/spanien/barcelona/forum/6778.aspx/spanien/barcelona/forum/6778.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2013-07-20 03:10
Alvés - Por Que?

Men Silva var ju inte det enda alternativet för Ttio, han sa ju klart och tydligt på PK att han hade andra alternativ, men att Silva såklart var den man helst ville ha.

Förstår inte varför man fortsätter hävda något annat.

Om vi får in en ny tränare så är jag ganska säker att denne får rätta sig efter läget, Tito satte upp några måltavlor och klubben kommer antagligen försöka värva någon av dessa i vilket fall som helst (läs Silva i första hand).
Men det sagt har den nya tränaren några önskemål så kommer ju denna troligtvis få igenom dessa.
Barcelona Alvés - Por Que?
2013-07-20 02:40
Om vi får en ny tränare, så undrar jag vad denna har för planer om en mittback. Ingen annan som har undrat? han kanske inte är som Tito(all respekt och hopp till honom) när det gäller att fästa sig vid en mittback(tsilva).
Ronaldinho the original
2013-07-20 02:24
Hoppas vi får Mourinho

SAID NO ONE!!!
Barcelona Riiio!!
2013-07-20 02:14
ser att det diskuteras tränare.. in med de Boer. Kanske hade kunnat få med sig Eriksen som ersätter thiago. Anims Titoooo!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-07-20 02:11
Förvänta er inte något stort namn. :) Heynecks och Klopp hade varit drömmen! Hummels joinar samtidigt.

AnimsTito
Ronaldinho the original
2013-07-20 02:03
Haha tänk om vi får Del Bosque, skulle ha vart hur sjukt som helst.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-07-20 01:49
"Snålare än Alan Harper"

Haha! Tack för den!
Barcelona Barcaholic
2013-07-20 01:37
Tråkigt för Tito att han får avsluta det såhär. Trots att jag absolut inte är ett stort fan utav honom önskar jag honom all lycka med kampen mot cancern! Anims Tito! Nu till det sportsliga så hade det varit kul med Bielsa som tränare. Pep har ju hyllat honom rejält under sin tid i Barca, så förmodligen passar han in hos oss. Då får förmodligen Sanchez förtroendet istället för iskalla Pedro.
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-07-20 01:31
Michael Laudrup (Swansea), Marcelo Bielsa and Luis Enrique (Celta) are among the candidates to succeed Vilanova as Barcelona coach. [marca]

Det kommer nog bli Bielsa (om han vill förstås och om ryktena stämmer) då man inte behöver köpa ut honom från en viss klubb tillskillnad från de resterande två tränarna. Med tanke på att Rosell är snålare än Alan Harper så kommer nog fallet bli så, men jag klagar definitivt inte.
Barcelona Mäktiga Messi
2013-07-20 01:16
så det blir ingen match imorgon?
Barcelona The Reporter
2013-07-20 01:11
Taget ifrån Liverpools forum " Han har slutat då hans cancer "tagit sig" igen. Även om det är tragiskt så är det knappast en hållbar utveckling. När Pep försvann så tog han ju över - Likadant som att någon tar över efter honom nu. De kan ju knappast ta "vilken tränare som helst", de vill säkerligen ha någon som känner spelarna, som vet hur systemet fungerar. Min TEORI är att man inväntat detta, därav bristen på nyförvärv (Neymar lär ju ha varit klar en tid innan så att säga). Och Bale till Barcelona? Jo tjena. Verthongen däremot. " Det där med hans teori, jag tror att det kan ligga något i det även fast "Vilanova heard yesterday about relapse. Wanted to stay in charge for few more days, but announcement brought forward due to rumours. [rac1] " så tror jag att man haft någon aning om det sedan innan, och att man kan presentera en tränare så fort som en vecka efteråt kan betyda att man jobbat med det, men inte skrivit kontrakt då man inte visste hur det skulle bli tillslut. Ni som säger att man väntar med att uttala sig om att Rubi ska ta över pga respekt för Tito, sa man inte direkt på samma presskonferans att Roura skulle ta över senast han tvingades ta ett break för cancerbehandlingen?
Atlético addeh
2013-07-20 00:49
Rubi hade varit ett coolt val, och jag tokdiggade det han åstadkom med Girona förra säsongen. Däremot är han ett osäkert kort som huvudtränare, och för stunden nej, han lär inte ta över ansvaret helt själv. Det skulle förvåna mig enormt.

Granskar man situationen bland de potentiella namnen tycker jag André Villas-Boas är det mest logiska - även om han må vara dyr att få loss.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-07-20 00:49
En gammal favorit i Barca som passar perfekt in i klubben är Cocu, men tyvärr blev han precis tränare för PSV. Han förstår sig på klubbens historia, är den utländska spelaren med flest matcher i Barca och en riktig gentleman som fortfarande har bra kontakt med såväl spelarna som ledningen. Synd att det inte är aktuellt. Hiddink är en fantastisk tränare men gud vet hur mycket Anzhi betalar honom. Bielsa kan iaf motivera spelarna! Men nu har man möjligheten att ta en tränare som kan ta med sig ett par bra spelare, det är lite Van Gaal över Bielsa, han kan lika gärna hata på en nyckelspelare. Klopp gillar Barcelona rätt rejält, det märker man av hans kommentarer om Barca och vissa negativa kommentarer om Real. Han hade varit ultimata tränaren för Barca i dagsläget. Synd att Tito inte fick en frisk säsong med hans första riktiga nyförvärv och nystart efter den hårda säsongen han hade i fjol. Bara han klarar sig så får han en ny chans i framtiden, det kan man vara rätt så säker på.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-07-20 00:45
Med tanke på att Titos hälsa länge varit föremål för diskussion är det ju inte helt otänkbart att klubben redan tidigare hade en plan B, vis av både situationen i december men också då Pep annonserade sitt uttåg och man uppenbarligen inte hade någon shortlist på efterträdare.

Känner jag Rosell rätt är inte Rubi den plan B som ledningen har, utan snarare ett mer etablerat kort.
Barcelona SupremeMan
2013-07-20 00:43
Getafe
Spartak Moskva
Mallorca
Swansea City

hoppas Michael Laudrup tar över Barca
kolla på lagen han har tränat o vad han gjorde med laget + han har spelat i Barca !
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-07-20 00:32
Vilanova heard yesterday about relapse. Wanted to stay in charge for few more days, but announcement brought forward due to rumours. [rac1] Så igår fick Tito beskedet som fick han att ta beslutet att avgå. Idag så blev det officiellt att han avgår. Så från den stunden han förklarade för Rossell att han inte kan fortsätta till presskonferensen idag så kan det högst ha gått lite mer än 24h. Som vi alla fick höra så ska en ny tränare presenteras på måndag eller tidigt nästa vecka. Det betyder (antar jag) att Rossell redan vet vem vår nästa tränare kommer att bli. Men på grund av respekt så vill man inte presentera den nya tränaren samtidigt som man ger Titos tråkiga nyheter. Om Rossell redan vet vem nästa tränare är och citatet högst upp stämmer så kan man ganska enkelt anta att nästa tränare är någon inom klubben. Låter det rimligt att Rossel och Zubi har en av dessa tränare (Heynckes, Bielsa,Luis Enrique, Rijkaard, Laudrup eller någon annan) klara redan inom 24h. Nej, kanske Luis Enrique men Nej. Så jag antar att det är Rubi som blir vår nästa tränare, då till och med spelarna klaga när Roura fick gå in som huvudtränare förra säsongen. Om detta stämmer och Rubi blir vår coach för nästa säsong så måste jag ställa frågan. Anta rent hypotetiskt att Rubi inte var i vår coaching staff, tänk att han fortfarande var Gironas tränare och vi hamnar i den situationen vi är i nu. Hade någon ens övervägt att hämta honom som huvud coach? Han var helt under min radar om jag ska vara ärlig. Jag kan knappt hitta en Wikipedia artikel (på ett språk jag förstår) om snubben. Att en Segunda tränare ska ta över vårt lag oroar mig faktiskt. Nu kanske vissa tänker "Guardiola tränade B-laget som inte var i högsta ligan och han lyckades som tränare hos oss" men den stora skillnaden där är att Pep var en av oss. Han kan Barca ut och in redan som spelare. Rubi kommer lite från ingenstans till skillnad från Pep som har varit i Barca hela sitt liv. Att anställa någon inom laget som huvudtränare är ett beslut som jag förstår. Med tanke på det speciella sättet vi spelar och att vi vill behålla vår filosofi. Så jag förstår beslutet att hämta in Pep och efter Tito. Men när (och om) man lägger hämtar Rubi så bryts det mönstret då han inte har någon erfarenhet med laget. Men aja, om klubben litar på Rubi så gör jag också det... Om han ens blir vår nästa Coach.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-07-20 00:31
Luften gick bokstavligt talat ur en när man fick höra om nyheten med Tito. Jävla cancer! Hoppas bara att han återhämtar sig så fort som möjligt. Animns Tito!

Är för deprimerad att tänka på hypotetiska ersättare. Oroar mig för det imorgon.
Barcelona Rambla~
2013-07-20 00:14
Lucho har precis skrivit på eyy treårskontrakt med Celta så han kan vi utesluta. Blir nog flr dyr att lösa. Stämmer det med AVBs klausul går han också bort, tyvärr. Oscar Garcia har allt för mycket Cruyff i sig för Rosells smak. Han går också bort. En lovande tränare Det blir någon som inte kostar allt för mycket att lösa från nuvarande klubb eller som inte står under kontakt. Hummels är Zubis favorit så kanske kan det ryktet återupplivas igen.
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-07-20 00:05
Ray Hudson tweetade just precis detta:

@RayHudson: For Tito..."If he shall die,Take him and cut him out in little stars,And he will make the face of heaven so fine." by William Shakespeare
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2013-07-20 00:00
Tur i oturen att detta upptäcktes nu och inte mitt i säsongen som förra gången.

Anims Tito!

Synd att Oscar Garcia Skrev på för Brighton nyss, Lite av ett Wildcard men jag tror att han och Rubi hade funkat bra ihop.
Bielsa känns sådär, En sida av mig hade velat se vad han hade kunnat åstadkomma med dessa spelare...Men han är Kanske for "Loco", Luis Enrique känns som ett bra val och även Laudrup. Men Tror inte Enrique dissar Celta i det här skedet.

Om man bortser från situationerna för tränarna så hade jag valt, Oscar Garcia och Rubi/Roura som Assisterande..Men men Oscar tillhör väl Cruyff "Falangen"
Barcelona Zamboza
2013-07-20 00:00
@Blaugrana91:

Haha, jag vet, men det var någon som nämnde honom som en eventuell tränare. Jag har aldrig trott att han skulle utses som ny tränare, bara för att klargöra.
2013-07-19 23:58
@Rambla~:
Heh, kommer du ihåg att Zubi hade en fin liten middag tillsammans med just Bielsa för ett tag sen. Kommer inte ihåg vad media spekulerade i att det handlade om mer än att det var av "vänskaplig art" och inte business. EDIT: Det handlade visst om någon dokumentär om San Mames, Athletics gamla arena som nu är riven.
Barcelona Blaugrana91
2013-07-19 23:54
Rambla~

Tito är också bra vän med Pep och Rosell valde honom.

I det fallet tror jag inte politiken styr. Lägg till det faktum att det inte finns speciellt många med komptens på marknaden, samt att Bielsa som sagt inte är under kontrakt.

Tror Rosell lägger det åt sidan.
2013-07-19 23:51
AVB har en utköpsklausul på €11,7 miljoner enligt uppgifter från engelsk media.

Visst var det så att han flirtade lite med Barcelona innan han gick till Chelsea?
Barcelona Rambla~
2013-07-19 23:50
Bielsa = bra vän med Pep. Slutsats, Rosell tar inte in Bielsa som ny tränare för Barcelona så länge han är president. Next
Barcelona Blaugrana91
2013-07-19 23:50
Zamboza

Zubi som kandidat?? Haha
Han är med i ledningsgruppen, knappast aktuellt med han som någon ersättare på tränarposten.
Barcelona Zamboza
2013-07-19 23:45
barcastuff ?@barcastuff 2h Barcelona's new coach will not be one of the two assistant coaches, but come from outside the club. Barcelona had plan B prepared. [rac1] Då behöver vi inte vara oroliga över Zubi, Eusebio eller någon assisterande tränare ska ta över. Jag hoppas på Bielsa faktiskt, då hans fotboll påminner om hur vi spelade under Peps första säsong. Han kommer definitivt få med sig respekt från alla spelare i laget. Det är jag övertygad om. Dessutom borde han vara lätt att plocka in, då han är kontraktlös. AVB hade också varit ett bra alternativ, men frågan är om Tottenham släpper honom.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-07-19 23:42
Sport är spekulerar lite i att det kan bli Rubi som tar över ändå. Men fan, då flyttar man ju bara på problemet. Rubi känns klockren i den roll han har idag
Barcelona Glaubrana
2013-07-19 23:40
Ny tränare = Mats hummels då det var Tito som tyckte han var för lik pique:) Drömma går ju Tack för den här tiden Tito, stay strong
Barcelona Smogen
2013-07-19 23:39
Jag antar att Svennis blir ny tränare, vem annars? Han måste nog bara cleara att Hasse Backe hänger med som assisterande innan dom kan göra det officiellt. :)
Annons: