/spanien/barcelona/forum/6791.aspx/spanien/barcelona/forum/6791.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona The Octopus of Badia
2013-09-29 15:11
Jag rekommenderar alla härinne att ta och läsa igenom den här artikeln noggrant. Det kanske är det bästa jag läst på ett bra jävla tag. Sista delen är något mer eller mindre samtliga här borde ta till sig;

"The eternal pessimism that surrounds Barcelona dictates that cules not be happy with their successes. If we manage to win a trophy against an excellent team, we’re terrible and will lose in the Champions League; if Valdés makes an amazing save it’s a sign that the defense is crumbling; if we win 4-0 but have less possession, it means Martino is destroying everything Barca stands for.

Martino has shown his honesty and practicality repeatedly over the last month. His rotations demonstrate his trust in each member of the squad, which inspires trust and confidence from the players in return. Perhaps it’s time for the fans to join in and follow suit."
Barcelona LeoMessi
2013-09-29 14:54
Sträckte inte Fabregas och iniesta baksida av låret för typ två år sedan? Då var båda borda i två hela månader, messis skada har inte hållit honom borta lika länge. Och det var typ sista gången iniesta och Fabregas var skadade, dessa två brukar ändå vara ganska skadebenägna egentligen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Acrobat
2013-09-29 14:49
Rambla: Att Messi har varit skadefri i flera säsonger tidigare har ingenting med saken att göra. Det är ingen faktor som på något sätt talar för att hans nuvarande skada kommer att läka på ett bra sätt. Historiken är ointressant när det gäller en nuvarande skada. När en lårskada återkommer och en riktig läkning alltså inte har skett på snart ett halvår... då har man rätt att vara orolig. Det finns liksom ingenting som talar för att det här var sista gången Messi gick ut från planen med en lårskada. Ju fler gånger han drar på sig skadan, desto sämre blir prognosen. Jag hoppas såklart att han slipper dessa skador i framtiden, men jag är orolig att det kommer att fortsätta.
Barcelona Vamos Blaugrana
2013-09-29 14:28
CuleAK (Barcelona)/ Jaha okej men tack för hjälpen !
Barcelona CuleAK
2013-09-29 14:26
Jag har Al-jazeera kanalerna(plus HD kanalerna alltså) och dom brukar visa Barca matcherna båda i HD och i deras vanliga kanaler. Dock kan jag inte garantera dig att det alltid kommer vara så men så som jag sett så finns så brukar man kunna kolla matcherna på dessa 2 kanaler.
2013-09-29 14:15
A_L_E_X_I_S (Barcelona)// Förlåt om jag är trög men kan du förklara lite bättre
Barcelona A_L_E_X_I_S
2013-09-29 13:46
Precis som cmore sport vissa sändningar e hd men inte kanalen
2013-09-29 13:45
En fråga till Rambla, kollar man på al jazeeras tablå så står det att Barcas och de bättre matcherna visas på HD kanalerna och på boxen finns det inga HD kanaler ifrån al jazeera. Så frågan är visas matcherna på de vanliga kanalerna också ? Om du förstår vad Jag menar. Försökte skicka PM men det gick inte :/
Barcelona Stoichkov~
2013-09-29 13:31
@DM1982:

Precis. Dessutom är det helt omöjligt att mörka en skada på Messi. Messi är kapten för landslaget. Han har ansvar för laget och han skulle aldrig gå med på något sådant. Även om han nu är skadad vilket är fallet så tror jag ändå att han åker med laget och gör sin rehab där laget spelar.
Barcelona Stoichkov~
2013-09-29 13:11
@KarmaIsAKaranka:

Ha-ha, vi fikar då. Kaffe med mjölk¨, tack!
Barcelona Stoichkov~
2013-09-29 13:10
@Barclasico:

Tittar på bilderna och tycker synd om Benzema som är en av de bästa fotbollsspelare jag har sett i min tid, om man tittar på personlighet. Det är e kille som har respekt för andra till skillnaden från Pepe som borde sitta i karantän.
AndreD -
2013-09-29 12:49
@Arsenal:

Tito satt med armarna i kors och väntade på att Messi skulle vinna matchen åt honom.
Barcelona Xavitheking
2013-09-29 12:45
Rambla Där har du lite fel, han har haft problem baksida lår nu ett tag förra säsongen och nu då. Den skadan är lätt och slå upp, så paniken uppstår genom det. Men det som är bra är att vi har ett bra läkarteam !
Barcelona Rambla~ - Zubi, vete ya!
2013-09-29 12:22
@Acrobat:

Varför sån panik? Under tre säsonger har Messi varit så gott som skadefri och då ska man komma ihåg att han spelat så gott som alla matcher som det varit möjligt. Bara för att han nu och i slutet av förra säsongen åkt på en vad det verkar som en efterhängsen muskelskada behöver man inte spekulera i det värsta.
Barcelona Diar Shekha
2013-09-29 12:16
@barcastuff: Official: Further tests today have confirmed that Messi has a thigh muscle injury and that he will be out for two to three weeks #fcblive
Barcelona Arsenal
2013-09-29 11:44
Intressant coaching av Tata, tror ni att Tito var så aktiv?
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-09-29 11:42
Sky Sport analyserar Valdes situation. Tack vare Rijkaard och Henk ten Cate som valde att fullt ut tro på Valdes (till skillnad från median och oss fans i vissa stunder) så har vi en av världens bästa målvakter idag.
Barcelona Barclasico
2013-09-29 11:41
spricka i real... alltid kul och se sånt hos rivalerna
xaviiniesta
2013-09-29 10:47
Vinner villareal ikväll hamnar dem på tredje platsen alltså man går om Madrid
Jeffson
2013-09-29 10:41
Sånna här dagar är goa att vakna till. Det enda negativa är ju skadan på Messi. Men som någon skrev, man får försöka se det positiva i det och det är landslagsuppehållet och att det ska bli intressant att se hur Neymar spelar utan Messi. Fyfan vad skönt det är att ha Neymar, nu känns inte hela anfallet dött bara för att Messi är skadad. Vi har fortfarande en som skapar farligheter från ingenstans.

Det hade såklart varit gött om man kunde ha samma trygga känsla om backlinjen men man kan inte få allt. Så jag ska inte lipa mer om det.

Och sen så ska det bli riktigt intressant att se hur Atletico står sig över hela säsongen. Dom är riktigt tighta och efter Nivas artikel om Diego Costa och den blicken han gav domaren i matchen mot oss så måste man gilla honom på något sätt. Det är riktigt bra för ligan att vi får seriösa uppstickare som kan utmana. Simeone har gjort ett djävulskt bra jobb. Hoppas nu bara inte Real Madrid har skaffat sig samma loosermentalitet som deras storebror en gång hade, för då är det fortfarande en tvålagsliga ;)
Barcelona A_L_E_X_I_S
2013-09-29 10:31
Argentina är redan vm klara tror nog att han ändå inte skulle matchas så hårt så bättre att han stannar hemma
Barcelona Krabban94
2013-09-29 10:25
@barcastuff: A group of Barcelona club members will tomorrow start the procedure to trigger a 'Vote of No Confidence' against president Rosell. [sport]
Barcelona >The Reporter<
2013-09-29 10:16
Dieeegooo Dieeegooo Dieeegooo Skönt o vakna upp
Barcelona Acrobat
2013-09-29 09:53
Om man hade velat fejka en skada så hade det väl varit smartare att göra det i sista matchen inför uppehållet. Nu missar ju Messi både matchen mot Celtic i CL och Valladolid i ligan. För mig är det uppenbart att han är skadad och på barcastuff nämner man frånvaro i 2-3 veckor. Det är rena rama turen att det är landslagsuppehåll under den tiden. Får man ingen bättre koll på Messis lårskador och lyckas med bättre rehab så kan det här bli ödesdigert för hans karriär. Tyvärr.
Barcelona DM1982
2013-09-29 08:30
CuleAK (Barcelona) 2013-09-29 01:43 Haha tänk om det är så att Barca ''mörkar'' skadan för att Leo inte ska kallas upp till landslaget? Även om det är ganska långsökt så är det inte helt omöjligt. Barcelona vill verkligen inte att han ska spela i de helt meningslösa landslagsmatcherna, vilket man lätt kan förstå. Å andra sidan så brukar även landslaget kolla status på skador men kanske hoppar de över det den här gången.
Barcelona Blaugrana91
2013-09-29 03:36
ElRaval

Tror knappast inte bara folk syftar på dagens match när man säger att Real är usla utan på hur dem sett ut varje match sedan säsongen började.
Barcelona ElRaval
2013-09-29 03:27
Jag tycker ni drar för stora växlar av Real's prestation även fast jag inte själv såg matchen. Att de skulle vara "dåliga" för att de förlorar mot Atletico Madrid är inte alls sant. Atletico är en kandidat till både ligatiteln och att komma långt i CL i år, sjukt bra lagbygge där alla jobbar för varandra. Väldigt imponerande!
Barcelona ElRaval
2013-09-29 03:21
@Mr. H:

Skön vet jag inte om han är, även fast jag älskar honom som fotbollsspelare och förstår hur nyttig han är för sitt lag med sitt beteende och vinnarskalle. Jag uppmuntrar aldrig sånt beteende, Men när spelare som Pepe drabbas av det så kan jag inte annat än att le.
SoN_Un
2013-09-29 03:14
vissa madridistas påstår att fotbollen är förlorad idag. jag säger bara HAHAHAHA

undra när den segrar haha, säkert när ännu en domare bjuder på en seger o transan cristina sätter avgörande o spänner tuttarna:D. då segrar den för hycklerian haha
Barcelona Júnior ´
2013-09-29 03:09
Tänkte att jag delar med mig av Ray Hudsons tweet angående Bale efter kvällens match mot Atletico. Klockren by the way!
Annons: