/spanien/barcelona/forum/6719.aspx/spanien/barcelona/forum/6719.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Zamboza
2013-07-27 11:10
Massimo

Han verkar vara en intressant spelare. Värvas han in tror jag att det är till b laget, då dem tappat både S Roberto och Rafinha.
Barcelona Massimo
2013-07-27 11:00
Zamboza Får man han för det priset så tycker jag man ska värva han. Kolla klippet
Barcelona Naknooo
2013-07-27 10:52
@SoN_Un:

Har endast sätt honom spela en landskamp som gick på tv under Gulf cup eller vad det hette, men som han dominerade den matchen, han fick de andra spelarna att se ut som korpspelare, imponerade på mig grymt mycket måste jag säga.

Hade klart varit en intressant värvning, jag är helt för en värning av Omar. Han kan ersätta Thiago på ett bra sätt och påminner mig väldigt mycket om Özil i sin spelstil.
Barcelona Zamboza
2013-07-27 10:40

barcastuff ?@barcastuff 7h
Jablonka (president Defensor Sporting): "We don't know yet know if Barça want Giorgian for first or B-team, but we ask 2.5-3M" [observador]

barcastuff ?@barcastuff 7h
Jablonka (president Defensor Sporting, URU): "The clubs are starting talks on Giorgian De Arrascaeta. Barça's interest is an honour."

Har ingen koll på honom, men känns inte som att han kostar speciellt mycket. Frågan är hur bra han är.
Barcelona Massimo
2013-07-27 09:31
Varför vill man ha David Luiz men inte Hummels? Hummels pratar gott om barca vilket kan gör en flytt lättare då han uppenbarligen gillar Barca.
Kan inte klubben bara lägga ett bud på hummels eller börja förhandla lite iallafall!
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-27 07:52
SoN_Un

Läste precis det!

"Barcelona are among the European top clubs interested in Al Ain winger and UAE international Omar Abdulrahman (21). [daily express]"
SoN_Un
2013-07-27 06:49
sägs att barca har ett öga på honom. se klippet. han verkar ha en riktig ljus framtid. skulle absolut inte banga på honom i barca. perfekt för bänken.
Barcelona Barcelonistas
2013-07-27 04:42
Gabriel - nu är det ju dessutom helt omöjligt att värva Silva tack vare PSGs idiotiska ägare. Det är ingen ide att ens försöka då han kommer slösa bort dyrbar tid för oss. Det är bara hålla tummarna att Tata säger ja till en värvning av Hummels så har vi en bra MB till nästa säsong.

Jag lovar tom klubben vet om att Hummels är det bästa alternativet men det är som sagt tränaren som bestämmer.
Barcelona Amo0227
2013-07-27 02:29
En spelare som det pratas om mycket här i västra delarna av Tyskland är Gündogan. Jag tycker personligen att han hade varit perfekt i barca underbar spelförståelse och en kyla i sitt spel som få.. Synd att det inte finns plats i truppen vore synd att låta en sån spelare gå till någon annan storklubb.
Barcelona Amo0227
2013-07-27 02:29
En spelare som det pratas om mycket här i västra delarna av Tyskland är Gündogan. Jag tycker personligen att han hade varit perfekt i barca underbar spelförståelse och en kyla i sitt spel som få.. Synd att det inte finns plats i truppen vore synd att låta en sån spelare gå till någon annan storklubb.
Barcelona Gabriel
2013-07-27 02:22
Orka att klubben ignorerar en sån strålande spelare som gång på gång pratar om hans beundran för oss. Det gör mig smått irriterad. Senast en spelare flörtade så mycket med oss var Arshavin efter EM 08.
Barcelona Blaugrana91
2013-07-27 02:20
Barca King - Messi i hjärtat

Blev dock direkt skeptisk när jag läste Goal som källa, men dem tycks inte vara ursprungskällan.

Här är länk också!

"I don't have a career plan and I will never have one," he told schwatzgelb.com. "Of Course Barca is one of those clubs that is interesting for a football player. But because a lot of players don't deal openly with stuff like that, statements like 'this club is interesting' are directly misinterpreted into: He wants to go there. It is an interesting, fascinating club, nothing more."

Han betonar dock bara att vi är en intressant klubb som alla spelare vill spela för.
Men samtidigt kan han ju inte säga det rakt ut. Vilket fall som helst är detta en "flört" med Barca, och klubben borde helt klart lägga ett bud.

Hans klausul sägs ligga på €37M bjud det. Sen kan man även värva denna Vergini som ett komplement.
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-07-27 02:08
Vad Hummels lockas av Barca. Han har återigen uttryckt intresse för Barca. Snacka om att ge järnet. Om katalaner bryr sig om SENY så är det något tyskar har dubbelt om. Ni kan läsa det på Goal.com
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2013-07-27 01:36
Iniesta Culé betyder bakdel, rumpa på katalanska. Långt innan Camp Nou fanns spelade Barça på en väldigt liten arena. Eftersom det oftast var överfullt satt många av fansen högst upp på den mur som omgärdade arenan. På andra sidan muren kunde folk som passerade förbi på gatan se åskådarnas halva bakdelar som stack ut. Fansen började efter det att kallas för culés och det har sen följt med genom historien. Se bild i länktips.
Barcelona Danne - Culé - 26
2013-07-27 01:24
Synd att badstuber är skadebenägen. Var faktiskt lite av en favorit av mittbackar innan han blev skadad.. Ordinarie i både bayern och landslag.. Jävligt ung också. Skulle varit en fin värvning
Barcelona Gabriel
2013-07-27 01:11
David Luiz doesn't float my boat, det är ingen spelare jag vill ha till Barça.
Barcelona Iniesta - Kataloniens Joe Labero
2013-07-27 01:10
Tack så mycket, känns kul att äntligen få bolla mina Barca-tankar med andra Cúles. :) Det är faktiskt frågan. Jag är faktiskt inte rätt man att svara på det. Han har faktiskt gjort en landskamp, mot Brasilien till och med. Såg lite av matchen. Han gjorde verkligen inte bort sig. Tror dessutom att Gerardo kan sina grejer. Han vet sina spelare. Visst låter Alves Luiz Verthongen Alba som en rejäl backlinje (läs: näst intill perfekt backlinje). Känns dock inte som att Barcas ledningar kapabla att ro hem två så bra värvningar. Känns lite too good to be true, främst eftersom båda är dyra, inte minst den krulliga av dem. PS. Någon Cúle i forumet som vet varför vi Blaugranas kallas just Cúles? Rätt roligt faktiskt. :)
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-27 01:06
Barcelona are preparing a 29M bid for Chelsea defender David Luiz (26) after they've been told that Chelsea could be wiling to sell. [goal]
Barcelona zick9
2013-07-27 00:54
@Iniesta - Kataloniens Joe Labero:

Först och främst, välkommen! :)

Vergini är intressant just pga att han är gratis (eller nästan gratis iaf). Frågan är dock varför han inte fått göra fler landskamper efter debuten om man nu håller Barca-klass? Argentina har ju inte direkt några världsbackar och Virgini är redan 25 år och ingen talang längre. Han har ALDRIG spelat en match mot bättre motstånd än de lag som finns i Argentina. 25 år är han dessutom så ingen talang direkt. Det ska ju vara en nästintill färdig spelare.

Verthongen är däremot intressant. Han och David Luiz som nyförvärv hade varit fantastiskt samtidigt som vi säljer Mascherano (behövs ej när vi har Song och Busquets). Nu förutsätter jag att Thiago Silva inte är tillgänglig för transfer.

Piqué
Puyol
Vertonghen
Luiz
Bartra

Fantastisk mittbacksuppsättning.
Barcelona Iniesta - Kataloniens Joe Labero
2013-07-27 00:45
Tjena! Jag heter Jonathan, är ny här. Har sedan ungefär ett år läst detta forum dagligen. Mitt enskilt största intresse är FC Barcelona och givetvis fotboll i allmänhet. För tillfället sitter jag och kollar på diverse videor från Santiago Vergini. Otroligt intressant spelare. Går dock givetvis att diskutera huruvida man kan jämföra motstånd som Boca Juniors med Bayern München. Otroligt intressant spelare hur som helst som jag anser vara ett otroligt kap för sinnessjuka €0.7m. Tycker personligen argentinaren liknar Hummels väldigt mycket i spelstilen. Blandar bra fot/huvud-spel med att inte lägga några fingrar som helst emellan. Kan behövas när vårat lejon Carles är borta. Jag vet inte hur många här inne som följer Premier League lika flitigt som jag, men jag ser att många här inne har nämnt Verthongen som en möjlig värvning, antingen i kombination med Vergini eller inte. Den belgiske mitt/vänster-backen är äckligt bra och en av världens bästa försvarare. Om jag fick välja de två bästa försvararna denna säsongen i Europa skulle jag svara Verthongen och Thiago Silva. Otroligt bra.
Barcelona zick9
2013-07-27 00:44
Jag har inte jättebra koll på Sergi Roberto, men är han inte lite lik Khedira i spelstilen?
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-27 00:19
Martino: "Alexis or Pedro alongside Neymar-Messi? There are many options at Barça. There's also Tello. The best at that moment will play."

Tata är redan på plats i Oslo med resten av truppen! Engagemang. Gillas!
Barcelona FCB_Messi
2013-07-27 00:19
Ersättare till xavi ? Modric hade inte varit dumt . Sen är frågan hur realistiskt det är . Men ni kan väl inte säga emot det ? Annars tycker jag gundogan.
Barcelona La liga es blaugrana!
2013-07-27 00:13
Pep, The Creator (Barcelona) Tror att vårt mittfält skulle bli låst och för defensivt tänkande, men man vet aldrig defensiva mittfältare har blivit riktigt grymma offensiva spelare tidigare, kolla bara på Fellaini.
2013-07-27 00:11
Oj förlåt för dubbla
2013-07-27 00:11
Pep, The Creator (Barcelona) Och vem spelar på det defensiva mittfältet då? Dessutom är Busi verkligen ingen spelare som kan spela offensivt som Xavi!
Barcelona petersays
2013-07-27 00:10
@Hetfield:

Vad tror du om Banega som ett wildcard? Se hur det går liksom - tror inte han skulle bli blodigt dyr alls. Som sagt skadebenägen, men otroligt bra när han är hel. Tycker han skulle komplettera Xavi/Iniesta/Cesc ganska bra.
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-07-27 00:09
@Barcadinho.:

Bror är de nån som orkar springa så är det alves, den killen står aldrig ställe, man ser han jämt med i alla anfall och sen ser man han ta en usain bolt rush hemmåt
Barcelona Pep, The Creator
2013-07-27 00:08
La liga es blaugrana!

Han kanske kan vara lite defensivare än vad Xavi är? Skulle funka tror jag.
2013-07-27 00:01
Pep, The Creator (Barcelona) Och vem spelar på det defensiva mittfältet då? Dessutom är Busi verkligen ingen spelare som kan spela offensivt som Xavi!
Annons: