/spanien/barcelona/forum/6702.aspx/spanien/barcelona/forum/6702.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2013-08-12 01:06
Fan, dessa jävla landskamper. Hoppas bara ingen skadar sig, vi brukar ha otur på den fronten. Vill inte se Alexis komma tillbaks skadad...
Barcelona YYEA
2013-08-12 00:57
Barcelonistas
Det enda Messi behöver göra är att producera på den internationella scenen med sitt land.
Med VM som närmar sig, har han en chans att leda Argentina till seger som kapten och kanske befästa sig som den största spelaren genom tiderna.
Eller är han redan störst?
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-08-12 00:41
Verkar som att Agger kommer till Barca. Hans agent har bekräftat Barcas bud.
Barcelona zick9
2013-08-12 00:30
@Stoichkov~:

Tror du att skribenterna på SF får lön?
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-08-12 00:28
Luiz is expected to have talks today with Mourinho to get assurances about his future. Barça will make a 'final' attempt this week. [Mirror]

Att även brittisk media tar upp detta med David Luiz är positivt. Frågan är bara om sanningen ligger i det Mundo Deportivo säger eller Mirror...
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-08-12 00:28
Luiz is expected to have talks today with Mourinho to get assurances about his future. Barça will make a 'final' attempt this week. [Mirror]

Att även brittisk media tar upp detta med David Luiz är positivt. Frågan är bara om sanningen ligger i det Mundo Deportivo säger eller Mirror...
Barcelona Barcelonistas
2013-08-11 23:17
La Puta ring mig när eran Cristina gör sånt här sen kan vi snacka.
Länktips: t.co/HWxN8e1F7d
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-08-11 23:11
LAM nr 10

Återigen, vi är inte i behov av honom NU. Men jag hade gärna sett att man behöll honom kontraktstiden ut och gett honom chansen under våren 2011. Visst hade vi fler bra anfallare, men det fanns fortfarande ett tomrum att fylla efter Villa. Jag är fortfarande nyfiken på hur det hade gått. :)
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-08-11 23:07
Under de närmsta dagarna vet vi om en ny världsback anländer till Barcelona ... eller om vi får förlita oss på Mascherano ännu en säsong. Jag hoppas på det förstnämnda ... annars får man vara förberedd för magsår vecka ut och in ända fram till nästa sommar.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-11 23:03
"Jag tror han hade kunnat göra det OK som truppspelare i Barcelona och prestera när han väl ges chansen."

Precis det jag menar, han hade kunnat vara en truppspelare absolut men är han någon vi är i stort behov av? Nej, vi har en grym anfallssuppsättning. Sen vet jag inte vad du menar med att vi skulle gett han chansen när Villa blev skadad. Vi hade Alexis och Pedro och Messi som falsk nia, Jonathan Soriano är en renodlad nia och hade knappast fått en roll han passar i. Men visst hade han kunnat flyttats upp och spelat lite då och då.
2013-08-11 22:43
Men han hade ett halvår kvar på kontraktet, man kunde lika gärna chansat och se vad han gick för under våren 2011 då vi hade behov av en renodlad striker. Det kunde ju bära eller brista. Istället sålde man honom för kaffepengar till Salzburg och får aldrig veta hur han hade klarat sig med Messi co.

Personligen tyckte jag Soriano var mer spännande än Nolito, som kändes som en lite för gammal och sämre kopia än de yttrar vi redan hade i A-laget. Soriano däremot var något annat. Jag tror han hade kunnat göra det OK som truppspelare i Barcelona och prestera när han väl ges chansen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-11 22:25
Truppspelare kanske, men knappast startelvamaterial i ett längre perspektiv. Samma med Nolito, han dominerade även han i B-laget men gick väl till Benfica. Båda dessa spelare är duktiga men inte för högsta nivån utan 1-2 nivåer under.
2013-08-11 22:20
LAM nr 10 Jo, men så länge han var kvar i klubben hade det varit intressant att se vad han hade kunnat uträtta med världsspelare omkring sig. Han öste in mål i segundan och gjorde det bra under försäsongen med A-laget innan han blev skadad. Soriano presterade alltid i Barca, oavsett var, när och med vilka han spelade. När vi blev utan vår enda renodlade striker (Villa) i 7 månader, hade det varit lägligt att ge honom chansen i hans ställe, tycker jag. Nu är det inget alternativ längre, om det var så du trodde jag menade. Tåget har nog gått för både honom och Barca.
Barcelona Rambla~
2013-08-11 22:10
L.A.M Nr 10 27 år innebär lite rutin och erfarenhet. Kanske hade han också accepterat att vara truppspelare och supersub? Jag minns och var på plats på Allianz Arena när han skadade sig under försäsongen 2011 i Audi Cup. Jäkligt tråkigt för han blev borta i flera månader. Kanske hade han annars fått en plats i truppen? Jag gillade hans inställning.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Dongou & Bagnack
2013-08-11 22:05
Jonathan Soriano fick ju chansen sommaren 2011 om jag inte minns fel, han gick sönder och var borta 6 månader efter det gick hans kontrakt med Barca B ut och flyttade till Salzburg.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-11 21:30
1.70-ligan

Ja, fast det finns väl också en anledning att han spelar kvar i Salzburg. Man får inte glömma att han är född 86 vilket gör han till 27 år, knappast någon ung talang längre.
2013-08-11 21:19
Varför detta snack om Etoo? Har han ens ryktats till oss? Vi har en grym anfallstrupp, även om jag älskar Samu.

På tal om anfallare med förflutet i Barca, så går Jonathan Soriano fram som en ångvält i Salzburg. 10 mål på 7 matcher är hans facit på sistone. Han har blivit en riktigt nyckelspelare för sitt lag... jag minns hur jag hoppades att han skulle få chansen i Barca efter Villas benbrott vintern 2011. Det var nära om man ska tro ryktena, och det hade varit intressant att se om han klarat av att leverera även på den nivån.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-11 20:46
Ärligt talat ser våran anfallsstrupp på förhand fantastisk ut. Världens bäste i mitten, med Neymar och Alexis på kanterna. Två spelare som om de uppnår sin potential fullständigt kan explodera i år. Sedan Pedro och Tello som reserver, Pedro som en lojal spelare att kunna sätta in i vilka sammahang som helst med vetskapen om att han kommer leverera och framförallt ge allt för laget, och Tello som inte bara en riktigt spännande ung spelare utan som faktiskt kan tillföra något till laget när det kommer till omställningar och inhopp mot slutet av matchen mot trötta backar.
Barcelona zick9
2013-08-11 20:39
@Shanghai - Gerardo "Tata" Martino:
Jo, det kan man. Perfection should never be changed on purpose. Varför ska man ändra på något som är "perfekt"?
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-11 20:37
@MessiyoyO 10:
Det går väl ändå helt okej för Tello? Av det(inte jättemycket) och har hört om Deulofeu så är han en mer teknisk version av Tello. Det som kan bli ett problem är hans attityd som inte verkar vara den mest seriösa. Nu i Everton blir som ett test för honom. Kan han prestera som 19-åring i ett bra lag som man ändå måste säga att Everton är så ser det ljust ut för honom. Enligt mig påminner han en del om en ung Cristiano Ronaldo. Under de första åren i United var han en supertalang men hade lite sådär attityd och brast i mycket av det mentala. Kolla hur det gick för honom. Det jag försöker säga är att Deulofeu helt klart har potential för att bli en riktigt bra spelare men det är upp till honom själv, vi får helt enkelt se hur mycket energi han är beredd att lägga ner för att bli en av de bästa. Sen finns del väl inte hur många spelare födda 1994 som helst som har presterat på en riktigt hög nivå. Marquinhos och Sterling är väl två, finns säkert ett par till och det finns nog ännu färre 95:or, så jag undrar vilka yngre spelare som presterat bättre än Deulofeu?
Barcelona Shanghai - Gerardo "Tata" Martino
2013-08-11 20:32
Om Eto'o ska komma då ska en bort av Tello, Pedro eller Sanchez. Man kan inte tacka nej för Eto'o även om vårt anfallsuppsättning är perfekt. Han passar utmärkt på kanten, det såg vi i alla fall i Inter hur bra han var.
Barcelona MessiyoyO 10
2013-08-11 20:26
Förstår inte varför folk tycker att Deulofeu är en jättetalang. Har sett honom spela flera matcher och han imponerar inte. Det är en spelare som gör bra ifrån sig i b-lags matcher men man ser ju att han får det väldigt svårt på en högre nivå. Visst, han är ung, men det finns yngre spelare som presterar bra mycket bättre. Han kommer aldrig att lyckas i Barcelona. Möjligtvis i en klubb som håller en lägre klass. Han är lite av en Tello, överstegar och springer. Sånt lyckas man inte med i längden.
Barcelona Krabban94
2013-08-11 20:19
Varför inte överraska och värva in Benedikt Höwedes? 25år, kapten i Schalke, tippar på att 25miljoner € kunde räcka isåfall...
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-11 19:58
Man ska inte utvärdera spelare jättemycket efter försäsongen. Visst är det kul att Bagnack har varit bra men det är en annan sak när det är 100 % tävling i La Liga och CL. Men det är verkligen en grym talang, jag hoppas han får en hel del speltid i både cupen och ligan.
Barcelona zick9
2013-08-11 19:37
@Barca King - Messi i hjärtat:

Om du tycker att 22-åriga Bartra inte håller, vad tycker du då att den 4 år yngre Bagnack ska göra i A-laget? Ska han gå från division 2 till startspelare i (ett av) världens bästa lag på en säsong? Kom igen, Bagnack är endast ett namn för framtiden. Varane är 2 år äldre och världens bästa unga försvarare.
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2013-08-11 19:35
Känns som Barca inte lagt något fokus på till exempel Hummels! Tycker han är klart det bästa alternativet som mittback då han är väldigt säker defensivt och stark på huvudspelet. En ledargestalt som skulle kunna med Pique forma ett starkt mittlås.
Dessutom är han inte överdrivet dyr då han ligger runt 30-40 milj euro. Ett snäppet bättre val än David luiz defensivt och har chansen att utvecklas ännu mer med tanke på sin ålder på 24 år. Nu förstår jag om inte klomps vill släppa Hummels , men om det är någon som borde vara barcas första prio är det han!
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-08-11 19:24
grabbar det blir nog ingen mittback i år och om det kommer någon lär vi bara bli besvikna. Därför hoppas jag att Bagnack får chansen precis som Varane och tar den. Bartra tror jag inte på. Ribery hade lekstuga med honom. Han håller inte i Barca. När Dani Alves lämnar vill jag ha en mer defensiv lång högerback som Abidal. Montoya är en perfekt backup spelare men aldrig en start spelare. Det räcker med korta tekniska Alba på en kant.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-11 19:08
Afellay har ingen framtid i klubben. Ingen idé att fortsätta låna ut honom, bara jobbigt för spelaren att aldrig vara säker på att stanna på en plats i mer än ett år. Annars gillar jag att man lånar ut talangerna som ändå inte skulle få mer än ett fåtal matcher för A-laget. Tänker då främst på Rafinha och Deulofeu, båda två har bra chanser att få en hel del speltid och förhoppningsvis ta en startplats i sina respektive. Cuenca var en favorit under Peps sista säsong, skulle vara otroligt kul om han presterade i Ajax och någon gång kunde komma tillbaka. Spelare som Fontàs och Bojan har nog ingen framtid i klubben. Dessa två borde ha sålts kan man tycka. Sen så är jag inte fullt allvarlig med att vilja ha tillbaka lejonet. Man blir bara lite nostalgisk ibland. Med facit i hand så fick ju Messi ta hand om mitten efter att han hade lämnat och det har ju gått rätt bra, eller?
Barcelona Rambla~
2013-08-11 18:50
Ja just det, Afellay också. Vafan, blir han aldrig återställd?
Barcelona zick9
2013-08-11 18:47
Eto'o var också en favoritspelare för mig och jag gråter nästan när jag tänker på att han bytades bort mot Zlatan. Men ni som vill ha honom måste leva i en fantasivärld som tror att han ska göra underverk på högerkanten (övriga positioner är upptagna) och peta både Alexis och Pedro utan att vi säljer någon av dessa. Tror ni på allvar att både Alexis och Pedro ska sitta på bänken samtidigt? Speciellt när de äntligen börjat prestera? Kom igen grabbar, bättre kan ni. Eto'o har ingen plats i dagens Barca. Tänk på att Deulofeu kanske också kommer tillbaka nästa säsong.

What to do plan:

1. Köpa en mittback.
2. Göra sig av med Afellay.
Annons: