/spanien/barcelona/forum/6701.aspx/spanien/barcelona/forum/6701.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LionelMessi10
2013-07-30 14:27
haha kan inte stämma fan... våran messi?
Barcelona Blaugrana91
2013-07-30 14:24
Gud är störst! - Pep el rei!

Jo så måste det vara.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2013-07-30 14:22
Blaugrana91 Barca brukar inte betala allt det där, det har med Neymar-dealen att göra, Barca gick med på två matcher mot Santos plus pengarna vi betalade. Biljettpengarna kommer förmodligen ändå dra in mer pengar.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2013-07-30 14:19
Inför Gamper matchen på fredag.

Barça will pay all travel expanses for Santos including plane, hotel. However, Barça gets 100% of income of Gamper ticket sales. [Placar]

Brukar vi stå för alla kostander för motståndaren?
Barcelona Hetfield
2013-07-30 14:18
Snacka om vilket lag Napoli kan ha. Jackson Martinez-Higuain-Insigne-Mertens-Inler och Hamsik som offensiva spelare, de kan bli bra i CL.

Är det bara jag som känner att Bale en spelare som presterar bättre i mittenlag? Owen var ju också en sån spelare som underpresterade när han kom till Real Madrid.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-07-30 13:52
Priset för Bale: 98 mille + Coentrao som köptes in för 30.

Undrar hur Ronaldo reagerar på den summan och undrar varför man isåfall inte köpte både Cavani och Suarez för mindre pengar. Overklig summa för en 23 årig walesare. Sportsligt finns det många spelare som är på samma nivå, nivån under Messi och Ronaldo.
Barcelona Zibarca ~ Hakuna maTata
2013-07-30 13:37
Måste bara fråga..
Någon som har sett Ramos nya hårfärg??

En kompis som är Real fan skickade den till mig ;D
Blädra till den hihi
Real Madrid Sturmführer
2013-07-30 13:32
Jag hoppas verkligen Real köper Bale för en sinnessjuk summa. Det stinker verkligen FLOPP över den värvningen!
Real Madrid Sturmführer
2013-07-30 13:20
@Basselona:

Granqvist är ungefär lika bra som Agger. Han har gjort det väldigt bra i Genoa men mindre bra i landslaget. Agger till Barca, Granqvist till Milan.
Barcelona Deulofeu
2013-07-30 13:15
Förmodligen kommer Neymar få ett par minuter på slutet av andra halvlek och då lär Neymar inte vara kvar på planen.

För mig är det viktigt att Neymar spelar ute till vänster så han direkt får känna på sin rätta position han ska inte spela centralt i Barca.

Så hoppas han debuterar på sin kant och att Dongou då spelar centralt om Messi lämnat planen.

Det finns ju en öppen plats i backlinjen då Mascherano verkar ha någon liten känning det spekuleras i Planas som ersättare i matchen och Bagnack i truppen.

Planas har ju spelat mittback en hel del i b-laget och får han spela tror jag det handlar mest om att han borde vara backen som ligger närmast a-laget trots att vi har bra täckning på vänsterbacken som mittback borde han inte vara med och konkurrera enligt mig.
Barcelona elbraco - CP5
2013-07-30 12:33
det är så jag har förstått det*
Barcelona elbraco - CP5
2013-07-30 12:29
matchen skulle spelas tidigare men sen fick Tito relapse på cancern, därför skjöt man upp den. Så jag har fattat det!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-07-30 12:26
Det var efter löftet om att Neymar skulle medverka som Lechia gick med på att skjuta upp matchen från början, i alla fall om man ska tro katalansk media.
Barcelona westinho - ¡Sandrusco vete ya!
2013-07-30 12:13
@barca!54:

Hur vet du detta?

Vet någon förresten varför Neymar följde med till Polen när de andra Confed-spelarna stannar kvar i Barcelona och tränar?
Barcelona barca!54
2013-07-30 12:06
Messi och Neymar kommer inte spela tillsammans idag, utan istället kommer debuten tillsammans på fredag!
Barcelona Basselona
2013-07-30 11:37
@Rambla~:

Kul att se att de går efter kvalitetsspelare ;)
Barcelona barca de Corazon
2013-07-30 11:16
ku att få se neymar göra debut:D ikväll:)
Barcelona barca de Corazon
2013-07-30 11:16
ku att få se neymar göra debut:D ikväll:)
Barcelona Rambla~
2013-07-30 11:15
Milan verkar satsa stort i sommar. Granqvist på väg in. :P
Barcelona Basselona
2013-07-30 11:04
Sitter på jobbet och bara längtar tills Gdansk - Barca startar. Skall bli fantastiskt kul och se Neymar i våra anrika färger! Däremot får han inte "hypas" till skyarna, då han kom från sin semester igår. Tror inte han kommer vara speciellt tongivande idag, utan mer eller mindre göra några fina finter, spela 30 min för att sedan bli utbytt.

Vad tror herrskapet om resultatet ikväll & tror ni vi får se Neymar-Messi-Sanchez från start?
Barcelona Basselona
2013-07-30 10:30
@Júnior - Culé hasta la muerte:

Jag dör!
Barcelona Deulofeu
2013-07-30 10:20
Rambla El pais var tidningen man läste mest innan man hade internet och ville veta något om Barca det var inte alltid det stod något men ibland var det artiklar...

Jag gick till biblioteket ett par gånger i veckan.

Nu kan man läsa ett par minuter efter att spelarna sagt något sjukt alltså samma med matcher det går att se allt ; )

Tack för länken.
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-07-30 10:18
"Real Madrid prepare new deal for Gareth Bale. Cristiano Ronaldo + Casillas + £50m + Bernabeu Stadium." Hahaha klockren!
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-30 09:57
Talks with Chelsea player David Luiz (26) are well-advanced. Important progress could be made this week. Agger is the alternative. [sport]
Barcelona Rambla~
2013-07-30 09:08
Deulofeu

Läs den här artikeln av Diego Torres på El Pais. Mycket intressant. El Pais är en väldigt högt ansedd tidning med en utmärkt sportredaktion och en tidning som inte styrs av varken Real Madrid eller Barcelona. Du var inne på det själv. Cristiano vill inte förlänga kontraktet vilket har gjort att Perez har fått eld i röven och är nu desperat att landa Bale.

Intressant, om Ronaldo lämnar Madird på fri transfer får han och Mendes 50m av United helt för sig själva. Jag misstänker att Mendes är riktgit sugen på en sådan affär. :D
Barcelona Deulofeu
2013-07-30 09:04
Rambla Jag tror faktiskt inte Mourinho vill ha kvar honom men det kan han ju inte säga.

Får han ett bud runt 35 miljoner euro släpper han honom direkt och köper Mangala för de pengarna.Dessutom värvar han nog Doria som då lånas ut.

Mangala vore inte helt fel ett riktigt monster som dessutom helst vill spela till vänster i mittlåset till skillnad från alla Barcas nuvarande spelare.

Men David Luis verkar ju vara en så skön snubbe alltså och hårt kristen inget slarv där inte... Svårt val...

Barcelona Deulofeu
2013-07-30 08:58
Skönt för spelarna som lirat confederations att få lite extra semester.Detta har verkligen lett till att B-lirarna fått chansen och spelare som S.Roberto,Dongou och Samper har visat att man kan satsa på dem framöver vilket är riktigtkul.

Dongou har som bekant blivit uttagen till a-landslaget fantastiskt.

Nu får b-spelarna ytterligare en chans ikväll och sedan kommer vår ordinarie trupp tillbaka.

Kul att se om någon mer väljer att visa framfötterna ikväll.Jag tycker vi har sett en bra bredd i vår b-trupp som nu spelar sin tredje match tillsammans.

Kuol för Tello,S.Roberto,Jonathan,Song,Alexis,Bartra, och Montoya att få chansen att starta tre matcher på raken!

Tycker ingen direkt gjort bort sig de har istället stärkt sina aktier.

Frågan är ju bara vad som händer med våra transferlistade spelare

Afellay- lånas ut till Malaga? Perfekt då det är vm nästa år och så säljer vi han efter det.

Cuenca- fortfarande skadad skulle gärna se att han lånas ut till Ajax och blir såld även han om ett år

Jonathan- har varit riktigt bra under försäsongen och jag ser det verkligen inte som omöjligt att han stannar tror Tata vill det men frågan är om inte Jonathan vill spela vm? Han borde lämna på lån och sedan säljas även han efter ett år i Sociedad.

Får vi in David Luis borde även Bartra lånas ut varför inte till Villareal kanske?

Hoppas verkligen alla dessa utlåningar vi gör får fart på spelarnas karriärer igen.

Speciellt nyfiken är man på Deulofeu och Rafinha om de kan ta nästa kliv.Bojan måste komma tillbaka i år och trycka in minst 15 baljor i Holland.
Barcelona Rambla~
2013-07-30 08:50
Madrid måste börja sälja spelare. Kan Mourinho få in Khedira som han vill ha finns det en chans att han släpper Luiz. Annars tror jag det blir svårt att övertyga Mourinho. Då vänder sig Barcça mot Agger om vi ska tro det senaste. Liverpool riskerar att tappa Suarez så jag gissar att de inte tänker släppa en så viktig spelare som Agger. Jag tror tom att han numera är lagkapten efter Gerrard. Vi får hoppas ledningen jobbar på ett annat namn i det tysta. De borde fan ha sett till och säkrat Marquinos tidigt i sommar innan PSG fick upp ögonen för honom. Till ett lägre pris så klart. Risken är stor att det slutar ned någon nödlösning precis som förra sommaren.
Barcelona Deulofeu
2013-07-30 08:48
Om det nu blir så att Real värvar Bale och dessutom skickar iväg Coentrao så måste de ju dessutom värva en ny vänsterback då kan man ju säga att Bale blir ännu dyrare...

Två anledningar till desperationsvärvningen

Barca värvade Neymar

Ronaldo vill inte förlänga sitt kontrakt

Tycker nästan synd om Real...

Not...
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-30 06:47
The alternatives for main centre back options David Luiz and Agger are Kompany (City), Vertonghen (Tottenham) and Vermaelen (Arsenal) [md]
Annons: