/spanien/barcelona/forum/6736.aspx/spanien/barcelona/forum/6736.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Ronaldinho the original
2013-07-24 19:44
@Rambla~:

Förlåt det var Blaugrana som skrev. kan du säga mig varför Suarez spelade idag då både premier league och la liga startar samtidigt?
Barcelona Blaugrana91
2013-07-24 19:44
Rambla~

Jo blir nog tyvärr så...
Barcelona Carles Puyol y Jean Marie Dongou
2013-07-24 19:43
Spelar absolut igen roll hur mycket matchen slutar. Inte kul att se oss skjuta iväg bollen så fort vi har den. B lag ir ej, vi måste spela VÅR fotboll, inte anpassa oss till dem. Hoppas Sergi Samper och Dongou får visa vad de går för andra halvlek. 2 framtidslöften Visca!
Barcelona Rambla~
2013-07-24 19:42
@Blaugrana91:

Ingen spelare har i dagsläget 90min i kroppen. Det blir många byten.
Barcelona Rambla~
2013-07-24 19:42
@Ronaldinho the original:

Jag har inte skrivit något om Dante. Jag hakade på när jag blev trött på allt jävla gnällande. :P
Barcelona barca!54
2013-07-24 19:41
Håll ett utkik efter Sergi Samper i andra halvlek..
Barcelona Blaugrana91
2013-07-24 19:41
Hoppas vi behåller hela laget på plan, ingen idé att göra miljarder ändringar i en sån här match.
Ronaldinho the original
2013-07-24 19:40
@Rambla~:
ja Mujito förklarade.
Barcelona Carles Puyol y Jean Marie Dongou
2013-07-24 19:40
In med dongou i halvtid!!!
Barcelona Barcelonistas
2013-07-24 19:39
Min respekt för Pep är noll just nu detta är att spotta klubben i ansiktet. Att ställa upp med ett ordinarie lag mot laget i hans hjärta visar bara vilken människa de där är. Detta när han vet att Barca kommer med ett b lag... försöker han ta revansch så får han ta och göra det mot ett 100% Barcelona...
Barcelona Barcadinho.
2013-07-24 19:39
Tycker att laget stod rätt bra med tanke på elvan. Rullade bollen stundvis riktigt bra.
Barcelona Acrobat
2013-07-24 19:37
Jag tycker det är en helt klart godkänd första halvlek. Det finns absolut flera chanser att göra mål och det är bara 1-0 trots att Bayern i princip har sin bästa uppställning, medan Barca bara har en B- uppställning. Bayern har flera matcher i kroppen medan Barca gör sin första match.

Med Iniesta, Xavi/Fabregas, Busquets, Neymar, Alba, Alves och Piqué på planen hade nog Barcelona haft ledningen.
Barcelona Rambla~
2013-07-24 19:36
@Ronaldinho the original:

Du har visst inte fattat att Bundesliga drar igång minst 3v före la liga. Fattar du nu?
Barcelona DM1982
För att vara första träningsmatchen för säsongen så ser det helt ok ut, speciellt med tanke på att det är Bayern de möter som har hållit igång rätt länge nu.

Det är svårt att ge något bra omdöme av spelarna då det just är första träningsmatchen men Bartra får komma igång nu. Dos Santos visar att han inte har något i truppen att göra, det blir hejdå för den här säsongen.

Inte för att Sergi Roberto har stuckit ut speciellt mycket men det känns som om det finns potential där.

Överlag rostigt spel men något annat är inte att vänta så här tidigt i försäsongen. Sedan så saknas några av världens bästa spelare, det finns mycket kvalitet som ska in.
Ronaldinho the original
@Júnior - Culé hasta la muerte:

men Dante,Gustavo och Martinez spelade också
Barcelona Blaugrana91
Jag måste säga att jag tycker ändå vi står upp ganska bra.
Jag menar det här är vår första match för säsongen. Spelarna har noll matchtempo i sig. Lägg till att vi inte har en tränare, hälften av laget är på semester så vi får spela med ett B-lag och en bänk som består av ungdomsspelare.

Jämför detta med Bayern som har hela sitt lag till förfogande, man spelar sin absolut bästa elva. Man har kört över det mesta hittills under sin försäsong och har med andra ord bra matchtempo i sig.

Trots det leder dem "bara" med 1-0 och har knappast imponerat. Är långt ifrån imponerad av dem.

Vårt B-lag står upp bra. Vi kunde ju t.o.m ha 1-1 om Roberto satt sin klara chans.

Vi får se vad som händer i andra, men på det stora hela sköter sig laget godkänt med tanke på förutsättningarna.

Väldigt kul också att Sergi Roberto visar framfötterna, han har varit bland dem bästa på planen för vår del. och som jag sa att han dessutom varit bättre än Thiago gör saken ännu roligare. ;)
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-07-24 19:35
Oavsett prestationer behöver vi 2 mittbackar. Puyol Legend men han borde ändå gå ner i lön för att öppna dörrar för framtiden detsamma Xavi. Precis som spanska landslaget. När Raul med flera lämnade. Då vågade de yngre spelarna kliva fram.
Postat via SvenskaFans-appen
Ronaldinho the original
2013-07-24 19:35
@Blaugrana91:

menade Gustavo och Martinez. Men valdes spela väl inte så mycket heller plus att han är målvakt.
Barcelona Rambla~
2013-07-24 19:34
Fan lägg ner nu ni som klagar. De gör så gott de kan. Ni är inte rättvisa som gnäller på spelare som knappt kommit igång med träningen efter semestern. Alla som har ägnat veckor till sol, bad och att slappa borde veta hur seg man är när man ska ta de första fyspassen efter sin semester. Det tar lite tid att komma igång. Dessutom är hela vår viktiga centralinje borta med Busquets, Iniesta och Xavi. Ni kanske märker att vi har svårt att hålla i bollen några längre stunder? Försök att vara lite positiva istället för att gnälla på minsta misstag eller felpass. Har ni aldrig stöttat ett lag eller vad är det frågan om?
Barcelona Mäktiga Messi
2013-07-24 19:34
grabbar tänk positivt . Detta är bara en träningsmatch
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-07-24 19:33
Svaret är enkelt, Bayerns säsong drar igång tidigare än vår.
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-07-24 19:33
Ronaldinho the original

Pga Confederations cup
Barcelona Massimo
2013-07-24 19:31
A du det undrar jag också, varför är Martinez på bayerns bänk tex?
Barcelona tikitaka
2013-07-24 19:31
blaugrana91 det gjorde ju valdes oxå!
Barcelona Blaugrana91
2013-07-24 19:29
Ronaldinho the original

Ja Dante spelade ju mycket?
Barcelona NoGo™
Ribery jävla mupp! Ful eftersläng där!
Barcelona Massimo
Nån mer än jag som tänker, "undra vad Neymar hade gjort i den situationen" så fort Tello får bollen ? Hehe
Ronaldinho the original
nån som kan säga varför Bayerns Confederations cup speare är tilbacka men inte Barcas
Barcelona Blaugrana91
2013-07-24 19:28
FCB_Messi

Lägg ner!
Barcelona 1.70-ligan - Tika Tata
2013-07-24 19:28
Barca verkar som alltid under försäsongen göra en hel drös byten i andra, vilket innebär att vi kommer spela med en hel del 95:or. Hoppas Pep också byter in sina junisar, för matchens bästas skull.
Annons: