/spanien/barcelona/forum/680.aspx/spanien/barcelona/forum/680.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Davids3
2/4/2017 17:34
Säg att jag överdriver, bryr mig inte. Men Umtiti är utan tvekan top 3 mittbackar i världen just nu.
Barcelona Yellow cake
2/4/2017 17:33
Känns som att Neymar haft två lägen där han skulle släppt till Turan i bättre läge, men valt att skjuta själv.. Kanske han inte vill att Turans målproduktion blir ännu bättre? Han hade säkerligen passat om det varit Messi i samma läge är min känsla..
Barcelona Barcelonistas
2/4/2017 17:32
Bollarna kommer vi har gott om tid på oss att göra fler mål. Jag tror Paco kommer göra minst 1 mål till.
Barcelona neymar JR
2/4/2017 17:32
Paco löper riktigt fint men får inga bollar.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Andresito
2/4/2017 17:31
Piqué blev tyvärr utbytt för att han hade känningar i låret.
Barcelona El Pistolero #9
2/4/2017 17:31
Messi måste lägga iallafall en boll till Paco som löper bra i djupet..
Barcelona Barcelonistas
2/4/2017 17:25
Laget hade en tuff match borta mot Atletico också här under veckan så det är lite förståeligt att spelet inte ser så bra ut idag. Vår första halvlek mot Atletico var riktigt bra jag hoppas laget kan visa den nivån oftare nu under säsongen.
Barcelona neymar JR
2/4/2017 17:24
Ser inte bra ut alls
Barcelona Katalano
2/4/2017 17:22
Så bra Arda gjorde det vid hörnan där. Drev bollen inåt mot mål och lade en perfekt chip till Rafinha som kom med fart med huvudet mot boll. Synd att nicken inte blev bättre.
Barcelona DizzLow
2/4/2017 17:21
Vi ÄLSKAR dig Neymaaar!!! F**k the haters ;)!!!
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2/4/2017 17:20
vafan. Ut med Gomes istället...
Barcelona Katalano
2/4/2017 17:20
@Reymar:

Just idag har han inte imponerat, men det är just det som jag ville ha denna matchen till att utvärdera, då jag är besviken på honom överlag. Han har spelat bra som pivote tidigare. Lyckas han inte där heller så ser jag ingen anledning att behålla honom. Då är han dålig överallt på mittfältet. Jag hoppas jag förtydligat mig.
Barcelona Andresito
2/4/2017 17:14
Soko

Barças officiella Twitter har redan en liverapportering. Onödigt att fylla forumet med sådana inlägg.
Barcelona Soko
2/4/2017 17:11
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Men förstår du att jag kommenterar inte för mig själv utan för folk som inte har möjlighet att se matchen?!
Barcelona Reymar
2/4/2017 17:10
Kul att forumet är öppet och att Paco äntligen fick näta! Katalano och andra skribenter har påpekat att att Gomes är som pivote, själv håller jag absolut inte med. Visst han har passningspelet men han är ingen bollvinnare som Busquets eller Mascherano och därför blir det enkelt för Bilbao att spela sig igenom vårt mittfält.
Barcelona Soko
2/4/2017 17:09
El Trinde

Jag tror att problem vid Neymars avslut ligger i att han tänker alldeles för mycket och 9 av 10 skott är alltid samma, placerade till höger . Man önskar att han kunde variera med sina skott och gå på kraft också.
Barcelona BARCA-més que un club
2/4/2017 17:08
Soko Ja tycker jag också man borde och ta in Macherano istället
Barcelona neymar JR
Freeyourmind Ja men cileesen (stavningen) slår inte bara långt, utan han spelar enkelt och snabbt. Varje gång Ter stegen får bollen så håller han i den i sekunder det är ju självklart att vi blir tillbaka pressade då eller hur? Vi behöver spela snabbare och med mindre touch där nere. Vi måste börja ändra värvningsstrategi. Behöver vi en målvakt så ska han kunna rädda Behöver vi en mittback så ska han kunna försvara Behöver vi en mittfältare så ska han kunna passa. Jag vill inte ha en målvakt som kan "spela" med fötterna men inte kan rädda. Jag vill inte ha en mittback som gör mål ifall han inte kan försvara. Jag vill inte ha en mittfältare som kan skjuta om han inte kan passa. Valdes var inte den optimala målvakten pga hans fötter valdes var den optimala målvakten för Barcelona för hur han agerade med högbacklinje. Valdes var optimal för han räddade laget gång på gång då får försvararna en helt annan trygghet. Är våra försvarare trygga med Ter stegen? Hell No Med valdes i mål hade pique gett han chansen att rädda istället för att riskera en straff där.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
@Soko:

Menar du ska kommentera varje pass och inkast.
Du var verkligen för att forumet skulle vara öppen under matcherna.

Sak samma, ville bara påminna dig. that's alla.

kommer inte kunna svara dig för jag ska iväg.
Så pma mig ditt svar annars blir det svår att hitta det..
Barcelona Andres Iniesta Lujan
Jag skojar inte ens när jag säger såhär, Messi är våran bästa spelare defensivt. Såklart så spelar han inte defensivt och försvarar inte lika ofta som alla andra men det är inte många som tar sig förbi honom och dessutom lyckas han många gånger "sno" bollen. Har tänkt på det länge och inte bara för han gör det idag.

Mycket hat mot Gomes här inne, tycker han gör det bra. Spelet ser mycket bättre ut idag än på länge. Mycket slarv dock, men det är mestadels våran backlinje som spelar en egen match tillsammans med Ter Stegen.

Hoppas vi fortsätter på samma spår i andra fast mycket noggrannare.
Barcelona El Tridente
2/4/2017 17:06

Neymar imponerar till 99% i spelet mer eller mindre alla matcher.

När de kommer till avslut så känns det som att han missar 19/20 gånger.
Hade Neymar satt iaf var 5:e målchans så hade vi vunnit oftare och avgjort matcher tidigare.
Barcelona Soko
2/4/2017 17:04
@BARCA-més que un club:

Det vore bäst att ta ut honom i halvtid och få honom utvilad mot Atletico på tisdag. Mascherano in.
Barcelona Soko
2/4/2017 17:02
Free You

Vad menar du, kan du utveckla ? eller kan vi lämna det till efter matchen ?
2/4/2017 17:02
Pique lever farligt med ett andra kort
2/4/2017 16:59
Respekt till Neymar kämpar sliter gör det bra bäst på plan med Messi
Barcelona Felix-Forca Barca!
Inteessant också när Messis brytningar visar mer både kvalitet och inställning än Mathieu....
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
neymar JR

Du missade nog att jag berömde Chillesen (stavning).
Jag föredrar honom mer än T.Stegen. Jag känner mig mer trygg med med vår cupmålvakt.

Hade jag fått bestämma skulle göra T.stegen till vår andra målvakt. Han sprider sån osäkerhet..
Barcelona Blaugrana91
Neymar är riktigt bra, bara skärpan framför mål som saknas.
Barcelona Andres Iniesta Lujan
2/4/2017 16:58
Sjukt bra gjort av Neymar, synd att han inte får in den.
Barcelona Soko
2/4/2017 16:58
Neymar gör allt bra men ännu en gång går avslut utanför .
Annons: