/spanien/barcelona/forum/6766.aspx/spanien/barcelona/forum/6766.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Krabban94
2013-07-20 11:02
All respekt till Rubi o Roura, men ser hellre en mer erfaren tränare, pga det som hände i början av året.. Fine Roura hade inte tid att förbereda sig men för att undvika det ser jag hellre att man tar in en helt ny tränare!

Anims Tito!
Barcelona påfågeln
2013-07-20 11:01
Kaoset som skulle följa Bielsa kanske skulle vara kul. Lite annorlunda. Köp in en stjärna också som det kan skära sig med så vi slipper ha en utfryst Neymar, Fabregas osv... Fabregas är väl den med sämst moral, så antar att det skulle bli han. Helt plötsligt kanske Jona dos Santos skulle starta, på ren vilja :)

Kanske man bara borde fråga Messi vem han vill tränas av... Och kanske är det det man gjort med Martino. Konspirationer :)
Barcelona La Armada Blaugrana
2013-07-20 10:35
In med Bielsa en säsong och fixa Jurgen Klopp till nästa säsong. Jag vill inte höra talas om någon solbränd strandraggare från Brasilien men med Rosell som president känns det hopplöst ;( Anledningen att jag vill ha Bielsa är att han kan få spelarna att fokusera på annat än Tito, Bielsa är dessutom en tränare som kan modulera med Barcelonas Tiki Taka utan att helt ändra spelsystem.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-07-20 10:21
@Rambla~:

Marca it is!
Håller med dig angående Enrique, alltså fan, det känns elakt att säga så, men detta kom för sent. Det hade varit enklare att finna en efterträdare för en månad sedan. Det blir säkert Rubi... eller om man lyckas övertala en gammal räv som Heynckes att styra skutan ett år, för att sedan ta in en långsiktig lösning efter det.
Barcelona Rambla~
2013-07-20 10:20
Skönt att Big Phil Scolari är upptagen annars vet vi vem Sandrusco hade gått efter. :P
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2013-07-20 10:17
Känner man Lucho rätt så är han inte en man som överger ett lag mitt i ett nytt projekt när han dessutom precis blivit utnämnd till jobbet, även om det är Barça som kallar. Martino var den som tränade Paraguay när de mötte Spanien i kvartsfinalen i Sydafrika-Vm. Det var nära Spanien åkte ut där. Han verkar vara en tränare om spelar väldigt tajt försvarsspel. Han känns verkligen inte som en barçatränare. Han kan säkert göra ett bra jobb trots det, blir säkert en hel del disciplin vilket inte alls skulle skada. Vem har grävt fram honom? Jag gissar på Marca.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-07-20 10:14
Enrique är det bästa alternativet helt klart, enligt mig. Men det känns bara så fel att ta honom från Celta där han har fått halva hans gamla Barca B att jobba med. Fontas, Rafinha, Nolito... det känns både fel och osannolikt att han ska lämna detta som sagt. Men vi får se!
Barcelona CuleForLife!
2013-07-20 09:56
Bielsa är en urkraft! Om det är någon som kan få igång ett lag så är det han. Han är extremt målmedveten! Jag hoppas Barca anställer honom.

Men det viktiga är förstås att Tito blir fri från sin sjukdom, tråkigt att det skulle bli så här, han fick aldrig riktigt chansen känns det som på grund av sin sjukdom.
Barcelona barca_joe
2013-07-20 09:55
Tata Martino och Luis Enrique skrivs det om. Tata känns bara fel men blir det han stödjer jag honom! Personligen vill jag ha Bielsa.
Barcelona Pulga Bionica
2013-07-20 09:30
Det som slår mig här är okunskapen vad gäller Marcelo Bielsa. Vet ni överhuvudtaget varför han kallas "el loco" galningen? Det är på grund av hans passion för sporten, Bielsa lever fotboll, andas och tänker fotboll. När han var tränare för det chilenska landslaget så bodde han i ett rum där han studerade motståndare, nötte taktiska upplägg, planerade. Det här är en tränare som inte gör något annat än ger allt för fotbollen. Hans defensiva upplägg har fått Pep att så fascinerad att han valt att studera Bielsa. Sedan att han kanske inte är den sociala sociopaten A la Mourinho. Men en hängiven tränare behöver inte stå i strålkastarljuset, minns Pep. Jag anser inte att Marcelo Bielsa är den mest optimala tränaren för oss men att säga att han är usel och okunnig är fel. Den mannen är nog den mest underskattade tränaren just nu. Han är varken dyr eller svår att ha att göra med, dessutom skulle han kunna få igång laget igen, det vi saknade förra året. Det kollektiva, VI mot alla. Den gemensamma välfärden ska komma i första hand, oavsett namn, position, tröjnummer status. Visca Barca! Blir det Bielsa, ge honom en chans, oavsett vem som utses så utvärdera efter en säsong, inte innan. Vi är stolta, vi är cules, inga madridistas som byter tränare mitt under säsongen för att vi kräver ditten och datten. Vi kan!
Barcelona messinr1
2013-07-20 09:25
Fattar inte var ni fått för er att heyncks har sabbatsår, han är 68 eller 69 år och har gått i pension!
Barcelona PIQUE=KING
2013-07-20 09:19
Längtar så mycket tills säsongen börjar!!!
Barcelona CuleForLife!
2013-07-20 09:15
Bielsa skulle vara perfekt över två säsonger, Alba, Sanchez, Alves, Pedro känns som hans typ av spelare också! Men över längre tid är Laudrup eller De Boer dom givna alternativen!
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-20 08:52
Laudrup, Koeman, Valverde or Luis Enrique. Läser jag är de fyra stora kandidaterna på Mundo Deportivo. Det står även såhär: Marcelo Bielsa, Jupp Heynckes, Frank Rijkaard and Andre Villas-Boas, other options. Vill verkligen INTE ha in Bielsa. Tycker inte att han passar överhuvudtaget. En mycket konstig man det där. Hade absolut velat se Laudrup eller Heynckes. Men Heynckes har sagt klart och tydligt att han ska ta ett sabbats år och Laudrup vill INTE träna storklubbar. Koeman, Valverde och Rijkaard känns inte rätt heller. AVB skulle kunna göra succé. Luis Enrique, kanske.. Men jag tror inte det heller. 1. Laudrup 2.Heynckes 3. AVB
Barcelona Ronaldinho " fotbollsguden"
2013-07-20 05:56
Gabriel Bra inlägg. Synd om Tito men nu måste vi tänka på klubben och vem som ska ta över. Jag vill inte se Bielsea (då jag inte tycker att han är någon bra tränare någonstans, en galning som inte kan styra ett utav världens största klubb lag) jag hoppas på Laudrup, spelar underbar fotboll med Swansea och det är dags att han tar över ett stor lag. Att folk ens tar upp tränare som Ferguson, Vdb, Heeynks och klopp får mig att undra hur gamla dom egentligen är. INGEN utav dom kommer ta över Barca och varför skulle vi ens vilja ha Klopp? Han spelar en fotboll med 40 % bollinnehav, vad ska han göra här? Ska vi ändra på allting? Finns några få tränare som kan träna Barcelona enligt mig och det är Bayerns gamla tränare, Vicente Del bosque och Laudrup. Med Bielsa kommer det bli kaos.
Barcelona Gabriel
2013-07-20 05:27
Jag må hata Mourinho av hela mitt hjärta och jag anser dessutom att han är en sjukt överskattad tränare, men att fortfarande beskylla Mourinho för Tito-incidenten med petningen i ögat och döma honom för det anser jag inte vara rättvist. Alla är människor och alla begår misstag, så även jag, ni, och alla på jorden. Mourinho mår knappast bra en dag som denna, han har uttryckt sitt stöd till Tito dessutom. En fin gest.

Glöm bort fotboll och rivalitet och tänk på vad som är viktigast. I slutändan är vi alla människor.
Barcelona La liga es blaugrana!
2013-07-20 03:19
Diar Shekha (Barcelona) Han mår nog inte så bra med tanke på att han uttryckt sitt stöd och sin respekt till Tito.
Barcelona Diar Shekha
2013-07-20 03:15
Hur mår äcklet mourinho en dag som denna efter att ha petat Tito Vilanova i ögat utan anledning? ANIMS TITO VILANOVA
Barcelona Blaugrana91
2013-07-20 03:10
Alvés - Por Que?

Men Silva var ju inte det enda alternativet för Ttio, han sa ju klart och tydligt på PK att han hade andra alternativ, men att Silva såklart var den man helst ville ha.

Förstår inte varför man fortsätter hävda något annat.

Om vi får in en ny tränare så är jag ganska säker att denne får rätta sig efter läget, Tito satte upp några måltavlor och klubben kommer antagligen försöka värva någon av dessa i vilket fall som helst (läs Silva i första hand).
Men det sagt har den nya tränaren några önskemål så kommer ju denna troligtvis få igenom dessa.
Barcelona Alvés - Por Que?
2013-07-20 02:40
Om vi får en ny tränare, så undrar jag vad denna har för planer om en mittback. Ingen annan som har undrat? han kanske inte är som Tito(all respekt och hopp till honom) när det gäller att fästa sig vid en mittback(tsilva).
Ronaldinho the original
2013-07-20 02:24
Hoppas vi får Mourinho

SAID NO ONE!!!
Barcelona Riiio!!
2013-07-20 02:14
ser att det diskuteras tränare.. in med de Boer. Kanske hade kunnat få med sig Eriksen som ersätter thiago. Anims Titoooo!!
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-07-20 02:11
Förvänta er inte något stort namn. :) Heynecks och Klopp hade varit drömmen! Hummels joinar samtidigt.

AnimsTito
Ronaldinho the original
2013-07-20 02:03
Haha tänk om vi får Del Bosque, skulle ha vart hur sjukt som helst.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-07-20 01:49
"Snålare än Alan Harper"

Haha! Tack för den!
Barcelona Barcaholic
2013-07-20 01:37
Tråkigt för Tito att han får avsluta det såhär. Trots att jag absolut inte är ett stort fan utav honom önskar jag honom all lycka med kampen mot cancern! Anims Tito! Nu till det sportsliga så hade det varit kul med Bielsa som tränare. Pep har ju hyllat honom rejält under sin tid i Barca, så förmodligen passar han in hos oss. Då får förmodligen Sanchez förtroendet istället för iskalla Pedro.
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-07-20 01:31
Michael Laudrup (Swansea), Marcelo Bielsa and Luis Enrique (Celta) are among the candidates to succeed Vilanova as Barcelona coach. [marca]

Det kommer nog bli Bielsa (om han vill förstås och om ryktena stämmer) då man inte behöver köpa ut honom från en viss klubb tillskillnad från de resterande två tränarna. Med tanke på att Rosell är snålare än Alan Harper så kommer nog fallet bli så, men jag klagar definitivt inte.
Barcelona Mäktiga Messi
2013-07-20 01:16
så det blir ingen match imorgon?
Barcelona The Reporter
2013-07-20 01:11
Taget ifrån Liverpools forum " Han har slutat då hans cancer "tagit sig" igen. Även om det är tragiskt så är det knappast en hållbar utveckling. När Pep försvann så tog han ju över - Likadant som att någon tar över efter honom nu. De kan ju knappast ta "vilken tränare som helst", de vill säkerligen ha någon som känner spelarna, som vet hur systemet fungerar. Min TEORI är att man inväntat detta, därav bristen på nyförvärv (Neymar lär ju ha varit klar en tid innan så att säga). Och Bale till Barcelona? Jo tjena. Verthongen däremot. " Det där med hans teori, jag tror att det kan ligga något i det även fast "Vilanova heard yesterday about relapse. Wanted to stay in charge for few more days, but announcement brought forward due to rumours. [rac1] " så tror jag att man haft någon aning om det sedan innan, och att man kan presentera en tränare så fort som en vecka efteråt kan betyda att man jobbat med det, men inte skrivit kontrakt då man inte visste hur det skulle bli tillslut. Ni som säger att man väntar med att uttala sig om att Rubi ska ta över pga respekt för Tito, sa man inte direkt på samma presskonferans att Roura skulle ta över senast han tvingades ta ett break för cancerbehandlingen?
Atlético addeh
2013-07-20 00:49
Rubi hade varit ett coolt val, och jag tokdiggade det han åstadkom med Girona förra säsongen. Däremot är han ett osäkert kort som huvudtränare, och för stunden nej, han lär inte ta över ansvaret helt själv. Det skulle förvåna mig enormt.

Granskar man situationen bland de potentiella namnen tycker jag André Villas-Boas är det mest logiska - även om han må vara dyr att få loss.
Annons: