/spanien/barcelona/forum/6695.aspx/spanien/barcelona/forum/6695.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Culee
2013-08-16 15:45
Imorgon är det som jul för fotbollsälskare då säsongen drar igång på allvar med, La Liga, PL o serie a!! Taggad som fannnn!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Diar Shekha
2013-08-16 15:25
Är jag den enda som undrar varför varken MD och Sport inte nämnt ett ord om Rosells så kallade illegala affärer med Brasilien? Jag har iallafall inte hittat något.. Well, även om de inte har nämnt det så har det varit ett hav nyheter på Twitter angående detta. Man kan ju alltid hoppas på att det är riktigt illa så Alan Harper försvinner för gott....
Barcelona Koeman_4
2013-08-16 15:13
@MESSI.CORLEONE:

Själv var jag nere och kollade på den berömda matchen mot Hercules...
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-16 15:12
petersays

Montoya och Adriano är enligt mig bra reserver. Vilken annan klubb har en bättre ytterbacksuppsättning? Real är de enda som är i närheten. Som du säger, vi har bättre ordinarie ytterbackar medan de har bättre bredd. Speciellt Arbeloa/Carvajal-situationen blir mycket intressant, Carvajal är den mer talangfulla, offensivare spelaren medan Arbeloa är ett säkert kort. Jag har inte sett sådär otroligt mycket av Carvajal men på förhand känns det som att han efterhand definitivt lär ta över högerbacken permanent, om inte redan den här säsongen.
Barcelona Andresito
2013-08-16 15:07
@Júnior - Culé hasta la muerte:
Bara ett rykte, men ändå. Klubbarna i Ligue 1 tycker det är orättvist med tanke på att Monaco styrs av egna skatteregler. Franska fotbollsförbundet vill ha €100m i kompensation eller att klubben Monaco blir tvungna att flytta sitt huvudkontor inom Frankrikes gränser innan juni 2014. Monaco har tagit det till domstol, och det är efter ett beslut där som man kommer veta ifall Monaco kan behöva sälja bla. Falcao. 'Players may be registered with a maximum of three clubs during one season. During this period, the player is only eligible to play of?cial matches for two clubs.'
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-16 15:04
Katalano

Det hade varit ett smart drag att använda Bartra i en bytesaffär. Då får den säljande klubben en ersättare även om Bartra knappast är i närheten av någon det ryktas om. Men en klubb som Tottenham hade nog varit bra, på sikt tror jag han skulle kunna ta en ordinarie plats.

Jag har annars ingen förväntning alls på en mittbacksvärvning. Det är bara att hoppas att Puyol håller åtminstonde till våravslutningen. Man får ge han sparsamt med speltid fram tills dess. Annars får vi hoppas att Tata löser försvarssituationen på andra sätt. Presspelet måste bli bättre vilket vi redan sett prov på och vissa spelare måste höja sig rejält. Även utan mittback finns det såklart chans på alla titlar men med en så förbättras naturligtvis chanserna rejält.
Barcelona NeymarMessi
2013-08-16 15:02
Det e fortfarande 17/18 dagar kvar tills transferfönstret stänger. Vi får hoppas på att vi får in en bra MB tills dess. Annars tänker jag lita på laget istället för att gråta över att vi inte fick in en bra MB. Tills sist är det samarbetet mellan spelarna som vinner, den höga pressen och med hög intensitet. Men jag precis som dom flesta av er skulle jätte gärna vilja ha in en rutinerad MB. Vi får se vad som händer! Men men Jag längtar som sagt oavsett!!!!
Barcelona petersays
2013-08-16 14:57
@L.A.M Nr 10:
Fast nu handlade det ju inte om ordinarie spelare på ytterbackspositionerna utan om back-up. Doulefeu kommenterade att Real Madrid har problem med back-up på vänsterbacken om Coentrao drar. Jag menar att vi inte heller har särskilt bra backup på ytterbackarna om man jämför. Hade vi haft Abi kvar i den form han visade innan sjukdomen hade jag varit mer nöjd. Montoya har en bit kvar och även om våra ordinarie startspelarepå kanterna är vassare än Reals så tycker jag inte att våran back-up är bättre än deras. Med tanke på Puyols skadeproblem och på Piques form så skulle jag _nästan_ våga påstå att det är ganska jämnt mellan lagen om man kollar på backsidan. Hur man sedan förvaltar spelarna och vilken taktik man använder, det är en annan sak..
Barcelona Barcelonistas
2013-08-16 14:43
Är det klart nu att vi inte kommer värva en MB?. Sjukt besviken i sånna fall då jag hade stora förväntningar på ledningen. Jag trodde helt ärligt att vi skulle lösa MB problemet ganska enkelt, med tanke på hur snabbt vi lyckades med Neymar.
Barcelona koeman92
2013-08-16 14:40
2 dagar kvar, om vi ändå hade en bra mittback i truppen.. kan tyvärr inte sd fram emot premiären lika mycket med vetskapen om att vi i år inte lär vinna CL med tanke på det försvar vi har. Hoppas att jag har fel dock.
Barcelona -SAMI-
NeymarMessi
Visst är det kul. Men hade varit mycket ROLIGARE om Zubi hade gjort sitt jobb och köpt en back! Är så sjukt ledsen och besviken.
Barcelona Katalano
hamster1212 Antal postade meddelanden: 1 Dessutom spam/reklam. Min gissning är att mod gör något åt detta. Kom igen nu. Kan ju åtminstone anstränga dig liiiiite för att dölja syftet med ditt inlägg :P -------------------------------- 1 år kvar på Bartras kontrakt alltså. Verkligen dags att ta ett beslut om hans framtid. Vill man satsa på honom så ge honom ett nytt kontrakt och ge honom mer speltid, alternativt låna ut honom. Annars sälj honom redan nu så att han inte får lämna gratis nästa år. Han är ju eftertraktad då han anses vara en stor talang och gjort ett fantastiskt jobb i u-21 landslaget och i barcas B-lag innan han blev uppflyttad. En bytesaffär med Bartra do$h mot Vertonghen med Tottenham, ja tack!
Barcelona hamster1212
2013-08-16 14:34
Varning! Reklam är inte tillåtet. /Mod
Barcelona NeymarMessi
2013-08-16 14:26
2 dagar kvar bara. Längtan är obeskrivlig!!!
Barcelona -SAMI-
2013-08-16 14:19
Bartra will make a decision on his future once it's clear if Barcelona will sign a centre back or not. His contract expires next year. [as]
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-08-16 13:11
Andresito

Var hittade du den artikeln?
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-16 12:57
Andresito

Går det ens att bara byta klubb sådär? Två byten mitt i säsongen. Ärligt talat, fotbollen håller på att fuckas upp totalt pga de här rika ägarna. Transfermarknaden är helt sjuk, de stora klubbarna har råd och köper upp världsstjärnor även om de inte behöver dem medan de små klubbarna, speciellt i Spanien, inte har råd med ett skit. Gapet bara växer och växer och det är inte bra, något måste göras.
Barcelona Andresito
2013-08-16 12:50
"Falcao back on the market

Fraught with worries over their tax burden and excessive playing staff, Monaco are to put Radamel Falcao back on the transfer market less than two months after his arrival. Chelsea, Real Madrid, Manchester City and Manchester United are interested."

Blir så lack på detta, känns som att det är småbarn som styr över klubbarna.
Hade accepterat rika ägare om de värvat smart istället för att köpa så stora namn som möjligt. Det hade varit mycket mer intressant ifall det värvades yngre spelare som formades utifrån klubbens idéer istället för att slänga ihop 3-4 världsstjärnor tillsammans med 4 äldre herrar och förvänta sig titlar bara för att de sitter på höga löner.
Barcelona Zubi - I nöd och lust (fd. Dinho the artist)
2013-08-16 12:45
Katalano
Ät sjukt mycket mat bara så blir resan lyckad kan jag lova!
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-16 12:37
Två dagar kvar till premiären. Äntligen får man se Barcelona på allvar. Visst att det har varit landslagsuppehåll men det är fortfarande början av säsongen och jag tror inte spelarna är överdrivet slitna. Själv vill jag se bästa laget för att få en bra start i ligan. Jag vill se den ordinarie anfallsstrion där drömmen är att alla nätar. Alexis har gjort en grym försäsong och jag hoppas verkligen att han fortsätter sitt målflyt även när tävlingssäsongen börjar.
Barcelona koeman92
2013-08-16 12:31
Katalano

Du har PM :)
Barcelona Barca Barca
2013-08-16 11:58
Katalano Åk o njut, vare sig barcelona vinner eller förlorar, själva staden barcelona är för sig själv en fantastisk upplevelse :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-16 11:43
petersays

Jag tycker faktiskt att det är ytterbackspositionerna vi har nästan bäst täckning på. Alba och Alves är båda absolut topp tre på sin position, Alba enligt mig den bästa vänsterbacken. Adriano är den perfekta truppspelaren, tycker det är ett av våra bästa köp de senaste åren. Kan spela och göra det bra på de flesta positionerna, men gör det bäst som vänsterback.

Montoya är en stabil högerback, inte världsklass men han gör det bra när han får spela och är för tillfället en riktigt bra reserv. Han har vissa kvalitéer som Alves saknar och är en annan typ av högerback. Mer säker i positionsspelet och bra en mot en defensivt. Alves är fortfarande bättre men i framtiden tror jag Montoya och Alba lär komplettera varandra bra, när man bara spelar med en defensiv mittfältare så behöver man en lite mer defensiv ytterback, precis som när Abidal och Alves lirade på varsin kant.
Barcelona Dinho, Messi
2013-08-16 11:32
Deulofeu Håller med ang målvaktsfunderingarna. Reina må vara 3:a i landslaget men enligt mig är han kanske 6-7:a i Spanien. Dock en utmärkt backup. Hoppas verkligen klubben agerar redan i Januari. Orkar inte sitta nästa sommar med endast Pinto och se hur klubbarna sätter sjuka priser bara för att vi är i stort behov av keeper. Skulle kunna bli likt en mittbacksfråga delux!
Barcelona petersays
2013-08-16 11:13
"Dessutom ryktas Coentrao vilja lämna då saknar de plötsligt en bra backup till vänsterbacksplatsen."

Fast dom har ju minst lika bra backups på ytterbackspositionerna som vi har även om Coentrao försvinner? Vi har ju inte heller någon klockren ersättare på varken vänster eller högerkanten bakom Alves och Alba. Talangen Montoya som håller mot visst motstånd, Adriano som kan spela lite var som och kanske Puyol till vänster i värsta fall. Real har Marcelo som givet förstahandsval, och sedan finns det spelare som Nacho som kan spela till vänster. Ramos, Carvajal, Arbeloa till höger.

Potato, potato helt enkelt.
Barcelona >The Reporter<
2013-08-16 11:09
Jag var på Barca-Sevilla 10-11 när vi vann med 5-0. Det är svårt o veta på förhand hur matchen slutar
Barcelona Katalano
2013-08-16 11:07
MESSI.CORLEONE

Inget direkt val. Fått hela resan i present av familjen så det kommer att bli just denna matchen.

Med din logik så lär det inte finnas många matcher som är värda att gå på. Nog har vi spelat oavgjort eller kryssat mot samtliga lag i ligan någon gång. :P

Jag hoppas givetvis på en härlig match med många mål, men nöjer mig så länge laget spelar bra fotboll och tar 3 poäng.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-08-16 11:02
Gå inte på Sevilla matchen. Jag gjorde oxo det misstaget oktober 2011. Hela festen slutade mållös o Leo missade straff på slutet. Hatade allt.
Barcelona Katalano
2013-08-16 10:22
Jag åker ner till Barcelona i september för att se Barca-Sevilla. Min första resa till staden barcelona och jag blir där i 3 dagar. Jag har sett tips här inne tidigare men inte suttit med anteckningsboken framme. Någon som har lust att PMa mig lite tips på vad jag inte får missa under mitt besök och annat att tänka på? Skulle uppskattas å det grövsta. Längtar som satan!
Barcelona Deulofeu
2013-08-16 10:02
Det finns minst 11 spelare som spelar hyfsat ofta med landslaget i premier league vem hade trott det för ett par år sedan.

Inte bara negativt eftersom landslaget får erfarenheter från andra ligor och de yngre spelarna får chansen tidigare likt Frankrike och Bundesliga som också brukar bli dammsugna på sina stjärnor.
Annons: