/spanien/barcelona/forum/6733.aspx/spanien/barcelona/forum/6733.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-07-27 15:29
Såg att det snackades lite om en viss talang som spelar i AlAin. Den jag tycker att man bör hålla ett extra öga på är Jeremy Boga från Chelseas ungdomslag. Väldigt likt Thiago i spelsättet, om man frågar mig, men dock i en lite mer offensivare roll.

Jag tror att många av de som följde vårt Juvenil A lag under "Next Gen Series" nu i våras känner igen denna killen, där han dominerade i kvartsfinalen mot själva Barcelona. Jag vill även minnas att det snackades väldigt mycket om denna unga mannen här inne.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-07-27 15:19
xaviiniesta

Att det ska vara så svårt, kolla ''tvmatchen.nu''. Herregud, anyways, matchen startar 20.00.

Lägg till hemsidan som ''favoriter''.
xaviiniesta
2013-07-27 15:16
Vilken tid är det match ikväll??
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-07-27 13:58
@Stoichkov~:

Ja den visas på Al Jazeera Sport +2 och norska Sport TV2
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-07-27 13:58
hehe, Martinos assisterande Jorge Pautasso ser ut som en skurk i en Bondfilm - typ Dr. Eyebrow eller nåt.

Barcelona Stoichkov~
2013-07-27 13:44
Kommer matchen att visas på TV ikväll? Någon som har kollat runt?
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-07-27 13:38
Var utanför Reals hotell nyss bara för att kolla om man kunde få se några spelare. De parkerade bussen mer eller mindre inne i hotellet haha. Ronaldo fick man se ungefär lika mycket som under en match...dvs 1 sekund sedan var han spårlöst försvunnen. Var dock ganska kul att få se Zidane!
Barcelona barca!54
2013-07-27 13:33
Spelarna ansluter Måndag.
Barcelona Johawa
2013-07-27 13:30
Någon som vet när spelarna som deltog i Confederations cup ansluter till truppen?
Barcelona Shanghai - Gerardo "Tata" Martino
2013-07-27 13:27
SoN_Un Det är säkert ett rykte som alla andra rykten kring spelare som kopplas med Barcelona. Araber har säkert hittat på det, men skulle inte vara fel att han en arab i Barcelona. :)
Barcelona petersays
2013-07-27 13:22
" Orka att klubben ignorerar en sån strålande spelare som gång på gång pratar om hans beundran för oss. Det gör mig smått irriterad. Senast en spelare flörtade så mycket med oss var Arshavin efter EM 08. "

Och det var väl förbannat skönt att vi inte värvade Arsjavin?
Barcelona rANDOMhERO
2013-07-27 13:16
Barcelona confirm that new coach Tata Martino will watch today's friendly against Valerenga from the stands.
Barcelona koeman92
2013-07-27 13:08
Ska Tata träna laget idag eller är det fortfarande Roura?
Barcelona Basselona
2013-07-27 12:56
Om nu alla rykten kring de två unga spelarna här nedan är befogade, är det bara trevligt med lite nya talanger till klubben. Tror båda kommer spendera första säsongen i b-laget. Inför kvällens drabbning i Norge hoppas jag Song kliver fram och att vi får se lite mer från firman Messi-Sanchez. Ska bli intressant och se Tata vid rodret för första gången och om han väljer kostym, träningsoverall eller något annat som är ännu mer "bekvämt" ;)
Barcelona Zamboza
2013-07-27 12:22
En sak jag tänkt på angående försvarsspelet är att Tata sa att han vill återinföra det höga press spelet och vinna bollen tillbaks snabbt. Det kommer ju innebära att vi kommer släppa in mindre mål och försvararna inte kommer utsättas för lika många kontringar. Jag vill dock ändå ha in minst en mittback, då varken Pique, Masken, Bartra eller Puyol(skador) går att lita på över en hel säsong. Jag diggar verkligen Hummels, vilken karaktär och passningsfot han har. Vergini som Tata gillar är 1.90 lång, samt bollskicklig. Två spel skickliga backar som är grymma på huvud spelet.
Barcelona NoGo™
2013-07-27 12:07
@Canaletes

Skulle tro att det blir samma elva som mot Bayern, det är vad tidningarna tror också. Sen om det blir samma byten får vi la se. Ja det är samma trupp som åkte till Tyskland.
Barcelona Canaletes
2013-07-27 11:39
Hur tror ni vi ställer upp idag? Blir det som mot Bayern typ 1:a halvlek ordinarie och sen B laget?
Är det samma trupp som i Tyskland?
Barcelona Zamboza
2013-07-27 11:10
Massimo

Han verkar vara en intressant spelare. Värvas han in tror jag att det är till b laget, då dem tappat både S Roberto och Rafinha.
Barcelona Massimo
2013-07-27 11:00
Zamboza Får man han för det priset så tycker jag man ska värva han. Kolla klippet
Barcelona Naknooo
2013-07-27 10:52
@SoN_Un:

Har endast sätt honom spela en landskamp som gick på tv under Gulf cup eller vad det hette, men som han dominerade den matchen, han fick de andra spelarna att se ut som korpspelare, imponerade på mig grymt mycket måste jag säga.

Hade klart varit en intressant värvning, jag är helt för en värning av Omar. Han kan ersätta Thiago på ett bra sätt och påminner mig väldigt mycket om Özil i sin spelstil.
Barcelona Zamboza
2013-07-27 10:40

barcastuff ?@barcastuff 7h
Jablonka (president Defensor Sporting): "We don't know yet know if Barça want Giorgian for first or B-team, but we ask 2.5-3M" [observador]

barcastuff ?@barcastuff 7h
Jablonka (president Defensor Sporting, URU): "The clubs are starting talks on Giorgian De Arrascaeta. Barça's interest is an honour."

Har ingen koll på honom, men känns inte som att han kostar speciellt mycket. Frågan är hur bra han är.
Barcelona Massimo
2013-07-27 09:31
Varför vill man ha David Luiz men inte Hummels? Hummels pratar gott om barca vilket kan gör en flytt lättare då han uppenbarligen gillar Barca.
Kan inte klubben bara lägga ett bud på hummels eller börja förhandla lite iallafall!
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-27 07:52
SoN_Un

Läste precis det!

"Barcelona are among the European top clubs interested in Al Ain winger and UAE international Omar Abdulrahman (21). [daily express]"
SoN_Un
2013-07-27 06:49
sägs att barca har ett öga på honom. se klippet. han verkar ha en riktig ljus framtid. skulle absolut inte banga på honom i barca. perfekt för bänken.
Barcelona Barcelonistas
2013-07-27 04:42
Gabriel - nu är det ju dessutom helt omöjligt att värva Silva tack vare PSGs idiotiska ägare. Det är ingen ide att ens försöka då han kommer slösa bort dyrbar tid för oss. Det är bara hålla tummarna att Tata säger ja till en värvning av Hummels så har vi en bra MB till nästa säsong.

Jag lovar tom klubben vet om att Hummels är det bästa alternativet men det är som sagt tränaren som bestämmer.
Barcelona Amo0227
2013-07-27 02:29
En spelare som det pratas om mycket här i västra delarna av Tyskland är Gündogan. Jag tycker personligen att han hade varit perfekt i barca underbar spelförståelse och en kyla i sitt spel som få.. Synd att det inte finns plats i truppen vore synd att låta en sån spelare gå till någon annan storklubb.
Barcelona Amo0227
2013-07-27 02:29
En spelare som det pratas om mycket här i västra delarna av Tyskland är Gündogan. Jag tycker personligen att han hade varit perfekt i barca underbar spelförståelse och en kyla i sitt spel som få.. Synd att det inte finns plats i truppen vore synd att låta en sån spelare gå till någon annan storklubb.
Barcelona Gabriel
2013-07-27 02:22
Orka att klubben ignorerar en sån strålande spelare som gång på gång pratar om hans beundran för oss. Det gör mig smått irriterad. Senast en spelare flörtade så mycket med oss var Arshavin efter EM 08.
Barcelona Blaugrana91
2013-07-27 02:20
Barca King - Messi i hjärtat

Blev dock direkt skeptisk när jag läste Goal som källa, men dem tycks inte vara ursprungskällan.

Här är länk också!

"I don't have a career plan and I will never have one," he told schwatzgelb.com. "Of Course Barca is one of those clubs that is interesting for a football player. But because a lot of players don't deal openly with stuff like that, statements like 'this club is interesting' are directly misinterpreted into: He wants to go there. It is an interesting, fascinating club, nothing more."

Han betonar dock bara att vi är en intressant klubb som alla spelare vill spela för.
Men samtidigt kan han ju inte säga det rakt ut. Vilket fall som helst är detta en "flört" med Barca, och klubben borde helt klart lägga ett bud.

Hans klausul sägs ligga på €37M bjud det. Sen kan man även värva denna Vergini som ett komplement.
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-07-27 02:08
Vad Hummels lockas av Barca. Han har återigen uttryckt intresse för Barca. Snacka om att ge järnet. Om katalaner bryr sig om SENY så är det något tyskar har dubbelt om. Ni kan läsa det på Goal.com
Annons: