/spanien/barcelona/forum/6783.aspx/spanien/barcelona/forum/6783.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCB_Messi
2013-08-16 20:28
Hahaha Twitter konversationen mellan puyol , pique, cesc dödade mig ! Fan vilka härliga gubbar !
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Treyh
2013-08-16 19:52
Haha kung. Jag kunde inte låta bli att le.

@El Kaiser de Michoacán:

Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2013-08-16 19:37
Dagens wtf, Granqvist såldes dyrare än Villa! Rosell och Zubi, Skjut er så är ni snälla!
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-16 19:25
Hetfield

Men vart tror du Sakho vill gå? Barca, Milan eller Liverpool? Även om PSGs ägare är en tjurig jävel så handlar det mycket om spelarens vilja. Sakho precis som hela världen vet såklart om Barcelonas försvarssproblem och han är däred medveten om speltiden han kommer få.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2013-08-16 19:25
Många har säkert redan sett det men i alla fall overklig diskussion på Twitter mellan Puyol, Pique och Cesc:

@barcastuff: Tw Pique: "Watching 'Plats Bruts' (Dirty Plates, old tv series) on TV3... Time flies!"

@barcastuff: Tw Puyol (to Pique): "Yòù are dirty... But I love you anyhow. Where is Cesc?"

@barcastuff: Tw Pique: "Cesc must been sleeping, as usual... And you're the dirty one, with that hair! One day I'll shave you"

@barcastuff: Tw Cesc (to Pique and Puyol): "Already awake!!! If it's about shaving Puyi, count on me!! #LetsShavePuyi"
Barcelona Hetfield
2013-08-16 19:22
Frågan är om PSG ens säljer till Barcelona, de föredrar nog Milan och Liverpool. Men om de säljer så är det bara att köpa.

Jag kan inte heller förstå argument emot ett köp. Sakho blev lagkapten vid en väldigt ung ålder och är skicklig, så han har de delarna som behövs.
Barcelona Acrobat
2013-08-16 19:15
Ja, det var goda nyheter! Då stämmer det kanske inte att han missar matchen på söndag då! Hoppas verkligen att han är helt återställd nu och att det inte blir mer skador nu på ett riktigt bra tag framöver! Hoppas även att Tata väljer att rotera i truppen så mycket det bara går och att även Messi kan bytas ut när man leder med flera mål i en match. Ska man ha en chans att vinna CL så måste truppen vara hel.
Barcelona -SAMI-
2013-08-16 19:14
Mourinho (coach Chelsea): "We are being very honest by saying there is no chance David Luiz is leaving." #fcblive [@chelseafc]

Barca kan glömma Luiz. Faaaaan
Barcelona the cameroonians
2013-08-16 19:12
Valdes, Alves (ankle) and Messi (thigh) rejoin the group and are training normally this evening.

Goda nyheter!
Barcelona ViscaBarca1899
2013-08-16 18:42
Puyol El Capitano 5 (Barcelona) Jag var på supercup matchen mot Real Madrid när Fabregas gjorde sin debut Dessutom träffade jag Cesc Fabregas i vårt hotell och Real Madrid bodde i samma hotell som mig. Matchen vann Barca 3-2 efter Messis mål i slutminuterna
Barcelona B-Guden
2013-08-16 18:15
Vi är Barcelona hur jävla svårt ska det va att locka till sig en back. Vi måste ha världens sämsta ledning.
Vi har 3 mittbackar, Puyol Pique och Batra, Puyol är 35 år och skadad mer än halva säsongen, Pique klarar sig inte utan nån bra mittback bredvid sig, Batra har inte ens fått chansen att visa upp sig. Marscherano duger i som nödlösning men ingen som ska spela mittback mot Real Bayern eller så.

Att vi inte då lyckats värva en mittback är så jävla dåligt att det inte är sant.
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-08-16 18:11
Så säsongen ser ut att börja på samma sätt som den slutade...med en skadad Messi.....Undra hur många matcher han kommer missa denna säsongen...
Barcelona The Octopus of Badia
2013-08-16 18:09
L.A.M Nr 10

Cesc är mer osäker än Messi inför matchen. Jag tror dock Messi är fit nog att starta på söndag.
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-08-16 18:08
Hans skador har speciellt varit långvariga förra säsongen och nu under sommaren. Tidigare hade han bättre läkkött än Wolverine, blev han skadad under en match så var han tillbaka innan helgen därpå. Oftast tog det endast ett par dagar.

Det verkar som om alla de smällar han får och har fått genom åren börjar ge konsekvenser. Det är inte onormalt med tanke på hur mycket stryk han får ta i varje match. Vi får hoppas att han klarar säsongen utan några oroväckande skador, missar han en eller ett par mindre viktiga matcher så ska det inte spela någon roll med tanke på vår breda trupp (anfallet).
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-08-16 18:07
Ni måste läsa EL PIVOTES artikel i TOTALBARCA. Den är klockren! Håller med honom i varje punkt.

Step 1 – Learn from mistakes about fitness. Last season’s preseason was based in and around Europe (and Morocco) to make sure the players did not have to do too much travel and to retain freshness for longer in the season. Great idea, but the management cocked it all up by declaring that they wanted to win the league as soon as possible, meaning that the same team was played all of the time which led to complete and utter fatigue come the middle of April. Playing Messi for 90 minutes against Celta Vigo, just a couple of days after he was throwing up in the Bolivian high altitude was a sack-able offence. The coaches’ fault? Probably not. The board’s fault for wanting Tito to win the title as early as possible? Yes. Stupid, idiotic, immature mis-management of the club’s biggest asset was a principal cause for the perceived need to restore pride. Then to top it all off, a completely unfit Busquets and Messi were selected to play in Munich for a semi final. Whose fault? Everyone’s. Martino must learn the art of rotation, and if that means resting Messi so that Dongou or Sergi Roberto can play twenty minutes against Almería and Elche (with all due respect) after the matches are won, then it must be done. Messi ended last season injured and has started this one with an “over-burdening” of muscles. What the hell is going on? Sort it out, Tata. Even take Messi off for Montoya, and let Dani Alves play as a winger seeing as he loves to be up there all the time. Who knows, he may even score a few headers at the far post.

Read more: http://www.totalbarca.com/2013/news/el-pivote-same-old-barca/#ixzz2c9Ity8nC
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-16 17:45
Om Messi är tveksam borde han vila. Så beroende av honom är vi inte att vi inte klarar av Levante på Camp Nou utan att ha Messi på banan.

Istället för att, om nu Messi missar matchen, starta med Cesc som falsk nia så tycker jag man spelar katalanen som sexa och Alexis i Messis roll. Tror den skulle passa honom bra. Detta lämnar plats åt Pedro på högerkanten.
Barcelona Acrobat
2013-08-16 17:41
På Aftonbladet står det att Messi ser ut att missa matchen mot Levante på söndag, på grund av det som "inte är en skada". Han verkar ju inte ha världens bästa läkförmåga direkt... Det börjar bli tröttsamt med hans lårskador!
Barcelona Gio Style
2013-08-16 17:23
@petersays:

Jag personligen tycker att vi har ypperliga ersättare till ytterbackarna.
Adriano är en väldigt underskattad spelare, skadebenägen visst, men han kan spela som både vänster och högerback och gör det väldigt bra.

Montoya är också en duktig ersättare. I mina ögon är Adriano en bättre spelare men båda håller hög klass.

Nu menade han bra backup till vänsterplatsen. Nacho är inte en duktig spelare, talang ja visst. Men oprövad i större sammanhang och minst 2 nivåer under Adriano.
Barcelona Andresito
2013-08-16 17:07
Har inte sett alls mycket av Sakho, men om man som en av få egna produkter i PSG rankas bakom Alex så är man väl egentligen ingen jättebra spelare. Konstigt att PSG inte satsade på honom när man dessutom har Thiago Silva som fick hönan David Luiz att se stabil ut.

Om Sakho nu kommer till Barca hoppas jag att han har kvar den potentialen som för några år gjorde honom till en av Frankrikes största talanger, jag tror han hade utvecklats bra under Puyols vingar
Barcelona Tiki-Taka
2013-08-16 17:04
Köper man inte Sakho nu så är hela ledningen ett gäng hycklare. Att få en sådan back för ett sådant fyndpris, som bara för något år sen kostade uppemot 30 miljoner euro, är bara ett tillfälle man inte får missa ! KÖP SNÄLLA !!!
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-16 16:41
Sakho är inte i närheten av de andra mittbackarna de ryktats om men jag skulle bli överlycklig om vi värvade fransmannen. Stark och vinner närkamper både på marken och i luften. Vänsterfotad och en inställning som man som supporter bara kan älska. Bara 23 år och kan med tiden växa som spelare och ta en ordinarie plats.

Det stora problemet är väl om hur han funkar i vårt system. Det är klart att det går att förbättra passningsspelet men just den där touchen på bollen är svår att utveckla som färdig spelare. Kan bli ett problem när lag pressar högt och vi vill spela oss ur situationer, något som alla våra andra mittbackar klarar av. Men det gäller att anpassa sig för Sakho.
Barcelona westinho - ¡Sandrusco vete ya!
2013-08-16 16:23
@FCBlaugrana:

Barcelona måste ju bara lägga ett bud på honom nu. Han kostar max 15 miljoner euro, om allt vill sig väl kan det bli en av de bästa värvningarna klubben gjort.
Barcelona Barca Barca
2013-08-16 16:23
Priset för Sakho 8€ miljoner? Tar Barcelona inte chansen nu så tror jag Rosell har ljugit för oss fans hela sommaren. Isåfall är budgeten slut efter Neymar affären...
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-16 16:19
Sakho
Barcelona Puyol El Capitano 5
2013-08-16 16:01
Jag var nog på en av de bästa matcherna i mitt liv.. Gamper matchen när Barca mötte Milan.. Vad tror ni hände under den matchen?

Ronaldinhos återkomst till camp nou.. Det var riktigt mäktigt!
Barcelona Culee
2013-08-16 15:45
Imorgon är det som jul för fotbollsälskare då säsongen drar igång på allvar med, La Liga, PL o serie a!! Taggad som fannnn!!
Barcelona Diar Shekha
2013-08-16 15:25
Är jag den enda som undrar varför varken MD och Sport inte nämnt ett ord om Rosells så kallade illegala affärer med Brasilien? Jag har iallafall inte hittat något.. Well, även om de inte har nämnt det så har det varit ett hav nyheter på Twitter angående detta. Man kan ju alltid hoppas på att det är riktigt illa så Alan Harper försvinner för gott....
Barcelona Koeman_4
2013-08-16 15:13
@MESSI.CORLEONE:

Själv var jag nere och kollade på den berömda matchen mot Hercules...
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-16 15:12
petersays

Montoya och Adriano är enligt mig bra reserver. Vilken annan klubb har en bättre ytterbacksuppsättning? Real är de enda som är i närheten. Som du säger, vi har bättre ordinarie ytterbackar medan de har bättre bredd. Speciellt Arbeloa/Carvajal-situationen blir mycket intressant, Carvajal är den mer talangfulla, offensivare spelaren medan Arbeloa är ett säkert kort. Jag har inte sett sådär otroligt mycket av Carvajal men på förhand känns det som att han efterhand definitivt lär ta över högerbacken permanent, om inte redan den här säsongen.
Barcelona Andresito
2013-08-16 15:07
@Júnior - Culé hasta la muerte:
Bara ett rykte, men ändå. Klubbarna i Ligue 1 tycker det är orättvist med tanke på att Monaco styrs av egna skatteregler. Franska fotbollsförbundet vill ha €100m i kompensation eller att klubben Monaco blir tvungna att flytta sitt huvudkontor inom Frankrikes gränser innan juni 2014. Monaco har tagit det till domstol, och det är efter ett beslut där som man kommer veta ifall Monaco kan behöva sälja bla. Falcao. 'Players may be registered with a maximum of three clubs during one season. During this period, the player is only eligible to play of?cial matches for two clubs.'
Annons: