/spanien/barcelona/forum/6693.aspx/spanien/barcelona/forum/6693.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-08-29 00:12
Hur många väckarklockor behöver dem för att tända till?
Dem måste vara mer beslutsamma, atm är väldigt farliga i offensiv väg och vi kan inte forsätta ge bort bollen utan att etablera något spel.

Vakna!!
Barcelona Iniesta - Kataloniens Joe Labero
2013-08-29 00:12
Busquets kan vara fruktansvärt nonchalant emellanåt. För i helvete, visa dina kvalitéer istället för att dratta omkring!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2013-08-29 00:10
Visa er i straffområdet
2013-08-29 00:09
Detta kan vara den sämsta domarteamet jag beskådat, säger inte att dem gula vi hittils fått varit felaktiga(Fabregas var väl lite hård) men snacka om inte vara konsekvent.

Dem skriker åt domaren men får inget kort, våra spelare skriker och dem får kort?
Väldigt störande men ska inte älta allt för mycket på det. Vi måste ändra matchbilen för det händer inte mycket i offensiv väg, vi har kört fast och Tello som är rakare kan ge oss en dimension precis som Iniesta kan göra med.

Kom igen nu tänder vi till!
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-08-29 00:09
Juanfran briljerar mot oss, jag upprepar, Juanfran
Barcelona Massimo Tiki Tata
2013-08-29 00:08
Nu ser det verkligen inte bra ut, dom måste verkligen skärpa till sig i försvarsspelet
AndreD -
E atleticospelarna immuna mot kort eller? Domarjävel
Barcelona Rambla~
För helvete vad ni klantar er.
Barcelona Andreas-
2013-08-29 00:06
Sjukt att dem skapar farligare lägen än så länge.
Barcelona F.C.B - #winning.
Pique..
Ååå så seg han är, pique..
Barcelona Blaugrana91
Ja är väl ganska logiskt då vi går fram...Klart det skapas chanser då....
Barcelona Rambla~
Jaha, men Gabi klarade sig från kort!
Fais
Va helveeeeeeeteee F********t Xaviiiiiiiiiiiii

Hur många frisparkar ska han slå bort..

Barcelona LeoMessi
Klantigt av Pique där!
Barcelona Rambla~
2013-08-29 00:05
Varning för fan!
Barcelona Barca Barca
Fan va gräsmattan är dålig. alla spelare bara halkar...
Blaugrana91 Förstår publiken... fy vad uselt vi spelar - igen!
Barcelona ElRaval
2013-08-29 00:04
@Blaugrana91:

Fegar och fegar.. Deras fegande har lett till fler målchanser är vi har skapat..
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2013-08-29 00:03
Nu kanske jag har missat något men det låter på kommentatorerna som att Barca måste vinna kväll för att ta hem dubbelmötet. kan någon uppdatera mig?
Barcelona Blaugrana91
2013-08-29 00:02
Hmm Camp Nou är missnöjda....
JohanC
2013-08-29 00:01
@Barca - ¡el equipo mejor!:

Tvivlar på att du (eller någon annan) hade sagt samma sak om det var Ronaldo istället...
Barcelona Blaugrana91
2013-08-29 00:00
Det komiska är ändå att det är Atletico som måste göra mål, jag menar räcker väl för oss med 1-1 sen förra matchen... Att dem då fegar gynnar knappast dem.
JohanC
2013-08-28 23:59
@Júnior - Culé hasta la muerte:

Att Messi är världens bäste (i jämte med Ronaldo) kan ingen förneka. T.o.m dom på Puertan håller (motvilligt) också med om det..

Sen så kan vi aldrig riktigt veta hur Messi rätta jag ser ut, att framstå som den värsta helyllekillen är rena rama medieträning. När sådana scoop inträffar så vill man inte tro på sånt, även om det KAN finnas en viss sanning i det hela.

Antagligen så har de fått tag på informationen via någon inifrån, sen så är man inte så värst pigg på att avslöja uppgiftslämnaren då repressalier kan hända.

2013-08-28 23:58
Shaappaa Pressspelet,flera involverade vid anfall och försvar, roterar friskt, är vad han hittils visat upp med laget. Det kommer dock ta fler än 1-2 matcher innan det sitter då detta inte är fm13 utan verklighet.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-08-28 23:57
@Rambla~:

Med andra ord är det DOMAREN som inte pallar med trycket, inte atletis fel
Barcelona LeoMessi
Svenska kommentatorer är inte alls partiska *NOT*
Barcelona Gabriel
Lite tålamod gubbar! Atletico spelar tätt och de har, faktiskt believe it or not, utvecklats till en vinnande klubb med en mentalitet som gör att de inte viker ner sig. Det spelar med alla deras spelare på egen planhalva, det är inte lätt. Förmodligen väntar de på deras kontring och hoppas på att vinna matchen genom att hålla tätt samtidigt som de sätter den enda chans de lyckas skapa. Vad jag tycker om den taktiken från Diego Simeone ur ett Atletico perspektiv är ungefär som att skjuta sig själv i foten - Barcelona ska inte göra mål på Camp Nou i så fall, hur ofta händer det? Vill inte öga för mycket nu genom att säga så, men jag tvekar på att vi går mållösa från den här matchen. Ha bara lite tålamod så kommer det tillslut en chans som resulterar i mål. Personligen tycker jag inte att någon spelar dåligt om jag ska göra individuella bedömningar, eller jo förresten - Alves. Börjar irritera mig på hans ständiga behov av att alltid göra allt så svårt för sig själv. Han verkar sakna all form av fotbollsintelligens. Att spela enkelt är verkligen inte hans melodi. Men men. De här löser sig. Segunda part, nu kör vi!
Barcelona Himne del Barcelona
2013-08-28 23:56
Det finns ett tydligt tecken som så gott som alltid visar om spelet fungerar för Barcelona eller inte. Om Messi eller Iniesta mestadels har bollen 10-15 meter in på motståndarnas planhalva så har motståndarna lyckats bra med sin defensiv och Barcelona får problem. Ett färskt exempel är första mötet mot Milan förra säsongen. Om Messi eller Ineista mestadels har bollen 10-15 meter utanför motståndarna straffområde har Barcelona lyckats radera ut motståndarnas defensiv och då är det mer eller mindre omöjligt att försvara mot. Ett färskt exempel är returmötet mot Milan förra säsongen. I den här matchen har Messi mestadels haft bollen 10-15 meter in på motståndarnas planhalva. Ska bli intressant och se om han kommer att ha den närmare motståndarnas straffområde i den andra halvleken eller inte. Som sagt, ofta en avgörande faktor.
Barcelona Rambla~
2013-08-28 23:56
Det är ju Atlétis fula jävla taktik. Spela fult, medvetet över gränsen. Då börjar de klaga och grina, omringar domarren när de till slut får sitt gula kort (som de borde haft tidigare). De sätter press på domaren att jämna ut avblåsningarna vilket leder till att han flippar ut, blåser frispark mot Barca för klockrena brytningar och ger tom gult kort för det. Vilket leder till att barcaspelarna tappar huvudet, omringar domaren de också och klagar. De slutar med att de får gula kort för protest..
Annons: