/spanien/barcelona/forum/6687.aspx/spanien/barcelona/forum/6687.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Danne - Culé - 26
2013-07-31 19:24
Nu njuter man av fotboll.. Läge efter läge i city - Milan :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2013-07-31 19:18
Hur mycket såldes negredo för? Helvete vad PL rensar la liga på spelare... Värdelösa på att utveckla spela men bäst i världen på att hylla sin liga för alla bra spelare dom har! Jävlar tattarliga. Dom hade varit helt jävla värdelösa utan sina sheikher.
Barcelona NoGo™
2013-07-31 19:15
@ FCBlaugrana

Skönt att det inte var allvarligare!
Barcelona zick9
2013-07-31 19:12
Bara jag som varken kan gå in på "min profil" eller skicka PM?
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-31 19:09
Official: Tello, who was subbed off yesterday against Lechia, has a thigh muscle tear and will not play against Santos on Friday. Although he'll miss the friendly against Santos on Friday, Tello will be able to take part in the Asia tour next week.
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-31 19:08
Steven Caulker (mittback) klar för Cardiff City ifrån Tottenham.

Apropå Vertonghen till Barca.
Barcelona elbraco - CP5
2013-07-31 18:58
vilken match, 5-3 nu. spyr på milans backlinje... antonini, zaccardo och constant.. sen årets brunkigaste mittfält med de jong, muntari och bakaye traore - vem är han ens?? spännande med petagna dock!
Barcelona FC Barcelona #10
2013-07-31 18:57
om någon vill lira lite fifa13 på PS3, PMa med nick.
Barcelona Liatzo
2013-07-31 18:56
Att bilderna på Messi är Photoshopade är ingen skräll. Man försöker få världens bästa fotbollsspelare ur balans innan säsongsstarten. Det som jag finner intressant är hur dessa patetiska Mourinhistas (med deras ledare Kim Jong Kaljic i spetsen) var tidiga med att kritisera Leo. Detta på grund av TVÅ bilder. Detta trots att man själva har en Karim Benzema i klubben som för något år sedan köpte sex av en minderårig tjej. Och sedan har vi ju även klassiska "Me & you fucky, fucky"-storyn med den evige tvåan ('CR7') och servitrisen/fnasket. In, ut och därefter 100 miljoner fattigare och ett barn rikare.
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-07-31 18:52
FCB Messi

Jag tycker inte att Luiz är värd mer än 30m euro egentligen. Men med dagens marknad och med tanke på den situationen vi befinner oss i med endast en månad kvar tills fönstret stänger så kan jag acceptera ett bud på max 40m euro.
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-31 18:48
Herregud, Milan har släppt 5 mål efter 35..
Barcelona Fàbregas
2013-07-31 18:48
Jag håller inte med om att Chiellini är för ojämn, om man följer Seria A och Juventus framförallt så är han tongivande i laget och gör sällan en dålig prestation. Jag håller med om att tekniken är bristfällig och att han definitivt behöver jobba på den men jag tror inte att det kommer vara ett allt för stort problem i våra uppspel. I Pique har vi det Chiellini saknar och tvärtom. Jag tror att han hade varit en fantastisk tillgång men det är som sagt min personliga åsikt och det finns en anledningen till varför jag sitter här och Tata tränar Barcelona ;)..

Berlusconi måste vara väldigt glad idag! Milan spelar som ett gäng småflickor och som vi alla vet så är ju Berlusconi väldigt svag för just, småflickor.
Barcelona LeoMessi
2013-07-31 18:46
Milans backlinje och mittfält är extremt dåliga och sorgliga. Knappt någon ordinarie i elvan idag.
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-31 18:45
Milan är helt pinsamt dåliga.
Barcelona Corazon
2013-07-31 18:38
Citys nya fernandinho är grym han kommer många. Stor klubbar rycka i
Barcelona Explict
2013-07-31 18:35
City ser sjukt jävla bra ut.. 3-0 mot Milan efter 20 minuter. Kandidat till CL, helt klart.
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-31 18:18
Fábregas Kan inte hålla med dig om att Chiellini är jämn i sitt spel. Och kolla hur många matcher han har spelat denna säsongen. Har för mig att han har någon sjukdom så han inte kan spela så många matcher per säsong. Han spelade lika många matcher som vår Adriano gjorde och folk tycker att han är en glaslirare som aldrig spelar. Vi behöver någon som är mer pålitlig.
Barcelona Busquen
2013-07-31 18:18
Fàbregas:

Chiellini är alldeles för oteknisk för att spela mittback i Barca. Det behövs en grym teknik för att behärska allt bollförande som försvaret står för, vilket betydligt mer tekniska försvarare än Chiellini, som bl.a. Chygrynskiy och Milito bittert fått erfara. Dessutom kan ju även Luiz spela vänsterback och förmodligen behärska den rollen bättre.
Barcelona Fàbregas
2013-07-31 18:13
Barzagli, Chiellini, Subotic, Hummels, Sakho, Papadopolus samt Adil Rami är betydligt bättre och billigare alternativ än Luiz om summorna som cirkulerar i media stämmer. €40M+ för en David Luiz som inte utvecklats nämnvärt sedan han köptes 2011 ifrån Benfica, då för €21M hade varit en väldigt dålig affär ekonomiskt. Klubbarna kommer dra fördel över vår desperat behov utav att få in en mittback innan fönstret stänger vilket tyvärr betyder att vi kommer få betala ockerpris för en ev. mittback. Chiellini hade varit det perfekta tillskotet för vår trupp, en stabil mittback som är väldigt jämn. Kan även spela som vänsterback om vi skulle behöva ett mer kompakt försvar i exempelvis de svåra borta matcherna i CL.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-07-31 17:57
@FCBlaugrana:

heh, det måste vara Zubi som satt den prislappen... inte Chelsea...
Barcelona FCB_Messi
2013-07-31 17:53
Kaljic vad har du att säga nu angående Messi bilderna din flöjt . Ta reda på fakta istället för att smutskasta saker o ting som du är avundsjuk på . Detsamma gäller dig "Ronaldinho-fotbollsguden"..du är minst lika efterbliven . Jag sa till dig att inte tro på allt du ser i tidningarna . Nu tillbaka till fotbollen , tycker ni luiz är värd dom pengarna ?
Barcelona Arsenal
2013-07-31 17:52
Visste att Messi inte var en sådan :)
Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
2013-07-31 17:50
@Barcelonistas:

Madrid och Barca undantaget så har de engelska klubbarna, generellt mycket mer pengar att röra sig med. PL omsätter sammanlagt € 2.9 miljarder, medan La Liga "bara" 1,8 miljarder (och då står Barca och Madrid för hälften av de pengarna). De minsta klubbarna som Levante har inte mer pengar än en del allsvenska lag.

Sen går det väl inte att sätta likhetstecken mellan pengar och kvalitet, men visst underlättar det en hel del. Det säger ju en hel del om styrkeförhållandena när en klubb som Sunderland kan köpa den landslagsmannen Giaccherini från de italienska mästarna Juventus. Å andra sidan verkar engelsk talangutveckling vara sämre än någonsin och jag ser inga tecken på att engelska mitt- och bottenklubbar skulle vara överlägsna sina spanska motsvarigheter. Den enda gången dessa lag tävlar är väl i Europa League och där är snarare Spanien överlägset England.

Barcelona Barcelonistas
2013-07-31 17:48
Att bilderna var Photoshoppade visste ju en 6 åring om, men det mest komiska med det här är ju hur snabb Kaljc var med att spridda den här nyheten inne i la puta bara för att smutskasta Barcelona och Messi :). 69M för Luiz? Hahahaha killen är inte ens värd 25...
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-31 17:45
@Capitan Puyol - El Corazón:

Tog det från Twitter.

@BrazilStats Chelsea have asked for €69M from Barça who contacted them for David Luiz, according to English reports. #CFC #FCB
Barcelona Capitan Puyol - El Corazón
2013-07-31 17:41
FCBlaugrana (Barcelona) Källa?
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-31 17:35
Chelsea have asked for €69M from Barça who contacted them for David Luiz, according to English reports.
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-31 17:29
Här ser ni hur bilderna på Messi med strippan var photoshoppade!
Barcelona Barcelonistas
2013-07-31 17:28
Har mitten och botten lagen i Pl högre omsättning än mitten och botten gängen i Spanien?.

En polare till mig påstår att Pl är bättre bara för att klubbarna har högre omsättning... men det säger ju inte något om det spelmässiga eller ens ligan i sig.
Barcelona Capitan Puyol - El Corazón
2013-07-31 17:20
Jag förväntar mig (eller hoppas) att när vi väl är och förhandlar i London kan vi väl ta en sväng vid Tottenham och fråga lite snällt om Verthongen. Ifall det skiter sig med förstavalet Luiz skulle det inte vara fel att direkt ha en backup plan (som enligt mig är bättre än förstavalet).
Annons: