/spanien/barcelona/forum/6797.aspx/spanien/barcelona/forum/6797.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona NeymarMessi
2013-07-18 19:18
Ronaldinho - fotbollsguden.

Inte är det jag som trollar väl? jag är ingen misslyckad abort som dig. Jag är ingen rutten madridista som är bitter över att madrid inte vann nada förra säsongen och som har en liga titel på 5 år och som inte vunnit CL sedan du föddes? Det är du som är bitter över att real a la köpelag trots alla miljarder inte gjort något ljud av sig i Europa på 13 år. Det är du som trollar. Tillbaka till puertan din råtta. Tack :)
Barcelona zick9
2013-07-18 19:15
@Gabriel:
Kan inte alla bara sluta gråta över Isco? Han är offensiv mittfältare, och där har vi redan Iniesta som håller i 3-4 år till på högsta nivån. Fabregas är dessutom reserv på den positionen. Isco kan även spela på kanten, men till vänster har vi Neymar (kommentarer överflödiga) och till höger har vi Pedro samt Alexis samtidigt som Deulofeu är tänkt på den positionen i framtiden. Så nu undrar jag. Vart fan vill ni att Isco ska få plats? Jag är trött på alla dessa plastsupportrar som bara vill köpa en massa spelare utan att tänka sig för. Hälften på detta forumet är okunniga rävar. Samma sak gäller Mata. Vart fan ska han få plats? Han spelar inte på Xavis position heller.
Barcelona -SAMI-
2013-07-18 19:01
Vad skulle ni tycka om Banega som Thiagos ersättare?
Barcelona Gabriel
2013-07-18 18:54
När jag kollar på denna videon blir jag bara mer irriterad över att Isco inte köptes hit. Det blir inte bättre av att Real köpte honom heller. Helvete!
Barcelona The Octopus of Badia
2013-07-18 18:49
Gabriel

Dessutom skulle det inte på något sätt vara klandervärt gentemot Montoya eftersom han får hoppa in i en redan kraftigt decimerad backlinje för att sedan ställas mot en av världens bästa fotbollsspelare. Att då, enligt mig, gör det mer än godkänt anser jag vara en ypperlig merit för honom att ta med sig.

Det många inte förstår med spelare som Montoya och Bartra är att det inte bara går att slänga in dem mot Real eller Bayern och förvänta sig att de levererar likt en rutinerad spelare i toppfotbollen ska göra. Det gäller för tränaren att förbereda dessa herrar för vad som komma skall i form av CL-slutspel genom att sätta förtroende i dem under hela säsongen. Vi alla vet hur viktigt det är för en orutinerad spelare att dels ha tränarens förtroende, men också faktiskt få det bevisat i form av speltid.

Montoya känns i nuläget som en spelare utan några egentligen svagheter, men som inte heller har några direkta spetsegenskaper för den delen. Däremot är det något han mycket väl genom åren, om han får förtroendet av tränaren, kan bygga på. Framförallt inläggsspelet där han enligt mig redan nu är vassare än Alves (ingen merit iofs), inspel bakom försvaret, och positioneringen är några aspekter utav Montoyas spel som jag tror kan utvecklas till spetsegenskaper skulle han få tillräckligt med speltid.
Jeffson
2013-07-18 18:40
Det är bara för Al Khelaifi att kasta upp buy out klausulen för Alves och se om han vill lämna Barca, pengar är ju inga problem. Annars...GET THE FUCK OUT!!!
Barcelona Gabriel
2013-07-18 18:38
RonaldinhoGaucho! Jag tror betydligt mer på Montoya än vad du gör. Mot Real Madrid tycker jag att han klarade sig bra, var även nära på att avgöra i slutet med sin ribbträff. Montoya är bättre än Alves defensivt, mer taktiskt slipad och mer korrekt i sina bedömningar när han ska följa med upp i anfall respektive från när han ska stanna kvar och hålla sin position. Dani Alves levde mycket på sin inställning och jävlaranamma som spelare, den inställningen har han tappat med åren. Dani är fortfarande världens bästa offensiva högerback dock, men nu har vi Alba på andra kanten som också är otroligt duktigt offensivt. Jag säger inte att man ska sälja Alves, men han är inte längre intouchable i mina ögon (vilket han var en gång i tiden). Allt jag säger är att om det rätta budet för honom dyker upp bör man överväga möjligheten att sälja honom. Men då ska det som sagt vara saftiga pengar, framför allt om det är PSG som är intresserade.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona -SAMI-
2013-07-18 18:32
Júnior - Culé hasta la muerte
Det kanske öppnar för Silva i Barca?
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-07-18 18:27
@Gabriel:

aha oj, ,missade nog det, tror dock inte montoya e redo för stora matcher, när han fick spela elclasico så hade cristiano lekstuga med honom, tycker dock verkligen att han bör få börja spela matcher för att bli bättre men vi har redan alves där, däremot tycker jag att montoya borde få spela CdR
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-07-18 18:27
Hade helt och hållet missat det med Dedé och Corinthians, tack gubbar!
2013-07-18 18:25
PSG are set to make a €40m bid for David Luiz. #PSG #CFC #FCB

French club PSG, who are looking for a right back, could soon make an attempt to sign Barcelona player Dani Alves (30). [l'equipe]

Komedi!
Barcelona -SAMI-
2013-07-18 18:23
Pepe på väg till City. Hoppas han lämnar Real hatar den idioten!
Barcelona Gabriel
2013-07-18 18:23
RonaldinhoGaucho!

"Tror att Montoya är redo att axla Danis roll som högerback nu, dessutom har vi sett att två så offensiva ytterbackar som Alba och Dani inte är bra för defensiven."

Bara att läsa :)
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-07-18 18:16
Gabriel:
och vem hade du tänkt skulle ersättas Dani ?
Barcelona Gabriel
2013-07-18 17:57
Ronaldinho the original Antingen en deal med PSG om att ge oss Thiago Silva och att vi kanske lägger 5-10M€ extra för att göra de nöjda. Eller så får de lägga minst 50M€ för att jag ska vara nöjd, enbart för att det är dem. I andra fall hade jag tyckt att en 40M€ deal är bra för honom, om det var något annat lag. Men considering att de är så jobbiga med Thiago Silva går priset på Dani upp för dem enligt mig. Så antingen Thiago Silva till oss och att vi ger dem pengar eller 50M€ i rena pengar, utan avbetalningar.
Ronaldinho the original
2013-07-18 17:45
@Gabriel:

Hur mycket skulle du tänka dig?
Ronaldinho the original
2013-07-18 17:44
Tänkte vi kunde spela en rolig lek. Barcas elva om fem år. Varje dag så ska vi rösta på en spelare som vi tror/hoppas att ledningen kommer köpa till startelvan,samt vilken formation och tränare vi kommer att ha. T.ex idag wå ska vi börja med formation, då ska alla skrica BARA den formation som elvan kommer att ha. Den formation som skrivs flest gånger vinne. nästa dag så blir det tränare och efter det så blir det en spelare i taget i startelvan. Röstningen är mellan klockan 12:00 till 22:00. Tycker det blir roligare här i forumet istället för all gnäll och tjat om Thiago,Pep, Rosell,Silva och Marquinhos. Om ni är intresserade kan ni gilla inlägget minst tio gillningar för att starta. Om ni har andra förslag "feel free to share" :).
Barcelona Gabriel
2013-07-18 17:37
Haha, det är beef mellan PSG och Barça. Men bortsett från allt det så hade jag inte varit sådär jätte emot att sälja Dani till PSG, beroende självklart på hur mycket de är villiga att erbjuda för honom. Tror att Montoya är redo att axla Danis roll som högerback nu, dessutom har vi sett att två så offensiva ytterbackar som Alba och Dani inte är bra för defensiven. Men som sagt, då ska det vara ett riktigt jävla bra erbjudande de kommer med - framför allt med tanke på att de vägrar sälja Thiago Silva.
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-18 17:26
French club PSG, who are looking for a right back, could soon make an attempt to sign Barcelona player Dani Alves (30). [l'equipe]
Jeffson
2013-07-18 17:03
Júnior - Cule hasta la muerte Cruzeiro köpte honom tidigare i år för 14m R$. 1 R$ är ca 3 kr. Kan inte förstå att man inte gick för honom för de pengarna. Ha honom som backup och istället sälja Mascherano, som inte är mittback och inte används som mittfältare, för mer pengar och som har en högre lön. Och sen hade man kunnat gå efter Silva/Hummels/Marquinhos också. Men men...nu blev det inte så.
Barcelona Valdés
2013-07-18 17:01
Júnior - Culé hasta la muerte; din beskrivning av Agger passar väldigt bra in på Hummels. Agger är snabbare än Hummels och han gör inte heller lika många brytningar på "chans". Jag tycker att Hummels är en riktigt bra mittback (minst lika bra som Agger) men jag tror inte på honom tillsammans med Pique (utan i så fall som ersättare till Pique).

I våras gick det rykten om att Dedé var på väg till Chelsea men valde han inte Corinthians istället.
Jeffson
2013-07-18 16:52
Jag hade blivit glad om klubben köper Oliver Torres. I slutändan skulle det bli Thiago ut, Oliver Torres in för plus minus noll vilket är en försämring (just nu, i framtiden vet jag inte) men det skulle vara en fin tröst ändå. Och in med Hummels så är vi färdiga sen. Målvakt kan vänta tills nästa år.
2013-07-18 16:52
Enligt mig så bör Dedé vara högst prioriterad efter Thiago Silva, David Luiz och Mats Hummels. Här är ett videoklipp där han stoppar Neymar under en hel match, vill ni se mer så är det bara att söka på Youtube. Många tänker säkert att ett klipp kan få vem som helst att se bra ut, vilket stämmer. Men Dedé är ett monster och man rankar honom som den bästa mittbacken i ligan. Man kan säkert få honom från Vasco da Gama för ett rimligt pris dessutom med tanke på att han ändå är 25 år gammal och "oprövad". Edit: Glömde länka videon på "länktipset", sorry. Här är den iaf: http://www.youtube.com/watch?v=gPpWCxBrqG8
Barcelona Naknooo
2013-07-18 16:49
Tycker det är synd att Tito stirrar sig blindt på en spelare, fan öpnna ögonen lite ge oss hummels din envise f#n, Silva är inte den enda mittbacken i världen, att han är nummer 1 är en annan femma men vägrar psg släppa så måste man ju fan börja titta på andra alternativ så vi inte står där med Song som mittback när säsongen drar igång.
2013-07-18 16:41
Jag förstår mig helt seriöst inte på resonemanget kring Agger eller hur han ens kan vara ett alternativ.

I början av transferfönstret så ryktades det väldigt mycket om Mats Hummels, några veckor senare så bekräftade ledningen att han inte var ett alternativ då Tito tyckte att han var alldeles för lik Pique.
Agger är nog en utav de backar som har mest gemensamma egenskaper som Pique med dessutom samma spelsätt.
Båda är, som jag skulle vilja kalla det, offensiva mittbackar. Båda gillar att driva bollen högt upp mot motståndarens planhalva för att skapa lägen eller t.o.m för att lägga mål (man kanske dessutom ska tillägga att Agger har en förj*vla bra bössa).

Hur har man tänkt sig då? En backlinje med två galet offensiva ytterbackar och två mittbackar som gillar att delta i offensiven? Det är ju just där problemet ligger och nu vill man ha ett ännu offensivare lag, vilket bara kan sluta på ett sätt...

Pique behöver en ledare eller en som är minst lika bra som honom i försvaret. Han kan inte ta rollen som den viktigaste kuggen i backlinjen. Jag hoppas innerligt på att detta endast är falska rykten!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-07-18 16:34
Barcelona scouts at the U20 World Cup drew up excellent reports on Atletico midfielder Oliver Torres (18), who has a 24M buyout fee. [sport] Synd då att vi kastade bort en minst lika bra spelare för samma summa... Köp en ny, köp en ny, köp en ny... Med det sagt, jag hade inte tackat nej till Óliver om ett par år när Xavi verkligen gått i pension. EDIT: ...och faktum är att han förmodligen är mer lik just Xavi i spelstilen än Thiago.
Ronaldinho the original
2013-07-18 16:29
Skrev bara att alla dom är större än Thiago just nu för att han skrev att Thiago är världens största talang. Om thiago skulleåfått lika mycket speltid som dom andra skullenhan ha varit den största talangen tillsammans med Neymar och Hazard, men grejen är han har inte.Han har POTENTIAL att bli en av dom bästa mittfältarna men det kräver enormt mycket speltid och förtroende och han skulle ha fått det från Barca om han hade haft mer tålamod,men tyvär så hade han inte tålamod .
Barcelona Massimo
2013-07-18 16:25
Jag vet inte men jag tar det som att klubben inte tyckte att 7-0 mot bayern var så farligt eftersom att laget lyckades ta 100 poäng. Ledningen förnekar krisen som iallafall fansen verkar se med att säga att man tog ligan.
Det känns som att man inte bryr sig så mycket om mittbacks problemet. Att man betalar 57 för Neymar men sen tvekar på Marquinhos visar hur klubben prioriterar.
Tror inte heller att Tito är den bästa försvarstaktikern heller men vi får se vad han kan göra...
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-07-18 16:19
Ronaldinho the original

Skillnaden på alla du nämnde är att alla är startspelare i sina klubbar utan större konkurrens på deras positioner.

Thiago hade det otroligt svårt med Xavi, Iniesta och Busquets före honom. Håller med om att vissa är bättre, men jag tycker att din jämförelse är orättvis pga speltiden som alla du nämnde får i klubbarna dom spelar i.
Ronaldinho the original
2013-07-18 16:18
Mathieu skrev på nytt kontrakt förra månaden så han finns inte ens på radarn. Det finns väl inte bara Luiz, Marquinhos, T.Silva och Hummels som är fantastiska backar? Bara för vi inte får en av dom tror ni att styrelsen nöjer sig med Agger eller någon annan medelmåtta. Så kan ni sluta upp med att vi kommer få Agger eller Mathieu innan tranfers stängs. Tänk positivt eller neutralt istället för negativt
Annons: