina favoritpersoner i fotbollsvärlden, men jag sitter inte heller och hoppas att han ska vinna CL och alla titlar som går att vinna. Jag kommer alltid att sätta Barcelona före enskilda spelare eller personer. Han får gärna vinna ligan, men CL får han misslyckas.

Gabriel

Kanske, men det är slöseri på en riktigt bra defensiv mittfältare. Dessutom känns det obalanserat med Thiago tillsammans med Kroos eller Götze.
Barcelona Barcelonistas
2013-07-27 22:49
Barcaholic - jag gillade inte hur Pep ställde upp sitt lag mot oss det var otroligt respektlöst och lågt. Han visste redan att vi skulle spela med ett b-lag i princip men ändå väljer han att starta med sitt bästa lag?.

En förrädare i mina ögon. Lägg därtill allt skitsnack den senaste tiden?.
Barcelona Rambla~
2013-07-27 22:48
Andresito Kan bara instämma om Thiago. Nu kanske man också bättre kan börja förstå Titos dilemma när det gäller Thiago. Hur, var och när ska jag spela honom? Framför allt hur ofta ska han spelas? Inte det lättaste för Tito att hitta rätt balans och samtidigt ha en nöjd spelare.
Barcelona DM1982
2013-07-27 22:46
@Rambla~:

Och? Det går inte att skylla försäsong för ena laget när det andra också är där. Eller hur?

Som jag ser det så fanns det ingen anledning till att ändra så drastiskt som Pep gjorde. Bayern vann allt förra säsongen, ligan vann de överlägset. Varför ändra ett vinnande koncept så snabbt? Det hade helt säkert funkat en säsong till och det hade varit enklare för Pep att göra sina ändringar efter en säsong i Bayern och inte på en gång.

Jag dömer inte ut Pep helt, absolut inte, men han gör det onödigt svårt för sig. Om det inte är trasigt så måste man inte laga det men man kan alltid putsa det lite. Pep putsar inte, han ändrar.

Heynkes hade helt säkert fortsatt på sitt spår en säsong till, det är jag helt säker på.
Barcelona BarcaChris
2013-07-27 22:45
Hahaha

Nu har alla ni falska Barca fans Bayern att heja på nu också va? Hahaha Guardiola eller inte så hoppas jag Bayern får ett skit år
Barcelona Barcaholic
2013-07-27 22:45
Blaugrana són els colors!

Dude du får det att låta som att Bayern gjorde årets match medans Thiago gjorde en knappt godkänd match och att hans bolltapp gjorde så Bayern förlorade?

Visst hade man kommit ihåg hans misstag om han var den ende som spelade dåligt och om det vore det som avgjorde matchen, men det fanns andra spelare som gjorde klart större misstag utan att ens reparera dom likt Thiago gjorde med sina bollar på kanterna, sin passning till Lahm, Muller och jag var väldigt imponerad hur han vann så mycket boll utan någon defensiv mittfältare som hjälper honom. Dessutom har Pep sagt att Thiagos fittness inte är i bästa form för tillfället så det förklarar lite grann av hans andra halvlek som var betydligt sämre än första. Men Thiago var enligt mig top3 i Bayern ikväll.

Sen förstår jag inte hur folk kan önska Pep all olycka med Bayern likt vissa här bara för han lämnade Barcelona. Killen är en legend i klubben både som spelare och tränare, trots det önskar man honom dåligt...
Barcelona Andresito
2013-07-27 22:38
Det många glömmer är att Thiago fortfarande står mellan talang och världsklass. Inte en chans i världen att han kommer göra en stabil säsong som ordinarie likt Martinez eller typ Busquets, för han är fortfarande för omogen. Visste har han sagolika passningar, men han är fortfarande oslipad när det gäller beslutstagandet och har lite svårt att värdera när han ska spela en safe-passning, djupledsboll eller dribbla.

Tror inte att Dortmund vunnit om Bayern hade haft sina ordinarie. Tänk er att vi möter Real på bortaplan där de endast saknar ordinarie högerback, och där vi samtidigt har Pinto i mål, Piqué borta från backlinjen, Busquets, Xavi och Messi också borta. Ungefär så spelade Bayern - reservmålvakt, utan sin stabilitet i mittfältet och utan sin bästa kreativa spelare.
RedemptionMn
2013-07-27 22:37
Jag skulle inte vilja möta Dortmund i Champions League. Ser ruggigt starka ut. Dock vet man inte hur det blir med Barca den här säsongen då vi har fått in en ny tränare. Personligen tror jag mycket på Martino, men det blir en oerhört intressant CL-säsong att se fram emot (utöver La Liga).
Barcelona barca show
2013-07-27 22:37
någon som vet vem som gjorde målen idag
Barcelona Rambla~
2013-07-27 22:36
DM1982 Jaha och? Dortmund har sett till att förstärka och förbättra sig och har gjort det bra. I kväll funkade det bra för dom. För det kan du ju inte döma ut Pep helt. Tror du själv att Heynkes hade fortsatt att vinna allt i all evighet utan ändra på något? Inte en chans. Fortsatte vi under Pep att vinna allt fast det ett tag nästan såg ut att vi skulle göra det?
Barcelona Blaugrana són els colors!
2013-07-27 22:35
Barcaholic

Läser du det jag skriver eller är du bara allmänt slow? Jag sa precis att han slog ut fina bollar osv, men det är inte det man kommer ihåg en match, speciellt en match man har förlorat. Och jag sa speciellt 4-2, med det menade jag inte endast bolltappet. Han tappade mkt boll där man inte ska tappa boll stora delar av matchen, men som du säger han slog några fina bollar ut på kanterna, men det dåliga han gjorde väger tyvärr mer, tycker jag.
Annons: