/spanien/barcelona/forum/675.aspx/spanien/barcelona/forum/675.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona El Pistolero #9
1/31/2017 11:06
[QUOTE=Katalano]El Pistolero #9 Det känns verkligen extra svårt att begrunda försvarare via youtube då klippen helt enkelt inte har med situationer försvararen gör bort sig. Lättare med mittfältare och anfallare då man få en bild av snabbhet och teknik och liknande, även om det är utvalda klipp som inte ger en hel bild och ibland är rent missvisande. Vad jag kunde se av Bueno så såg han inte helt dum ut på huvudet, även om han spelar i Syd Amerika där de många spelare är korta och han verkade också ganska bekväm med bollen. [/QUOTE] Jo så är det. Men ja precis, klippet visar bra saker han gör men dom bra sakerna han gör är fortfarande grejer man blir imponerad av. Spelskickligheten med boll och hur brytningssäker han är.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Bosketts
1/31/2017 10:51
@neymar JR:

Ser inga problem alls med att Pique snart är 30. Snarare tvärtom. Han spelar bättre än han någonsin gjort, och har dessutom lagt sina landslagsskor på hyllan vilket ger all tid åt Barcelona. Han kommer att hålla i minst tre säsonger till om han inte drar av ett korsband eller liknande. Då är Marlon 24-25 år gammal och redo. Då, och först då, är det dags att skola in nästa 18-20-åring.

Eller hur tror du denne nye mittbackstalangen ska få utvecklas, om han får spela 3-4 matcher varje år? Och hur ska Umtiti och Marlon få utvecklas om de aldrig får chansen att hitta sina roller bredvid Pique?
Barcelona Bosketts
1/31/2017 10:45
Katalano

Ja, visst är Mascherano en fantastisk spelartyp att ha i truppen även nästa år. Han sitter på svårmatchad erfarenhet av både back- och mittfältsspel på högsta nivå, och en smittsam inställning som blir viktig för hans yngre kollegor.

Umtiti - Pique bör vara startspelare nästa säsong, med Mascherano som back-up ifall någon av dem går skadade/avstängda. Marlon kan få visa upp sig i cupspel och i hemmamatcher mot ligans mindre etablerade lag.

På så sätt får vi ett mittbackspar som blandar både talang och erfarenhet, med ersättare/konkurrenter till båda platserna. Slänger vi in ytterligare spelare i den mixen är det på någons bekostnad. Dessutom mår inte ett mittbackspar bra av att ständigt spela med andra spelare.
Barcelona neymar JR
1/31/2017 10:41
Pique blir 30 Mascherano fotbolls pensionär Matheiu pensionär Umtiti 23 Marlon 20-22 En till ungtupp till försvaret hade inte alls varit fel, speciellt om det visar sig vara en oerhört stor talang med en jädrans potential. Priset lär ju inte vara högt, borde inte drabba vår budget nämnvärt. Ser inga fel i det agerande alls, fokus kommer ändå vara på mittfältet.
Barcelona Katalano
1/31/2017 10:31
Bosketts

Instämmer.
Här har vi väntat en evighet på att värva nya mittbackar medan klubben fokuserat på mittfält och anfall i säsong efter säsong. Vi tog in Umtiti denna säsong, samt nu även Marlon inför nästa som jag räknar med ska ta Matthius plats i truppen. Om man inte ska göra sig av med någon mer mittback så finns det ingen anledning att värva någon till till den positionen i nuläget. Är det för att Masken börjar bli redo att lägga skorna på hyllan? För mig är Masken en perfekt truppspelare även under nästa säsong.
Barcelona Bosketts
1/31/2017 10:13
Och helt plötsligt ska vi värva en massa backar...

Förstår inte den här besattheten av att helt plötsligt fylla på positioner där vi har ordentligt med talangfulla spelare redan. Vi har redan problem med att mittfältet består av för många 21-24-åringar som väntar på att få ta det ansvar de behöver för att utvecklas.

Umtiti är en av de bästa värvningarna vi gjort sedan Ronaldinho. Marlon har sett riktigt lovande ut när han fått hoppa in. Pique har vuxit ut till den ledare vi hoppats att han skulle bli. Så vad ska vi med ytterligare backar till, hur lovande de än verkar?
Barcelona Katalano
1/31/2017 08:37
El Pistolero #9 Det känns verkligen extra svårt att begrunda försvarare via youtube då klippen helt enkelt inte har med situationer försvararen gör bort sig. Lättare med mittfältare och anfallare då man få en bild av snabbhet och teknik och liknande, även om det är utvalda klipp som inte ger en hel bild och ibland är rent missvisande. Vad jag kunde se av Bueno så såg han inte helt dum ut på huvudet, även om han spelar i Syd Amerika där de många spelare är korta och han verkade också ganska bekväm med bollen.
1/31/2017 08:15
[QUOTE=Barca4life98]Enligt El Mundo Deportivo så har vi värvat Santiago Bueno. Någon som vet något om honom? [/QUOTE] Ser riktigt bra ut, kolla länktips. Marlon, Bueno o snart (?) Lemos. Inte illa.
Barcelona Shqipe9
1/31/2017 02:15
@neymar JR:
Gillar verkligen denna spelidé iallafall säsongen ut ,för barça måste gå för en mer kreativ och bollsäker mittfältare såsom i Thiago eller Veratti eller båda dom.
Barcelona S.Eto'o
1/31/2017 01:40
Ser att det skrivs mycket om Adama Traore i Liverpools forum, Något januari rykte? Tror verkligen han skulle behöva en "Klopp" transformation men samtidigt har jag svårt att se honom spela med tanke på Liverpool oftast kör med samma offensiva spelare (Coutinho-Firminio-Mane) i princip varje match och olyckligtvis spelar Adama på manes position...
Barcelona FCB_Messi
1/30/2017 23:55
Lite OT men jag tycker det är så sjukt. I engelska FA cupen så är 8 utav 16 lag från premier league. Idag lottades åttondelsfinalerna och inte ett enda premier league ställdes mot ett annat. Snacka om riggad lottning.
Barcelona Z_Z
1/30/2017 23:37
@Mdawg:

Ett exempel rakt av som jag kommer ihåg var när Iniesta skadades mot Valencia. Där tog de upp att de tyckte det var frispark och gult kort. Personligen anser jag att det var en klockren tackling mer eller mindre (en av få i den matchen ska sägas) som dock fick ett jobbigt utfall.

Var några sådana jag hängde upp mig på men har inte riktigt läst igenom rapporterna på slutet. Sedan kan jag inte heller säga att jag sett varje minut av varje Realmatch för att uttala mig om att de inte har samma synsätt i de rapporterna.
Barcelona Barcelonistas
1/30/2017 23:35
Höj nivån. /mod
1/30/2017 23:22
Klar alltså?
Barcelona MessiyoyO 10
1/30/2017 23:02
Jombi Jo, det tar jag inte ifrån Las Palmas. Menade egentligen Valencias bedrövliga facit senaste månaderna. Inte endast idag.
1/30/2017 22:57
FC Barcelona i La Liga: Med Samuel Umtiti - 10 Matcher; 10 vinster, 0 oavgjorda, 0 förluster. 30/30 poäng. Utan Samuel Umtiti - 10 Matcher; 2 vinster, 6 oavgjorda, 2 förluster. 12/30 poäng. Statistiken säger mycket. Undrar också vad statistiken är med Mathieu, som (surprise) missa markeringen på spelaren i Betis vid deras mål. Har Mathieu Lucho nudes eller varför är han överhuvudtaget kvar i klubben? Obegripligt.
Jombi
1/30/2017 22:45
@MessiyoyO 10:

Eller så är Las Palmas helt enkelt ett jävligt bra hemmalag? Dom har rullat ut betydligt bättre klubbar än Valencia såsom Barca, Madrid etc.

Barcelona Pep - El Míster
1/30/2017 22:35
Snark...
Barcelona MessiyoyO 10
1/30/2017 22:35
Vad har hänt med Valencia?! Sanslöst hur man gått ner sig. Dem är förvisso konkurrenter och vi kommer säkert sitta här och svära som fan åt dem om de inte slår Real i sin hängmatch, men ändå. Tråkigt för ligan. Man minns ju Valencia för ett antal år sen med riktigt stora profiler, svåra matcher.
Jombi
1/30/2017 22:15
Halilovic blir inbytt med 20 min kvar av matchen.
Barcelona Rambla~
1/30/2017 22:04
Mangala, Bambi på is. :D
Barcelona Rambla~
1/30/2017 22:03
Lemos vilken frispark i krysset. Värsta Messi-projektilen. Börjar nu förstå varför Barca ryktades vara intresserade av honom i somras.
Jombi
1/30/2017 22:02
Fy fan vilken fantastisk frisparksmål från Las Palmas spelaren Lemos (som dessutom är mittback). Det var intentisva rykten om att han skulle ansluta sig till oss i somras innan vi värvade Umtiti.
Barcelona Iniesta70.
1/30/2017 21:39
Okej, har sett att spelplanen varit tom under stora delar av kvällen så jag tänkte recensera våra dribblers och sneskjutandes lirare på vårt kära mittfält, som så påpassligt varit på tapeten i stort sett under hela denna roller coaster säsong. Jag gör det sett från mitt "grodperspektiv" The Iniesta70 way. Glöm inte att allt handlar om vad ens smaklökar behagar. Rafinha: Ser honom egentligen som en stand in åt Messi eller Neymar, han blir aningen anonym på mitten, som Bosketts så diplomatiskt uttryck sig. Utan att vänta på att hans rehabilitering ska bli klar så skickar jag in grabben på vilken position som helst i vårt "trassel" till mittfält. Betyg: Två iskalla Pabst Blue Ribbon och en avslagen Pripps' . Busquets: Ohotad pivote i mina ögon. Har lirat med nån form av virus i kroppen mestadels av säsongen. Men med Iniesta vid sin sida så har han fått en liten dos av antibiotika och förhoppningsvis så spelar han fullt frisk när han studsar tillbaka in i elvan. Betyg: Två avslagna Heiniken o en pissljummen Sofiero. Iniesta: Dirigent och kirurg. Med ett "helande" spel har han läkt ihop vårt benbrott till mittfält. Hoppas hans medicinska expertis snart är tillbaka på plan och ännu en gång kan plåstra om patienten, annars sitter vi fast på akuten med ett stukat spel. Betyg: Fyra iskalla Samuel Adams och en femte på väg. Gomes: Stackarn, har irrat omkring bakfull på spelplan den senaste tiden och jag tycker faktiskt synd om killen Hade han gjort allt omvänt, så hade han varit vår bäste lirare. Reserv till reserverna. Betyg: En urdrucken Brooklyn lager. Rakitic: Han måste ha varit med om nån sorts "Faceoff" innan säsongen. Sliter man av honom masken så lär vi hitta en gammal avdankad allsvensk lirare. Om de andra mittfältspjäserna klamrar sig fast vid livbojarna så har tyvärr Rakitic sjunkit. Betyg: En avbeställd Falcon. Masken: Ur position, i position. Krigaren, slitvargen, reparetören. Är överallt och ingenstans. Jag älskar han o jag hatar han. Förste reserv i pivote rollen. Hjärtat men inte alltid kirurgen, oersättlig, avbytare. Vill inte vara utan honom, vill inte ha honom. Det är min bild av den ödmjuke sydamerikanen. Betyg: Tre Ljumma Lövenbraun Denis: Från att vara barnvakt på familjeläktaren till att sitta med en DR Pepper med sugrör i vid lunchbordet med självaste MSN. Från King of the Hill till att få hjälp med att packa väskorna. Upp och ner o in o ut, det svänger fort för vår youngster. Och än har det inte svängt klart. Finns hopp om grabben. Betyg: Två iskalla Samuel Adams o två urdruckna Pripps. Lucho får en fulwhiskey att sova på. Det kan göra mister gott. Vi hörs! Edit: Glömde Arda. Så här slänger jag in honom. Arda: Har gjort en helrenovering efter förra säsongen, fast på "fel" plats. Har grävt fram Benny Guldfot dojorna och lyckas nästan alltid hitta nätet oavsett om det handlar om fyra minuters speltid eller hela föreställningen. När han spelar på "rätt" plats enligt Lucho, så har turken mestadels fått letat formen tillsammans med övriga pjäser som huserat på mittfältet. Betyg: Three pints of lager.
Barcelona Barca4life98
1/30/2017 21:07
Enligt El Mundo Deportivo så har vi värvat Santiago Bueno. Någon som vet något om honom?
Barcelona Neymar N11
1/30/2017 20:56
Madrid har bara vunnit 8 ligatitlar sen 1990, Det är klart att förbundet med president Tebas i spetsen är desperata att få se sitt älskade korrupta madrid vinna den igen.

Innan 1990 så vann dom bland annat 8 titlar på 60 talet , 6 titlar på 70 talet och 5 titlar på 80 talet. Då har jag inte lagt fokus på 50 talet men man ser klart tydligt att deras dominans tid var under 60 & 70s. Vissa bruka koppla detta dominans med Franco men det låter jag var en tycka som man vill.

Att Barca har dominerat ligan sedan 90 talet svider oerhört mycket och det är förståeligt men istället för att hitta en väg att ta tillbaka dominansen så väljer våra kära ärkerival bakvägen och detta med hjälp av förbundet som är i klass med FIFA när det gäller korruption om inte värre än så.

Vill ni vinna ligan madrid vinn med klass , vinn med passion eller lite enklare vinn som en man.

Ursäkta språket och stavfel. Tänkte bara skriva av mig lite.

Barcelona Mdawg
1/30/2017 16:39
Z_Z

Skulle du kunna ge något/några exempel, så kan vi/jag studera noggrant just de situationerna? Jag har följt rapporterna efter varje match och tycker det verkar se korrekt ut enligt en snabb bedömning av matchrapporterna. Ibland är det situationer som är ganska 50/50, eller inte helt självklara, men då hänvisar dem ju även dessa som "unclear decisions in favour", och dessa tas då inte heller upp i statistiken som är sammanställd som direkt felaktiga beslut.

Men visst kan man ha fel då man missat något och/inte gått in djupare i några specifika situationer. Men det är ju gärna något som jag vill titta närmare på innan jag kan misstro deras analyser.

I överlag är det en enorm skillnad som syns även tydligt med åskådarens blotta öga.. Jag håller även med om att vi inte presterat som sig bör, men känns som resan blir rätt jobbig då vi "svart på vitt" har gått miste om åtminstone 6 tydliga poäng, medan våra rivaler i sin tur fått minst 6 poäng till skänkes.. Svårare och mer krävande matcher enligt dessa tydliga skillnader i förutsättningar för båda lagen tenderar ju också att lämna märke på spelarnas fysiska och psykiska prestationsförmåga - det är inte lätt att jobba i kraftig motvind under längre perioder. Men det är väldigt svårt att avgöra hur mycket detta skulle påverka poängskörden i slutändan, men man kan ju spekulera..
1/30/2017 16:14
Ancelotti: "Thiago can play anywhere in midfield -- as a number six, eight or 10. He is one of the best midfielders in the world" I cri evrytiem.
Barcelona Z_Z
1/30/2017 15:44
Mdawg:

Tycker väl visserligen den där sidan är något "pro-barca" då det finns några situationer jag reagerat på där jag anser de är väldigt fel ute men en stillbild kan ses få det att se korrekt ut enligt deras bedömning.

Men överlag är det ju ingen tvekan om att det är en enorm skillnad. Löjligt egentligen hur mycket hjälp en klubb ska behöva få. Dock förtjänar vi inte så mycket mer för hade vi presterat som vi borde så skulle vi legat före dem ändå, domarhjälpen till trots.
Barcelona AndreD
1/30/2017 15:37
Inget kommer slå säsongen 2011/2012 när smutslaget vann ligan. Största rånet i fotbollshistorien. Vi kommer nog aldrig se en större skandal någonsin under våra livstider
Annons: