/spanien/barcelona/forum/6681.aspx/spanien/barcelona/forum/6681.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona nicco
2013-07-30 21:51
Stort frågetecken varför Batra inte är utlånad ...
Barcelona Gabriel
Hahahahaha bad nyss Neymar om att få bli inbytt via den där handgesten? Kan vara det bästa jag sett på länge isf.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan - Tika Tata
Haha Neymar är sugen !
Barcelona DM1982
2013-07-30 21:49
bra stream, portugisiska.
Länktips: www.hqstream.in/
Barcelona Siempre Barça
2013-07-30 21:49
Haha neymar ber om att bli inbyt :)
xaviiniesta
2013-07-30 21:47
Haha neymar ber om att få bli inbytt
Barcelona Blaugrana91
Verkar inte vara några större byten?
Barcelona Shanghai - Gerardo "Tata" Martino
Roura, kan du bara ta in Neymar? :)
Barcelona Capitan Puyol - El Corazón
2013-07-30 21:45
Sergi Roberto har imponerat rejält under försäsongen. Han har viljan att lyckas och om han fortsätter på samma bana kommer han att göra det. Jag förstår inte de personerna som tvivlade grovt på grabben efter Thiagos avsked. Jag har alltid trott på honom och varje gång han spelat imponerar han varje gång. Han har inte samma spelstil som Thaigo men jag ser potentialen och det där lilla "extra". Ikväll har han varit överallt! Han har sprungit från straffområde till straffområde, jag skulle tvivla på att Cesc gör något sådant ;). Han har styrt mittfältet och hela offensiven och t.o.m deltagit i defensiven. Han har överglänst självaste Leo denna halvlek. Mycket rättvist att han fick göra målet. Som någon nämnde innan så är han väldigt lik en mer energisk Kaka.
Barcelona Andresito
2013-07-30 21:44
@nicco:

Varför inte? Han spelade likadant mot Benfica förra året, samma match som han blev skadad.
På samma sätt som du är säker på att han inte håller CL-klass är jag säker på att han håller en tillräckligt hög nivå, han besitter ett underbart driv likt Iniesta.

Helt klart en mognare spelare jämfört med med t.ex. JDS, som har otroliga brister i defensiven med dåligt beslutstagande på sina glidtacklingar. Det enda Sergi Roberto slarvat med idag är när Gdansk kontrade och han tjuvade lite med markeringen i straffområdet, det hade straffat sig mot ett bättre lag. Överlag bra med boll, löpvillig och kreativ.

Roman och Alexis är ju raka motsatserna på kanterna. Roman spelar så enkelt som möjligt medan Alexis gör det onödigt svårt för sig..
Barcelona nicco
2013-07-30 21:44
haha så du menar själv att klubben inför denna säsongen funderade på att ge platsen till Rafinha t ex som va betydligt bättre förra säsongen utan någon anledning? inte alla spelare som kommer igenom från la masia blir legender ... bra truppspelare men inget mer
Barcelona ~Més que un club~
2013-07-30 21:43
@NoGo™:

Okej, tack så mycket! :)
Barcelona westinho - ¡Sandrusco vete ya!
2013-07-30 21:43
Guardiola: "Sergi Roberto is a player to look out for in the coming years. When he really breaks through you'll all be surprised."

Detta sa Pep för mer än 2 år sedan, och sedan dess har jag väntat. Nu börjar jag förstå.
SoN_Un
2013-07-30 21:42
min stream e helt svart:S
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2013-07-30 21:40
Bäst hittills: Sergi Roberto, Alexis, Montoya

Godkända: Messi, Song, Gomez, Adriano, JDS (Knappt godkänd)

Underkända: Tello (dock bara 20mins spel), Pinto, Bartra, Joan Roman (25min)
Barcelona Culee
2013-07-30 21:39
Sergi Roberto kommer vara kul att följa denna säsong, hoppas Tata tror på honom.
Barcelona Barcelona10Messi
2013-07-30 21:39
Hmm tog bara alltså någon minut innan någon ställde sig emot och tyckte att Roberto tokhyllas och att det bara handlar om en landskamp mot ett mittenlag i Polen.

Äsch den jäkla La Masia så överskattat usch... Bara för han är katalan. Bara!

xD
Barcelona Blaugrana91
2013-07-30 21:38
nicco

Äsch tyst med dig. Roberto har imponerat i samtliga matcher hittills under försäsongen var av en av matcherna var mot CL-mästaren Bayern.
Barcelona DM1982
2013-07-30 21:38
@nicco:

Det är ingen som begär att han ska spela i CL över huvud taget men han måste kunna avlasta de äldre spelarna. Det kommer han säkert göra med bravur.
Barcelona NoGo™
2013-07-30 21:37
@~Més que un club~:
Barcelona line-up (official): Pinto - Montoya SergiGomez Bartra Adriano - DosSantos Song SergiRoberto - Alexis Messi Tello #fcblive Tello utbytt mot Roman, möjlig muskelskada på Tello.
Barcelona DM1982
Helt ok första halvlek.

Bartra. Det är antagligen så att jag vill att killen ska lyckas men det ser tyvärr inte ut som det. Det måste till en rejäl uppryckning om han ska vara kvar i laget.

Sergi Roberto. Som jag trodde, killen kommer växa till sig och säkert visa sig vara en bra ersättare till Thiago. Känns inte alls nervöst med honom.

Alexis. Äntligen har killen börjat trixa lite med bollen, det tog ju bara två år.

Ska bli kul att se Neymar men det lär nog bara vara typ sista kvarten som han kommer in.
nicco Han var en av de bästa mot United förra säsongen.
Barcelona Blaugrana91
Hehe Sergi Roberto är med som ett av dem hetaste globala trenderna på twitter. ;)
Barcelona nicco
2013-07-30 21:36
Ni överskattar Roberto löjligt mycket alltså, han är inte i närheten av Thiago.. sen spelar han bra mot ett random polskt lag, inte direkt att han kommer att kunna hålla den här klassen i CL direkt
Barcelona 1.70-ligan - Tika Tata
2013-07-30 21:35
@Blaugrana91:

Endast om Bartra (eller någon annan mittback) lämnar kommer vi köpa in 2 backar. Som läget är nu räcker det med att köpa en back av absolut toppklass. Möjligtvis Vergini ovanpå det om nu Tata verkligen insisterar på honom. Men då gör vi nog bäst i att låna ut Bartra..
Barcelona Blaugrana91
2013-07-30 21:34
Överlag inget överdrivet bra spel. Men Roberto är klart bäst på plan!! Hoppas inte man tar ut hela elvan i paus. Men Neymar får gärna komma in och Messi får gärna vara kvar. ;)
Barcelona ~Més que un club~
2013-07-30 21:34
Hur är laguppställnigen?
2013-07-30 21:33
Capitán - El tiburón +1
Barcelona CuleForLife!
2013-07-30 21:32
Sergi Roberto kommer följa med till VM nästa år. Medan Thiago har semester.
Barcelona Capitán - El tiburón
2013-07-30 21:32
Herregud Song! Förstår inte hur han kan gå från att i England vara en "bollsäker" och "teknisk spelande" mittfältare till Barca där han verkar ha de sämsta fötterna i truppen.
Annons: