/spanien/barcelona/forum/6755.aspx/spanien/barcelona/forum/6755.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Diar Shekha
2013-07-24 12:41
Kollade på länken som Gabriel postade och hans längd hade passat oss bra. Om han kunde vara lite snabbare så.. Jag har dock aldrig sett honom spela så jag har ingen aning om Santiago Vergini. Mats Hummels har ett kontrakt som sträcker sig till 2017. Jag har svårt och tro att Dortmund ska släppa honom nu med tanke på att deras ligasäsong börjar snart. Dortmund hade inte släppt honom och Hummels är en lojal spelare.. Dessutom har Dortmund värvat 2-3 bra spelare samtidigt som Lewandowski blir kvar minst ett år till..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LionelMessi10
2013-07-24 12:37
inget om barca jag skriver nu . ..men Soldado för 30 milj euro? Seriöst? o villa gick för ynka 2 milj som enligt mig är mycket bättre striker än soldado! kan inte släppa det fortfarande.. vår styrelse suger hårt!
Barcelona Lion24
2013-07-24 12:37
Håller också Hummels som en av de bästa alternativen, i brist på mittbackar. Men kan vi verkligen få honom? Hummels kanske kan tänka sig lämna men släpper Dortmund sin bästa mittback så här sent på transferfönstret? Nu har ju de tyska lagen kommit i gång i drygt tre veckor. Det tar ju tid att hitta en fullgod ersättare till en så bra spelare, fråga bara Barca, och tiden är ändå ganska knapp om man får lägga till att spelaren också måste anpassa sig till sin nya klubb, i det här fallet Dortmund.
Barcelona påfågeln
2013-07-24 12:33
Mojito: Jag gillar ändå tanken på en oprövad sydamerikan, knappast så dyr, men som kanske kan passa som handen i handsken hos Barca. Dessutom bidrar han med längd. Samtidigt som man får in en mittback till, så är det ändå ingen stjärna med krav på speltid, och han kommer inte att stå i vägen för Bartras utveckling. Är alla friska spelar Puyol-Pique, men alla har chansen att slå sig in.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-07-24 12:24
Hetfield

Ny tränare, nya idéer.

Det var ju, enligt rykten, Tito som inte ville ha Hummels eftersom han var för lik Piqué, Martino kanske tycker annorlunda.

Sen är det ju inget konstigt att tränare tar med sig spelare som de vet funkar och kan funka som en extra trygghetsfaktor i den nya miljön.

Men visst, kan man nu tänka sig en spelare som Hummels, varför inte gå för honom i stället för en oprövad kopia?
Barcelona Gabriel
2013-07-24 12:20
Har inte sett något av Vergini så kan inte riktigt uttala mig. I länktips verkar han vara precis som Piqué. Dessutom spelar han och Piqué på samma position av de två mittbacksplatserna, den till höger. Vem av de ska flytta ut till vänster om Vergini kommer? För någon måste göra det, det kommer bli en obekväm situation för vem än av dem som kommer få flytta på sin normala backsposition - för tro mig, sånt spelar roll för en mittback, även om man ofta utgår från att det inte gör det.
Barcelona Riiio!!
2013-07-24 12:06
skulle inte förvåna mig om man endast värvar en mittback och "värvar" Thiagos ersättare i Song. På så sätt konkurrerar han och Sergi Roberto med Xavi, iniesta och cesc samtidigt som Mascherano konkurrerar med Busq. Pique och den nya mittbacken från start med Bartra och Puyol som reserver. På så sätt ökar man speltiden även för reserverna. Blir intressant och se Song i den lite mer offensiva rollen
Barcelona Hetfield
2013-07-24 12:04
Jaha, så lösningen till försvarsproblemen är att ta in en sydamerikansk mittback som inte har någon som helst erfarenhet av toppfotbollen.

Sen är han väldigt lik Pique. Så man bortser från Hummels för att han är "lik" Pique, men tar in en sydamerikansk mittback som är lik Pique. Intressant.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-07-24 11:52
@Mojito - Culé (un estilo de vida):

el Flaco

Intressant - samma spelare som jag tipsade om i söndags...

Väldigt lik Piqué i spelstilen, så inte konstigt att Tata ser de rätta egenskaperna för Barcelona i honom.
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-07-24 11:52
Petersays Nu talar jag endast för mig själv, men jag skulle utan tvekan ha valt sakho som mittback både framför Song och Mascherano. Han är både bättre och dessutom säkrare/bekvämare i den positionen. De är dessutom inte ens mittbackar, Mascherano kan användas som reserv i den positionen men både han och Song ska egentligen konkurrera med Busi. Jag tror faktiskt att han skulle klara av att ta en startplats i laget, speciellt nu när Puyol drabbas av skador med åldern.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-07-24 11:26
SPORT skriver att Martino håller med klubbledningen om att det behövs köpa in en mittback och namnet Vergini har dykt upp. Han spelade under Martino i Newell's. 1.90, 24 år gammal, bekväm med bollen. Inte förvånad att Martino skulle rekommendera några namn som han känner bra till.
Barcelona petersays
2013-07-24 10:56
"Den killen har verkligen potential och är endast 22 eller 23 år ung. Han förtjänar verkligen inte att sitta på bänken vilket jag tror han kommer få göra när man värvar in en annan mittback för över €30m. "

Fast vad talar för att Sakho inte skulle få nöta bänk bakom Puyol, Pique, Song och Mascherano? Eller ja, kanske vår nya tränare vågar gambla lite mer?
Barcelona 1.70-ligan - Tika Tata
2013-07-24 10:18
En mittback borde räcka. Förhoppningsvis visar Tata mer än bara muntligt förtroende för don Bartra
Barcelona CuleForLife!
2013-07-24 09:57
Vi måste värva två mittbackar, varför har ingenting hänt? Vårat försvar ser sämre ut än på väldigt länge. Jag undrar hur Martino ser på mittbacks problemet! Jag hoppas Martino spelar Bartra mycket mycket mer än vad Tito gjorde. Även Montoya förtjänar att spela mycket mer. Han borde även spela Fabregas som startspelare. Annars känns det som spelare som Alba,Sanchez,Alves,Pedro passar bra för en tränare som Martino, det är dessa spelare som är nyckeln för framgång. Stenhård press och vinna boll var vi bäst i världen på. Jag ser Fabregas som startspelare före Xavi för tillfället vi måste ha ett rakare spel, och det ger Fabregas. Xavi kommer givetvis i sådana fall ha en viktig roll, särskilt taktiskt sätt.

Valdes

Alves
Bartra (Just nu)
Pique
Alba

Iniesta (Xavis position)
Busi
Fabregas

Sanchez
Messi
Neymar
Barcelona Smogen
2013-07-24 09:44
Så länge inte Neymar floppar fullständigt eller det rent sportsligt blir ett katastrofal säsong så tror jag nästa prs budget kommer vara riktigt bra. Förra årets relativt fula matchdräkter (främst borta) fick nog många att vänta en säsong med inköpen där. Det i kombination med årets fantastiskt snygga hemma o bortaställ kommer nog öka försäljningen ordentligt. Sen köpte vi ju som sagt också idrottens mest värdefulla namn, det lär ju hjälpa lite också. :)
Barcelona 1.70-ligan - Tika Tata
2013-07-24 09:43
Ryktas att Song kommer få en av de två offensiva mittfältspositionerna ikväll. Spännande! Visserligen har han blivit stabil som pivote nu, men det var i denna rollen han blev en av mina favoriter i PL. Det skadar ju inte om Barca använder där också emellanåt.
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-07-24 09:36
Vad hade ni tyckt om att värva in Sakho från PSG, som troligen kommer att få väldigt lite speltid nu när Marquinhos och Thiago Silva lär ta över mittbackspositionerna? Den killen har verkligen potential och är endast 22 eller 23 år ung. Han förtjänar verkligen inte att sitta på bänken vilket jag tror han kommer få göra när man värvar in en annan mittback för över €30m. Offtopic: Är dessutom förjävla förväntansfull över hur vår nya bortaställ ser ut live som vi kommer få se senare idag, då jag har missat alla Barcelona B matcher!
Barcelona Rambla~
2013-07-24 09:21
Jag hörde nyss på radio av Graham Hunter att Martino för flera månader sen uttalat sig om Barça och deras spelsätt, alltså långt innan han var tilltänkt som tränare, att han såg Cesc som en nyckelspelare i det spelsystemet. Detta ökar väl knappast Uniteds chanser att värva honom. :) Jag skulle tippa på att de nu har börjat rikta blickarna mot Madrid och en viss Modric som de tydligen också har på sin lista av intressanta mittfältare.
Barcelona Rambla~
2013-07-24 08:50
Ronaldinho " fotbollsguden" Det är en jävla skillnad på att tro något men ändå inte ha en susning om vad som försiggår innanför ledningens dörrar till att påstå att det visst är så, att det är Messi som har gjort valet av tränare, som du gjorde i ditt förra inlägg. Självklart så backar du i nästa inlägg och börjar svamla om att du minsann får tro vad du vill och jada jada. Vet du vad? Du får självklart tro vad du vill, det handlar inte om det, utan det är när du påstår att det faktiskt är så det ligger till så får du vänja dig vid att få mothugg. Vi kan konstatera att du tror och hoppas på någonting, du gillar att vara en drama queen och måla fan på väggen och påstå att allt är på nedgång i Barcelona (och inombords jublar du). Fast i själva verket har du noll koll om vad som sker, du sitter och påstår saker utan grund eller några bevis.
Barcelona petersays
2013-07-24 08:43
"Matchintäkter: €126M- Här kan vi öka betydligt mer, dels därför man vill bygga om CN/bygga ny arena. "

En ombyggnad kostar massor (för att inte tala om en nybyggnad) och det kommer ta tiotals år innan en ombyggnad har betalat sig själv och i sig börjar generera plusresultat. Visst, intäkterna ökar. Men vi kommer ha en FET årlig kostnadspost (eller avskrivning) som matchintäkterna måste vara med och betala. En ombyggnad kommer utan tvekan påverka det totala resultatet negativt i ett antal år.
Barcelona petersays
2013-07-24 08:40
" tänk om tata tar med sig dede från syd amerika. "

Exakt varför skulle det hända? Dom råkar vara från samma världsdel? För den delen så böt Dede klubb för tre månader sedan och det finns alltså inte en chans att han spelar för Barca. Inte en enda chans.
Barcelona Barca Barca
2013-07-24 07:52
!Sergio_ busquets: En av anledningarna som gör vår klubb mer speciell än alla andra klubbar. Minns när Rijkaard försökte sig på en 4-2-3-1 uppställning hans första 6 månader, de gick sådär vi låg på 12 plats, han ändrar till 4-3-3 o vi hamnar på andra plats. Tack o lov att vi e så stolta över vårat 4-3-3 inklusive tiki taka och bollrullandet med att vi har mest boll i alla matcher oavsett resultat.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-07-24 07:06
Ronaldinho " fotbollsguden" Asså det här med att våran spelidé är "sönderläst" är något jag aldrig har förstått. Vad menar du med det egentligen? Som jag har förstått (och ni kan rätta mig om jag har fel) så var det Cruyff som installerade 4-3-3 och totalfotbollen som Barca har spelat sedan sent 80-tal. Vilket betyder att vi har UNGEFÄR haft samma spelidé i runt 25 år. Med olika variationer av samma filosofi. Vi har hämtat talanger som får lära sig denna ideologi från tidig ålder B- och C-lag får spela med samma uppställningar så de får en känsla av hur seniorlaget spelar. Med andra ord det sitter i vår ryggrad. Det jag försöker säga är att andra lag har i åtminstone de senaste 20 åren vetat hur våran spelidé sett ut. Men sedan 05/06 så har det INTE KUNNAT GÖRA NÅGOT ÅT DET. Som ett Real fan, när var det senast du blev överraskad av vår formation och taktik i ett El Classico? Ditt svar måste nog vara: aldrig! För som du vet så spelar vi alltid 4-3-3 med mål att äga bollinnehavet. Och om supportar som mig och dig inser det så måste nog professionella tränare också fatta det. Tror du Mourinho var överraskad över vår uppställning och formation innan 5 - 0 matchen? Nej han visste precis hur vi skulle spela flera dagar, flera månader, flera år innan vi möttes. Men vad kunde han göra åt saken? Ingenting. Eller det vanliga, skylla på domaren. Vi har en ideologi som vi går efter. Till skillnad från er. Jag har sett Real ställa upp med 4-4-2, 4-3-3 och 4-5-1 under samma säsong. Jag har sett er anpassa eran uppställning efter hur vi spelar. Vilket gör det så mycket pinsammare att se er förlora så stort. Samma sak går för Ferguson ( 2 - 0 och 3 - 1 ) i CL final, och alla andra tränare som har förlorat mot oss de senaste 20 åren. Vi kör alltid samma uppställning med samma mål varje gång och de senaste 5 - 6 åren har vi dominerat klassikerna och Champions League. Detta är ett bevis på att vår spelidé är närmast intill ostoppbar när den spelas rätt. "våran spel ide är sönderläst" Ja, den har varit sönderläst i över 20 år. Näst intill ostoppbar när den spelas perfekt. Just nu spelas den inte perfekt och därför går det så dåligt. Men när vi får till det igen, så spelar det ingen roll hur mycket folk kan "läsa" den.
SoN_Un
2013-07-24 05:12
gabriel

word!

Ronaldinho " fotbollsguden"

puertan väntar på dig vad gör du här?
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-07-24 05:01
Klockrent Gabriel!
Barcelona Ronaldinho " fotbollsguden"
2013-07-24 04:58
Rambla Om jag vill tro att Messi plockade in Tata så får jag tro det. Jag tror inte ens att Rosell tänkte på Tata. Det kan va fel det jag säger men det kan också vara sant. Ingen vet säkert. Gabriel Vi var dåliga för att Bayern var överlägsna. Lika överlägsna som dom va när dom slog oss på Camp nou med 0-3 lika överlägsna var Real när dom slog oss med 1-3 på Camp Nou. Vi har inget press spel eller några bra försvarare samtidigt som våran spel ide är sönderläst då är det inte konstigt man har stora problem med Celtic, Spartak, Milan, Psg, Real och Bayern. Visst har vi blivit sämre också men man ska inte ta något ifrån andra klubbar.
Barcelona barca!54
2013-07-24 04:05
Blaugrana91

Vet du vad pubilk snittet låg på? Den kommer höjas mcyket med tanke på Neymar
Barcelona Blaugrana91
2013-07-24 03:58
FCB_Messi

Real har inte vad jag vet alla fall släppt sina ekonomiska resultat än.

Men jag tippar att dem har lite större intäkter. Men vi närmar oss dem ganska rejält. Förra året hade dem €514M och vi €495M. Så som sagt vi närmar oss.

Ser man till vinsterna bör det vara ungefär likvärdigt, men förra året slog vi dem som sagt när det kom till det ekonomiska. ;)
Vi gjorde en vinst på nära €50M och Real drygt €24M.

Skillnaden mellan oss och Real är att dem drar in mer i "matchday Revenue". Som sagt här måste vi bli bättre. För att öka detta måste vi dra in mer pengar under matcherna. Därför behövs Camp Nou byggas om/bygga nytt, då kan man lägga till restauranger, butiker och liknande där folk spenderar.

Vi har däremot högre media och kommersiella intäkter. Främst det sistnämnda ökar vi på och så lär det fortsätta, speciellt nu med Neymar.
Barcelona FCB_Messi
2013-07-24 03:44
Blaugrauna91 Intressant . Skulle du kunna fixa fram resultat på real Madrid ? Så man kan jämföra lite :).
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-07-24 02:07
Paulorosso (assistant Martino): "Tata lives for football 24/7. If you ask him about a player in an African fourth division, he knows him."

Hahahaha vafan..:P
Annons: