/spanien/barcelona/forum/6739.aspx/spanien/barcelona/forum/6739.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2013-08-09 01:29
ourinho (coach Chelsea): "Barcelona bidding for David Luiz? We don't want to lose our best players. No chance." [via guardian]

Mourinho (coach Chelsea): "It's lost time for Barça. My advice is to go to the second player on their list because they are wasting time."

Mou vill dock inte sälja, men vad ska han göra om Luiz verkligen vill lämna?.
Barcelona Barcelonistas
2013-08-09 01:25
Ok goda nyheter vi kommer få Luiz!
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-09 01:20
David Luiz has made his desire to sign for Barça known, the Brazilian central back pressing on Chelsea to let him go now. [md]
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-09 01:18
Dagens förstasida på Mundo Deportivo ser ju lovande ut i alla fall. David Luiz på stor bild och det står: "Jag vill gå till Barca". Här är den!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-09 01:14
Skicka fler bud samtidigt. Skicka ett till Chelsa (Luiz), ett till Tottenham (Vertonghen), Dortmund (Hummels), Porto (Mangala) och Liverpool (Agger om nu styrelsen å tata vill det.) Man borde skicka flera enligt mig så man får igång en process och ser lite hur de tänkta priserna ligger osv. Det är bara att köra nu när det ändå är hyfsat kort av fönstret kvar!
Barcelona Gabriel
2013-08-09 00:54
@Diar Shekha:

Barcelona Blaugrana91
2013-08-09 00:50
Vi får helt enkelt invänta och se, jag tänker alla fall vara positiv fram tills fönstret stänger, står vi utan en bra mittback den 31, då kommer även jag visa missnöje.

Men jag tror i slutändan att någon kommer värvas och någon som är bra. Om det blir Luiz eller någon annan återstår att se.
Barcelona Rambla~
2013-08-09 00:46
Bry er inte om vad Mourinho säger, han snackar sin vanliga skit. Tror ni inte han får höra samma sak när han vill värva en spelare? Det har knappast hindrat honom att fortsätta jaga en spelare han vill ha. Allt hänger på Luiz och hur gärna han vill till Barca. Bryr han sig inte nämnvärt ja då blir det knappast någon affär men är han bestämd och ivrig till en flytt så kommer han trycka på att få igenom den. Då handlar allt om priset. Tyvärr lär det ju bli rätt så dyrt när Chelsea är så ovilliga. Fast något säger mig att Mou kommer kasta sig över Mangala så fort det här är klart.
Barcelona Diar Shekha
2013-08-09 00:42
Blaugrana91 Det de borde ha gjort är att ha tänkt bättre och scoutat bättre.. Våran säsong tog slut 1:a Juni och det är augusti nu och vi har fortfarande inte fått någon mittback. Hur svårt ska det vara och värva en mittback till Barcelona? Vem som helst förutom våran pissiga ledning fattar att TOPPKLUBBARNA säljer inte sina bästa spelare när de redan är i behov av de och speciellt när de inte behöver pengar. Varför skulle de sälja? Varför ska tex PSG sälja sin lagkapten eller varför ska Mourinho sälja en av sina bästa spelare? Och ska tolken sälja till Barcelona som han har krigat mot i snart 10 år? Tja... Det spelar ingen roll om tex Tito eller Tata vill bara ha Silva eller Luiz, det är styrelsens uppgift att förmedla de att dessa spelare är omöjliga och de får kolla på andra alternativ.. Det finns ett hav av bra mittbackar där ute, det är bara Barcelona som inte kan scouta. Enligt Barcelona som måste man ha Maldinis egenskaper för att spela mittback i Barcelona.. Det är ett skämt, de överdriver enormt och har gjort det så komplicerad. Så jävla svårt kan det väl inte vara för varenda mittback på denna planet att anpassa sig efter klubben. Går man efter klubbens prioriteringar så är det bara Thiago Silva som kan spela i Barcelona, ni fattar ju hur dumt det låter. Hur bra var Pique innan han kom till Barca? Killen fick knappt spela i United och anpassade sig snabbt till klubben. Hur bra var Marquez innan han spelade i Barcelona? Och kolla vad som hände med de sen, båda blev världsbackar. Det finns många intressanta namn därute och det är bara klubben som är blinda och inte ser det. Mangala, Hummels, Verthongen, Subotic, Sakho, det här är bara några exempel som vi känner till och som vi har sett spela.. En scout har bättre koll än vad vi har, det finns säkert massa doldisar här och där som man kan plocka med vassa ögon.. Men i Barcelona existerar det ju inga scouter, vi köper nästan bara färdiga spelare och när vi väl inte får de så hamnar där vi är nu.. Kolla på Bayern Munchen, de hittade Dante från ingenstans. Han var en av deras absolut bästa spelare förra året och tack vare det så kom han även med till Brasiliens trupp till Conferderations Cup. Men å andra sidan så sitter det ju kloka personer i deras styrelse inte som Barcelona med clowner som roSell och Zubi. Vi har behövt en mittback i TVÅ somrar nu och vi har inte fått ett shit. Ja, jag tror verkligen inte att vi kommer få in någon mittback nu. Vi har inte kunnat "hitta" en mittback på två år och varför skulle vi göra det på tre veckor liksom? Det är SKAMLIGT för en klubb som tävlar om tre pokaler varje år. Det är K-A-T-A-S-T-R-O-F!!!!!
Barcelona Gabriel
2013-08-09 00:27
Blaugrana91 Det finns fler spelare än Thiago Silva och David Luiz. Som du själv nämnde finns Hummels. Känns som att varenda culé i hela världen vill se Hummels i Barcelona, iaf från alla kommentarer jag läser på SPORT och EMD, samt här inne, med ett få undantag då. Sedan finns även Vertonghen och Mangala för att nämna några till. Det finns alternativ. Thiago Silva och David Luiz är inte de enda tillgängliga mittbackarna som är tillräckligt bra. I ärlighetens namn hade nästan vilken mittback som helst varit bättre än våra nuvarande, även om det blir Agger eller Koscielny, att jag sedan inte vill ha de spelarna är en annan femma. Men alternativ finns det hur som helst.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-08-09 00:23
blir alltså ingen Luiz för Barca
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-08-09 00:22
Mourinho (coach Chelsea): "Barcelona bidding for David Luiz? We don't want to lose our best players. No chance."  "It's lost time for Barça. My advice is to go to the second player on their list because they are wasting time."
Barcelona Blaugrana91
2013-08-09 00:17
Gabriel

Nja man har ju helt klart försökt att verkligen få in toppnamn men problemet är ju som sagt att klubbarna inte vill sälja. Visst kan hålla med om att man bör vara snabbare, men samtidigt vet vi inte vad som händer bakom stängda dörrar.

Sen finns ju inte heller så många alternativ som verkligen gör oss bättre att gå vidare till, vi kan säkert köpa någon medelmåtta över en dag, men är det vi behöver? Svar nej.
Därför fortsätter man antagligen visa intresse för typ Silva och Luiz, möjligtvis för att få spelaren att inse att Barca verkligen vill ha denne till klubben och att spelaren då ska bekräfta intresset, men vad vet jag.

Nåväl vi får väl se vad som händer, Mourinhos kommentar kan också vara ett sätt att höja priset på Luiz. Men annars får vi se oss vidare, Agger lär inte lämna Liverpool då dem inte heller vill sälja och han är ingen spelare jag vill ha hit direkt heller.

Den enda som då finns kvar som verkligen höjer oss är Hummels, att han gillar Barca vet vi alla, sen är ju frågan om vi är intresserade eller om Dortmund ens kan tänka sig sälja för ett jättebud?
Barcelona ElRaval
2013-08-09 00:07
@L.A.M Nr 10:

Glöm dock inte att backar generellt sätt blomstrar ut senare än anfallare.

Lite som med målvakter så bygger mycket av mittbackarnas spel på rutin. Men jag håller lite med ändå.. Har aldrig sett något speciellt i Bartra. Han är en ok spelare som säkert en dag kan bli ordinarie i ett medelstort lag precis under toppen, men i Barcelona tror jag inte att han har någon framtid.

Jag börjar nästan inte bry mig så mycket om en backvärning. Får vi tillbaka Puyol och kan lira våra unga mittbackar samt Mascherano tror jag att det kan bli bra ändå.. Jag tror det är mycket viktigare att vårat press-spel och vinnande av boll är viktigare. Om Martino kan få igång det, vilket han verkar vara ute efter, så tror jag att defensiven automatiskt kan ordna upp sig.
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-09 00:07
Vi kan inte skriva av Luiz för något som Mourinho säger. Dubbelmoralens moder.
Barcelona 1.70-ligan - Tika Tata
2013-08-09 00:06
Så jävla trött på denna backsoppan. Kan inte fatta att vi inte lyckats köpa en back på snart två år. Nu står vi här igen, säsongen börjar om en vecka.
Barcelona Gabriel
2013-08-09 00:03
Blaugrana91

Du får det att låta som att klubben har gjort allt i sin makt för att köpa en back. Tvärtom, det har gått för lång tid mellan försöken. Thiago Silva borde man gett upp direkt när PSG sa att de inte ville sälja. Hur lång tid tog det efter det tills David Luiz dök upp? Knappast dagen efteråt.

Det går för segt. Vill en klubb inte sälja en spelare så går man vidare, simple as that.
Barcelona Blaugrana91
2013-08-09 00:00
Diar Shekha

Vad ska dem göra? Klubbarna vill ju inte sälja. Folk här vill ju ha en back som håller absolut högsta klass och det är ju en sån back klubben försökt få tag på, först Silva, nu Luiz. Men som sagt vad ska man göra om klubbarna inte vill sälja eller ens behöver sälja?

Spelar ingen roll om vi bjuder €40M eller €60M, vill dem inte sälja gör dem inte det.

Sen säger många men gå vidare till någon annan då, ja men vill folk då plötsligt ha någon medelmåttig back bara för att?...
Finns inte så många att gå för som gör oss bättre på den punkten...
Barcelona 1.70-ligan - Tika Tata
2013-08-08 23:57
Ett reportage på engelska med Alex Song. Innehåller både en intervju där han pratar om Barca, men också hel del inslag om hur hans liv hans liv ser ut vid sidan av fotbollsplanen.
Barcelona Diar Shekha
2013-08-08 23:53
@BrazilStats: Mourinho: "My advice to Barça is to go to the second player on their list because they are wasting their time on Luiz." [via @ChelsTransfer] Det räcker nu! Ge upp och gå vidare Barca. Börjar bli så jävla förbannad på våran usla ledning. Jag tror inte ens de själva vet vem det är som de vill ha.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-08 23:25
Angående supercupen, ska bli riktigt skönt att slippa ännu ett El Clásico såhär precis i början av säsongen. Både culés och madridistas är nog rätt eniga om att det blivit för många de senaste åren. Tidigare när det nästan bara var två möten i ligan per säsong blev det så otroligt mycket mer prestige när de väl spelades, oavsett resultat i alla turneringar kunde en Clásico-vinst vara räddningen. Nu tar man alla möterna en aning mindre seriöst och man börjar tröttna på dem. Förhoppningsvis blir det inget möte i cupen denna säsong och att det blir max 3-4 möten. Ett CL-Clásico tackar man aldrig nej till om det bara är det plus ligan samma säsong.
Barcelona Smogen
2013-08-08 23:19
och när jag själv är inne och kollar Barcas närmaste matcher så ser jag att man kan ju inte annat än att älska spanska ligaförbundet. Vem fan annars än dom skulle lägga bägge supercupmatcherna klockan 23 på en onsdag? Ska man anta att det sticker jävligt hårt i ögonen på det Real dominerade fotbollsförbunder att det är Barca-A.Madrid som möts? Så dom lägger matcherna på en tid där så få som möjligt kan kolla på dom? Nästa gång kanske dom kan gå linan ut och lägga det klockan 02 istället. Man blir ju så j**la trött...(obs göteborgsk dubbelmening)
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-08 23:16
Explict

Ja men jag är lat :). Nej men ska kolla den.
Barcelona Smogen
2013-08-08 23:16
och för att göra det ännu enklare....
Barcelona Explict
2013-08-08 23:04
@L.A.M Nr 10:

Du vet att det finns en officiell hemsida för klubben va?
Barcelona NoGo™
2013-08-08 22:59
@Rambla~

Tackar! Det var nog den sidan ja syftade på. Det gick inte att regga sig men som tur var har jag ett konto där, måste bara komma på vilket lösen jag har...

@Ride_The_Big_One(6)

Jo jag tror ja vet vilken du menar. Oftast ser jag matchen dagen efter. Matchen mot Thailand tog ju halva kvällen att få ner igår haha.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-08 22:57
Grabbar har inte följt försäsongen så bra är det någon som vet schemat för de resterande tröningsmatcherna?
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-08-08 22:53
NoGo™ Det varier iof, ibland läggs det upp en kvart efter en match och då med en snabb nerladdning och ibland får jag vänta 30 min för att få tag på den snabba länken. Men det finns en länk som är stabil och snabb bland alla skit länkar som läggs up. Har för mig att den heter "http://adf.ly/TaGMN" Kom ihåg ADF i länken för snabbast nerladdning. Den kan dock dröja men snabbt går det när den väl dyker upp. När jag säger att det kan dröja pratar vi om 10-30 min efter en match spelats klart. :P
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-08 22:52
Såsom Bagnack har spelat under försäsongen så känns inte två nya mittbackar nödvändiga. David Luíz, eller vem det nu blir vi värvar, kommer nog att tillsamans med Piqué få mest speltid bland mittbackarna under kommande säsong. Lägg till Puyol och Mascherano och vi har faktiskt en utmärkt mittbacksuppsättning.

Om man ska välja mellan Bagnack och Bartra känns den förstnämnda betydligt intressantare. Fyra års skillnad dessutom. Sen tycker jag Bartra ärligt talat börjar bli lite gammal för att anses som en talang. Visst att han är mittback med tanke på att de generellt blommar senare men han är ändå 22 år och de flesta startspelare från La Masía i dagens lag har blivit ordinarie innan den åldern. Messi, Valdés, Piqué, Busquets, Pedro och Iniesta var alla i princip ordinarie i startelvan vid 22 års ålder eller yngre. Bartra presterar knappt på träningsmatcherna, och kommer kommande säsong att vara femteval som bäst, där förmodligen även Adriano går före som mittback i stormatcher. En utlning vore helt klart att föredra för spelaren själv, annars är den här säsongen lite av sista chansen.
Barcelona Rambla~
2013-08-08 22:51
@NoGo™:

Här, klart bästa stället. Dessvärre inte alltid torrent utan man får ofta ladda ner flera rar-filer och packa upp.
Länktips: fbtz.com/forum/
Annons: