/spanien/barcelona/forum/6796.aspx/spanien/barcelona/forum/6796.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-07-15 17:24
Culé - Messi y Alexis

Haha jag dör! På slutet när mamman(?) kommer ut och ger Thiago de onda blickarna.

Vilka scener!
Barcelona Alvés - Por Que?
2013-07-15 17:17
Håller med där, känns som att om vi ska få T.Silva lär det vara för 45-50M Euro. Om dom ens släpper honom. Bara jag som tänkt på att de värvar Marquinhos endast för att bygga en mur med Silva Marquinhos, då det går rykten om att Alex, Sakho, Lugano säljs.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-07-15 16:22
Ni måste se detta grabbar. Thiago och Rafinha vid 4-5 åldern spelar fotboll. Thiago försöker kapa Rafinha i varje duell.

Barcelona Blaugrana91
2013-07-15 16:09
Som sagt man kan inte lita på vad den där agenten säger... Dock tror jag det kommer krävas mer än €42M, närmare €50M.
Barcelona Blaugrana91
2013-07-15 16:09
This week could be crucial for the transfer of PSG centre back Thiago Silva (28) to Barcelona. Deal possibly to be closed for 42M. [cope]
Barcelona God is a five letter word - Messi
2013-07-15 15:41
Silva's agent kan inte gå ut och säga att han vill/kommer lämna när han har 4 år kvar av sitt kontrakt. Samma sak gäller presidenten som först vill försäkra sig om en adekvat ersättning i Marquinhos. Samma sak var det när Ancelotti ville till RM; han sa att Ancelotti är PSG tränare och är bunden där - hotade t.om med att stämma honom eller nått. Så fort man hade "gjort" klart med Blanc i bakgrunden så släppte de Ancelotti utan problem.
Barcelona petersays
2013-07-15 15:24
@Rambla~:

Buää vad jag saknar Deco. Kan man bojkotta säsongen 13/14 och istället kolla på repriser från 05/06?
2013-07-15 15:20
Hetfield Jag hoppas det stämmer men enligt de senaste ryktena är han så gott som klar för PSG. Men samtidigt, vem fan föredrar PSG före Barcelona/United? Pengar styr allt
Barcelona Dinho the artist
2013-07-15 15:14
The Reporter
*** Några stycken är vi i alla fall!

Sen var du säkert någon som sa att Varane skulle bli sönderpiskad av Messi o Co också eller hur?
Barcelona Hetfield
2013-07-15 15:14
AS ROMA PRESS REVIEW – Marquinhos seems very close to leave AS Roma for a destination still unknown, but very likely to be Paris or Barcelona.La Gazzetta dello Sport reports that PSG might be ready to offer € 35 million, while Barcelona would bid five less.Brazilian centre back would rather play for Blaugrana anyway, hence yesterday his agent Roberto Calenda was in Spain to seek chances of negotiations. Detta skrevs för några dagar sen.
2013-07-15 15:12
Hetfield

''Marquinhos vill gå till Barcelona. Det har både han och hans agent varit rätt så tydliga med, de flörtar rätt så mycket med Barcelona.''

Va, vad har jag missat? Länka gärna, i början trodde jag att du blanda Thiago Silva med Marcos för det du skrev gör/gjorde ju Silva samt hans agent.
Barcelona The Reporter
2013-07-15 15:11
Hur många av er har sett denna Marquinhos? Vi behöver en färdig produkt till mittback, en rutinerad, en som kan stå emot spelare som Ronaldo, Ramos osv i luften, vi behöver Silva/Luiz/Agger, någon stor !
Barcelona koeman92
2013-07-15 15:10
Jonas

Med Tito som tränare och utan en my mittback? Dreamer! :)
Barcelona Hetfield
2013-07-15 15:07
Marquinhos vill gå till Barcelona. Det har både han och hans agent varit rätt så tydliga med, de flörtar rätt så mycket med Barcelona. Problemet är snarare om Barcelona kan matcha den entusiasmen och ge de pengarna som behövs. Jag tror inte att Marquinhos vill ruttna i PSG och vinna franska ligan.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-07-15 15:07
Cesc ska ingenstans. Möjligtvis till Lissabon 2014.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Kaptenen
2013-07-15 15:06
Arsenal ska väl ha halva övergångssumman ifall vi säljer till en annan klubb än just dom?
Han stannar, inget snack.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-07-15 15:06
Calenda (agent Marquinhos): "The club told us he could leave. There are offers from PSG, Man United and Barcelona." [sky via md]

Jaha, vanligt agentsnack eller ska man tro att vi är med i matchen?
Barcelona Hetfield
2013-07-15 15:04
Ni är väl medvetna att ifall Cesc säljs så får Arsenal halva summan? Så 30 miljoner ger 15 miljoner, vilket är ungefär 25 miljoner i förlust för ett redan magrat mittfält.

Jag anser inte att det är direkt avgörande att ta in en kreativ mittfältare ifall Gundogan eller Verratti inte kommer. Neymar och Messi kommer att stå för kreativiteten, så mittfältet är inte lika beroende av att ha "spelande" mittfältare som när man hade en avdankad Villa på kanten.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-07-15 15:00
Hur tänker Sociedad när de ska ersätta en superspelare som Illara med JDS?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2013-07-15 14:44
Haha United är patetiska om ryktet stämmer.

Klubben har precis sålt Thiago och då kommer United med ett bud på Fabregas, tror dem på allvar att vi skulle sälja honom också? Haha
Barcelona God is a five letter word - Messi
2013-07-15 14:38
United kan ju ta och suga den tjocke; fan tror de att Barca ska sälja hela sitt mittfält?

- Tro inte på Tonietto (Silvas agent) Snubben snackar mycket. Han sa att Thiago kommer stanna 150% säkert i Milan, skrev t.om på nytt kontrakt - Sen lämnade han dagar efter.
- Har Silva verkligen visat all intresse och även pratat med ledningen - men be honom prata med sina presidenter och skit och säga att han verkligen vill spela för oss.

- Jag tror att så fort Marquinhos kommer så drar Silva.
Barcelona Rambla~
2013-07-15 14:30
@petersays:

Det kan jag iofs hålla med om. Fast det borde han vänta med tills han är mer etablerad i laget, har en säker plats alltså. Thiago är på att hela tiden känns det som. Variera det enkla och svåra spelet lite bättre istället.

Deco var självskriven i startelvan, den som styrde spelet, otroligt rutinerad och visste bättre när han skulle slå sina svåra instick. Dessutom så tog han ett större defensivt ansvar om han tappade boll. Han var en ruitinerad räv helt enkelt. :)
Barcelona Rambla~
2013-07-15 14:21
Hörde just på talkSPORT radio att United lagt ett bud på £30m för Cesc. Jag hann inte höra vem källan var, någon tidning antar jag.

Jaha, så nu ska vi montera ner hela vårt mittfält tror andra klubbar? Dröm vidare United. :P
Barcelona Andresito
2013-07-15 14:16
Lite statistik på Thiagos sista säsong med Pep och den sista med Tito Pep: 45 matcher (24 nittiominutare, spelade 90min 56% av sina matcher) 2947 min 65 min/match 4 mål, 8 assists Tito: 36 matcher (12 nittiominutare, spelade 90min 33% av sina matcher) 1909 min 53 min/match 3 mål, 9 assists Ska även tilläggas att Thiago missade 13 matcher pga skada under Titos säsong, dock hade han behövt spela näst intill samtliga 13 matcher i 90 minuter för att hamna på samma siffror som under Peps säsong. Edit: Siffror från 10/11 säsongen när Thiago roterade mellan A- och B-lag 16 matcher (8 nittiominutare, spelade 90min 50% av sina matcher) 1025 min 64 min/match 3 mål, 3 assists
Barcelona Hank Moody
2013-07-15 14:15
Om vi säljer Cesc vad har vi kvar bakom Xavi och Iniesta? Song, Sergi Roberto? Ser redan tunt ut nu som det är på mittfältet, det är synd att Thiago lämnade för vår trupp hade varit komplett med honom och en världsklass mittback. Nu är vi kanske i behov av en mittfältare till och det är inte det lättaste att komma till en klubb som Barcelona som innermittfältare, Fabregas var ju "bäst i världen" när han kom hit.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2013-07-15 14:11
FCBlaugrana/ Det lär ju inte hända. Även om Cesc har varit ojämn så är han vår enda etablerade mittfältare förutom Iniesta och en allt äldre Xavi nu när Thiago lämnat. Cesc själv vill inte lämna och klubben vill inte sälja. Vad som helst kan hända under Silly Season men här vågar jag ändå sticka ut hakan och säga Cesc stannar, case closed.
Barcelona Barca o Mort!
Acceptera 30m för Cesc GENAST. Han är inte värd ens hälften med det spel han visat upp. Man kan säkert få en mycket bättre mittfältare för 30m även om priserna har stigit. Illarimendi blabla Tevez gick ju för 12 så..
Barcelona barca!54
FCBlaugrana

Din källa?
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-15 14:09
The agent of Brazilian defender Marquinhos has revealed that his client had received proposals from PSG, Barcelona and Man Utd.
Barcelona Hank Moody
2013-07-15 14:07
Tjena Bröder!

Tänkte åka ner och se Premiären mot Levante i Augusti, håller just nu på med att beställa biljetter. Aldrig varit på Camp Nou förut och undrar vilken sektion som är bäst att sitta på? Jag vill ha dom absolut bästa platserna.

Tack på förhand för svar
Annons: