/spanien/barcelona/forum/6749.aspx/spanien/barcelona/forum/6749.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Stoichkov~
2013-07-22 20:16
Rambla~
Jag tror inte att man väljer en tränare för att tillfredsställa en viss spelare och i det här fallet Messi.
Jag tror att man vara sugen på Bielsa(min teori) men han har sidor som ledningen inte gillar. Då väljer man istället en som har liknande egenskaper som Bielsa med inte de karaktärer som man ogillar hos Bielsa. Jag tror absolut att Tata är rätt val. Jag säger även om jag ogillar Rosell som president.
Barcelona Hetfield
2013-07-22 20:12
Jag tänker inte kritisera Tata än, men om det här valet av tränare grundar sig på vad Messis pappa har sagt och deras relation så är det riktigt illa. Det här sådan här typ av "svågerpolitik" som har gjort läget så illa. Zubi och Roura är sådana typer av anställning där man anställer någon som är kompis med klubben. Jag får hoppas att det har valet har grundats på kompetens och inte på hur bra kompis han är med klubben.
Barcelona Rambla~
2013-07-22 20:10
Stoichkov~ Jag håller med, är bara rädd för att någon klantar till det eller att nya tränaren har sina krav. Frågan är hur mycket detta är klanens Messi val av tränare? Tydligen är Tata Martino pappa Jorges stora favoritspelare/tränare.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona KristoferDelija
2013-07-22 20:02
Här är en video om Gerardo Tata Martino för dom som kan spanska.
Förstår inte vad han snackar om men det är något om Barca och spelarna där han snackar om.
Barcelona Stoichkov~
2013-07-22 19:56
@Rambla~:

Har svårt att se att Rubi inte ska fortsätta oavsett vilka Tata tar med sig från Argentina. Rubi är en potential huvudtränare för Barca.
Barcelona Vampíro
2013-07-22 19:52
Ska inte skriva nått om Martino då jag inte vet särskilt mycket om honom som tränare men jag har svårt att se honom anställas endast pga sina färdigheter. Är ganska övertygad om att Rosell, feg som han är, gör allt för att hålla Messi nöjd genom att anställa "hans" tränare. Tyvärr får man säga men jag har nästan inget förtroende för denna ledning längre och allt de gör kommer man att analysera och ifrågasätta framöver.
Barcelona Stoichkov~
2013-07-22 19:49
@Hetfield:

Den stackarn ska förhoppningsvis ersättas av en som Tata tar med sig från Argentina.
Barcelona Stoichkov~
2013-07-22 19:45
Jaha, det ser ut at bli som jag har velat, det bästa alternativet enligt mig. Gode gud att det inte blev tråkmåsen Luis Enrique. T-a-t-a ersätter T-i-t-o och det blir en fortsättning på den T-i-k-i- T-a-k-a vi vant oss vid. Är det inte dags att också värva tillbaka vår gamla goda sportchef T-x-i-k-i Begiristain?
Barcelona FCB_Messi
2013-07-22 19:45
Jasså, så martino är en utav messis pappas närmsta vän .. Nice :). Kanske Messi får ännu en boost :).
Barcelona Hetfield
2013-07-22 19:40
Ja, jag vet att han fick sparken när han tog över L'Hospitalet, där de sedan åkte ut ur tredje division. Sen så verkar han vara lika karismatisk som en döende blåsfisk.

Inte ens spelarna verkade ha större förtroende för honom och de verkar inte heller vara förtjusta att han fick ta över Tito när han var sjuk.
Barcelona Canaletes
2013-07-22 19:38
Fan va nice om han kommer. Nu längtar man ännu tills säsongen börjar och förhoppningarna med Tata är ännu större än dom man hade med Tito :)
Barcelona ElRaval
2013-07-22 19:34
@Hetfield:

Å andra sidan har du INGEN som helst aning om vilka funktioner han fyller.
Charmlös och seg person? Vilken tur att han inte är filmstjärna då.

Skämt åsido så har jag ingen uppfattning om Roura. Tror det kan vara till hans fördel att han är "seg och charmlös" som assisterande. Huvudtränaren är den som ska stå i fokus och som bör vara ledaren, inte den assisterande. Han kan sitta och analysera matcher och taktik i något mörkt rum någonstans.
Barcelona barca!54
2013-07-22 19:31
Vampíro

Tata Martino är ingen tränare som kommer från ingenstans, utan tvärtemot, då han har varit eftertraktad hos flera spanska lag, bland annat Bilbao och Socidad. Anldedningen till att barca lyckats köpa honom beror framför allt på att han är tillgänglig, vilket han inte var när andra klubbar ville åt honom.
Barcelona Vampíro
2013-07-22 19:19
@ErikNiva: Tata Martino från Rosario klar som ny Barcelona-tränare. Om någon inte vet det är det alltså en av pappa Jorge Messis allra närmsta vänner.

Då vet man hur de "scoutade" fram honom. Låt Messi bestämma.
Barcelona Rambla~
2013-07-22 19:07
Oavsett vilket så har ju laget inte precis någon optimal försäsong i och med Titos olyckliga återfall. Tänka sig att de ska möta Bayern redan på onsdag. Jisses vilken slakt det kan komma att bli. Lägg till en Asien-turné på det. Nya tränaren får ingen mjukstart precis.
Barcelona The Octopus of Badia
2013-07-22 18:59
Rambla~

Det rapporterades tidigare att flera av tränarna i Titos stab kan komma att lämna efter hans avgång, vilket öppnar upp för att Tata tar med sig sin egen lilla stab. Huruvida Rubi ingår i gruppen tränare som funderar att lämna låter jag vara osagt, men jag har svårt att se klubben göra sig av med Rubi samma sommar som han värvades. Det kan nog sluta med att den enda person Tata tar med sig är sin assisterande tränare som coachade Messi i Newell's Boys innan han begav sig till Barcelona.
Barcelona Hetfield
2013-07-22 18:58
Jag hoppas bara att Roura försvinner. Han kan få en uppgift inom staben, men inte som assisterande tränare, en mer charmlös och seg person hittar man inte. Jag skulle föredra AVB, men om det blir Tata så får jag väl bara hoppas på det bästa och hoppas att han är en bra tränare.
Barcelona Rambla~
2013-07-22 18:57
@barcastuff: Assistant coach Jorge Pautasso and physical coach Elvio Paolorroso will join Tata Martino at Barcelona. [marca sport] Där fick jag svar. Hoppas den där Paolorroso är en riktig slavdrivare. :P
Barcelona Rambla~
2013-07-22 18:54
Då är frågan, tar Tata med sig egen stab? Vad händer tex med Rubi? Han en ju anställd bara för några dagar sedan. Vore taskigt att ha lämnat jobbet i Girona bara för att få gå nu. Antagligen väljer Tata bara sin assisterade.
2013-07-22 18:52
New Barcelona coach Tata Martino will tomorrow travel to Barcelona. He will not yet be in charge of the team during the Bayern friendly [md]
2013-07-22 18:47
Barcelona have a deal with Tata Martino (50) to become the new coach. The Argentine will sign a contract for three seasons. [marca]

Borde bli officiellt senare ikväll.
Barcelona Rambla~
2013-07-22 18:46
basaric - "el guaje" Bry dig inte om det där, Barça har aldrig varit intresserade av Honda. Typiskt agentsnack för höja upp Milan till skyarna.
Barcelona basaric - "el guaje"
2013-07-22 18:34
@KPB:

Nja, jag såg samtliga matcher. Men vad har det med min fråga att göra? Jag undrade bara om Barcelona var ute efter honom, inget mer. Jag frågade inte hur bra han var. Eller är din logik "alla som är bra måste spela i Barcelona"?

Barcelona KPB
2013-07-22 18:26
@basaric - "el guaje":

Låg du och sov under confed cup eller?
Barcelona basaric - "el guaje"
2013-07-22 18:19
@KPB:

Nej, snälla berätta för mig.
Barcelona Blaugrana91
2013-07-22 18:11
Enligt MD så är det nära just nu. Det sägs att videokonferensen mellan Barcas representanter och Martino ägt rum. Det enda som ska vara kvar är smådetaljer.
Barcelona DM1982
2013-07-22 18:07
1.70-ligan - Remontada épica de Abidal Det var inte många dagar sedan som Tito avgick som tränare och det kommer högst troligt tillkännages en ny tränare senast i övermorgon. Så segt har det knappast gått, det är inte en liten process att hitta en ny tränare till ett lag som Barcelona.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-07-22 17:49
@Andresito:

Det beror på om man snackar katalanska eller spanska - artikeln syftar på den katalanska versionen, vilken jag hoppas är rätt - annars ber jag om ursäkt och tar gärna feedback på det :-)
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-07-22 17:48
@Abbe.:

Det där gillar jag!
Barcelona KPB
2013-07-22 17:47
@basaric - "el guaje":

Ja Barca ville ha Honda. Vet du hur grym han är eller?
Annons: