/spanien/barcelona/forum/6748.aspx/spanien/barcelona/forum/6748.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2013-07-23 11:27
På Zubis lista fanns det 4 namn. Nämligen följande: 'Tata' Martino, Luis Enrique, Villas-Boas och Eusebio.

Seriöst, var Eusebio ett av de namn han föreslog till styrelsen? Vad fan, har han fått en golfboll för mycket i huvudet på golfbanan? Hur fan kan han föreslå Eusebio?
Barcelona Grimaldo
2013-07-23 11:10
@barcastuff: Barcelona's board has ratified the appointment of Tata Martino (50) as new Barcelona coach. Official announcement to follow. [tv3]
Barcelona Grimaldo
2013-07-23 11:07
@barcastuff: Barcelona's board meeting has ended. An official announcement on the new coach is expected soon. #fcblive [ser tv3]

Snart blir det officiellt!
Barcelona Shanghai - Gerardo "Tata" Martino
2013-07-23 11:02
Man måste vara ärlig och jag är det i detta nu. Om du menar träningsmatchen i Paris i fjol så var det solklart filmning. Sanchez slängde sig utan att någon rör honom.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2013-07-23 10:46
Jag tappade min respekt för Ancelotti när han sa att Alexis filmade sig till den solklara straffen i det första mötet mot PSG. Detta enbart i ett försök att försöka ta bort den solklara hjälp hans lag fick mot oss med bland annat turneringens mest solklara offsidemål som godkändes.

Han har no respect of mine.
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-07-23 10:31
Hur tror ni att rivaliteten mellan Barcelona och Real Madrid kommer att se ut nu under 13/14 utan Mou? Kommer den att förändras till att bli mindre hatisk och mindre hetsig, lite mer likt tidigare tider kanske? Själv tror jag att det kommer att förändras väldigt mycket både på och utanför plan, samt även i media utan en ifrågasättande och arrogant Mourinho. Ancelloti är en gentleman som alltid har haft min respekt, jag tror och hoppas dessutom på att Tata kommer att vara likadan och även en person som inte tar åt sig skit.
Barcelona Basselona
2013-07-23 10:02
Efter att ha läst mer & mer om Martino och hans karriär + ledarstil, blir jag mer och mer nyfiken på hur han skall sätta sin prägel på vårt kära lag. Det känns som om det kommer bli grymt bra eller gå käpprent åt helvete. Han verkar vara den som ger 100% på det han tror och det får bära eller brista därefter. Jag gillar den mentaliteten och hoppas på att det blir bra.

Skall bli kul och se hur han kommer agera på transfermarknaden. Kommer han att satsa på ungdomarna vi har från La Masia till kommande säsong eller kommer han ta in nytt folk för att bredda truppen. Time will tell, men jag är positivt lagd till det här!
Barcelona 1.70-ligan - Tika Tata
2013-07-23 09:54
El flaco

Det skrivs att ledningen var lite oense. Rosell och Bartomeu höll Martino förstaval, medan Zubi hade Lucho som sin favorit. I slutändan är åtminstone jag nöjd över att det blev argentinaren utav dessa två. Jag tycker att det är rätt att göra en lite "större" förändring nu när en förändring ändå måste till. Tata kommer in utifrån med lite nya idéer istället för att vi ska försöka fortsätta ta oss fram i Peps fotspår. Spåren blir allt suddigare ju längre ifrån ursprunget man kommer.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-07-23 09:04
Eftersom jag inte aldrig hade hört talas om Gerardo Martino är det normalt att man är lite skeptiskt, eller åtminstone förvånad över valet av tränare. Men sen när man läser om hans bakgrund och om hans filosofi så verkar det mesta passa in på vårt system: aggressiv press, vårdandet av bollen, ett 4-3-3 som även kan anpassas efter motståndaren. Skadar inte heller att han tror mycket på canteran och har ett nästintill maniskt besatthet av att kontrollera varenda minsta detalj. Det märks tydligt att han har haft Marcelo Bielsa som sin mentor. En bielsista istället för en cruyyfista.

Men jag är ändå förvånad över valet och ställer mig frågan hur Martinos namn kom upp på tapeten. Han känns inte som den typen av tränaren som Rosell hade haft i sin agenda, även om både SPORT och MD skriver att Sandrusco träffade Martino när han tränade Paragauy och blev imponerad av hans träningsmetoder. Tror inte heller att Zubi hade så värst bra koll på honom. Att man valde Martino måste ha berott mycket på att han var kontraktslös medan många av de andra alternativen redan var upptagna.

Återstår sen att se om anknytningen till Messi och hans familj har varit en faktor i ekvationen. Även om man kan tycka vad man vill om det stämmer så kan det knappast vara negativt att man plockar in en tränare som har alla förutsättningar att komma bra överens med lagets största stjärna. Snarare tvärtom.

En sak som jag dock läste om Martino och som nog inte kommer bli populärt inom omklädningsrummet är det faktumet att han har i sina tidigare klubbar haft som vana arr samla sina trupper 48 timmar innan en match. Pep Guardiola valde istället att införa en policy när han tog över som huvudtränare och skippa dessa koncentrationer. När man spelade en hemmamatch fick spelarna lov att tillbringa natten med sina familjer och när man hade bortamatcher reste man samma dag som matchen skulle spelas för att undvika att slösa en massa timmar på flygplatser och hotell.

Tito fortsatte på samma inslagna väg och detta har varit väldigt uppskattad bland spelarna. Ska bli intressant att se vad deras reaktioner blir om Martino ändrar på rutinen.

Barcelona petersays
2013-07-23 09:00
@SoN_Un:

Samtidigt som Busquets gör vadå?
Barcelona petersays
2013-07-23 08:59
"Det finns fan ingen i dagsläget. Inte någon som går rätt in och tar över efter Xavi om någon säsong. Det skulle kunna vara Gundogoan i sådana fall. Fast han känns nästan omöjlig att värva. Dessutom är det en stor chansning. Han har en välidigt bra vår i CL bakom sig. Är det verkligen tillräckligt för att klara anpassningen på Barcas mittfält? Cesc dominerade under flera säsonger i PL, världens tuffaste liga, och trots det har han problem att anpassa sig i en klubb han började sin fotbollskarriär i."

Det finns många mittfältare jag beundrar - men jag vet inte om dom skulle kunna gå in och prestera på den nivån. Jag har en gut feeling om att Cesc kommr prestera när han väl får chansen. Precis som Xavi själv klev fram när Deco var på väg ut. Samtidigt, om Cesc skulle lämna denna sommar - vilket jag tar för högst osannolikt - så finns det ju temporära fixar att värva samtidigt som Xavi har förstaplatsen och Roberto eller någon annan från b-laget får chansen. Ever Banega skulle kunna vara en sådan. Skadebenägen, men en bitvis extraordinär speluppfattning. Det är en sådan spelare som skulle kunna funka, eller inte - men som absolut vore värd chansen i en eller ett par säsonger. Precis rätt ålder (25), erfaren, två år kvar på kontraktet med Valencia. Pytsa upp €8-12M och låna samtidigt ut Jonathan dos Santos till Valencia - eller släpp med buyback.

Sedan hade vi såklart Portos Moutinho, som tyvärr lämnade för Monaco. Allt annat än skadebenägen och en spelare som skulle kunna spela på alla tre platser i vårt mittfält.
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-23 08:33
Den här gillar jag: "@barcastuff: If Valdes would still leave this summer, Pinto would become first goalkeeper and Barcelona would sign Monchengladbach keeper Ter Stegen [md]" Pinto som förstamålvakt hade blivit min död. Att känna den nervositeten varje match. Känns inte som att han hade petat Ter Stegen om han skulle komma i sommar va? Haha
SoN_Un
2013-07-23 04:58
fan vad jag hoppas att tata spelar masken som mittfältare! absolut världens bästa städare i mitten och kommer vara guld värd borta matcher i CL. sanna mina ord grabbz

visca barca!
Barcelona Gio Style
2013-07-23 04:45
Jag förstår verkligen inte varför folk snackar ner Tatas skills bara för att hans framgångar har kommit i Sydamerika.
Formuleringen "Paraguays liga suger" som en ursäkt till att trycka ner hans meriter är fan i mig det dummaste jag hört. Oavsett om en liga suger eller ej så är det fortfarande svårt att vinna ligan. Tror du att Pep hade vunnit Allsvenskan med BP för att ligan håller dålig kvalité?

Alla stora Sydamerikanska tränare måste börja någonstans, Pellegrini kom till Europa efter att ha vunnit den Argentinska ligan. Han gick förvisso till Villarreal men jag ser inget problem i att en av sydamerikas bästa tränare tar steget direkt till Barcelona när hans filosofi och profil passar in så bra hos oss som den faktiskt gör

Var någon som påstod att ryktet som kopplade honom med Roma var ett försök till att få honom bort från Sydamerika. Han behöver inte försöka ta sig därifrån, klubbarna vill ha honom och det är knappast enbart vi som vill ha honom.

Sluta nedvärdera och anta saker som ni inte vet om snälla, man kan inte skriva en hel negativ text om en tränare som man inte vet något om. Om han har karisman, balls eller om han kan hantera press. Det blir bara en massa antaganden och löst baserade påståenden.

Bättre att önska honom all lycka och att han kan fortsätta skörda framgångar även i vår kontinent!

Visca
Barcelona Xavitheking
2013-07-23 03:55
Fattar inte varför folk vill ha bort en kille som Cesc, skiter i om budet är på 400 miljoner kronor, men vi har inte råd att tappa en spelare till eller låna ut folk vi har en för tunn tropp folk kommer gå sönder, In med en mittback en anfallare till ! Sen är det bara och flytta upp en talang på Sergio roberto skulle varit perfekt !
Barcelona Shanghai - Gerardo "Tata" Martino
2013-07-23 03:09
@barcastuff: Tw Ezequiel Lavezzi (PSG): "How great it is that Barcelona has chosen an Argentine coach!! #totalsuccess #tata" [@pocholavezzi] #fcblive
Barcelona barca!54
2013-07-23 02:00
westinho - ¡Sandrusco vete ya!

Han gjorde en sjuk assist till Walcott idagens matchen
Barcelona westinho - ¡Sandrusco vete ya!
2013-07-23 01:58
Zelalem mot Vietnam för ett par dagar sedan.
Barcelona westinho - ¡Sandrusco vete ya!
2013-07-23 01:55
Zelalem i Arsenal, 97a, magiska genomskärare. Riktig mittfältstalang. Hade varit jättefint att sno en av Arsenals ungdomar framför näsan på Wenger.
Barcelona Rambla~
2013-07-23 01:13
Vampíro

Det finns fan ingen i dagsläget. Inte någon som går rätt in och tar över efter Xavi om någon säsong. Det skulle kunna vara Gundogoan i sådana fall. Fast han känns nästan omöjlig att värva. Dessutom är det en stor chansning. Han har en välidigt bra vår i CL bakom sig. Är det verkligen tillräckligt för att klara anpassningen på Barcas mittfält? Cesc dominerade under flera säsonger i PL, världens tuffaste liga, och trots det har han problem att anpassa sig i en klubb han började sin fotbollskarriär i.

barca!54

Vi behöver en spelare som ersätter Cesc i morgon. Inte om 2-3 säsonger, även om det är en väldigt stor talang.
Barcelona barca!54
2013-07-23 01:05
Oliver Torres, Han kommer bli en Superstjärna
Barcelona Vampíro
2013-07-23 01:04
Rambla~

Om vi nu ska tänka hypotetiskt, vem anser du vara en fullgod ersättare? Man får inte svara Thiago. :P
Barcelona Rambla~
2013-07-23 00:42
Andresito Det sägs det kan handlar om 50% av vinsten på försäljningssumman som Arsenal ska ha. Inte bekräftat dock. Vi betalade €29,7m plus "addons". €2m har redan blivit till addons då vi vann ligan i år. Det blir nästan €32m, ca £35m. Vilket innebär att vi går ca £5m plus på affären om de nu lägger upp £40m. Hm, går de upp till £45m bör vi nog kanske överväga att sälja trots allt? Nu vill ju jag ha kvar Cesc men detta börjar utmynna till en bra affär för klubben och då bör man åtminstone överväga att säljs. Förutsatt att man investerar pengarna till en fullgod ersättare. Edit: Oj, jag räkande ju helt fel. Pundet står ju högre än euron. €32m är max £30m. Bjuder United £40m så går vi ju £10m i vinst på hela affären.
Barcelona Canaletes
2013-07-23 00:38
Argentinare lever för fotbollen. Hoppas han är en sån här typ ungefär haha
Kan vara världens skönaste fotbollsfanatiker.
Barcelona B-Guden
2013-07-23 00:28
@RonaldinhoGaucho!:

det är just det som är skillnaden, ingen ser Malaga atl madrid osv som ett stort hot, men när dom möter barca vet dom att, nu jävlar läre vi kämpa för att ha en chans, just drf många lag kan komma upp grymt 1 år, men året efter tar lagen dom på allvar och dom får det redan mycket svårare.

Men ja, det är imponerande vad dom gjort med dom lag
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-07-23 00:19
@Andresito:

Shit Glömde bort det.. Cesc duger inte ens till att säljas för en hög summa..
Barcelona Andresito
2013-07-23 00:15
@RonaldinhoGaucho!:

Glöm inte att Arsenal får 50% av summan, samtidigt som Cesc knappast vill gå till United
Barcelona barca!54
2013-07-23 00:03
Det som jag gillar mest med Tata är hans engagemang och att han bokstavligen lever 24/7 för fotbollen. Detta påminner väldigt mycket om Pep Guardiola. Dock behöver detta inte enbart betyda en positiv effekt.
Barcelona barca!54
2013-07-22 23:59
Hetfield

Sorry, läste inte ordentligt
Barcelona Hetfield
2013-07-22 23:57
Läs igen. Jag skrev att Prandelli är ledig EFTER VM, så man kan ta in honom nästa år ifall Tata misslyckas, man lär ju inte sparka honom mitt under säsongen.

Jag hoppas att det inte är Bielsa fotboll. Den är naiv, jag skulle föredra Klopp inspirerad fotboll med mycket springande, fast med tanke bakom det.
Annons: