/spanien/barcelona/forum/6729.aspx/spanien/barcelona/forum/6729.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2013-09-15 01:48
Real måste flytta fokus från sitt fiasko fattar ni väl. Räkna med mycket skitsnack de kommande dagarna. Ni förstår, Real har spenderat mest pengar denna sommar (och genom tiderna) så de är indirekt det odiskutabelt bästa laget resten av säsongen ända till se står titellösa, men tom då är Real bättre än alla för, ja, erm.. jag vet inte, har inget bra argument för det men de är bättre på något sätt....
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-09-15 01:43
PS

Vill bara påpeka hur patetisk "stormadridistan" Kaljic är. Att ha "Mourinhista" (en åttaårings kreativitet) som nickname och be andra att inte börja skylta med nicknames som "Ancelotti Out" är hyckleri om något. Inte nog med det: han särskriver en del. Ja, jag vet att du läser detta, Kaljic. Here's a napkin ^^

Vill även tillägga att det skulle uppskattas om vi kunde sluta länka Sportbladet/Aftonbladet-artiklar här. Kommentar överflödig.

Godnatt ... igen. Puss
2013-09-15 01:32
ardan:

Jo, det gjorde de. Då var det också exakt 8 sekunder över den "originella" övertiden precis som vårt mål idag (Valencia's mål i första halvlek dock). 47:08 gick bollen över mållinjen efter nick av Postiga. Men då var målet korrekt enligt alla maränger ;) Dubbelmoral som vanligt.
Barcelona ardan
2013-09-15 01:27
Gjorde inte Valencia mål mot oss när första halvlekens övertid hade passerat i förra omgången?
Barcelona ElRaval
2013-09-15 01:26
Wow. Annonsen i nya svenskafans appen är ju värdelös. Går det inte att hoppa över den?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona .Andreas
2013-09-15 01:20
Finns väl för fan ingen domare som blåser av när en spelare stormar mot mål när övertiden passerats med 2 sekunder..
2013-09-15 01:17
Ett klargörande för de som tycker att vi fick tid till skänks av domaren: Sevilla gjorde mål på övertid då en maskandes Coke "fick kramp" vid målfirandet vilket gjorde att domaren lade till övertid på övertiden (tillåtet). Även om domaren hade bestämt sig för 3 minuter var beslutet KORREKT att tillåta det sista anfallet fortgå. Nu ska jag beskriva VARFÖR och jag bifogar en BILD i länktips: Messi får en passning 92:58 av Xavi och tar emot bollen, vänder sig mot mål och Barca är i ANFALL (på bilden är klockan 92:59 = passning mottagen och anfallet börjar ca 33-34 meter från Beto's mål). Domare blåser väldigt sällan vid ett anfall och därför var det extremt viktigt att Messi fick framåtpassningen i rätt ögonblick av Xavi. Hade bollen passats i sidled eller bakåt av Xavi hade matchen förmodligen blåsts av. 9 sekunder efter bilden är bollen i mål. Då är tidslaget 93:08. Att Barca fick tid till skänks är att överdriva och i detta fall ett tvivelaktigt påstående. Med tanke på alla byten och det faktum att Sevilla maskade matchen igenom var 3 minuters tilläggstid en gåva från ovan till bortalaget. Dessutom har César Muñiz Fernández vid flera andra tillfällen låtit klockan ticka efter övertiden - på Santiago Bernabeu bland annat. I vilket fall kan ingen stoppa Messi när han har viljan att påverka ett matchresultat. Godnatt kära culés
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-09-15 00:59
Barca King - Messi i hjärtat Det är precis det vi tycker måste bättras. Det som var så bra med Abidal på vänsterback positonen var att han värderade lägen något man önska våra ytterbackar kunde göra oftare. Jag menar bägge ytterbackarna behöver väl inte tokanfalla när man har en ledning, som tur är har vi damsugaren Busquet som är klockren! Utöver det så såg det ut som vi väntade oss, ett rätt så slitet lag som försökte men inte riktigt kom upp i normal standard. Många storlag har haft samma problem i helgen, alltid tufft när man har så många spelare är landslagsbudna att prestera på topp mot mittenlag som har all energi i världen.
Barcelona Shanghai
2013-09-15 00:55
4 lag jag stör mig mest på om jag inte räknar med Real Madrid. 1. RCD Espanyol 2. Atlético de Madrid 3. Valencia 4. Sevilla Dessa lag spelar på liv och död mot Barcelona. Men när de möter Real, ja ni kan historien...
Barcelona Shanghai
2013-09-15 00:52
Sevilla och Atlético har uppträtt respektlöst mot Barcelona. Förr i tiden besegra vi dessa lag både hemma och borta med tennissiffror och idag är deras lag uppkäftiga. Vi får skylla allt på oss, då vi inte presterar. Vi måste sätta såna lag på plats eftersom de har fått luft. Titta nät dessa lag möter Real Madrid. De hyser respekt för marängerna eftersom de har blivit manglade flertalet gånger.
Kung Iniesta
2013-09-15 00:48
Dubbelpost..
Kung Iniesta
2013-09-15 00:48
Verkar som att Sevilla är dåliga förlorare..
Trist att vissa måste komma med bortförklaringar för att förminska vår vinst..
Kung Iniesta
2013-09-15 00:44
@koeman92:

Haha, när sa han det?
Jag hoppas att Barca mosar Ajax med minst 5-0 när CL drar igång!
Barcelona The Octopus of Badia
2013-09-15 00:30
Jordi Alba would be out for three to four weeks with a thigh muscle injury. More tests tomorrow. #fcblive [mundo deportivo]¨ Det här var ju inte direkt goda nyheter. Tur för oss att Adriano varit lysande inledningsvis.
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-09-15 00:24
Valdes: "We need to control better the attacks of our full-backs to avoid leaving Busquets alone." #fcblive Tw Lineker (ex-player): "The last time Messi didn't score in a home league game for Barca was just before he was born." [@garylineker]"
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2013-09-15 00:13
@zigazaga:

håller med! Alba är ju bara fööör rolig i den, först är han en skit dålig förlorare, sen bara jävlar nu ska jag visa dom och göra klapp-armhävningar :P

PS. LOVE THE NAME haha !
Barcelona koeman92
2013-09-14 23:59
Benzema: "I hope to win the Ballon d'or one day".

HAHAHAAHAHAHA!!!!!!!!
Barcelona Sentuary
2013-09-14 23:56
Haha komedi inne på Puertan, sen så hoppas jag att Puyol är tillbaka på planen snabbt för det försvarsspelet var till och med värre än Bayern matcherna. Sen så hoppas jag också att Zubi blir misshandlad inatt och ångrar att han inte köpte nån jävla mittback, det var allt för mig, godnatt!
Ronaldinho the original
2013-09-14 23:56
@zigazaga:

adda mig Bredby_etoo
Barcelona zigazaga
2013-09-14 23:55
Sergio_Busquets!

Just sånna träningar är anledningen till den goda stämmningen i vårt lag. Spelarna blir som bröder, inte bara lagkamrater.
Barcelona Occi
2013-09-14 23:55
Barcelona Siempre Barça
2013-09-14 23:54
Ni som har missat barcas match idag mot Sevilla, så visas dem igen på CM live nu.
Barcelona Neymar N11
2013-09-14 23:52
Vill ni ha fun gå in på puertan, en idiot skriver att ligan är kört osv. Vi har bara spelat 4 omgångar än men man ser hur mycket dom tror på sitt lag. Tillslut bra avslut på kvällen
Barcelona zigazaga
Nån som vill lira fifa13 på ps3? Svara i Pm. =)

Känns skönt att Real tappade ikväll och på det sättet vi vann! Sover gott inatt :)

Barcelona Carles Puyol y Jean Marie Dongou
Chips, popcorn och powerking framför mig! Nu blire att kika in i Puerta och skratta !!!
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-09-14 23:51
Sådana träningar kan vara anledningen till skitmatcherna vi spelar
Barcelona Shanghai
2013-09-14 23:50
Karma...

Maränger blev glada när Sevilla kvittera, men sedan vinner vi på stopptid och de gråter.

Nu gråter de också. :)
Barcelona Canaletes
2013-09-14 23:48
Nu mår man bra! Skadeglädje är bästa glädjen! :D
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-09-14 23:48
@LeoMessi:

Dom klagar på sina försvarare med, kolla i puertan
Barcelona Gatumusikanten
2013-09-14 23:46
Hur ser det ut i ligan nu?