/spanien/barcelona/forum/668.aspx/spanien/barcelona/forum/668.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Deulofeu
2016-05-26 15:17
Jag sade ju det för bra för att vara sant... varför trodde jag på det denna gången kommer inte att ske i år heller...
Barcelona neymar JR
2016-05-26 15:15
Låt mig gissa vilka lag som följer honom. Porto, Sevilla och benfica?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Liunil Masse
2016-05-26 15:11
Villarreal (agent Davinson Sanchez): "Barça? There have been contacts, but nothing concrete. He doesn't want to play at B-team." [antena2] Villarreal (agent Davinson Sanchez): "We told the intermediary that contacted us and Nacional that joining Barça B is not an option." [a2] Villarreal (agent Davinson): "Davinson doesn't want to play at Barça B. He has 3 offers from teams that will play in the Champions League." Vi kommer fucka upp det...
Barcelona Deulofeu
2016-05-26 14:57
Hoppas värvningen av Colombianen stämmer men låna ut honom direkt till exempelvis Sporting så får han jobba lite innan han är redo för oss.

En underbar värvning precis en sådan man vill se.

Stor stark snabb talang! Kom från ingenstans förmodligen för bra för att vara sant.
Barcelona Liunil Masse
2016-05-26 14:52
Villareal (agent Davinson): "Davinson has ruled out playing for Barcelona B, he wants to play in a first division" [via @guilloarango]
Barcelona FCB_Messi
2016-05-26 14:50
Jag hade velat ha kvar Alves en säsong till . Han kanske har tappat lite men det finns ingen i världen som kan ersätta honom . Hans uppspel och passningsfot och hur han löser situationer är ovärderlig för Barcelonas sätt att spela . Sen så skulle nog Messi aldrig vela att han lämna. Och sen att även mascherano ryktas bort, messis landslagsman och nära vän, neeee tror inte ett öre på att båda lämnar , om ens nån .
Barcelona Liunil Masse
2016-05-26 14:48
[QUOTE=neymar JR]Barcelona? Varken pique eller mascherano är snabba. [/QUOTE] Mascherano är snabb.
Barcelona Liunil Masse
2016-05-26 14:48
På tal om mittbackar. Just in: Barça B will sign 19-year-old Colombian CB Davinson Sanchez for 3.5-4M, according to @sport. Läser en del kommentarer på Twitter som t ex denna: "he's an absolute beast, best CB in south america by far. This year in the Libertadores he's been amazing" Han verkar ju vara för bra för Barca B o div 3. Kanske något för A-laget som reserv till en början?
Barcelona neymar JR
2016-05-26 14:43
Barcelona? Varken pique eller mascherano är snabba.
Barcelona Liunil Masse
2016-05-26 14:41
[QUOTE=Nesto]Luinil Masse Ska jag vara ärlig så tror jag redan vi har försökt, eller iaf pratat med spelaren och hans agent ang. en ev.flytt. Spelaren vill,förmodligen (eftersom klubbval) fortsätta sin karriär inom hemlandets gränser. Draxler är ett annat liknande fall. Sen får du gärna förklara varför två liknade mittbackstyper inte skulle fungera ihop. Har du exempel på spelade mittbackspar som totalfallerat får du gärna dela med dig. [/QUOTE] Nämn ett lag som spelar med hög backlinje där man inte har en snabb mittback? Det är liksom logiskt då motståndaren ofta har en snabb o löpstark anfallare.
Barcelona neymar JR
2016-05-26 14:19
Right back Douglas has won a trophy every 54 minutes he played with Barcelona #fcblive 380 minutes, 7 trophies [via sport] I historie böckerna! Spelar klarar knappt att göra mål var 90 minut Douglas levererar titlar var 54 minut!
Barcelona Nesto
2016-05-26 13:30
Luinil Masse

Ska jag vara ärlig så tror jag redan vi har försökt, eller iaf pratat med spelaren och hans agent ang. en ev.flytt. Spelaren vill,förmodligen (eftersom klubbval) fortsätta sin karriär inom hemlandets gränser.
Draxler är ett annat liknande fall.

Sen får du gärna förklara varför två liknade mittbackstyper inte skulle fungera ihop. Har du exempel på spelade mittbackspar som totalfallerat får du gärna dela med dig.
Barcelona Liunil Masse
2016-05-26 12:50
[QUOTE=^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^]Anledningen att alla får panik när dessa två kuggar ryktas bort är. Vem/vilka kan skulle kunna ersätta dessa Alves och Masken? Vilka vem, med tanke på hur bra Barca är på att värva försvarare ? Kan inte släppa att Hummels gick så billigt och så lätt till Bayen? [/QUOTE] Hade Barca velat ha Hummels så hade man värvat honom för längesen. Du kan inte ha ett mittlås med Hummels-Piqué, båda är spelande mittbackar vars styrkor är väldigt många men inte snabbheten. Piqué behöver någon som kompletterar honom.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-05-26 12:44
Ibland är det här forumet komedi, när Roberto tabbar då skylls det på matchtempot och när stackarn Bartra får spela 1 gång i månaden och tabbar då är han sämst. KOMEDI!
Barcelona neymar JR
2016-05-26 12:41
Dm1982 Igår så var ju allt klart och skulle bara officiellt och nu tvärstopp. Tyvärr så drivs man med nu när det inte finns någon fotboll på tv.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-05-26 12:34
@DM1982:

Anledningen att alla får panik när dessa två kuggar ryktas bort är.

Vem/vilka kan skulle kunna ersätta dessa Alves och Masken?
Vilka vem, med tanke på hur bra Barca är på att värva försvarare ?

Kan inte släppa att Hummels gick så billigt och så lätt till Bayen?
Barcelona Bosketts
2016-05-26 12:06
ElRaval

Att Roberto tappar sin gubbe i en hyperintensiv match mot Atletico ser jag inte som något annat än dåligt matchtempo i kropp och knopp.

Men faktum kvarstår. Att få spela så lite som han gör, så presterar han väldigt bra. Vem har glömt matchen mot Real?

Ger man honom chansen från start är jag övertygad om att han växer in sig i rollen, tar för sig och slipar på de (få) svagheter han har.

Det skulle dessutom ge oss ytterligare en egen produkt i laget. Något jag tycker att vi tappar mer och mer. Det är faktiskt väldigt viktigt och en stor anledning till att laget spelade så bra under Pep (enligt mig).
Vlom
2016-05-26 11:58
@Liunil Masse:
Jämförelsen med Schwinsteiger är väl ingen vidare eftersom att tysken numera är högst medelmåttig tyvärr... Alves däremot är fortfarande bland en av världens absolut bästa högerbackar i nuläget, även om brassen såklart inte är lika bra som han en gång under framförallt Pep-åren. Med det sagt, så är Juventus experter på att få ut det allra bästa även hos ålderstigna spelare. Tänker främst på en ålderstigen Evra som anslöt sig till Turin-laget efter sin usla säsong i Manchester United och man kan lugnt konstatera att fransmannen har visat sig vara en grym värvning. Även värvningarna av Tevéz, Barzagli och Pirlo kritiserades men som varit tongivande under deras respektive tid hos Juventus. Man får tyvärr gratulera Juventus som kommer få en fantastisk högerback ifall om den övergången blir av så att säga.
Barcelona ElRaval
2016-05-26 11:55
[QUOTE=Bosketts]Lugn i båten nu. Att Alves lämnar ser jag bara som naturligt. Han blir inte yngre och når, tyvärr, inte upp till sin normala standard längre. Det stora frågetecknet är ju vem som ska ersätta honom. I mina ögon har Vidal gjort det bra, men inte fantastiskt. Skulle vilja se Roberto där. Låta honom växa in i det ytterligare. Ni får komma ihåg att Roberto ännu inte fått vara ordinarie i laget, men övertygat varje gång han fått chansen. Med Roberto och Alba på kanterna får vi också den stabilitet vi saknat sedan Abidal och Alves. Mascherano får INTE lämna. Försvaret är för en gångs skull rätt stabilt. Låt Pique och Mascherano bilda mittbackspar och värva in en riktigt ung och lovande mittback som får vallas in när Masken eller Pique vilas. Låna ut Samper till Sporting och låt Masken agera back up till Busi också. MaTS måste få ta över förstahandskarna. Han har denna säsong kommit upp till Bravos anledning... [/QUOTE] Roberto har knappast imponerat varje match. han var bra i början men missade att hålla sin gubbe mot atletico och får ta på sig det otroligt viktiga målet.. något som visserligen kan ha o göra med hans orutin på högerbacken att göra, men men. jag ser ingen högerback som är möjlig att köpa som på kort tid kan ersätta Dani. ingen som kan lägga smörpassningar och kombinera med högerkanten som han. samtidigt är han en kämpe vars ambition smittar av sig och verkar vara en kugge i omklädningsrummet.
Barcelona DM1982
2016-05-26 11:53
[QUOTE=neymar JR]The agent of Dani Alves (33) confirms contacts with Juventus and Galatasaray, but says player plans to stay at Barcelona next season. [tv3] Amen vad fan?!?!? [/QUOTE] Igår skulle både Mascherano och Alves sticka, idag verkar båda stanna kvar. Silly season i sin finaste prakt.
Barcelona ElRaval
2016-05-26 11:51
bellerin in enligy mundo. nej tack säger ja... då kan vi likagörna spela vidal. bellerin är duktig men ingen högerback i världen har dani alves finurlighet. vi kan klaga bäst vi vill men att spela högerback i barcelona är inte lätt.
Barcelona Liunil Masse
2016-05-26 11:35
[QUOTE=neymar JR]Liunil Bättre för alla i längden, kommer sluta med att alla pensionerar sig i Barcelona vid 36 års ålder med garanterad startplats tills dess. [/QUOTE] Ja och faktum är att Alves har tappat något enormt. Så som Bayern gjorde sig av med Schweinsteiger för att han skada sig för mycket o tappa, ja sånt gör inte vi utan spelarna får bestämma. Pinsamt.
Barcelona neymar JR
2016-05-26 11:20
Liunil Bättre för alla i längden, kommer sluta med att alla pensionerar sig i Barcelona vid 36 års ålder med garanterad startplats tills dess.
Barcelona Liunil Masse
2016-05-26 11:18
[QUOTE=neymar JR]The agent of Dani Alves (33) confirms contacts with Juventus and Galatasaray, but says player plans to stay at Barcelona next season. [tv3] Amen vad fan?!?!? [/QUOTE] Bra för båda parter om han lämnar i sommar ju.
Barcelona Nesto
2016-05-26 11:16
Alves är prio ett som högerback och ser honom gärna ett år till i klubben men väljer han att lämna så tycker jag att Bellerin är intressant.
Utvecklas väldigt mycket den här säsongen och är väldigt offensiv med bra lungor.
Ska man köpa så borde man göra det snart annars lär Arsenal erbjuda nytt kontrakt med utköp på minst 30.

Byte mellan Bartra - Bellerin? Övertygad om att Bartra skulle utvecklas enormt under Wenger i England :(
Vi kan nog inte heller baka in en buyback i Bartras övergång iom. avtalet som sänker hans uköpsklasul.
Barcelona neymar JR
2016-05-26 11:01
The agent of Dani Alves (33) confirms contacts with Juventus and Galatasaray, but says player plans to stay at Barcelona next season. [tv3] Amen vad fan?!?!?
Barcelona Illusionista
2016-05-26 11:00
Värt att läsa igenom iaf..
Barcelona Bosketts
2016-05-26 10:42
Lugn i båten nu.

Att Alves lämnar ser jag bara som naturligt. Han blir inte yngre och når, tyvärr, inte upp till sin normala standard längre. Det stora frågetecknet är ju vem som ska ersätta honom. I mina ögon har Vidal gjort det bra, men inte fantastiskt. Skulle vilja se Roberto där. Låta honom växa in i det ytterligare. Ni får komma ihåg att Roberto ännu inte fått vara ordinarie i laget, men övertygat varje gång han fått chansen.
Med Roberto och Alba på kanterna får vi också den stabilitet vi saknat sedan Abidal och Alves.

Mascherano får INTE lämna. Försvaret är för en gångs skull rätt stabilt. Låt Pique och Mascherano bilda mittbackspar och värva in en riktigt ung och lovande mittback som får vallas in när Masken eller Pique vilas.

Låna ut Samper till Sporting och låt Masken agera back up till Busi också.

MaTS måste få ta över förstahandskarna. Han har denna säsong kommit upp till Bravos anledning...
Barcelona zigazaga
2016-05-26 10:22
Barcelona och att släppa sina spelare gratis eller för kaffepengar..man blir ju tokig fan.
Barcelona neymar JR
2016-05-26 10:21
Adama kommer aldrig sätta sin i fot i Barcelona igen tyvärr. All in för Roberto som högerback! Så öppnar man upp en plats för denis samtidigt. Vidal är väl ändå värdig en ärlig chans, Gud vet vad som gick fel. Men tycks ha varit ganska mycket "politik" angående högerbacksplatsen.
Annons: