/spanien/barcelona/forum/6769.aspx/spanien/barcelona/forum/6769.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-07-21 19:08
@LeoMessi:

Pep har sagt följande;

Nyheten om Titos sjukdom är ett hårt slag för mig, jag älskar honom till döds.
Barcelona LeoMessi
2013-07-21 19:07
Om det är någon gång pep har haft ett färdigt lag eller ett självspelande piano så är det nu:P
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Stoichkov~
2013-07-21 19:07
@el Flaco - Me, Myself and I:
Det känns nästan som att Pep hade fått inspirationen från Messis gamla klubben. Messi som falsk 9:an. Kanske kan vi se Martino ta med sig denna assisterande tränare på bekostnad av Jordi Roura.
Barcelona LeoMessi
2013-07-21 19:06
Vet någon hur relationen mellan pep och Tito är nu? Eftersom Tito sa att det inte var sant att klubben hade använt hans sjukdom mot pep.
Barcelona messinr1
2013-07-21 19:01
Thiago har gjort mål för bayern..
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-07-21 18:58
En av Martinos närmsta assistenter, Adrián Coria, var Messis ungdomstränare i Newell's och dessutom den siste som tränade la Pulga innan han flyttade till Barcelona. Coria försökte,att övertala den argentinska klubben då att betala den unge Messis hormonbehandling, men utan att lyckas. Messi spelade även strax bakom anfallarna eller som en falsk 9:a under Corias ledning i Newell's Old Boys.
Barcelona NoGo™
2013-07-21 18:57
@Naknooo

Tror han är väldigt sugen på 7an faktiskt. Skulle inte bli förvånad om han byter nummer.
Barcelona Naknooo
2013-07-21 18:52
Tror ni Alexis övergår till nummer 7 nu när den är ledig eller håller han kvar i 9an som ingen kunnat leverera i sedan Etoo?
Barcelona Capitan Puyol - El Corazón
2013-07-21 18:40
Enligt mundo deportivo kan Tito få en annan roll i klubben som scout, som ska kunna kombineras med cancerbehandlingen. Tycker det skulle vara bättre för honom och klubben.
Barcelona Ronaldinho " fotbollsguden"
2013-07-21 18:20
Messi säljs om han själv vill det, aldrig annars. Vi har världens bästa spelare i laget och han kommer inte gå någonstans. Kanske när han passerat 30 sträcket.
Barcelona LeoMessi
2013-07-21 18:19
Gonzalez_Barca (Barcelona) +1
Barcelona LeoMessi
2013-07-21 18:19
H.Alavi - Magico! (Barcelona) Ja, annars hade Barca aldrig köpt Neymar för den delen heller. Undrar var tusan dom får dessa rykten för någon måste ju bara ha ljugit rentav och sen börjat sprida det.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-07-21 18:15
LeoMessi Uppgifterna stämmer inte ett dugg. Det är, precis som du nämner, bara ett galet rykte. Vad det gäller ekonomin så är den i ett gott skick och har förbättrats sedan Rosell tog över.
Barcelona Gonzalez_Barca
2013-07-21 18:14
LeoMessi

Det är större chans att jag hamnar i säng med Adriana Lima än att Messi säljs.
Barcelona zick9
2013-07-21 18:13
@LeoMessi:

Det är inte sant för annars hade man inte köpt Neymar för 57M innan man hittade en mittback.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2013-07-21 18:13
LeoMessi

Har du källa på det?
Barcelona LeoMessi
2013-07-21 18:08
Läste något jävla bajsrykte om att vår ekonomi inte är bra osv och att dom kanske säljer Messi. Vad säger ni om detta galna rykte?
Barcelona LeoMessi
2013-07-21 18:03
Jag är bortrest så det har varit svårt att hänga med dom senaste barcanyheterna. Hur skötte thiago sig i sin första match? Har vi haft någon träningsmatch eller blir Bayern vår första motståndare? Hoppas Tito tillfrisknar snart så han kan leva ett liv utan denna hemska cancer.
Barcelona MabastB
2013-07-21 17:58
Mojito/ Man får hoppas att det bara är något skit rykte, man hade ju hoppats på ter Stegen!
Barcelona Stoichkov~
2013-07-21 17:57
@Mojito - Culé (un estilo de vida):
Han är väldig lik Piqué men han har bättre nickteknik. Tror att han spelar på samma sida av försvaret också.
Barcelona Stoichkov~
2013-07-21 17:55
Lägger min röst på Martino. Nytt blod, erfarenhet, taktik och tänkande. Det gör att du som tränare kan tillföra fotbollen något extra. Det finns väldig få sådana tränare kvar idag. Cruyff var en. Pep är en annan. Även Marcelo Bielsa tillhör denna kategori.
Barcelona Nesto
2013-07-21 17:53
Mojito

Nästa år går Pintos kontrakt ut. Då hade jag mer än gärna sett Reina som andra keeper om han är villig att gå ner i lön.
Perfekt för omklädningsrummet och hans nivå håller gott och väl i cdr och en del liga matcher om de skulle behövas.
Väldigt säker på att han också skulle kunna tänka dig avsluta hos oss.

Ter stegen hade jag gärna sett som första val
Nästa år. Köp honom nu och låna ut honom?

Ang. Mittbackar nu när Tito inte finns kvar så borde hummels komma.
Visst känns det som att ledningen pushat för en flytt av hummels men att Tito sagt nej?
Får hoppas på att den nya tränaren inte har något emot hans spelsätt.

Undra även om thiago hade stannat om en ny tränare hade presenterats tidigare..
2013-07-21 17:40
Liverpool goalkeeper Pepe Reina (30) will join Napoli on loan this season. Next year, he will move to Barcelona on a permanent deal. [md] Må maffian ta hand om honom innan det händer... :P
2013-07-21 17:26
Blir det Geerardo Martino som kommer kan man ju börja spekulera i om han kommer vilja ta någon av sina gamla adepter med sig.

Kan ju hoppas att han i så fall tar med sig den här liraren från Newells Old Boys.

Påminner visserligen en del om Piqué, och har kanske inte en perfekt förstatouch, men det tar han igen med brytningssäkerhet och en fin passningsfot. Santiago Vergini,

Youtubevärvningar har ju funkat förr... ;-)
2013-07-21 17:18
Tiki tata? Låter bra i mina öron. Jag har följt Martino och hans Newells ett bra tag i såväl Argentina som Copa Libertadores och det är en sjujäkla tränare vi får in om han kommer. En utomordentlig taktiker med lite galenskap i sig.

Jag börjar bli trött på det här att vi alltid förespråkar spelare som har spelat i klubben och vet klubben ut och in. Anställ något nytt! Någon som inte vet ett jackshit om Barcelona. Den senaste säsongen var vi sönderlästa, kanske behöver vi lite 'Tiki Tata' för att lösa problemet.

Om uppgifterna i pressen stämmer så är jag ombord. Hämta hit Tata Martino!
2013-07-21 17:18
-
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-07-21 17:13
Vi får väl hoppas att Tata tycker om Hummels så går vi ''all-in'' på honom och inte Thiago Silva/Agger. :)
Barcelona Barca o Mort!
2013-07-21 17:01
Thiagos insats mot Hamburg för er som missade den. Saknar honom redan haha. EDIT: 1.70ligan var före sry!
Barcelona The Octopus of Badia
2013-07-21 16:53
En intressant fråga att ställa sig nu är huruvida valet av Tata ändrar valet av mittback som anländer till klubben? Om något så lär han ha betydligt större inblick i den sydamerikanska fotbollen än någon annan i klubben och bör således kunna hitta ett flertal mittback där nere som passar in i den profil vi efterlyser.
Barcelona Massimo
2013-07-21 16:50
Grabbar vi ska inte gråta över förlusten av Thiago. Spanien har väldigt många lovande mittfältare som är på väg upp så vi behöver inte vara allt för oroliga. När Xavi verkligen börjar bli slut så kommer det finnas nya talanger i Spanien och då kommer klubben vara snabb på att värva.
Annons: