/spanien/barcelona/forum/6703.aspx/spanien/barcelona/forum/6703.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona YYEA
12/19/2013 23:24
VAD GÖR ZUBI I ARGENTINA? Apropå Argentina så finns det en stad som heter Pampas, där blåser det pamperos som är kraftiga stormar. Man hoppas nästan att Zubi befinner sig där när stormen slår till och skickar iväg honom till en golfbana mitt i ingenmansland där han aldrig hittar hem igen och spelar golf resten av sitt liv.
SoN_Un
12/19/2013 23:23
fan va jag hoppas frank de boer tar över barca i framtiden asså, hoppades på han i somras t o m.
Barcelona Barcelonistas
12/19/2013 23:14
Petersays - Real Madrid är en bra business klubb man vet hur man ska göra sina affärer. Ta värvningen av Kaka man losade egentligen ingenting på han iom tröjförsäljningen som var väldigt hög kring just Kaka. Jag kan dock tycka att man väldigt ofta värvar spelare som man egentligen inte ens behöver, där det inte finns någon tanke bakom just köpet. Man går faktiskt inte back så där jätte mycket trots att man värvar mest i hela världen.
Barcelona KristoferDelija
12/19/2013 23:02
Mycket bra krönika att läsa! Visst det handlar mest om Ajax men det är väldigt Barcelona relaterat.
Barcelona petersays
12/19/2013 22:28
" Hittade lite intressant fakta. Madrid har värvat för ca 5 miljarder de senaste 6 säsonger. "

Mer faktiskt! Men det är ganska ovidkommande. Real värvar för mer pengar, men det innebär också att dom har flera spelare att sälja och dra in pengar för. Kollar man på nettot så skiljer det bara litegrann. Kollar vi på samma sex år som du gjort så ser det ut som följer.

Real har gått €317M back på sina värvningar.
Barca har gått €222M back på sina värvningar, till det kommer det okända bytesvärdet på Eto'o.

Siffror från Wikipedia. En lika god känna som någon annan i detta fall.
Barcelona Barcelonistas
12/19/2013 22:12
La decima?

Inte kan dom räkna dom 5 cl titlarna som man vann under 50 talet? Ett lag som galatasaray hade varit lika dominant i den b turneringen...

Barcelona har 4 riktiga cl titlar, medans real har 3.
Ronaldinho the original
12/19/2013 22:01
Baronen (Barcelona) Mot La Decima......... NOT
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Baronen
12/19/2013 22:00
Real-fansen verkar ha snöat in sig på Berisha. Han gjorde ju trots allt sju mål i U17-VM. Fortsätter det så här kanske det blir en riktigt Real-värvning i januari för 300-400 miljoner.
Corro Cnorro
12/19/2013 21:21
Skulle ge dig ett tips nämligen att sluta besöka aftonbladet då de endast är ute efter klick och klick blir som sagt pengar. Läs Dagens Nyheter eller något om du inte är beredd på diverse "stötande" rubriker. Sedan har jag svårt varför dessa journalister skulle vara avundsjuka på Barca och något hat mot Barca bidrar dock inte "bladet" med.
SoN_Un
12/19/2013 21:05
Aftonbladet passar på att hugga mot barca efter 2 dagars hyllningar till neymar
Nu skriver dom i rubriken helt kaxiga. Visa papprena barca!. Från o med idag
Så heter den tidningen för mig ursäkta språket men fittbladet! Sä jävla less o trött
På allt hat o avundsjuka!
Corro Cnorro
12/19/2013 20:38
Slutgiltiga rapporten lyder som följande att Deulofeu blir borta i två månader, det mesta tyder även på att han ska köra sin rehab hos Everton och inte i Barcelona. På tal om annat så är det idag: 16 år sedan MTV släppte videon på Prodigys "smack my bith up", videon förbjöds dock lite senare att sändas. 29 år sedan Wayne Gretzky blev den 18:e men yngsta NHL-spelaren att göra 1000 poäng. 55 år sedan de gjorde den första radiosändningen från jorden till rymden.
Barcelona Corazon
12/19/2013 20:24
@Barca King - Messi & Neymar run the show:

inte för att vara sån men vem bryr sig om alexis fyller år
Barcelona ( Xaviesta )
12/19/2013 19:48
KarmaIsAKaranka Kasta sten i glashus är tydligen din kopp te. Vilken supporterkategori faller du under då, du som kallar våra egna spelare för f**tor? "I stundens hetta"-kortet är ingen användbar ursäkt. Jag hoppades på en IP-spärr som följd sist du traskade långt över gränsen men MOD var snäll nog att bara ställa dig i skamvrån nån vecka. Se då till att lysa med lite ödmjukhet istället och skriv Barcarelaterade inlägg istället för att dra till med helt onödiga oväsentliga provokationstexter nu när du är tillbaks igen, tack.
Barcelona KarmaIsAKaranka
12/19/2013 19:30
Älskar sarkasmen här. Något puertan saknar. Där är alla döds-seriösa i desperation att få vinna La Decima. Hybris. Att ha ett namn som "CR7 - Guds siffra" säger väl ganska mycket om hur tappad man blev som barn ... eller hur hur den mentala utvecklingen kan gå fel när det uppstår titeltorka efter miljardinvesteringar och stora lovord (men liten verkstad). Real Madrid i ett nötskal från ledningen ända ned till de gråtande plastsupportrarna.

Real Madrid = det nya Patetico Madrid
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
12/19/2013 19:27
Vet inte om ni har missat det men Alexis fyller 25 år idag!!!!
Ronaldinho the original
12/19/2013 18:51
Real Madrid menar du väll? För Atl.Madrid har fler hehe..
Barcelona Andreas-
12/19/2013 18:48
@KarmaIsAKaranka:

16 titlar, som vi har vunnit under den tiden, får anses vara lite bättre kort sagt.
Barcelona KarmaIsAKaranka
12/19/2013 18:17
@Alltid en legend, Puyol .:

Hittade lite intressanta fakta. Madrid har vunnit 3 titlar de senaste 6 säsonger. (fniss)
Barcelona Andreas-
12/19/2013 18:10
@FCBlaugrana:

Japp, köpte du biljetter 10:00 idag eller?
Barcelona Bàckis
12/19/2013 17:38
FCBlaugrana

Jag med! Eventuellt med en polare som är City-supporter. Flyg går på runt 2000 från Köpenhamn, frågan är bara hur svårt de blir att få biljetter?
Barcelona FCBlaugrana
12/19/2013 17:26
Tänkte åka ner och kolla matchen mot City den 12:e mars någon mer som hade tänkt att göra detsamma?
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
12/19/2013 16:51
Tata stannar, hatar sådana löjliga rykten. Om han gör bra ifrån sig hoppas jag att han stannar även efter Rosells mandat. Han tog oss tillbaka till vinnar spåret direkt mot de stora lagen, Atletico och Madrid. Vi har blivit för besatta av att vinna, inklusive mig. Pep har betingat oss som pavlos hundar med MANITA (5-0) matcher annars förvandlas vi till varulvar. Pep gjorde det omöjliga att vinna allt på sin första säsong. Jag vill se Tatas prägel på laget när han får göra 2-3 tata värvningar. Tata blandar bra precis som gott och blandat beroende på hur motståndarna vill spela. Vi kan dominera matcher som mot Villareal och vi kan komtra de som Real Madrid. In Tata we trust, despite what happens after City!
Ronaldinho the original
12/19/2013 16:46
Mina damer och herrar. Gå inte in och läs i fotbollskanalens artikel om topp 21-40 om ni har haft en dålig dag. Varsågod! :)
Barcelona Neymessi
12/19/2013 16:40
Vad tror ni kommer hända med Suarez?
Skulle inte förvåna mig om RM värvar honom... ;)
Vill ogärna se honom i Atl. Madrid. Tänker er ett anfall med Suarez och Costa. Brutalt!
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
12/19/2013 16:22
Hittade lite intressant fakta. Madrid har värvat för ca 5 miljarder de senaste 6 säsonger.
Barcelona Bàckis
12/19/2013 16:20
Ronaldinho the original Yes! Kolla hemsidan :)
Ronaldinho the original
12/19/2013 16:09
Bàckis (Barcelona) Är det officiellt?
Barcelona Kricko
12/19/2013 16:07
Lite spännande statistik :) Messi skapar så galet mycket på egen hand! Vet dock inte om den här statistiken är 100 procent korrekt.

"Lionel Messi: Has dribbled past more than twice as many opponents (675) as anyone else in La Liga in the last 5 seasons; Ronaldo 2nd (323)"

¡Intocable!

Barcelona Smogen
12/19/2013 16:04
Enkos om uppgifterna dessutom stämmer att Barca någon gång mellan januari och mars ska åka till Qatar för att spela tränibgsmatch så undrar nan ju hur klubbledningen planerat. blir ett fint spelschema
Barcelona Bàckis
12/19/2013 15:57
Härligt med Iniestas förlängning! Bara hoppas att det ger honom en positiv boost och att hans magiska spel kommer tillbaka :)
Annons: