/spanien/barcelona/forum/6757.aspx/spanien/barcelona/forum/6757.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
SoN_Un
2013-07-23 04:58
fan vad jag hoppas att tata spelar masken som mittfältare! absolut världens bästa städare i mitten och kommer vara guld värd borta matcher i CL. sanna mina ord grabbz

visca barca!
Barcelona Gio Style
2013-07-23 04:45
Jag förstår verkligen inte varför folk snackar ner Tatas skills bara för att hans framgångar har kommit i Sydamerika.
Formuleringen "Paraguays liga suger" som en ursäkt till att trycka ner hans meriter är fan i mig det dummaste jag hört. Oavsett om en liga suger eller ej så är det fortfarande svårt att vinna ligan. Tror du att Pep hade vunnit Allsvenskan med BP för att ligan håller dålig kvalité?

Alla stora Sydamerikanska tränare måste börja någonstans, Pellegrini kom till Europa efter att ha vunnit den Argentinska ligan. Han gick förvisso till Villarreal men jag ser inget problem i att en av sydamerikas bästa tränare tar steget direkt till Barcelona när hans filosofi och profil passar in så bra hos oss som den faktiskt gör

Var någon som påstod att ryktet som kopplade honom med Roma var ett försök till att få honom bort från Sydamerika. Han behöver inte försöka ta sig därifrån, klubbarna vill ha honom och det är knappast enbart vi som vill ha honom.

Sluta nedvärdera och anta saker som ni inte vet om snälla, man kan inte skriva en hel negativ text om en tränare som man inte vet något om. Om han har karisman, balls eller om han kan hantera press. Det blir bara en massa antaganden och löst baserade påståenden.

Bättre att önska honom all lycka och att han kan fortsätta skörda framgångar även i vår kontinent!

Visca
Barcelona Xavitheking
2013-07-23 03:55
Fattar inte varför folk vill ha bort en kille som Cesc, skiter i om budet är på 400 miljoner kronor, men vi har inte råd att tappa en spelare till eller låna ut folk vi har en för tunn tropp folk kommer gå sönder, In med en mittback en anfallare till ! Sen är det bara och flytta upp en talang på Sergio roberto skulle varit perfekt !
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Shanghai - Gerardo "Tata" Martino
2013-07-23 03:09
@barcastuff: Tw Ezequiel Lavezzi (PSG): "How great it is that Barcelona has chosen an Argentine coach!! #totalsuccess #tata" [@pocholavezzi] #fcblive
Barcelona barca!54
2013-07-23 02:00
westinho - ¡Sandrusco vete ya!

Han gjorde en sjuk assist till Walcott idagens matchen
Barcelona westinho - ¡Sandrusco vete ya!
2013-07-23 01:58
Zelalem mot Vietnam för ett par dagar sedan.
Barcelona westinho - ¡Sandrusco vete ya!
2013-07-23 01:55
Zelalem i Arsenal, 97a, magiska genomskärare. Riktig mittfältstalang. Hade varit jättefint att sno en av Arsenals ungdomar framför näsan på Wenger.
Barcelona Rambla~
2013-07-23 01:13
Vampíro

Det finns fan ingen i dagsläget. Inte någon som går rätt in och tar över efter Xavi om någon säsong. Det skulle kunna vara Gundogoan i sådana fall. Fast han känns nästan omöjlig att värva. Dessutom är det en stor chansning. Han har en välidigt bra vår i CL bakom sig. Är det verkligen tillräckligt för att klara anpassningen på Barcas mittfält? Cesc dominerade under flera säsonger i PL, världens tuffaste liga, och trots det har han problem att anpassa sig i en klubb han började sin fotbollskarriär i.

barca!54

Vi behöver en spelare som ersätter Cesc i morgon. Inte om 2-3 säsonger, även om det är en väldigt stor talang.
Barcelona barca!54
2013-07-23 01:05
Oliver Torres, Han kommer bli en Superstjärna
Barcelona Vampíro
2013-07-23 01:04
Rambla~

Om vi nu ska tänka hypotetiskt, vem anser du vara en fullgod ersättare? Man får inte svara Thiago. :P
Barcelona Rambla~
2013-07-23 00:42
Andresito Det sägs det kan handlar om 50% av vinsten på försäljningssumman som Arsenal ska ha. Inte bekräftat dock. Vi betalade €29,7m plus "addons". €2m har redan blivit till addons då vi vann ligan i år. Det blir nästan €32m, ca £35m. Vilket innebär att vi går ca £5m plus på affären om de nu lägger upp £40m. Hm, går de upp till £45m bör vi nog kanske överväga att sälja trots allt? Nu vill ju jag ha kvar Cesc men detta börjar utmynna till en bra affär för klubben och då bör man åtminstone överväga att säljs. Förutsatt att man investerar pengarna till en fullgod ersättare. Edit: Oj, jag räkande ju helt fel. Pundet står ju högre än euron. €32m är max £30m. Bjuder United £40m så går vi ju £10m i vinst på hela affären.
Barcelona Canaletes
2013-07-23 00:38
Argentinare lever för fotbollen. Hoppas han är en sån här typ ungefär haha
Kan vara världens skönaste fotbollsfanatiker.
Barcelona B-Guden
2013-07-23 00:28
@RonaldinhoGaucho!:

det är just det som är skillnaden, ingen ser Malaga atl madrid osv som ett stort hot, men när dom möter barca vet dom att, nu jävlar läre vi kämpa för att ha en chans, just drf många lag kan komma upp grymt 1 år, men året efter tar lagen dom på allvar och dom får det redan mycket svårare.

Men ja, det är imponerande vad dom gjort med dom lag
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-07-23 00:19
@Andresito:

Shit Glömde bort det.. Cesc duger inte ens till att säljas för en hög summa..
Barcelona Andresito
2013-07-23 00:15
@RonaldinhoGaucho!:

Glöm inte att Arsenal får 50% av summan, samtidigt som Cesc knappast vill gå till United
Barcelona barca!54
2013-07-23 00:03
Det som jag gillar mest med Tata är hans engagemang och att han bokstavligen lever 24/7 för fotbollen. Detta påminner väldigt mycket om Pep Guardiola. Dock behöver detta inte enbart betyda en positiv effekt.
Barcelona barca!54
2013-07-22 23:59
Hetfield

Sorry, läste inte ordentligt
Barcelona Hetfield
2013-07-22 23:57
Läs igen. Jag skrev att Prandelli är ledig EFTER VM, så man kan ta in honom nästa år ifall Tata misslyckas, man lär ju inte sparka honom mitt under säsongen.

Jag hoppas att det inte är Bielsa fotboll. Den är naiv, jag skulle föredra Klopp inspirerad fotboll med mycket springande, fast med tanke bakom det.
Barcelona 1.70-ligan - Tika Tata
2013-07-22 23:56
Hetfield menade att om Tata inte skulle lyckas i år så kan man försöka ta hit Prandelli tills nästa säsong, EFTER VM.
Men jag tror på på detta. Hoppas jag slipper äta upp mina ord. Hakuna Matata!
Barcelona barca!54
2013-07-22 23:55
Barcelona have called an extraordinary board meeting for tomorrow morning. The board should ratify the appointment of Tata Martino. [rac1]

Betyder det att Tata blir Officiell imorgon?
Barcelona barca!54
2013-07-22 23:53
Hetfield

Det är 1 år kvar till VM, tror du verkligen att Prandelli avbryter sitt nuvarande uppdrag.....
Barcelona Hetfield
2013-07-22 23:44
Om det skiter sig med Tata så in med Prandelli. Han lär sluta efter VM och då är han fri att ta över klubblag. Det ska bli kul att få se Tata få Messi att springa igen. Det var ett tag sen man såg Messi springa som förr i presspelet.
Barcelona Gabriel
2013-07-22 23:35
Låt Monaco få reda på att man funderar på att sälja Cesc till Man U så de kommer fram och budar 80 för honom. Haha, nä skämtåsido. Cesc kommer inte att säljas, åtminstone inte den här säsongen. United hade deras chans med Thiago. Too bad!
Barcelona Hetfield
2013-07-22 23:28
Jag tror att Man U har pengar att spendera och de behöver ha en mittfältare. Problemet är att nästan alla stjärnor är antingen redan köpta eller för dyra. Jag låter det vara osagt om Cesc ska säljas eller inte, men att han skulle gå till en rival till klubben han var kapten i känns väl lite sådär.
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2013-07-22 23:25
@NoGo™ :

Lägg till 10 miljoner till så köper vi Hummels och Gundogan! Lite av en drömsilly för mig :P
Barcelona Gabriel
2013-07-22 23:23
Haha, United är ju fan desperata i Cesc. Undra hur mycket man kan "punga ut" från dem, de höjer ju deras bud stup i kvarten och vägrar att ge sig. Men det spelar ingen roll, Cesc är inte till salu. Hade Thiago fortfarande varit kvar hade jag varit en av de här inne som velat sälja honom för den summan, men inte så som det är nu. Vi behöver honom nu.
2013-07-22 23:20
@1.70-ligan - Tika Tata:

Jag hoppas att jag får käka upp mina ord och att han överraskar europa
Barcelona 1.70-ligan - Tika Tata
2013-07-22 23:18
@RonaldinhoGaucho!:

Pellegrini hade suttit fantastiskt fint och jag tror han hade varit ett alternativ om detta hade skett för en månad sedan. Men nu är saker och ting annorlunda och jag tycker Tata känns spännande. Har en god känsla för honom - återstår att se om han lever upp till den.
2013-07-22 23:18
@NoGo™ :
SÄLJ!! för den summan det vi redan har kan vi få in Monster back(ar) plus en ersättare till Cesc/Xavi
Barcelona NoGo™
2013-07-22 23:15
After Barcelona rejected two earlier bids, Man United plan to make a final bid of 40.7M for Barcelona player Cesc Fabregas (26). [guardian]

Mycket pengar det där!
Annons: