/spanien/barcelona/forum/6775.aspx/spanien/barcelona/forum/6775.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Capitan Puyol - El Corazón
2013-07-19 18:50
Bielsa, Heynckes, Laudrup, de Boer, Ferguson. Jag ser helst att någon av dessa herrar tar över. Alla fem utstrålar karisma och jag tror att de skulle leda Barca på ett utmärkt sätt. Det värsta som kan hända, som troligtvis kommer att ske, är att någon assisterande tränare tar över. Det kommer bara bli samma visa som förra säsongen, ingen kommer att visa samma respekt mot honom som spelarna brukar göra mot en erfaren tränare.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
2013-07-19 18:47
@NoGo™ :

Det som var tufft för Roura var att han helt plötsligt kastades in som huvudcoach när Tito var tvungen att åka på behandling. Det är väldigt mycket begärt att kräva något i en sådan situation, han gjorde sitt bästa.

Tveksamt om Rubi blir långvarig som huvudcoach även om han är intressant. Han lyckades väldigt bra med Girona och var nära att föra upp laget till högstaligan men steget är ju väldigt långt till att leda ett lag som Barcelona.

Nu räknar jag med att de gamla rävarna (Xavi, Iniesta mfl) avbryter sina semestrar och tar tag i situationen. Speciellt Xavi kan nog komma att spela en viktig roll i det hela, de andra spelarna respekterar och lyssnar på honom.

Barcelona MabastB
2013-07-19 18:45
Oerhört jobbigt att få reda på den här nyheten. Hoppas han tar det lugnt nu och frisknar till. #AnimsTito
Barcelona >The Reporter<
2013-07-19 18:41
Vi behöver en tränare som. spelarna " respekterar". Går inte med en assisterande . Det blir som slutet av förra året. om nye Rubi tar över. In med en erfarenhet.
Barcelona barca!54
2013-07-19 18:41
jag tror intepå ideen att Rubi kan klara av att hantera Fc barcelona, det är dags attt verkställa någon med erfarenhet.
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-07-19 18:40
Vem som blir vår nya tränare kommer att avgöra hela vår säsong. Snacka om att Guardiolas era verkligen är över.
Barcelona Andresito
2013-07-19 18:34
Bielsa, Klopp, Villas Boas, Laudrup. Vi behöver någon med erfarenhet i en toppliga, samtidigt som det kan vara bra med lite nya idéer i taktiken, Klopp eller Laudrup är högst på min lista
Barcelona Golden Barca
2013-07-19 18:33
Tito Vilanova har avgå med omedelbar verkan. Officiell pressträff 20,30 med Sandro och Andoni.

Barcelona Capitan Puyol - El Corazón
2013-07-19 18:32
Om detta är sant så får man väl hoppas på Bielsa eller Ferguson. Jag tror att de två skulle respektera vår spelstil och tro på vår akademi. Och kanske skulle kunna lösa våra defensiva problem. Men jag hoppas av hela mitt hjärta att detta inte är sant och att Tito får fortsätta på tränarposten, för att tror verkligen att han har kommit på lösningen till defensiven och en bra taktik i helhet. ANIMS TITO!
Barcelona NoGo™
Assistant Rubi, who was coach of 2nd div team Girona last season, would, at least for now, succeed Vilanova and become head coach. [sport] Får la hoppas att han är vassare än Roura!
Barcelona elbraco - CP5
fan vad tråkiga nyheter... kom tillbaka guardiola, och ta med dig thiago! nämen det ska bli spännande att se vem som tar över, lär väl knappast bli ett ännu mer okänt namn underifrån? Xavi får ta över! Spelande tränare! hade varit underbart!
Barcelona Tiki-Taka
Bielsas kontrakt sträckte sig till den 30:e juni 2013, så han är kontraktslös. Så All-In på Bielsa säger jag ! Hoppas att allt löser sig med Tito, all styrka till dig !!!
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
Vilanova :(
Barcelona grande jw
2013-07-19 18:30
Jag är ingen läkare eller någonting i den stilen men oftast brukar cancer vara farlig när den sprids i kroppen. Tito hade från början en cancertumör i halsen, och för denna fick han behandling. Det värsta beskedet han kan ha fått få är att cancern aldrig botades och att den nu har spridit sig. För det är då den kan vara livshotande, och bli som en kronisk sjukdom som inte går att bota. Förhoppningsvis har den inte spridit sig och att han bara ska in på samma behandling för halsen igen. Min moster hade exakt samma cancer för två år sedan och fick gå igenom en otroligt jobbig behandling med depression, håravfall etc, men hon blev helt frisk och är helt botad idag.
Barcelona Illusionista
Otroligt tråkigt. Jag tror på Tito och tror även att han skulle göra ett fint år i Barcelona.. väldigt tråkiga nyheter måste jag säga. Ända jag hoppas på nu är att han och alla andra med en sådan aggressiv och bedrövlig sjukdom återhämtar sig till sitt bästa. Anims TITO!

Ersättare? Jupp Heynckes eller Bielsa. Båda är kontraktlösa!
Barcelona NoGo™
Vet att Heynckes ska ta en paus från fotbollen men det kanske inte vore omöjligt att övertala honom? Det finns inte allt för många tränare att "välja". Det hjälper ju inte att säsongsinledningen inte är så lång bort heller.
Barcelona La liga es blaugrana!
Michael Laudrup är det givna valet utan tvekan, underbar erfarenhet från spansk fotboll.
Barcelona Diar Shekha
2013-07-19 18:28
Jag kokar på ledningen och Pep nu! Fy fan asså. TITO VILANOVA får bakslag för tredje gången nu, jag önskar honom all lycka och hoppas verkligen inte att hans liv är i farozonen. ANIMS TITO VILANOVA
Barcelona westinho - ¡Sandrusco vete ya!
2013-07-19 18:28
Tråkiga besked.
Barcelona Stoichkov~
2013-07-19 18:27
@SoN_Un:
Rosell och Rijkaard är bästa vänner. När Rosell var vice ville han redan Sparka Frank. Rubi blir bra.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2013-07-19 18:26
Anims Tito! Den enda tränaren jag kan tänka mig få in är Bielsa. Dessutom är han kontraktlös också, eller har jag fel?
Barcelona Capitán - El tiburón
2013-07-19 18:25
Riktigt tråkigt alltså! Jag har ingen aning hur aggressiv hans cancer är, men det är väl en liten fördel dock att man upptäckt hans recidiv så snabbt. Han lär ju ha gjort röntgenkontroller varannan vecka för att vara på den säkra sidan.

Angående ett akut tränarbyte; vad har hänt med Bielsa?

Barcelona Naknooo
2013-07-19 18:22
Aldrig varit för Tito som huvudcoach men detta är inte sättet man vill se han behöva lämna på, riktigt tråkigt måste jag säga. Jag hoppas han blir bättre snart och får leva ett bra liv utan den förbannade cancern. Anims Tito!
SoN_Un
2013-07-19 18:20
in med rijkaard!
Barcelona Hetfield
2013-07-19 18:19
grande jw

Ja, men inte just när man har fått nyheten. Man kan väl låta nyheten få sjunka in innan man börjar spekulera.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-07-19 18:17
Rubi kommer nog att ta över, och det kanske är den bästa lösningen efter omständigheterna. Enrique har ju precis nytt jobb.

Men detta får bli en senare fråga som sagt.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-07-19 18:12
Barcelona coach Vilanova stepped down this afternoon after he received results of his latest tests, which confirmed the relapse. [sport lv]

Frågan är nu... - vem tar över skeppet.

Fan också. Detta var ju året då vi skulle ta revansch, ser ut att bli svårt utan någon som styr skutan.
Barcelona grande jw
2013-07-19 18:11
Hetfield Skärp dig. Man ska väl kunna hylla Tito men ändå kunna diskutera nya tränare. Det är inte ens en månad tills säsongen börjar. I mina ögon är det varken onödigt eller respektlöst. Det är någonting man MÅSTE ta tag i hur mycket den här nyheten än svider.
Barcelona NoGo™
2013-07-19 18:10
Ànims Tito!!
Barcelona Stoichkov~
2013-07-19 18:10
Om det är frågan om ännu ett återfallrap är frågan om han kommer överleva denna gång? Det är syn om mannen. Jag skiter i att tänka på Annat än Tito just nu. Àllt annat är oväsentligt. Jag hoppas att han avgår av annat skäl än hans hälsa.
Annons: