/spanien/barcelona/forum/6688.aspx/spanien/barcelona/forum/6688.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Busquen
2013-07-31 18:18
Fàbregas:

Chiellini är alldeles för oteknisk för att spela mittback i Barca. Det behövs en grym teknik för att behärska allt bollförande som försvaret står för, vilket betydligt mer tekniska försvarare än Chiellini, som bl.a. Chygrynskiy och Milito bittert fått erfara. Dessutom kan ju även Luiz spela vänsterback och förmodligen behärska den rollen bättre.
Barcelona Fàbregas
2013-07-31 18:13
Barzagli, Chiellini, Subotic, Hummels, Sakho, Papadopolus samt Adil Rami är betydligt bättre och billigare alternativ än Luiz om summorna som cirkulerar i media stämmer. €40M+ för en David Luiz som inte utvecklats nämnvärt sedan han köptes 2011 ifrån Benfica, då för €21M hade varit en väldigt dålig affär ekonomiskt. Klubbarna kommer dra fördel över vår desperat behov utav att få in en mittback innan fönstret stänger vilket tyvärr betyder att vi kommer få betala ockerpris för en ev. mittback. Chiellini hade varit det perfekta tillskotet för vår trupp, en stabil mittback som är väldigt jämn. Kan även spela som vänsterback om vi skulle behöva ett mer kompakt försvar i exempelvis de svåra borta matcherna i CL.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-07-31 17:57
@FCBlaugrana:

heh, det måste vara Zubi som satt den prislappen... inte Chelsea...
Barcelona FCB_Messi
2013-07-31 17:53
Kaljic vad har du att säga nu angående Messi bilderna din flöjt . Ta reda på fakta istället för att smutskasta saker o ting som du är avundsjuk på . Detsamma gäller dig "Ronaldinho-fotbollsguden"..du är minst lika efterbliven . Jag sa till dig att inte tro på allt du ser i tidningarna . Nu tillbaka till fotbollen , tycker ni luiz är värd dom pengarna ?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Arsenal
2013-07-31 17:52
Visste att Messi inte var en sådan :)
Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
2013-07-31 17:50
@Barcelonistas:

Madrid och Barca undantaget så har de engelska klubbarna, generellt mycket mer pengar att röra sig med. PL omsätter sammanlagt € 2.9 miljarder, medan La Liga "bara" 1,8 miljarder (och då står Barca och Madrid för hälften av de pengarna). De minsta klubbarna som Levante har inte mer pengar än en del allsvenska lag.

Sen går det väl inte att sätta likhetstecken mellan pengar och kvalitet, men visst underlättar det en hel del. Det säger ju en hel del om styrkeförhållandena när en klubb som Sunderland kan köpa den landslagsmannen Giaccherini från de italienska mästarna Juventus. Å andra sidan verkar engelsk talangutveckling vara sämre än någonsin och jag ser inga tecken på att engelska mitt- och bottenklubbar skulle vara överlägsna sina spanska motsvarigheter. Den enda gången dessa lag tävlar är väl i Europa League och där är snarare Spanien överlägset England.

Barcelona Barcelonistas
2013-07-31 17:48
Att bilderna var Photoshoppade visste ju en 6 åring om, men det mest komiska med det här är ju hur snabb Kaljc var med att spridda den här nyheten inne i la puta bara för att smutskasta Barcelona och Messi :). 69M för Luiz? Hahahaha killen är inte ens värd 25...
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-31 17:45
@Capitan Puyol - El Corazón:

Tog det från Twitter.

@BrazilStats Chelsea have asked for €69M from Barça who contacted them for David Luiz, according to English reports. #CFC #FCB
Barcelona Capitan Puyol - El Corazón
2013-07-31 17:41
FCBlaugrana (Barcelona) Källa?
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-31 17:35
Chelsea have asked for €69M from Barça who contacted them for David Luiz, according to English reports.
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-31 17:29
Här ser ni hur bilderna på Messi med strippan var photoshoppade!
Barcelona Barcelonistas
2013-07-31 17:28
Har mitten och botten lagen i Pl högre omsättning än mitten och botten gängen i Spanien?.

En polare till mig påstår att Pl är bättre bara för att klubbarna har högre omsättning... men det säger ju inte något om det spelmässiga eller ens ligan i sig.
2013-07-31 17:20
Jag förväntar mig (eller hoppas) att när vi väl är och förhandlar i London kan vi väl ta en sväng vid Tottenham och fråga lite snällt om Verthongen. Ifall det skiter sig med förstavalet Luiz skulle det inte vara fel att direkt ha en backup plan (som enligt mig är bättre än förstavalet).
Barcelona 1.70-ligan - Tika Tata
2013-07-31 17:17
Ställer mig dock lite frågande till om Luiz egentligen är bäst i backlinjen. Det är där han spelar med Brasilien men i Chelsea har han gjort det bäst på mitten. Hans insatser i confederations Cup var imponerande, men då hade han två defensiva mittfältare framför sig. Det är en liten chansning men en otroligt spännande spelare som kan bli hur grym som helst om Tata lyckas slipa honom! Mångsidigheten är ju egentligen bra, så länge han faktiskt gör ett bra jobb. Funkar även som vänsterback, om vi någon vill satsa på att ställa ett mer fysiskt lag på banan någon gång. Tata sägs ju vara benägen att göra lite taktiska förändringar beroende på motstånd och andra omständigheter.
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-31 17:02
Vill bara att en mittback ska bli klar nu. Gärna inom en vecka. Hade känts så himla bra!
Barcelona The Octopus of Badia
2013-07-31 17:02
Ja, vi får hoppas att den direktör som åker upp till London inte är någon annan är Raúl Sanllehi.
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-31 16:40
Talks on a transfer of David Luiz have started. A Barcelona director could soon travel to London. Sources say possible deal next week. [md]
Barcelona FCB_Messi
2013-07-31 16:05
Skulle Napoli köpa arbeloa också så måste det vara något skumt . Vilket lag köper 4 spelare från en o samma klubb ? 4 bänkspelare också där 3 av dom är skit .
Barcelona Shanghai - Gerardo "Tata" Martino
2013-07-31 16:01
@barcastuff: Martino could meet with Marc Bartra to explain him that, despite the planned signing of centre back, he counts on him for this season. [md]
Barcelona Shanghai - Gerardo "Tata" Martino
2013-07-31 14:54
@Barca King - Messi i hjärtat:

Bästa kommentaren det här året.
Barcelona Puyol El Capitano 5
2013-07-31 14:35
Sergi Roberto imponerar på mig och mer, han kommer att bli något speciellt nu ska man kanske inte dra för höga växlar men ändå. Han behöver förtroende och speltid. Han har ett härligt driv med bollen och visar verkligen att han är mogen i sitt spel. Det jag älskar med honom är hans första steg med bollen, hårda passningar och att han alltid driver bollen mot mål. Det är precis såna spela vi behöver sluta dutta med bollen och gå mot mål. Jag hoppas på stort genombrott för Sergi i år! Edit: Måste säga det att jag blev imponerad av Bagnack igår också. Det såg ut som han spelade ordinarie i A-laget. Helt jävla lugn verkade säker. Kul att få se honom hoppas han får chansen flera gånger att visa upp sig. Riktig biff är han också vilket behövs..
Barcelona barca!54
2013-07-31 14:33
Manchester City Reserves midfielder Denis Suarez (19) is close to joining Barcelona B. The deal is 90% done. [@guillembalague]

Mycket bra värvning!
2013-07-31 14:32
Hittills under försäsongen har Sergi Roberto och Dongou imponerat. Av det man fick se av Bagnack igår var väldigt positivt. Han har mycket bra fysik och utstrålar självförtroende och lugn trots sina 18 år. Jag hoppas att han gör det bra i B - laget i år, han är verkligen en mittbackstalang. Det negativa har varit Bartra. Jag vet inte vad som händer med honom i A - laget. Han verkar inte ha något självförtroende och ser bara nervös ut. En utlåning skulle i det här fallet vara nyttigt för honom, jag tror inte att hans psyke klarar av en massa bänkningar längre. Jag hoppas att man får se ett fint samarbete mellan Messi och Neymar på fredag. Förresten vet någon om skadan på Tello igår var något allvarligt? Visca!
Barcelona Gabriel
2013-07-31 14:31
Personligen hoppas jag inte att Neymar ändrar på ett skit när det kommer till hans spelstil. Han är perfekt precis som han är. Självklart kommer han att mognas och lära sig att ta bättre beslut osv, men helt ärligt så anser jag han redan spela väldigt moget för sin ålder, om inte annat var CC ett bevis på det.

Vill se Neymar trixa, leka, showa och sprida glädje i laget. Jag vill se han dansa efter mål han gör och jag vill se han försöka få en blyg och obekväm Iniesta att dansa med honom, nästan göra det lite jobbigt för stackars Don Andrés. Jag vill se han ta för sig, jag vill se honom ta tag i jobbiga match situationer genom att steppa upp - inte att låta Messi göra det. Jag vill se honom vara precis som han varit i Brasilien och i Santos.

Ändra inte på ett skit. Bli ingen "passa tillbaka bollen" -spelare. Neymar är köpt för att bli världens bästa spelare i framtiden. När Messi slutar bli det, är det Neymar som ska ta över Guldbollen.

Jag förväntar mig storheter från Neymar bredvid världens bästa.

Let the Neyssi show begin!
Barcelona ViscaBarca1899
2013-07-31 14:31
zigazaga (Barcelona) Skulle vilja möta dig i fifa. Kan inte skriva pm från mobilen så skriv bara ditt namn så addar jag dig
Barcelona Deulofeu
2013-07-31 14:25
Nu har även infon nått Barcastuff som jag länkade om 12.57 he he
Barcelona LeoMessi
2013-07-31 14:12
Júnior - Culé hasta la muerte (Barcelona) Tack så mycket! Jag hoppas att vi får se Messi, Neymar och Messi lira ihop! ---------------------------------------------------- Förresten hur har Gomez skött sig i backlinjen? Jag har varit på semester så jag har inte kunnat se matcherna :-(
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-07-31 14:08
B-Guden Länkar när jag kommer hem från jobbet. LeoMessi På fredag mot Santos.
Barcelona LeoMessi
2013-07-31 14:06
När är barcas nästa träningsmatch?
Barcelona SupremeMan
2013-07-31 13:56
det är bra, killen försöker ändra sig till Barca's stil men ändå ha sin gamla stil kvar
får han mer speltid så kommer det fungera fin fint
Annons: