/spanien/barcelona/forum/6768.aspx/spanien/barcelona/forum/6768.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Shanghai - Karbala 680
2013-07-22 02:10
Går in på Wikipedia och ser att den här Gerardo "Tata" Martino spelat för Barcelona... ...i Ecuador alltså. Nej, men det kommer säkert bli intressant med ett nytt kort att välja på utan att välja från egna klubben. Pep var också ett osäkert kort, så vem vet om den här "Tata" tar världen med storm.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2013-07-22 01:33
På tal om bortatröjan:

Tydligen så säljer den helt sjukt bra, enligt Barcelona så har den nya bortatröjan slagit alla tiders säljrekord, dvs alla våra tröjor någonsin inräknade. Den har under den korta tid den varit ute för försäljning (drygt en månad) alltså redan sålt mer än någon av våra andra tröjor gjort. GALET!

Pengarna lär strömma in, lägg till Neymars namn och en 11 på dem också och det kommer sälja ännu mer. ;)
Barcelona Blaugrana91
2013-07-22 01:13
MD går ut med "senaste nytt" och menar att Gerardo (Tata) Martino kommer till Barcelona imorgon. Barca kommer också med all säkerhet gå ut med det imorgon och han kommer presenteras som ny tränare för klubben på tisdag. Sen kastas han in i hetluften på än gång med match mot Bayern...;)

Om det hela nu stämmer så måste jag säga att det hela känns spännande. Visst mina två personliga favoriter var ju Luis Enrique eller Bielsa. Men Enrique kanske är för lik det vi haft tidigare, vi behöver något nytt tänk? Och Bielsa är kanske för galen?

Så då kanske Martino är rätt person ändå. Blir minst sagt intressant att se hur han tänker med värvningar, främst gällande mittbackar. Är Thiago Silva fortfarande prio 1 eller vill han ha någon annan? Tito hade ju sagt dessutom att han inte ville ha någon mer mittfältare efter att Thiago lämnande, tänker denna Martino lika? Hur kommer han vilja spela? Ja frågorna är många, men blir spännande som sagt.

Vi får se imorgon om det hela stämmer.
Barcelona Massimo
2013-07-22 00:51
Hahaha måste säga att den där parodin av Neymars värvning var riktigt rolig, älskar dom dära!!
Barcelona Arsenal
2013-07-22 00:33
Tata verkar vara en skön och livlig tränare
Barcelona koeman92
2013-07-22 00:29
For gods sake, sluta prata om Thiago!!!!!!!!!!!
Barcelona messinr1
2013-07-21 23:50
Thiago gjorde en bra match idag ska bli spännande att se honom mot bättre motstånd
Barcelona Barca Barca
2013-07-21 23:36
@1.70-ligan - Remontada épica de Abidal:

Jag tror de blir Tata Martino. Tror knappast att Barcelona är så respektlösa att dom snor Luis Enrique från Celta och speciellt när dom skickat dit Rafinha. Spännande tränare. Har lyckats kolla på tre matcher med Newel's med honom. Han verkar spännande. Vi får se :)
Barcelona Blaugrana91
2013-07-21 23:32
Thiago Alcântara y Carles Puyol

Jag köpte både hemma och bortastället i fredags. Dock inte från Barcas officiella shop utan på Intersport i Sthlm. Men är såklart dem officiella tröjorna.

Priset var 799 spänn styck, så blev rätt saftigt men värt det! Dem är ju löjligt snygga.
Sitter med bortatröjan på mig just nu!
Barcelona NoGo™
2013-07-21 23:31
Martino ryktet känns väldigt spännande! Det dröjer inte länge tills vi får redo på vem det blir, ja antar att det nu står mellan Lucho och Martino.

Spännande!
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-07-21 23:25
Tata Martino would travel to Barcelona to meet tomorrow with Barcelona directors. He could be presented as new coach on Tuesday. [lared] Med detta spännande ryktet hälsar jag godnatt!
Barcelona Thiago Alcântara y Carles Puyol
2013-07-21 23:21
Har någon av er köpt Barcas nya ställ? Vad gick tröjan på?
Barcelona Diar Shekha
2013-07-21 23:13
@messi10stats: Neymar "I Dream that Messi dance with me when i score." :)
Barcelona Shanghai - Karbala 680
2013-07-21 23:12
Det bästa alternativet enligt mig är att hämta dansken. Han känner till klubben in och ut, och skulle mycket väl kunna bidra med något till klubben. Han har gjort ett fint jobb i walesiska klubben Swansea. Man får inte heller glömma att han var bra i Getafe också. Han tog Madridklubben till final i Copa del Rey om jag inte har fel nu.
Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
2013-07-21 23:07
Haha! Är det någon typ av tävling om vem som kan nämna Thiago flest gånger samtidigt som man uppmanar alla att sluta nämna Thiago? I så fall, sluta genast att skriva om Thiago för det är så fruktansvärt jobbigt att läsa om Thiago hela tiden! Efter att jag skrivit det här inlägget får ingen någonsin nämna Thiago, om någon nämner Thiago kommer jag att hämnas genom att skriva ännu mer om Thiago och eftersom ingen vill läsa om Thiago, så är det bästa att ni slutar skriva om Thiago.

Leder jag?
Barcelona BarcaChris
2013-07-21 23:01
Inte Luis Enrique, snälla titta utåt nu som alla andra topplag gör. Och hämta en topptränare till denna topp klubb
Barcelona Barca älskare124
2013-07-21 22:51
MabastB (Barcelona) Håller fan med dig, sluta snacka om thiago hela tiden varje gång man går in på forumet är det typ thiago!
Barcelona MabastB
2013-07-21 22:23
Kan alla bara sluta skriva om thiago? Okej han är en svikare och lämnar oss, han är smuts osv. Killen är 22 bast och är ivrig för att spela, han känner att tränaren inte tror på honom och väljer därför att lämna för Bayern där pep är som va den som trodde på honom i början. Han gjorde ett val, acceptera det bara. Sen är han långt ifrån oersättlig så ojämn som han var denna säsong. Låt oss i stället prata om tex tränare eller eventuella transfers PUNKT SLUT OM THIAGO. EDIT: Smogen/ indeed my friend, indeed.
Barcelona Rambla~
2013-07-21 22:23
@Heywood Jablome - Andrés:
Snälla, Bayern har spelat några försäsongsmatcher där Thiago varit defensivt ankare. I de här matcherna har han knappast satts på prov ens. Motståndet har varit för dåligt helt enkelt. Tror du på fullaste allvar att han skulle klara av Busquets jobb helt själv mot riktigt tufft motstånd? Jag kan ju tala om för dig vad jag tror. Inte en chans i helvetet. Bayern är snart sönderlästa och nere på jorden. Vänta och se bara.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-07-21 22:20
Rambla

Jag spar den tills jag vet vem som blir tränare. Vill inte spä på mitt "sug" efter Tata i onödan ;)
Barcelona Golden Barca
2013-07-21 22:19
Bayern München // FC Barcelona har få ny officiell starttid 18,30.

FC Barcelonas officiella skriver att Polen matchen ska spelas så snart som möjligt.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-07-21 22:18
Att inte skylla på styrelsen/Tito när det kommer till Thiago är blint från vissa här inne kan jag tycka. Folk kanske inte inser eller vill inte inse vilken stor mittfältsprofil vi har gått miste om. Guardiola har visat på två matcher hur han tänker använda Thiago. Och redan på de två matcherna har Thiago tystat sina kritiker.

Och på tal om Bayern München. Jag tror fan den jäveln har lyckats med det. Alltså att förbättra Bayern München. Herregud.

Det är dags att börja ta på sig arbetskläderna.
Barcelona Barca o Mort!
2013-07-21 22:14
Förresten någon som vet om vår vänskapsmatch blev helt och hållet inställd eller bytte de datum på den? Om så är fallet, när är vår nästa försäsongsmatch riktigt?
Barcelona Rambla~
2013-07-21 21:56
Här är mer intressant läsning om Tata Martino. En hel del taktiska bitar. Åh, förresten, skönt att slippa Thiago en gång för alla. Sådana svikare kan vi vara utan.
Barcelona Barca o Mort!
2013-07-21 21:53
Captain Puyol

Håller helt med. Ledningens fel.

Sen förstår jag inte hur man kan kalla Thiago för svin osv. Vadå han ville spela i en annan klubb än just vår. Är alla svin som inte vill spela för oss? Han gav det ett försök och han ville hellre spela med Pep eftersom han inte fick chansen ordentligt här.

Det är ett stort beslut i hans karriär och framförallt liv. Respektera det för fan. Inte som att han gick till våra rivaler eller något. Villa ville också bort men ingen här gnäller på honom hurdant svin och svikare han är..
Barcelona Naknooo
2013-07-21 21:51
@Culee:

Vad har mitt nick med min attityd att göra? Jag har nickat Naknooo sen jag var 12-13 ungefär så det har liksom bara hängt med, larvigt nick? mycket möjligt men det har inget med min attityd att göra.

Jag tyckte det var intressant att höra vad folk tyckte bara, och ett svar med "vem fan bryr sig" från dig var onödigt. thats it.
Aja nu ska vi inte sitta här och tjaffsa fram och tillbaka, det är trotts allt ett Barcelona forum låt oss hålla oss Ontopic.

Ha en bra kväll.

Visca.
Barcelona Capitan Puyol - El Corazón
2013-07-21 21:43
Det här är det sista inlägget jag förhoppningsvis kommer skriva om Thiago. Är ni helt seriösa när ni säger att allt var Titos fel när Thiago lämna. Thiago fick inte sin speltid för att han var borta ungefär 2 månader (?) från spel, dessutom åkte Tito fram och tillbaka mellan NY och Barcelona för sin cancerbehandling. Under hösten så kunde han fått mer speltid, men han bevisade sig inte tillräckligt när Fabregas (då) var på topp och sprutade in poäng. När Tito var borta kunde han varken hålla koll på Fabregas eller Thiago, så han valde det "säkra" och satsade på Fabbe under våren. När han dock såg att Fabregas underpresterade i varje match, så valde Tito ännu en gång ett säkert och rutinerat kort, Xavi. Som en inte alltid närvarande huvudtränare ser jag detta som ett väldigt logiskt val, då man varken har koll på spelarens prestationer på träning och vad för inställning spelaren har. Thiago kunde varit mer sympatisk och väntat för att se hur läget utvecklar sig, allting var trots allt i hans händer och han valde att lämna. Men jag kritiserar inte hans val av klubblag. Jag är ganska säker på att han kommer att ta en startplats i Bayern. Dessutom insåg Thiago att FC Barcelona just nu är på nedgång och att Bayern München är på topp, men har fortfarande inte nått sin maximala nivå. Ett mycket smart drag av Thiago och Mazinho. Åh... jag glömde nästan. Hur fan kan inte vår inkompetenta ledning informera om klausulen i hans kontrakt?! Sedan tycker jag att Titos respons på detta var väldigt bra; "Jag visste inte om Thiagos klausul, men även om jag gjorde det skulle det inte spela någon roll. Jag tar ut spelarna utefter deras senaste prestationer" (Dock kan man ställa sig frågan om han gjorde det i Fabbes fall).
Barcelona Occi
2013-07-21 21:41
Hur besviken jag än är på Thiago så kommer jag njuta och glädjas av all hans framgång i Bayern, lika så Peps..Är helt säker på att Thiago kommer att återvända när det som allra mest behövs.
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-07-21 21:39
Diark Shekh

Thiago hade fortsatt spela i Barca om Tito hade sagt att han kmr få mer speltid.. men pga av hans feghet så förlorar vi han.. vem e Xavis ersättare nu ? skadar Xavi sig har vi INGEN kvar.. vi har Cesc.. o alla vet hur skadebenägen den killen är
Barcelona Diar Shekha
2013-07-21 21:27
RonaldinhoGaucho Det kanske är väl optimistiskt att tro en tränare som spenderar flera månader i New York ska ha koll på en talangs kontrakt när han kämpar för sitt liv.. Det hela var ledningens fel, man kan inte ha ett kontrakt som varierar från en månad till en annan.. Så enkelt är det. Sen håller jag med om att han borde fått mer speltid av Tito när ligan var avgjord men tyvär sånt är livet & det är bara att gå vidare.
Annons: