/spanien/barcelona/forum/6708.aspx/spanien/barcelona/forum/6708.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2013-07-30 23:24
Det blir inte Agger. Liverpool släpper Skrtel till Napoli och jagar ersättare. Jag inte se de släpper sin viktigaste försvarare så nära ligastarten.
Postat via SvenskaFans-appen
Real Madrid ES
2013-07-30 23:23
Jag var väldigt skeptisk till försäljningen av Thiago, är det iförsig en aning fortfarande. Men för varje match som går så blir jag bara mer och mer imponerad av Sergi Roberto. Han kommer bara växa allt eftersom, få arbeta med Iniesta, Xavi å Busquets på en daglig basis kommer gynna honom något enormt. Kan knappt få bättre "lärare" som mittfältare. Nu tycker jag bara vår inkompetenta värvningsansvariga fixar oss en mittback av rang (kommer nog bli daniel majstrovic med tanke på vår sportchef och hans status) sen så e vid good to go för kommande säsong, ser verkligen fram emot kommande säsong med spänning. Det känns som det kan bli vad som helst denna säsonh, fisk eller fågel, titellösa eller lila gärna kamma hem trippeln (kommer aldrig med dagens försvar)
Postat via SvenskaFans-appen
Fais
2013-07-30 23:21
Ride_The_Big_One(6)

Måste säga att jag blir så arg när jag ser de blir överkörda precis av alla och alla.
Men men, Det är ny säsong, ny tränare och jag hoppas på 2 mittbackar och jävla anamma i detta kommande Barca. Bara det inte blir Agger snälla..
Barcelona Blaugrana91
2013-07-30 23:19
Neymar hann iof bara spela knappt 10 min, men bjöd på ett litet trick ändå. :)
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-07-30 23:15
För er som inte sett den, här har ni Aggers ryggtavla. Får Dani Alves att se ut som en femåring som bara lekt lite med tuschpennan.
Fais
2013-07-30 23:15
Stoichkov~ Missförstå mig inte nu. Jag pratar inte om bara om den här matchen. Jag vet att fotboll är en kontaktsport min vän. Jag syftar på alla lag vi möter där ute i Europa små som stora kör alltid över oss när det gäller närkamperna eller markera andra laget när de börjar spela fult. Våra spelare som vi har nu är som små flickor. Jag behöver inte ta upp några enskilda matcher för att 90 % av de lag vi har mött där ute är det våra spelar som får mest stryk. Jag menar inte att man ska bryta ben och knäar. Jag bara undrar vad de lär ute i La Masia och A-laget. Vända andra kinden för det sett ut så senaste 2 säsongerna.
Barcelona DM1982
2013-07-30 23:13
@Stoichkov~:

Har den lilla killen ett namn?

Å andra sidan, om du inte kan se hur dumt polacken agerade när han armbågade Daddy Macky så kan jag inte argumentera med dig. Catfish?
Barcelona Culee
2013-07-30 23:12
Jag har funderat på vrf vi inte kan få fram så bra mittbackar från ungdomslagen, jo tror det är för Barcas ungdomar är överlägsna sina åldrar, o de ängnar sig bara på att anfalla o krossa motståndet o då testas inte försvararn o utvecklas inte lika bra. De flesta är slanka (inte afrikarnerna) o smarta men fysiken fattas, samma sak vare med Pique men vi låna ut han till England där de spelar fysiskt o han fick möta fysiskt starka spelare, inte som i Barca tekniska. Men när han kom tillbaka var han en jätte.

Detta är min teori!
Barcelona NoGo™
2013-07-30 23:08
@Carles Puyol y Jean Marie Dongou:

Det kan det absolut vara! Blir spännande o se hur han sköter sig i Segundan denna säsong.
Barcelona Stoichkov~
2013-07-30 23:07
@DM1982:
Nej du. Ni verkar vara så färgblinda. Ni skyddar bara Barcspelarna. Det är synd. Den plocken jag pratar om ficka bäras ut. Om du inte ser hur dumt den lilla killen agerade där då kan jag inte argumentera med dig.
Barcelona Carles Puyol y Jean Marie Dongou
2013-07-30 23:06
NoGo™ Tack! Han såg riktigt stabil ut. Kan han vara något för framtiden?
Fais
2013-07-30 23:05
Rambla~

Om det bara gällde våra ungdomar skulle jag ta det med klackspark. Jag menar A-laget också. Vad jag kan se tydligt är att senaste 2 säsongerna har våra fanbärare åkt på mest stryk av alla lag där ute.

Det finns liksom ingen Deco, eller Thiago Motta eller Yaya Toure och hur kan jag glömma min favorit Marques :P som kan knäcka en och en annan spelare som hetsar upp sig mot spelare som Xavi, Iniesta, Messi, ALves eller nu Neymar för den delen.

Jag hoppas att Tata” Martino tuffar till våra spelare där här säsongen. Förresten vad heter vår andra tränare som ser ut som en skurk. Jag gillar hans utseende. Jag undrar om Morinho skulle våga ge sig på honom.
Barcelona DM1982
2013-07-30 23:04
@Stoichkov~:

Lite skillnad på att armbåga någon i ansiktet med flit och att råka träffa någon när man ska skjuta, eller hur?

Därmed inte sagt att jag vill att spelarna ska hålla på och hetsa men polackerna spelade fan fult ikväll. De var på alla spelare men speciellt Neymar, jäkligt onödigt.
Barcelona Himne del Barcelona
2013-07-30 23:01
@Blaugrana91:

Jo det är möjligt att du var det och det hoppas jag. Längre ner går att läsa om någon som tycker det är dåligt för hälsan att läsa vad Madridsupportrar tycker om Barcelona. Har så svårt att förstå hur man orkar bry sig om det.
Barcelona grande jw
2013-07-30 23:00
Känns verkligen som att Bartra har tagit stryk av den senaste säsongen som bänknötare både psykiskt och kvalitémässigt. Jag minns hur han imponerade på mig med sin kyla och pondus inför förra försäsongen. Sedan gick det bara utför och nu känns det verkligen som att han inte har något att göra i vårat A-lag. Vill bara ha in rejäla mittbackar som är säkra på sin sak. Inte världens jävla chanskort som går bort sig 50% av gångerna. Bartra är ju lika säker som en liten nervös flicka. Självförtroendet = NOLL. Så sorgligt när en talang går till spillo så lätt.
Barcelona Stoichkov~
2013-07-30 22:59
@Rambla~:
Nejdå, och vad säger du om polacken som fick en så hård smäll att han tvingades av planen, med antagligen bruten ben? Såg inga plockar springa fram till den lille Barcaspelare som sparkade honom för kung och fosterland med allt kraft han hade i sin högra fot? Lägg av med gnällen, grabben. Det går inte hem hos mig.
Barcelona MabastB
2013-07-30 22:58
För de som inte såg när Neymar bad om att bli inbytt
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-07-30 22:57
Fais

Spelare som Abidal,Puyol,Yaya är spelare som säger ifrån och markerar samt skyddar spelarna. En för alla och alla för en tänkandet för gärna komma tillbaka, känns lite för klent ibland.
Barcelona Messi-10
2013-07-30 22:57
@Blaugrana91:

Det vet jag väl innerst inne också haha men har dåligt tålamod :/ skulle ha velat se iaf 5-10 minuters samarbete... aja får la vänta någon vecka till eller så, någon som förövrigt vet om spanjolerna kommer spela mot santos?
Barcelona Blaugrana91
2013-07-30 22:56
Himne del Barcelona

Jösses vad folk hugger direkt...

Jag bara var ironisk...
2013-07-30 22:55
@Blaugrana91:

Och hur många här inne skulle bry sig om det?
2013-07-30 22:55
@Blaugrana91:

Och hur många här inne skulle bry sig om det?
Barcelona Blaugrana91
2013-07-30 22:54
Messi-10 Men snälla varför denna hets. Neymar har tränat med laget 1 pass. Du kommer ha en hel säsong att kunna följa Messi och Neymar tillsammans.
Barcelona barca!54
2013-07-30 22:54
Enligt mig var Sergi Roberto och ALexis barcas bästa spelare!
Barcelona Rambla~
2013-07-30 22:53
@Fais:

Kan bara instämma. Hade fan sänkt polacken som armbågade Bagnack. Nä fan, de får stå upp lite bättre för varandra. Ingen ska tillåtas nästan misshandla våra ungdomar. :P
Barcelona Messi-10
2013-07-30 22:52
westinho - ¡Sandrusco vete ya!

Kommer inte hålla andan i hopp om att Neymar & Messi spelar samtidigt mot Santos iaf.... får la komma in här i halvtid den dagen och se mig för.
Barcelona Leo y Cesc
2013-07-30 22:50

Någon som vet om detta stämmer?
Barcelona Stoichkov~
2013-07-30 22:50
@Rambla~:

Batra är nog inte mycket att satsa på för Barca. Jag hoppas att han lånas ut om en ny mittback köps nu. Malaga och liknande klubbar passar nog honom mer än Barca.
Barcelona NoGo™
2013-07-30 22:49
@Rambla~:

Absolut! :P
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-07-30 22:48
Missade matchen pga träning, men utav det jag läst här idag så var det några som utmärkte sig och det är väl ändå något att ta med sig. Bagnack fick dem flesta hyllningar det var verkligen skönt att han tog för sig här iag.

Lechia gick alltså in och körde lite småfult idag trots vänskaps taggen?
Tråkigt att dem inte tog chansen att bjuda på en fair fight, har många polska kompisar som varit i extas att ett storlag som Barcelona är på besök. Om det stämmer att dem körde fult höjer inte detta deras aktier i framtiden precis.

Lite surt att man inte fick se dem som gjorde det bra samt Neymars debut, men man får väl kika på youtube om någon timma eller två.

:P
Annons: