/spanien/barcelona/forum/6758.aspx/spanien/barcelona/forum/6758.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
SoN_Un
2013-11-11 19:27
kollade precis på videon. messi never dives. vad jag saknar viljan han hade. kolla viljan o hur mkt han krigade, han hade så mkt spring i benen. helt otroligt. det är deen viljan jag vill se från honom

VISCA MESSI KOMMer TILLBAKA!
Barcelona ( Xaviesta )
2013-11-11 19:25
Bara jag som är fullständigt förälskad i vår Mod? Raka rör och ingen pardon - precis som det SKA vara! Härligt att se. Många här inne har fått alldeles för många chanser och även om dom uppför sig i nån vecka eller två så dröjer det inte lång tid innan dom faller tillbaks igen. Många gamla rävar här som försvinner titt som tätt och man förstår dom, det blir så jävla tröttsamt att logga in här och gång på gång se samma namn syssla med samma pajkastning. Real Madrid och Puertan är inte synonymt och därför är det totalt irrelevant vad som sägs och tycks där inne. Min hjärna talar om för mig att jag helst ska undvika att diskutera här före, under och efter en match. När fan ska jag då logga in, frågar mitt hjärta? Hoppas på bättre tider här inne nu när Mod är på hugget. Två tummar upp för er som lägger ner beundransvärt mycket tid på att skriva klokt och utförligt och för att ni möjliggör diskussionsunderlag! Ni andra som sysslar med oneliners och diverse andra slags hån (ni vet vilka ni är) är hjärtligt välkomna till en ny era med ett SF-forum som ska vara ett slags substitut för en tv-studio där vi diskuterar sakligt, sansat och normalt. När har ni hört någon säga "Penaldo" i en direktsändning? Slutligen, tycker Emily Ottosson förtjänar beröm för sina alltid lika utförliga rapporter om våra ynglar som Eusebio håller på att förstöra vecka in och vecka ut. Och stort tack till Mod som rensar vår fina gräsmatta från ogräs.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-11-11 19:09
Tråkigt att Messi är skadad men se det som något positivt. Förhoppningsvis får han ett ordentligt program som förhindrar framtida skador och dessutom behöver han inte känna någon press att komma tillbaka då vi har bra läge i ligan och CL. Med andra ord kom hans skada i ett "bra" skede under säsongen då den viktigare delen kommer efter nyår samtidigt som vi kämpat igenom oss den första tredjedelen av säsongen med väldigt positiva resultat.

Något annat som är positivt är att en plats blir ledig på planen vilket innebär att en annan spelare får chansen och att det inte blir lika svettigt för Martino att välja startelva. Jag hoppas att dessa spelare tar chansen nu när Messi är borta ett tag.

Jag ser verkligen fram emot de kommande två månaderna och förhoppningsvis är Messi tillbaka efter nyår i gott skick samtidigt som vi fortfarande leder ligan och inväntar lottning till CL-slutspelet. Vi visade prov på fint spel igår utan Messi trots att Dani Alves och Iniesta gjorde halvdana insatser. Det kan bara bli bättre.

Visca Barca y Visca Catalunya!
Barcelona Treyh
2013-11-11 18:24
Jag hoppas nån annan vinner Ballon d´or den här gången. Om det blir Ribery eller Ronaldo bryr jag mig inte om. Det kommer göra Messi mer motiverad. Tänk er när Messi kommer tillbaka i Januari, mer spelsugen än någonsin efter 2 månaders uppehåll och inser att nån annan "lånar" hans pris. Han kommer bli ett fucking monster. Messi vet nog innerst inne att han är mycket bättre än alla andra och om han verkligen VILL 110% så går det inte stoppar han. Han kommer springa på alla jävla bollar som när han var 19 år. Det är nu han ska ha sin peak. En fotbollsspelare brukar ha det mellan 26-29 år. Vi får hoppas att de ser över hans skador ORDENTLIGT nu och inte stressar fram nått, låt det ta sin tid och låt han bygga upp sig rent fysiskt och mentalt. Vi behöver han till våren då allt avgörs. Och om Messi är skadefri och får ny motivation, samtidigt som Neymar, Alexis och Cesc växer så är jag väldigt, väldigt optimistiskt - och ett försvar som ser mer stabilt ut än på länge. Jag vill inte ta ut något i förskott men jag tror det kommer bli en härlig vår med många glädjeämnen och dopamin-kickar för oss fotbollsälskare =)
Barcelona BarcaLaliga
2013-11-11 17:56
Tänkte bara få sagt mitt angående den så omdiskuterade Ballon d'or.

Jag har tröttnat på allt tjat och tjaffs om att han ska få den för de eller han ska få den för han är bättre än han och fram och tillbaka. Vet ni vad, det spelar ingen roll vad ni säger för dem eller den ni sympatiserar med kommer inte få en endaste extra röst för det, tråkigt men sant.

Jag säger inte att man inte ska få säga sitt (jag kommer säga vad jag tycker i slutet) men helt ärligt, varför tror ni det är personer inom fotbollen som röstar? Antagligen för att dom är experter eller är spelare/tränare själva och ser saker vi inte ser. Hur många här har sett Frank Ribery spela mer än 15 hela matcher 2013? Har ni sett alla dom 23 nominerade spela 5 matcher ens ? Och vet ni vad som ska bedömas? Det är ”Sportslig insats samt allmänt beteende på och vid sidan av planen.”

Det finns oskrivna regler om hur man ska uppföra sig som fotbollsproffs och det tjänar man på. Vem var det som tillexempel ägnade sin semester åt att spela välgörenhets matcher hela sommaren och åkte långa vägar? Det är Lionel Messi, som aldrig gnäller eller försöker göra sig större än klubben även fast han är världens största. Alla har pratat om hur tillbakadragen han är och jämför då det med den ''Generalen'' som finns i Madrid, spelar han för sitt lag och för att hjälpa sina medspelare till att bli bättre eller spelar han för sitt eget bästa och var dessutom lite ''ledsen och nedstämd'' när det inte gick bra för han själv men som nu aldrig mått bättre när han har sitt kontrakt på massa miljoner och gör mål regelbundet.
Ni får tycka vad ni vill men att kunna säga att Messi inte FÖRTJÄNAR ballon d'or måste bara vara marängerna som gör.

Lionel Messi 2013:
Med sina assist och skytteligavinst såg han till att han LAG vann ligan (+ supercupen) och var den bästa spelaren under säsongen. Genom viktiiga prestationer mot PSG och Milan i Champions League tog han sitt LAG till semifinal, under en tid när klubben mådde dåligt. Lionel gjorde mål mot alla lag i ligan, i RAD, vem i hela världen skulle kunna göra det !?!?
Messi tog sitt andra LAG till VM med en hel del mål och assist.
Började denna säsongen med massa mål som vanligt och hjälpte LAGET att segla upp i tabelltopp direkt.

Nu när Messi har gått skadad till och från i 1-2 månader och året går mot sitt slut så verkar det som dom flesta bedömer hur spelarna presterar Oktober, November och December men glömt bort resten.
Det har inte jag gjort och kommer heller aldrig att göra.
Barcelona Gabriel
2013-11-11 17:52
Balon D'or diskussioner, herregud vad ointressant. On the "yes-note" så har alltså Bartra kallats in till landslaget, sjukt roligt för honom. Killen imponerar mer och mer för varje match som går och är i nuläget våran bästa försvarare, riktigt kul. Fortsättningen på på bravopunkterna är försvarsspelet rent allmänt. Det var längesen jag såg att man försvarade som en enhet på det sätt som vi gjort de senaste matcherna, tom Xavi går in och vinner boll. Se så mycket enklare det blir när alla faktiskt tar sitt ansvar och jobbar hem, det var long overdue, många av våra spelare har kommit undan enkelt, no more, härligt.

Måste få dela ut en liten ros till Song, otroligt stabil och säker varje gång han får chansen. Ska erkänna att jag inte varit hans största fan och aldrig heller riktigt förstått mig på den värvningen men ärligt talat så börjar han vinna över mig. Minns faktiskt inte när han spelat dåligt för oss, han var väl en av få som kom undan med kritik även mot Bayern i mina ögon.

Det tråkiga måste stavas Messi. Fy! Hur länge ska det här få fortsätta? Men om jag bara får säga det så kan det finnas en positiv sak med det här. Messi har i ärlighetens namn inte sett sådär jätte glad ut den senaste tiden som han spelat fotboll, varför vet jag inte, men glädjen har inte gått att se i honom som innan, ser att även andra varit inne på det. Nu hoppas jag att man tar sig tid till att ordentligt rehabilitera honom så han kommer tillbaks starkare än någonsin, sen kommer han vara så otroligt spelsugen efter att ha missat så många matcher. Det kan bara båda gott för oss. Det kunde ha varit så mycket värre också om man ser till spelschemat, vi borde klara oss utan honom dessa matcherna.

Anims Leo!
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2013-11-11 17:45
Om ni är som jag och inte kan få nog av vår nya fältherre i backlinjen så kan ni hitta lite intressant statistik om Bartra här, bla. att han är rankad 3a bästa formen i truppen med totalt 650 spelade minuter :)
Mod.
2013-11-11 17:45
Vi meddelade igår att den som nämner Puertan i sina inlägg riskerar en spärr. Anledningen till denna åtgärd är att det blir inget bra av att många i forumet tar upp Puertan i sina inlägg hela tiden. Ni är för fan i Les Rambles, inte Puertan. Det kanske inte låter så farligt när jag säger "nämner Puertan" men det ni skriver i dessa inlägg har absolut ingenting med FC Barcelona att göra. Utan ni kastar bara pajer fram och tillbaka som clowner.

Man får absolut ha en diskussion om Real Madrid, Cristiano Ronaldo med flera men gör det på ett moget sätt. Inte som barn. Nu vet jag inte heller hur gamla ni är, så det kan lika gärna vara så att ni är barn.

Vi varnade igår. Ni valde att inte lyssna. Spärrar har delats ut.
2013-11-11 17:28
Lion24 och SHanghai

Japp, vi har alltså inget bättre för oss än att håna andra spelare etc. Jag kan tala om för dig att skriver någon öknamn oavsett hur rik den personen i fråga är så kommer jag aldrig ha respekt för den "skribenten" som har sån mindervärdeskomplex och bara måste smutsa ner vårt forum med.

Shanghai, du har terrorriserat forumet med ditt Ronaldo-hat idag, och din förklaring var "men dom på puertan hånar messi ju :(" Jag tror helt ärligt Messi skiter i puertan och enögda maränger. Nej jag fiskar inte likes nu, (vill att den funktionen tas bort helt) jag vill bara ha en högre nivå på det här forumet än frustrerande inlägg från fanboys.
Barcelona CuleAK
2013-11-11 17:26
Shanghai och ni andra: samma sak gäller de som söker likes genom att förringa och håna honom.
Barcelona Abbe.
2013-11-11 17:25
Mido

Nej, den officiella hemsidan har gått ut med att det är det vänstra benet det handlar om.
Barcelona grande jw
2013-11-11 17:22
@Lion24:

Snart är tiden kommen då Cristiano Ronaldo inte ens blir kallad nummer två längre.. Kolla oddsen inför Ballon d'or.

Snart blir han känd som nummer tre istället. :-)
Barcelona Shanghai
2013-11-11 17:15
Spärrad. /Mod.
Barcelona Lion24
2013-11-11 17:11
Spärrad! Låg nivå. /Mod.
Barcelona Mido
2013-11-11 17:00
Kan ni hjälpa mig med en sak. När man ser tv bilderna från gårdagens match när Messi skadade sig,, så ser man att han hade ont å la sin hand på det vänstra knät eller lår,, å sen när han haltade då var det högra benet,, å median skriver att det är högra låret som skakades,, Hur?
Barcelona -SAMI-
2013-11-11 16:58
Någon som vet när Ballon d'Or delas ut?
Barcelona ElTriplete
2013-11-11 16:53
Barca King Co-sign på hela det inlägget. Btw, är det bara jag som tror att en förlorad Ballon d'Or för honom gör att han blir ännu hungrigare? Haha, tänk er vad sjukt om han kommer tillbaka efter sin skada och bara exploderar totalt..
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-11-11 16:13
Hoppas att den här perioden av skador är bara en tillfällighet för Messi. Det är inte hela världen då Puyol, Iniesta, Xavi och Cesc har genomgått samma transition. Skadan är positivt i den bemärkelsen att Messi får den vilan som har varit efterlängtad och att han får känna på hur det är att inte få spela vecka in och vecka ut. Han får en tankeställare i och med att det finns spelare som får kämpa varje vecka för att bevisa att de förtjänar sin plats i startelvan. Messi kan bara finna nyvunnen självförtroende och lugn samt hitta tillbaka till den glädjen som lyste ur honom. Han kommer säkerligen komma tillbaka hungrig och med tanken att inte ta något för givet. Krya på dig MESSI!!!! <3
2013-11-11 15:43
Shanghai

Det finns ingen expert eller högt ansedd person kvar därute som inte hyllat Messi. Bara det faktum att Messi jämförts med Maradon, Pele, Cruyff etc och anses vara deras överman, när Cristiano jämförs med Messi räcker så för mig. Att ett gäng losers är så hatiska bryr jag mig inte ett skvatt om. Njut av fotbollen säger jag för vi lever i den eran där offensiva spelare aldrig varit bättre. (jag säger så med tanke på att försvarsspel är mer organiserat än någonsin)
Barcelona Acrobat
2013-11-11 15:35
Att det skulle gå sämre utan Messi är jag inte alls orolig för. Neymar har redan visat att han är en ledare och att han tar för sig som vilken världsstjärna som helst. Det finns till och med en viss tendens till att Barca spelar bättre när många av spelarna inte känner ett behov av att hela tiden passa Messi. Sedan är det såklart negativt att bli av med världens bästa spelare, men det kommer att gå utmärkt ändå. Det som oroar mig är att Messi har dragit på sig skada efter skada sedan i våras och att det inte är mycket som talar för att det är sista gången. Prognosen försämras för varje gång! Det är illavarslande!!!
2013-11-11 15:24
Puyol El Capitano 5

Undrar varför han tog #15 i klubblaget? :)
Barcelona Puyol El Capitano 5
2013-11-11 15:21
"Puyol ber Bartra på Twitter att ta över matchtröja nummer 5 i landslaget. Stort av el Capitan!" Shiiit vad stort om detta stämmer, borde vara den största stunden i Bartras karriär :) Grattis Marc till platsen i landslaget och att Puyol ber dig ta över landslagströjan! Tråkigt med Messis skada men det är inte jorden undergång. Jag har följt Messi sedan dag 1 i A-laget och han har varit ett fenomen utan dess like. Egentligen löjligt att jämföra honom med någon annan på jorden när vi pratar fotboll. Men jag har tänkt på det där länge med skador och elände. Någon gång måste det vara Messis tur också. Nu har vi så otroligt bra formstarka spelare i Neymar, Alexis och Cesc. Jag tror att vi klarar detta riktigt bra. Hoppas Messi vilar upp sig och kommer tillbaka om 6-8 veckor pigg och fräsch. Just ja, mitt i allt elände kan iaf jag glädjas åt att Seri Roberto äntligen kommer få speltid :) EDIT: Tw Puyol: "Congratulations @MarcBartra91, you deserve it. I'm really happy for you. Take the number 5." [via @carles5puyol]
Barcelona Shanghai
2013-11-11 15:19
@*hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat:

Nej, men det är störande när de på puertan kränker Messi.
2013-11-11 15:16
Shanghai

Kretsar ditt liv runt Ronaldo att du måste spamma vårt forum med det?
Barcelona Vampíro
2013-11-11 15:14
Måste även ta och lyfta på hatten för Marc Bartra som har gjort en stark säsong såhär långt. Jag har tidigare tyckt att han inte håller för spel i Barcelona men med rätt coaching har han växt flera nivåer i år. Väldigt kul att se och hoppas han fortsätter nu och inte träffar någon popstjärna.
Barcelona Shanghai
2013-11-11 15:14
Lionel Messi - 1.69 cm (länktips)

Cristiano Ronaldo - 1.86 cm - http://www.youtube.com/watch?v=Ixxt3nVORVs
Barcelona Shanghai
2013-11-11 15:11
@FCBlaugrana:

Messi som är 1.69 cm lång slänger sig inte så fort någon rör honom och har blivit hyllad av alla runtom i världen och det har gjorts en del filmer om Messi. Sök på Youtube "Messi never dive" å andra sidan hittar du en mängd med filmer om en portugis som är 1.86 cm lång skådespelare(får Al Pacino att se ut som en amatör i jämförelse). Jag länka filmerna för nån dag sen.
Barcelona Vampíro
2013-11-11 15:05
Nu hoppas jag Neymar får mer speltid centralt, låt Cesc vara på mitten. Alexis, Pedro och inte minst Tello får ta större plats i laget.
Barcelona FCBlaugrana
2013-11-11 14:58
Blir så förbannad. Enligt Puertan dopar sig Messi, är halvfet och får mindre stryk det fysiska fenomenet Ronaldo. (Dykaren)
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2013-11-11 14:54
Får tänkta positivt,hellre att han drabbas av en lång skada nu än i vår då slutspelet är igång i CL.
det är 6 matcher han missar. Varav 3 matcher är CL och copa del rey vilka alla tre är rätt lugna då vi är vidare redan i CL samt att vi möter Cartagena eller något. Alltså missar han cirka 3,4 ligamatcher totalt vilket inte är alls så jättefarligt.

Athletic Club - FC Barcelona

Cartagena - FC Barcelona

FC Barcelona - Celtic

FC Barcelona - Villarreal

FC Barcelona - Cartagena

Getafe - FC Barcelona

FC Barcelona - Elche
Annons: