/spanien/barcelona/forum/6760.aspx/spanien/barcelona/forum/6760.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona The Octopus of Badia
2013-07-21 05:02
Barcelona are holding talks with both Luis Enrique and Tata Martino and will decide in the coming hours who'll become the new coach. [sport]

Det står helt klart mellan dessa två minsann. Jag tror jag blir nöjd oavsett valet.
Barcelona Gio Style
2013-07-21 03:52
@H.Alavi - Magico!:

Han har fått bra resultat med Newell's och fått laget att spela en fin fotboll. Väldigt lik Bielsa ur den taktiska aspekten. Om han är loco eller inte kan ni bara spekulera i då dem flesta inte har koll på honom här :)

Newell's åkte förövrigt ut på straffar i returen. 2-0 slutade det mötet och Ronaldinho satte den avgörande straffen, inte 3-0 målet.
SoN_Un
2013-07-21 03:18
jag är så sugen på frank de boer. tänk er han och bergkamp som assisterande.
Barcelona Diar Shekha
2013-07-21 02:31
H.Alavi - Magico! (Barcelona) Tack för informationen :) Han verkar vara spännande iallafall. Det mesta tyder på att det blir mellan han och Luis Enrique, ska bli intressant!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-07-21 02:17
Diar Shekha Han var väldigt nära att ta sitt Newells till final. I den första semifinalrundan vann argentinarna med 2-0 på hemmaplan mot Atletico Mineiro men med lite briljans från ingen annan mindre än Ronaldinho så lyckades Mineiro i returmatchen vända på resultatet och vinna med 3-0.
Barcelona Diar Shekha
2013-07-21 02:04
Born in Rosario, 'Tata' has spent the most part of his career in Paraguay where, having coached several clubs with considerable success, he took charge of the national team at the end of 2006. Under his management, Paraguay qualified for the South African World Cup but was eliminated by Spain (1-0) in the quarter-finals, as well as reaching the final of the 2011 Copa América, where his team was beaten by Uruguay. Last season Martino coached the team closest to his heart, Newell's Old Boys, who became 2013 Torneo Final winners and also reached the semi-final of the Copa Libertadores, on that occasion losing to Atlético Mineiro. Det verkar som att han har uppnått fantastiska resultat med både klubblag och landslag men jag har ingen aning om hur hans fotboll är.. Det är Faktist första gången jag hör hans namn!
Barcelona Gabriel
2013-07-21 01:50
Lol, Crackovia får till det hela tiden haha.
Barcelona Gabriel
2013-07-21 01:30
Pep.G

Du har så rätt i precis allt du säger och jag behöver inte säga något mer, du sköter det bra själv. Jag håller med dig.

RonaldinhoGaucho!

Hahaha, kan vara det bästa jag sett på ett bra tag.
Barcelona Vampíro
2013-07-21 01:24
Visste inte folk vem Guardiola var innan han började träna Barça? Väldigt okunnigt får man säga då han var en av klubbens mest legendariska mittfältare och även tränare i B-laget.

Vet inte alls mycket om denne Martino som det ryktas om så ska inte uttala mig men jag ser mycket hellre att man tar in en tränare som har erfarenhet utav europeisk toppfotboll.
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2013-07-21 01:05
Pep.G

Vart jämför jag dom 2? Jag säger bara att Tata Martino också kan ta oss dit Guardiola gjorde en gång. Likheten med dessa två tränare är att minst 95 % av oss här inne inte visste vem dom 2 var innan man började ta upp deras namn.
Barcelona Pep.G
2013-07-21 00:53
Jordi Alba Ramos

Du kan inte på fullaste allvar jämföra Pep med Martino? Pep ÄR Barcelona. Han hade varit allt från bollkalle till B-lags tränare innan han fick chansen som A-lags tränare. Martino har tränat Paraguay och några klubbar i Syd Amerika. Det är inte samma sak precis.
Barcelona Vampíro
2013-07-21 00:53
Guardiola: "Tito is a very close friend, I love him so much. I wish him and his family the best. This is all very hard for me."

Det har vart mycket skitsnack senaste veckorna men Pep visar klass, som vanligt. Hoppas de båda vännerna återförenas och jobbar ihop en vacker dag igen, helst i klubben de hör hemma.
2013-07-21 00:51
Barcelona want to sign new coach on Sun, announce name on Mon, and present him on Tue. Luis Enrique main option, Tata Martino on list. [md]

Det låter ju väldigt troligt att presentationen ska vara klar senast på tisdag i alla fall, inför första försäsongsmatchen mot Bayern på onsdag. Vi lär nog få reda på vem det blir antingen idag eller imorgon.
Barcelona Pep.G
2013-07-21 00:49
Gabriel

Glädjer mig min vän. Men jag skriver bara det alla vi egentligen känner. Det får inte fortsätta så. Man får helt enkelt ta bort det ruttna enda äpplet innan alla äpplen i skålen ruttnar dem med.

Det är fan tragiskt om man har ett lag med spelare som Messi, Neymar och Iniesta, men ändå inte kan ut något utav det, bara för att tränaren är dålig eller att backlinjen inte hänger med

Det här är en dröm era, som vi kanske aldrig kommer få se igen. Varför inte göra den maximalt bra?
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2013-07-21 00:48
Barca King - Messi i hjärtat "Hur ska en sådan spelare styra och ställa i FC Barcelona". Nej han kommer inte att spela i laget, han kommer att träna laget om han tar över. Vi såg vad som hände med Pep. Kom från ingenstans och gjorde laget till ett av de bästa i fotbolls-historien.
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-07-21 00:45
ni måste se denna hahaha, det är när Zubi skulle signa Neymar, dom i Katalonien vet också att Zubi inte ens utfyller en funktion haha kolla på Crackovia klippet i Länktips, den är engelsk textad
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-07-21 00:40
Såg nyss en bild på tata eller vad han nu än heter martino haha. Fyfan, vad jag vill inte ha honom i Barca. Hur ska en sådan spelare styra och ställa i FC Barcelona. Man ska inte döma en bok på grund av omslaget men det har jag redan gjort. Hur kan en sådan rykte florera ens runt Barca. Det är kört och det lär bli han.
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-07-21 00:34
Rosell ligger i ett läge där han och sin lednings kompetens sätts på prov. Antingen kommer allt gå åt helvete eller helt okey. Tror verkligen inte en Pep revolution är nära för honom över huvud taget! Beroende på tränare kan Messi vinna fler ballon dor eller inte. Synd att Pellegrini slank ur händerna på oss.
Barcelona Rambla~
2013-07-21 00:14
Intressant att Martino själv spelat för Bielsa i Newells. Är från Rosario precis som Messi. Tack för artikeln, väldigt intressant läsning.
2013-07-21 00:07
Väldigt lik Bielsa verkar han vara, utan att för den delen löpa amok lika ofta och i lika stor utsträckning. I ärlighetens namn lockas jag mer av ett okänt namn med en spännande spelfilosofi istället för att stampa på samma ruta genom att anställa Luis Enrique. Villas-Boas kanske vore intressant han med, men jag har aldrig fått intrycket av honom som en tränare med en stor karisma, vilket jag tror är precis vad klubben behöver nu.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-07-21 00:00
@Karlsson:

Kudos! Många liknelser med Bielsa, men han verkar vara lite mindre loco.
Barcelona Karlsson
2013-07-20 23:55
Intressant reportage om Martino för den som precis som jag, inte har en blekfet aning om vem han är.
Barcelona Gabriel
2013-07-20 23:54
Pep.G I feel so much love for you!
Barcelona Pep.G
2013-07-20 23:50
Vad är det för rödbetor till tränare Rosell håller på att charma? Vem fan är Martino? Vad sysslar de med egentligen där i Katalonien? Vi behöver en redig tränare, hade jag hittat en flaska med en ande i och fått en önskan, så hade det jag valt Simone från Atletico. Finns ingen tränare i världen idag som kan matcha Barcelona, så som Simone gör. Men, vi får nöja oss med en argentinsk Benitez. Jag gillar inte det här, och jag tror inte många riktiga cules gör det för den delen här. Vad tror ni händer om jag står utanför Camp Nou en dag och bara skriker att Rosell ska avgå? Hur många hade följt med? Man borde la få anordna en sådan demonstration? Edit. Jag är förbannad, på riktigt. Vad är det för pinsam utveckling, från att se laget bli lett av fotbollsprofessorer som Cruyff och Pep, till att se det förstöras av Zubi och Rosell.
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-07-20 23:48
Culee

Det är i stort sätt omöjligt att få honom till Barca då han själv gått ut och sagt att han inte kommer träna något nytt lag efter att ha lämnat Bayern.
2013-07-20 23:39
Rambla~

Moyes verkar själv inte heller ha någon koll på vad som händer.
Jag tror det handlar om att hålla unitedsupportrarna nöjda genom att få dem att tro att Cesc kommer nu när de gick miste om Thiago.

Samma sak gäller ju Bale som de också är ute efter, AVB har ju dementerat allt både om walesaren och sig själv.
Barcelona ViscaBarca1899
2013-07-20 23:38
Han hade ju slutat eller ??
Barcelona Culee
2013-07-20 23:37
Lever Heynckes? Eller har bara alla glömt bort honom? Skulle han inte passa som handen i hansken? Han gjorde ju ett fint jobb med Bayern!
2013-07-20 23:36
Här är en artikel på engelska om Martino som bekräftar ryktet. Härlig bild...
Barcelona Rambla~
2013-07-20 23:34
Mojito

Barca har officiellt inte medgivit att de fått in något bud på Cesc. Fast enligt Sky Sports har ett andra bud lagts. Varför fortsätter United lägga nytt bud när Bartomeu så sent som igår sa att Cesc inte var till salu kan man ju undra? Vad får United att tro de ska ro detta i hamn? Spelaren har ju inte sagt att han vill lämna, snarare tvärtom när han uttalade sig efter CC. Han vill ju klart och tydligt stanna.

Jag hörde Graham Hunter säga i en intervju att det inte finns en chans att han lämnar enligt hans källor inom klubben. Han om något har koll på det mesta som sker i Barcelona.
Annons: