/spanien/barcelona/forum/6782.aspx/spanien/barcelona/forum/6782.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca Barca
2013-09-04 10:48
Gabriel Vi hade en viktig person i klubben som tog väldigt viktiga o avgörande beslut, som t ex att anställa Pep istället för att titta efter Mourinho och Blanc, jag tror du vet vem ja menar, Johan Cruyff. Rosell skickade bort han från klubben. Nu står vi här med Zubi som ligger bakom Song värvningen. Medans största rivalen har en som Zidane i klubben som plockade in en Varane för små pengar. Skrämmande verklighet.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2013-09-04 10:40
Hur fan tänker de när de på allvar ens överväger att förlänga Zubis kontrakt? Det finns inte en culé på det här jordklotet som är nöjd med hans arbete, men det är trots det inte han som skall klandras, utan Rosell. Det är han som är president och tagit beslutet att ge arbetet till Zubi, och likväll också han som har makten att sparka honom. Det är tydligt att det i Zubis fall inte är en fråga om skicklighet eller kompetens utan att det snarare handlar om lojalitet. Rosell vill omge sig kring personer som han känner att han kan lita på, och uppenbarligen är Zubi det - för hade det handlat om hur duktig hade han inte jobbat kvar i Barcelona.

Jag har sagt det förr och säger det igen - Junta Rosell är den riktiga Cancern i Barcelona. Jag kan förstå ifall man inte är en Laportista och har grunder till varför man inte tycker om honom, men att vara en Rosellista borde vara det sista man är som culé.

Bara tanken av att behöva se dessa personer sitta kvar till 2016 gör mig deprimerad.
Barcelona Canaletes
2013-09-04 10:38
Snälla någon. Kan vi inte samla in pengar och anlita en hitman?

Det stämmer verkligen in att i dagens samhälle så behöver man kontakter/vänner för att komma någonstans. Bättre exempel än Zubi blir svårt att hitta.
Barcelona Rambla~ - Zubi fuera!
2013-09-04 10:09
Tyvärr lär vi få stå ut med Zubi under Rosells hela mandatperiod till 2016. Hoppet står till de två personerna i ledningen som är tveksamma till en förlängning.
Barcelona NoGo™
2013-09-04 08:36
Alltså det är ju helt ofattbart hur de ens kan fundera på att förlänga med sopan Zubi!? Jag kan inte för mitt liv förstå hur de tänker här....

Skicka ut fanskapet bara!
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-09-04 08:32
@1.70-ligan - köp en back, tack:
Vad jag inte kan förstå är att styrelsen ska vara "nöjda" med Zubis arbete under de här tre åren eller att Sport nämner värvningen av Neymar som en av Zubis bedrifter är skrattretande med tanke på att det var Raúl Sanllehi som låg bakom den affären medan Zubizarreta knuffades åt sidan, med all rätt. Bara att läsa rubriken, "Barça tänker förlänga med Zubizarreta", fick mig att tappa hakan och skaka på huvudet på samma gång.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-09-04 08:17
Underbara nyheter att vakna upp till. Enligt SPORT tänker klubben erbjuda Zubi en förlängning. Det gäller att hålla hårt i en sådan klippa . Antar att andra står på kö efter hans tjänster
Barcelona the cameroonians
2013-09-04 07:49
Madrid tried to block the transfer of Neymar by sending Santos a list of Monaco's transfers to try to make Santos ask a higher price. [ser]

Desperata tider kräver desperata åtgärder....

Uppenbart att Peréz är den som är mest skyldig till hur marknaden ser ut idag avseende spelarnas priser. Men har man bankkontakter så har man.

Förresten, Bankia är samma bank som spanska staten så sent som förra året gick in och räddade med ett antal miljarder euro. Skulle inte förvåna mig om Madrid fått lånet för Bale till en väldigt låg ränta (om ens någon).
Barcelona Gio Style
2013-09-04 05:50
Shanghai

Jag har en fråga som jag vill ställa till dig och som jag gärna vill att du svarar helt ärligt på.
Du behöver inte ta illa upp utan det är en seriöst fråga.

Skriver du med anledning av att provocera fram reaktioner hos folk?
Ibland kan du skriva helt vanliga vettiga saker men när kritiken mot dig är som värst så kommer ett konstigare inlägg efter det andra.

JDS från start istället för Song som ersättare till Busquets, osv.
Vad har JDS visat som gör att du skulle vilja se honom före Song som har levererat varje gång han spelat på den positionen?
Skulle inte vårt försvar läcka ännu mer bakåt när JDS spelar tror du?
AndreD -
2013-09-04 02:14
Mod Hoppas ni gör bättre jobb än den förra mod som nickspärrade folk på livstid för att de skrattade.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-09-04 02:05
mod

ni förtjänar en semester till ibiza, jag bjuder. Resten kan sluta med att smöra det börjar bli jobbigt fan
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-09-04 01:36
Mod. Skönt att höra ett uttalande om att ni rycker ut alltmer i forumet. Nu under sommaren har det verkligen dykt upp en och annan räv här. Förmodligen är dessa i allmänhet från Puertan och jag förstår att det finns bittra människor efter en titellös säsong som bara vill förstöra för andra. Omoget beteende oavsett. Fortsätt i samma tak med varningar och spärrningar - det kommer vara bra för Les Rambles. Eloge till er som arbetar med detta!
Barcelona ZlatanisDaMannn
2013-09-04 01:33
skulle va kul ifall någon som ofta åker på barcas matcher i camp nou tog med sig en stor skylt som dom satte upp där det stog att barca ska sparka zubizarareta eller va han nu heter.
Barcelona FCBlaugrana
2013-09-04 00:52
Cesc: "I like challenges and returning to Barça was the biggest challenge of my life. I want to succeed and retire here." [cope]
Barcelona r.10
2013-09-04 00:29
Cesc: "Ozil was Madrid's second best player, after Cristiano. It was a very big surprise he left them." [cope]
Barcelona Shanghai
2013-09-03 23:21
Rambla

Jaha, gött. la märke till det precis också att vi spelar den 14:de.
2013-09-03 23:16
Shanghai Du kan vara lugn. Det är först nästa helg ligan drar igång igen, inte denna som kommer. Det finns fortfarande tid till att de återhämtar sig. Skönt Alves slipper spela först i Brasilien och sen USA.
2013-09-03 23:12
Pep #4 Jag är ledsen men, samtidigt som Zubi kommer med floskler som att Puyol är vår nya värvning kommer nyheten att Puyols comeback återigen skjuts upp någon månad. Då kan jag bara inte hålla tyst. Människan är totalt inkompetent och borde inte vara anställd i den här klubben. Han kunde åtminstone bara vara tyst och inte uttala sig.
Barcelona Shanghai
2013-09-03 23:06
Dessa landskamper, man blir så trött. Nu är både Busquets och Alves skadade. Undra om de kan spela nu till helgens tuffa match mot Sevilla. Annars har vi bra täckning med Montoya och Song, men jag spelar hellre med JDS. Det känns tryggare att spela med mexikanen då han besitter en fin passningsfot och rörlighet.

Cesc - JDS - Iniesta

Tror att Tata kommer satsa enormt på Sergi och JDS denna säsong. Vi såg i senaste matchen hur han slängde in båda i den tuffa borta matchen mot Valencia.
Barcelona .Andreas
2013-09-03 23:01
Bra för oss..
Barcelona Pep #4
2013-09-03 22:53
Jag är väldigt trött på alla klagomål Zubi får. Jag håller till 100% med er om att vi behöver en mittback men nu blev det inte så och det är bara acceptera det. Vi får helt enkelt vänta tills vinter eller nästa sommar och acceptera läget för tillfället och göra det bästa utav situationen.

Goda nyheter angående Puyol. Tata är känd för att återuppliva dem gamla spelarna. Puyol och Xavi kanske inte kommer få lika mycket speltid som tidigare säsonger. Men när det vankas stormatcher tror jag de är minst lika viktiga som Messi,Iniesta och Cesc är för laget.
Barcelona Barcelona=Rajjesamba!
2013-09-03 22:46
Håller med dig. Med tatas taktik och en ledare på plan i form av Puyol så kan vårt försvarsspel bli riktigt bra igen :)
Barcelona Carles Puyol y Jean Marie Dongou
2013-09-03 22:20
"Carles Puyol, recovering from knee surgery, could in the end only be back beginning of October, possibly for CL game against Celtic. [as]"

Fyfan vad skönt! Längtar efter att se vårat älskade lejon på plan som ska styra och ställa. Har inte sett någon ledargestalt på plan nu när han varit skadad! Valdes har försökt men han är inte Puyol direkt..
2013-09-03 22:18
På tal om något annat. Detta är udda. Thailändska Celticfans sjunger om Leo Messi. Helt hysteriska.
2013-09-03 22:16
@Vampíro:

Ingen aning på vilka grunder han anställdes. Han fick väl t o m kicken från Bilbao just pga sin oförmåga att leverera?
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-09-03 22:14
Guti (ex-Madrid): "Messi is the best player in the world. Difficult to admit it, but it's truth. I like him a lot more than Cristiano." [ie] Jag tror att glappet mellan dessa två har blivit större och att fler börjar inse det. T.o.m världens douche, Guti, har insett det. EDIT: Carles Puyol, recovering from knee surgery, could in the end only be back beginning of October, possibly for CL game against Celtic. [as] Var nära på att skriva "agera", men kom på att transferfönstret är slut och vi står fortfarande utan mittback.
Barcelona Vampíro
2013-09-03 22:12
Vad har Zubi för färdigheter som gör honom kvalificerad till att vara i en av världens största klubbar? Det är en helt ärlig fråga, vad är han så bra på så att han har den rollen? Man skickar ju för fan annat folk till förhandlingarna när det väl gäller. Han har nu haft fyra transferfönstret på sig att göra något vettigt ändå är vi fortfarande helt lost.
Barcelona Carles Puyol y Jean Marie Dongou
2013-09-03 22:06
@Rambla~ - Zubi fuera!:

"In the history of Barcelona, the signing of a centre back has always been complicated."

Vafan Zubi, varför ändrar du inte på det då och värvar en världsklass back som kan spela tillsammans med Puyol? Pajas.. Får lön för absolut INGENTING!
2013-09-03 22:01
However, Barcelona sporting director Andoni Zubizarreta has rejected criticism of the club's transfer policy. "We have the squad we wanted and one that will be able to compete extraordinarily well," Zubizarreta said. "In the history of Barcelona, the signing of a centre back has always been complicated. "We are always focused on making the squad the best it can be and I am delighted to have the chance to do my job." Zubi försvarar sig med sitt vanliga skitsnack. Det där sista han säger är ju bara för komiskt. Vilken fjant.
Barcelona Blaugrana91
2013-09-03 21:47
Haha Bankia...Vad var det jag sa. Undra hur mycket Reals totala skuld till Bankia är, lånet för Cr, Kaka och Benchema...€200M inte avbetalt än. och nu €101M lån för Bale. Så kul när Realfans skryter om att Real kan betala såna priser utan att blinka..Yeah right man måste låna för att ha råd. Att sen Bankia en bank i kris väljer att låna ut så mycket stinker, antar att dem knappast beviljar lån till privatpersoner som verkligen behöver pengarna... Smutsigt. Men nu fattar man varför Real sålde Özil, behöver cash för att betala Bankia...
Annons: