/spanien/barcelona/forum/6737.aspx/spanien/barcelona/forum/6737.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Deulofeu
2013-08-09 10:03
Jag är inte speciellt orolig när man summerar säsongen har nog Mascherano fått rätt bra med speltid garanterat.

Glömmer aldrig hans tackling på Bendtner han hade ju kunnat skjuta oss ur cl om det inte vore för masken.

Barcelona Puyol El Capitano 5
2013-08-09 09:49
Mascherano är ett riktigt proffs! Han vet att det blir svårt men han kommer stanna kvar och kämpa om en plats vare sig det är på mittfältet eller i backlinjen.
Det jag gillar med Mascherano är hans aggressivitet och hur han går in i duellerna, han är heller inte rädd för att dra på skott vilket vi aldrig ser från vårt mittfält.
Barca behover spelare av hans kaliber. Dessutom passar han utmärkt in i presspelet som Tata vill köra. Största utmaningen har Tata som ska få in honom på rätt position.
Jeffson
2013-08-09 09:16
Haha Puyol hade plockat bollen av både Bale och Ronaldo vid en 2 mot 1 kontring alla dagar i veckan ;) Nej men det är klart man vill ha in en mittback. Men inte ska vi behöva punga upp 25 mille för Agger bara för det. Agger vs Mascherano är inte 25 miljoners skillnad.
Barcelona Deulofeu
2013-08-09 09:01
Jeffson är inne på din linje vi behöver inte vara helt desperata.

Anfall är bästa försvar motståndarna ska ju först ta bollen av oss.Jag är dock rätt säker på att spelarna kommer få jobba rätt hårt då det verkar som om vi kommer använda ett rakare och mer direkt spel det leder till mer bolltapp.

Tycker det är helt rätt melodi har man Neymar ska man spela en del på kontring och snabba anfall det vore tjänstefel att inte göra det.

Längtar efter att se Puyul på plan igen för att se hans nivå jag tror han kommer tillbaka starkare än någonsin.Men att se honom försvara i ett el classico mot Bale och Ronaldo med fart kan bli lite jobbigt.
Jeffson
2013-08-09 08:54
Det riktigt sjuka är att jag har fått en tanke som dessutom grott ett tag. Tänk om vi inte behöver en mittback? Tänk om Puyol håller låt säga 20 matcher fler i år. Eller att det återkommande presspelet gör att Masch-Pique faktiskt håller. Eller att Bartra TROTS ALLT spelar upp sig. Tata kanske får ordning på det. Klart är att just nu vill jag få in en mittback för att lugna mina nerver. Men ligan gick ju "hyfsat" bra förra året, även om vi släppte in lite fler mål än senaste säsongerna. CL gick skit hela året faktiskt, trots det tog man sig till semifinal (vet att detta låter motsägelsefullt men så var det). Tänk om spelarna kan hålla sig fräscha med hjälp av bättre träning och mer rotation, presspelet är tillbaka och Pique-Puyol står där i en semi mot Real, Bayern eller PSG. Inte fan känns det som att det kommer bli 0-7 iallafall. Jag vet att jag inte har nämnt potentiella skador osv. Jag säger bara att med lite tur och bättre kollektivt försvarsspel och fysik kan det gå hela vägen. Vi behöver inte vara dödsdömda om inte en mittback kommer. Men med tex Luiz så slipper man ändå mycket oro och förlita sig på tur, så köp han för fan!
Barcelona Deulofeu
2013-08-09 08:37
Mascherano ett riktigt yrkesproffs!

Vad händer med honom om vi värvar en ny mittback?

Han är för bra för bänk och inte bättre än Busquets såklart.

En otroligt fin truppspelare och förmodligen Messi nära vän litet dilemma på himlen?
Barcelona 1.70-ligan - Tika Tata
2013-08-09 08:34
Pedro: "Signing a centre back? It's not up to me to decide, but I think we already have a great squad and enough centre backs." [cope] Sluta upp med dumheterna pedro. Förstår att spelarna måste vakta tungan och inte hänga ut någon lagkamrat, men att blunda för en lagdel som så uppenbart blöder, får en bara att framstå som smått korkad.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-08-09 02:47
Antingen Vermarlen eller Mathieu. Sorry för dubbel
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-08-09 02:31
Säkert Mathieu.
Barcelona Gabriel
2013-08-09 02:10
Blaugrana91

Skulle det inte vara helt sjukt om alla dessa om och men slutar med att Hummels tillslut värvas, den spelaren som de flesta av oss ville ha här inne - tom före Thiago Silva (även om han är världens bästa försvarare) pga att det är en bättre lösning rent långsiktigt. Man misslyckas med Thiago Silva, Agger, David Luiz och alla andra - så man satsar på Hummels en gång för alla, trots att han inte var första prion och köper honom. Drömmen!

Nej men seriöst, jag tror aldrig att det kommer att hända. För det första så börjar Bundesliga nu så låt oss säga att klubbens ens lägger ett bud på honom, då har jag ändå svårt att se Dortmund acceptera det budet med tanke på att de behöver hitta en ersättare på så kort tid, det går liksom inte. Vi har haft vår chans hela sommaren att försöka köpa honom, det är för sent nu tyvärr. Ska Hummels nånsin spela hos oss så blir det nästa sommar, det är vad jag tror iaf.
Barcelona Blaugrana91
2013-08-09 02:04
Gabriel

Låt oss nu hoppas den 3e mittbacken är Hummels. ;)
Barcelona Gabriel
2013-08-09 02:02
Inte en chans i världen att den tredje mittbacken är Hummels, hur mycket jag än önskar det. Han har inte funnits på karten enda sen Tito gick ut och sa att han (även om han aldrig nämnde Hummels namn) var för lik Piqué. Tycker för det första att Tito har fel och att argumenten inte stämmer, för det andra anser jag att det är konstigt att ryktet inte skapats till liv igen med tanke på att Tito inte är tränare längre.
Barcelona Grimaldo
2013-08-09 01:55
@barcastuff: The transfer of Manchester City midfielder Denis Suarez (19) to Barcelona B could be announced shortly. [rac1]
Barcelona Barcelonistas
2013-08-09 01:52
FCBlaugrana - Hummels!?. Jag minns hur Rosell gick ut och sa att det finns en Tysk spelare som han gillar väldigt mycket..

På tal om Hummels vad fan hände? Ryktades ju en hel del om honom fram tills att Tito gick ut och sa att han var för lik Pique. Att han inte ens är ett alternativ är ju väldigt märkligt, då Hummels själv dessutom uttryckt hur mycket han gillar Barca osv.
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-09 01:47
Besides Chelsea's David Luiz and Liverpool's Daniel Agger, Barcelona are negotiating with a third centre back defender. [cadena cope] Spännande..
Barcelona Barcelonistas
2013-08-09 01:44
Är det så att klubbarna är rädda att sälja en MB till Barcelona?. Alla vet ju om vid det här laget att det enda som fattas i Barca nu är en bra MB sen kan man vara tillbaka till den där sjuka nivån. Jag tror dock på Luiz, så länge han själv vill komma till Barca kan varken Mou eller någon annan göra speciellt mycket. Får vi in Luiz så ska vi vara jävligt glada med tanke på hur komplicerat allt har varit. NeymarMessi - jag kommer lyfta upp den där människan och spika fast han väggen som en liten trä docka, om han inte släpper Luiz.
Barcelona NeymarMessi
2013-08-09 01:35
Tolken har sagt sitt.
Barcelona Barcelonistas
2013-08-09 01:29
ourinho (coach Chelsea): "Barcelona bidding for David Luiz? We don't want to lose our best players. No chance." [via guardian]

Mourinho (coach Chelsea): "It's lost time for Barça. My advice is to go to the second player on their list because they are wasting time."

Mou vill dock inte sälja, men vad ska han göra om Luiz verkligen vill lämna?.
Barcelona Barcelonistas
2013-08-09 01:25
Ok goda nyheter vi kommer få Luiz!
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-09 01:20
David Luiz has made his desire to sign for Barça known, the Brazilian central back pressing on Chelsea to let him go now. [md]
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-09 01:18
Dagens förstasida på Mundo Deportivo ser ju lovande ut i alla fall. David Luiz på stor bild och det står: "Jag vill gå till Barca". Här är den!
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-09 01:14
Skicka fler bud samtidigt. Skicka ett till Chelsa (Luiz), ett till Tottenham (Vertonghen), Dortmund (Hummels), Porto (Mangala) och Liverpool (Agger om nu styrelsen å tata vill det.) Man borde skicka flera enligt mig så man får igång en process och ser lite hur de tänkta priserna ligger osv. Det är bara att köra nu när det ändå är hyfsat kort av fönstret kvar!
Barcelona Gabriel
2013-08-09 00:54
@Diar Shekha:

Barcelona Blaugrana91
2013-08-09 00:50
Vi får helt enkelt invänta och se, jag tänker alla fall vara positiv fram tills fönstret stänger, står vi utan en bra mittback den 31, då kommer även jag visa missnöje.

Men jag tror i slutändan att någon kommer värvas och någon som är bra. Om det blir Luiz eller någon annan återstår att se.
Barcelona Rambla~
2013-08-09 00:46
Bry er inte om vad Mourinho säger, han snackar sin vanliga skit. Tror ni inte han får höra samma sak när han vill värva en spelare? Det har knappast hindrat honom att fortsätta jaga en spelare han vill ha. Allt hänger på Luiz och hur gärna han vill till Barca. Bryr han sig inte nämnvärt ja då blir det knappast någon affär men är han bestämd och ivrig till en flytt så kommer han trycka på att få igenom den. Då handlar allt om priset. Tyvärr lär det ju bli rätt så dyrt när Chelsea är så ovilliga. Fast något säger mig att Mou kommer kasta sig över Mangala så fort det här är klart.
Barcelona Diar Shekha
2013-08-09 00:42
Blaugrana91 Det de borde ha gjort är att ha tänkt bättre och scoutat bättre.. Våran säsong tog slut 1:a Juni och det är augusti nu och vi har fortfarande inte fått någon mittback. Hur svårt ska det vara och värva en mittback till Barcelona? Vem som helst förutom våran pissiga ledning fattar att TOPPKLUBBARNA säljer inte sina bästa spelare när de redan är i behov av de och speciellt när de inte behöver pengar. Varför skulle de sälja? Varför ska tex PSG sälja sin lagkapten eller varför ska Mourinho sälja en av sina bästa spelare? Och ska tolken sälja till Barcelona som han har krigat mot i snart 10 år? Tja... Det spelar ingen roll om tex Tito eller Tata vill bara ha Silva eller Luiz, det är styrelsens uppgift att förmedla de att dessa spelare är omöjliga och de får kolla på andra alternativ.. Det finns ett hav av bra mittbackar där ute, det är bara Barcelona som inte kan scouta. Enligt Barcelona som måste man ha Maldinis egenskaper för att spela mittback i Barcelona.. Det är ett skämt, de överdriver enormt och har gjort det så komplicerad. Så jävla svårt kan det väl inte vara för varenda mittback på denna planet att anpassa sig efter klubben. Går man efter klubbens prioriteringar så är det bara Thiago Silva som kan spela i Barcelona, ni fattar ju hur dumt det låter. Hur bra var Pique innan han kom till Barca? Killen fick knappt spela i United och anpassade sig snabbt till klubben. Hur bra var Marquez innan han spelade i Barcelona? Och kolla vad som hände med de sen, båda blev världsbackar. Det finns många intressanta namn därute och det är bara klubben som är blinda och inte ser det. Mangala, Hummels, Verthongen, Subotic, Sakho, det här är bara några exempel som vi känner till och som vi har sett spela.. En scout har bättre koll än vad vi har, det finns säkert massa doldisar här och där som man kan plocka med vassa ögon.. Men i Barcelona existerar det ju inga scouter, vi köper nästan bara färdiga spelare och när vi väl inte får de så hamnar där vi är nu.. Kolla på Bayern Munchen, de hittade Dante från ingenstans. Han var en av deras absolut bästa spelare förra året och tack vare det så kom han även med till Brasiliens trupp till Conferderations Cup. Men å andra sidan så sitter det ju kloka personer i deras styrelse inte som Barcelona med clowner som roSell och Zubi. Vi har behövt en mittback i TVÅ somrar nu och vi har inte fått ett shit. Ja, jag tror verkligen inte att vi kommer få in någon mittback nu. Vi har inte kunnat "hitta" en mittback på två år och varför skulle vi göra det på tre veckor liksom? Det är SKAMLIGT för en klubb som tävlar om tre pokaler varje år. Det är K-A-T-A-S-T-R-O-F!!!!!
Barcelona Gabriel
2013-08-09 00:27
Blaugrana91 Det finns fler spelare än Thiago Silva och David Luiz. Som du själv nämnde finns Hummels. Känns som att varenda culé i hela världen vill se Hummels i Barcelona, iaf från alla kommentarer jag läser på SPORT och EMD, samt här inne, med ett få undantag då. Sedan finns även Vertonghen och Mangala för att nämna några till. Det finns alternativ. Thiago Silva och David Luiz är inte de enda tillgängliga mittbackarna som är tillräckligt bra. I ärlighetens namn hade nästan vilken mittback som helst varit bättre än våra nuvarande, även om det blir Agger eller Koscielny, att jag sedan inte vill ha de spelarna är en annan femma. Men alternativ finns det hur som helst.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-08-09 00:23
blir alltså ingen Luiz för Barca
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-08-09 00:22
Mourinho (coach Chelsea): "Barcelona bidding for David Luiz? We don't want to lose our best players. No chance."  "It's lost time for Barça. My advice is to go to the second player on their list because they are wasting time."
Barcelona Blaugrana91
2013-08-09 00:17
Gabriel

Nja man har ju helt klart försökt att verkligen få in toppnamn men problemet är ju som sagt att klubbarna inte vill sälja. Visst kan hålla med om att man bör vara snabbare, men samtidigt vet vi inte vad som händer bakom stängda dörrar.

Sen finns ju inte heller så många alternativ som verkligen gör oss bättre att gå vidare till, vi kan säkert köpa någon medelmåtta över en dag, men är det vi behöver? Svar nej.
Därför fortsätter man antagligen visa intresse för typ Silva och Luiz, möjligtvis för att få spelaren att inse att Barca verkligen vill ha denne till klubben och att spelaren då ska bekräfta intresset, men vad vet jag.

Nåväl vi får väl se vad som händer, Mourinhos kommentar kan också vara ett sätt att höja priset på Luiz. Men annars får vi se oss vidare, Agger lär inte lämna Liverpool då dem inte heller vill sälja och han är ingen spelare jag vill ha hit direkt heller.

Den enda som då finns kvar som verkligen höjer oss är Hummels, att han gillar Barca vet vi alla, sen är ju frågan om vi är intresserade eller om Dortmund ens kan tänka sig sälja för ett jättebud?
Annons: