/spanien/barcelona/forum/6745.aspx/spanien/barcelona/forum/6745.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Grimaldo
2013-08-25 15:19
@BrazilStats: José Mourinho: "If I had 3 wishes, I'd cure Vilanova, Mandela and the rest of the world's health." Very, very well said. Great picks. #CFC

@FutbolBible: Thiago Alcântara has suffered an injury in yesterday's game vs. Nürnberg - and will be out up to 2 months.
Barcelona petersays
2013-08-25 15:12
Dubbelpost
Barcelona petersays
2013-08-25 15:12
"Bara under 1 år på besökare till Barcas museum så tjänande man cirka 33 milj €. " 1. Nu måste vi göra skillnad att dra in pengar, omsätta pengar och gå med vinst. Vad handlar det om i detta fall? Jag tror inte att man går 300 millar plus på ett museum. Och jag tror att museumet har kostnader i ex lön mm. 2. Källa tack! Och nej, barcastuffs twitter duger inte, den länkar heller inte till en särskild artikel utan anger bara El Periodico. 3. Källkritik, tack.
Barcelona Shanghai
2013-08-25 15:11
Haha, Ancelotti är go. Haha!
Barcelona Vamos Blaugrana
2013-08-25 15:11
Eto'o verkar vara klar för Chelsea
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona the cameroonians
2013-08-25 15:07
haha, Ancelotti försöker ge Martino svar på tal genom att säga att Argentinaren inte förstår hur den europeiska fotbollen fungerar och menar samtidigt att Tata förmodligen inte förstår den egna klubben heller eftersom "Barcelona minsann också köpt spelare för pengar".

Synd bara att han missade hela poängen, det är inte köpet i sig utan prislappen som Martino tycker är fel.

Ancelotti verkar inte bara ha problem med ena ögat, även öronen verkar behöva rensas en hel del.
Vilken mupp :-))
Barcelona Himne del Barcelona
2013-08-25 15:04
Ikväll kommer vi att få en första indikation på om Barcelona fortfarande är lika beroende av Messi eller om det finns andra som kan kliva fram.

Då tänker jag inte bara på Neymar utan även på Cesc och Alexis som har presterat bra hittills. Men det är inte i träningsmatcher eller i en hemmamatch mot Levante de ska visa det. Det är i den här typen av matcher, i skarpt läge när det verkligen behövs, de ska kliva fram och visa att de klarar av att ta ansvaret för de offensiva spelet.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-08-25 14:57
Sedan om 2 år köper vi Özil och hans dröm går i uppfyllelse. :)
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-08-25 14:51
BREAKING: Real Madrid have agreed a deal with Manchester United to sell Mesut Ozil for £38m. #MUFC #RMFC (Bild)

Om detta stämmer så är det kanske det dummaste Real kan göra. Att man offrar Özil för Bale! Man säljer sin bästa playmaker som vunnit assistligan flera år i rad för en spelare som är alltför lik Ronaldo.
Barcelona Vampíro
2013-08-25 14:19
Chelsea lär släppa Mata nu när de fått Willian. Mourinho har av någon anledning aldrig gillat spanjoren.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-08-25 14:08
Chelsea betalar 30 miljoner pund för en (troligtvis) bänkspelare? Precis som Tata sa så är detta brist på respekt för omvärlden. Dessutom så undrar man vad för idiot Willian är som väljer bänken före en viktigt startspelare i Tottenham? Jag menar, har inte grabben en egen vilja och sagt ifrån när Anzi accepterat Chelseas bud? Detta måste vara en av de konstigaste övergångarna någonsin.
Barcelona LeoMessi
2013-08-25 13:07
Moyes har tydligen lagt ett slutbud på Fabregas. Detta börjar bli riktigt jävla störande. Okej ifall Barca hade sagt att dom inte vill sälja och Fabregas hade varit tyst. Men både klubben och Fabregas har sagt att en flytt inte är aktuell!!
Barcelona Massimo Tiki Tata
2013-08-25 13:05
Jag tycker att man ska gå efter nån lovande ung talang för runt 200 miljoner.
Tycker att man kunde ha gjort ett ordentligt försök i att värva Hummels istället för att gå efter Silva som inte var till salu och Luiz till grovt överpris.
Hoppas verkligen att dom endast scoutar mittbackar just nu.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-08-25 12:59
DM1982 Thiago Silva hade passat in perfekt! Men just det ja... David Luiz då! Åh... Finns ett par namn till på spelare som hade varit klockrena för oss - men de är helt inte tillgängliga på marknaden. Med en riktigt bra sportchef hade det kunnat vara möjligt att knyta till sig någon ändå, men knappast med zubi. Kombinationen v ett svårt förhandlingsläge, och vår inkompetenta ledning samt obefintliga scoutingsverksamhet - det är nog tyvärr den bittra sanningen varför Barca inte har köpt en mittback i sommar. Jag tvivlar på att Tata i själva verket ville ta risken och vänta på Puyol... Men efter omständigheterna blev det ändå det bästa alternativet. Det känns oavsett ganska korkat att köpa en halvdan mittback "bara för att". Januarifönstret är trots allt inte alltför långt bort. Hoppas på bättre lycka där.
Barcelona Canaletes
2013-08-25 12:55
Det fan cp-idiotiskt-otroligt att Barcelona fortfarande inte värvat en mittback. Större chans att alla här vinner på lotto samma vecka.
Barcelona Leo y Cesc
2013-08-25 12:52
DM1982 Man borde ha pressat Chelsea lite mer om David Luiz och inte gett upp så fort bara för att Mourinho sa sitt fantasipris. De borde hitta NÅGON back iallafall som hade gjort det bättre än Mascherano, för han får ta all skit när det inte går bra p.g.a att han egentligen är defensiv mittfältare. Nu när jag är här i Barcelona så har man fått höra folkets åsikter här också och dom tycker samma sak. När Tata kom ut från hotellet innan matchen mot Levante så skrek fans buy a center back. Det är svårt men detta håller inte.
Barcelona DM1982
2013-08-25 12:45
Leo y Cesc Exakt vilken så kallad världsback borde Barcelona ha köpt? Tänk på att det ska vara en back som är till salu och passar in perfekt i laget?
Barcelona Leo y Cesc
2013-08-25 12:45
Kämpen Puyol Det är endast 1 öppen träning om året för fansen.
Barcelona Pep #4
2013-08-25 12:38
Hämta hit Yaya spela han som mittback. Tro mig han har exakt alla egenskaper en mittback ska ha.
Barcelona Leo y Cesc
2013-08-25 12:32
@barcastuff: With around 1.5 million visitors each year, FC Barcelona's museum and stadium is the most visited museum in Barcelona #fcblive [elperiodico]
Barcelona Leo y Cesc
2013-08-25 12:31
Förstår inte varför man inte köper en världsback när det finns pengar. Bara under 1 år på besökare till Barcas museum så tjänande man cirka 33 milj €. Känns så darrigt defensivt mot bättre motstånd.
Barcelona the cameroonians
2013-08-25 12:31
Stackars Tottenham, först får de inte behålla Bale trots att de satt en helt abnorm prislapp på honom, utan sen snor Chelsea även hans ersättare Willian mitt framför ögonen på dem. Brassen hade ju till och med klarat läkarundersökningen hos Spurs när Mourinho la ett sistaminuten-bud.

Tycker synd om AVB, nu fattas det bara att Zubi vaknar till liv och värvar Verhongen innan fönstret stänger - fast det lär ju aldrig hända :P (att Zubi vaknar till liv alltså).

Någon engelsk blaska skrev idag att Barcelona kommer lägga ett bud på €13 miljoner på Agger. Känns inte som att det finns någon trovärdighet i detta, men Tata har kanske kommit på andra tankar efter hönsgården mot Atlético?
Barcelona Massimo Tiki Tata
2013-08-25 12:08
Vi skulle ha nytta av hans fysik i laget, hellre Yaya än Song alla dagar i veckan.
Minns hur han bara rushade igenom mittfältet när City mötte Real.
Barcelona Bästelona
2013-08-25 11:57
Bara jag som får vibbar från yaya att en övergång KANSKE är möjlig :o
Barcelona kämpen puyol
2013-08-25 11:46
Jag undrar om det är någon här inne som vet när barca har öppen träning innan matchen mot atletico madrid
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-08-25 10:20
@barcastuff: Yaya Toure (Man City): "I'll return to Barça one day. The future is in the hands of God, but I'm sure I will come back to this club." [md] :)
Barcelona Vampíro
2013-08-25 02:09
Rafa Márquez (ex-Barcelona): "Barça needs to sign a centre back so they can stop improvising a makeshift defense." [md]

Word!
Barcelona Shanghai
2013-08-25 01:22
Alltid när jag läser om Yaya Toure, så tänker jag på detta mål...

Han måste verkligen komma tillbaks.
Barcelona Gabriel
2013-08-25 01:05
Reporter till Yaya; "Skulle du vilja möta Barça i Champions League?" - Nej nej, jag vill inte möta Barcelona i Champions League. Det hade varit alldeles för tungt för mig att återvända till Camp Nou som rival, det finns för mycket minnen och känslor. Det hade varit komplicerat för mig för all den kärlek som folket gav mig. "Vad är det du saknar mest?" - Den där familjen. Och jag minns även publiken mycket, som alltid gav mig så mycket kärlek och ropade mitt namn. Jag har inte glömt bort "yayazos" heller. "Kollar du på Barças matcher?" - Självklart, Jag kollar alltid på deras matcher, jag har alla kanaler som visar matcherna. Jag springer hem varje gång för att hinna se dem. Vilken kille, hur kan man inte älska honom!? Hela intervjun hittar ni i länktips. Grande Yaya!
Barcelona Nicke94
2013-08-25 01:00
Jag läste precis att Barca är sugen på att värva Sakho :-)
Annons: