/spanien/barcelona/forum/6675.aspx/spanien/barcelona/forum/6675.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-02-02 20:13
@Ronaldinho the original:

Låt oss hoppas att han scoutar Miranda, Courtois och Koke. Skulle vara en dröm om någon av dem kom... *.*
Barcelona the cameroonians
2014-02-02 20:13
@Ronaldinho the original:

Kan ju vara för att vi möter Sociedad i cupen om tre dagar.
Barcelona LeoMessi
2014-02-02 20:11
Simeone är exakt den typen av tränare vi behöver! En som är på dom konstant och låter ingen andas. Man märker ju detta främst på atleticos försvarsspel. Det är omöjligt att kontra mot dom eftersom dom springer tillbaks så jäkla snabbt och rätt som det är så har dom 10 man bakom bollen.
Postat via SvenskaFans-appen
Ronaldinho the original
2014-02-02 20:10
Någon som vet varför Tata sitter i Vincente Calderon? Hoppas bara att han inte spanar in på Sociedad spelarna.
Barcelona Barca Barca
2014-02-02 20:02
@Amo0227:

Vi måste ha historiens sämsta ledning och jag undrar hur dessa punkter gick till:

1. Mittbacks frågan vi har spelat Pique och Mascherano sen 2010/2011 och sen dess har Puyol varit skadebenägen.

2. Övergången från att ha världens bästa tränare till att Tito, Roura, Tata. Jag är inte imponerad av någon tränare alls. Dom lever på Peps era helt klart. Vad har Tata förändrat ? spela rakare och snabbare ? Det gjorde vi riktigt bra säsongen 08/09 så....

3. Thiago Alcantara, spåddes kunna ta över efter Xavi och var den som skulle ta över efter Xavi. Vi tjänade, i dagens inflation i fotbollen, kaffe pengar för Thiago.....Pogba värderas till 50-60€ miljoner.

4. Abidal slängs med huvudet före från klubben. Killen som är lagkapten i Monaco nu och uttagen i Frankrikes landslags trupp. Enligt Barcelona och huvudmannen själv, Tito så kunde inte Abidal fortsätta pga sin fysik.

5. David Villa, CL vinnare, EM vinnare, VM vinnare, EM vinnare, La Liga vinnare, Spaniens största målskytt genom alla tider i landslaget...Säljs för 2€ miljoner ?
Barcelona DM1982
2014-02-02 19:55
Hoppas Atletico vinner matchen, då kan Real inte bli serieledare. Alltid något. Sedan är det otroligt skönt att Barca b vann, trodde verkligen inte att de skulle göra det.
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-02-02 19:51
Atlético tappar poäng? Var är alla spågummor? Sen att de som drömmer om att att det var bättre på Laportas tid och ta bort reklamer. Ronaldinho kostade 25 miljoner, idag hade Ronaldinho kostat en miljard om inte två. Vi hade varit Sevilla utan våra reklam intäkter. Vi måste förstärka laget och förnya den så enkelt är det. Thiago gjorde rätt att lämna! Vad skulle han göra i Barca som ignonerade honom för att satsa på Sergi Roberto. Om man inte kan se potentialen i en spelare som Thiago är man en idiot.
Barcelona Barca Barca
2014-02-02 19:42
@Barcaholic:
Sluta, jag mår illa, inte bra för mitt hjärta, i veckan så gör han akrobatiskt konststycke och avgör matchen, igår behöver vi inte ens snacka vad vi gick igenom och nu kommer du med statistik som Xavi drömmer om. Sjukt hur vi kunde släppa han för hälften av vad Cesc kostade oss.
Barcelona Barcaholic
2014-02-02 19:39
185 touches, 159 passes (93% acc), 22 long balls (90% acc), 4 interceptions and 3 tackles. World-class midfield performance from Thiago. Thiago fortsätter att storspela. Ska bli kul om han får chansen i CL också och hur han presterar där. Hade inte tackat nej till att Guardiola kommer tillbaka och tar med sig Thiago och Götze. Underbar duo Bayern har där, unga också.
Barcelona LeoMessi
2014-02-02 19:33
Och där vann Atletico sin match. Där ser man motivation, dom springer konstant och har ett presspel vi bara kan drömma om.
Barcelona Amo0227
2014-02-02 19:32
fraiXCII

Cesc är mer än en flopp , segare spelare får man leta efter. Att han dessutom saknar egenskapen att styra tempot i en match får en att undra vad han ens gör kvar? Sälj honom medans värdet fortfarande är högt. Återigen ett bevis på vilken skit liga PL är.
Barcelona tar priset när det kommer till värdelösa transfers, det är en gåta för mig hur många gånger dom gjort bort sig senaste 5 åren.
Barcelona Mäktiga Messi
2014-02-02 19:07
en artikel om sandro rosells KK och barcas huvudsponsor tillika diktatorn Qatar http://www.expressen.se/nyheter/sanningen-bakom-lyxen-pa-qatar-air/
Barcelona Barcelonistas
2014-02-02 19:05
FraiXCII - ja, jag anser att Cesc är en stor flopp. Vad har han gjort på dom här 3 åren? Han lyckades med bedriften att missa öppet mål på Stamford bridge.. Vi betalade Arsenal en stor summa plus massa bonusar. Visste du att vi måste betala deg till Arsenal om vi vinner cl elr ligan?.
Barcelona La Croqueta
2014-02-02 19:03
Jag var och tittade på matchen igår och jag måste bara säga vilken jävla besvikelse det var. Då menar jag inte resultatet, utan att Camp Nou var knappast halvfullt. Visst var det en tidig match men ändå.
Billigaste biljetterna gick för 65€ och det var på raden längst upp, förstår inte varför man inte släpper biljetterna billigare och trycker in mer folk.

Blev även riktigt besviken på publiken. De varken hejade eller buade när vi låg under, det var lite applåder här och där och någon ramsa som gick runt på läktaren men det kändes inte som att publiken gav sitt stöd till laget alls, speciellt när Valencia tog ledningen. Dock en eloge till den lilla sektionen precis bakom mål som sjung och hejade och höll stämningen under hela matchen.
Publiken visade faktiskt missnöje två gånger. Xavi hade chansen och slå 1-2 bollar i djupet på en springande anfallare men han gjorde en vändning och slog bollen i sidled.
Andra gången var när Fabregas blev utbytt, då buade publiken ordentligt.

Annars, en dålig match för att kolla på Barcelona för första gången på Camp Nou.
Barcelona Barca Barca
2014-02-02 19:03
@AndreD:

Det förtjänar laget efter gårdagens match. Helt rätt Tata, spelarna ser ut och vara slitna och INTE otränade.
Barcelona Diar Shekha
2014-02-02 18:59
Barcelona B vann med 2-0 borta mot Zaragoza B. Adama Traore och Denis Suarez gjorde målen!
Barcelona fraiXCII
2014-02-02 18:57
Barcelonistas: Hur orkar du vara så hatisk, negativ och arg hela tiden? Du påstår att Fabregas är en flopp, du får gärna styrka ditt påstående!
Barcelona AndreD
2014-02-02 18:56
@barcastuff: The players have a day off today. They return to training on Monday, ahead of the cup game against Real Sociedad on Wednesday. #fcblive Hahahahaha varför är de lediga? De ska upp 8 och ha fysträning tre timmar minst. Tur att det inte är samma som med Tito där de fick fyra dagars ledighet efter varje match iallafall...
Barcelona Barcelonistas
2014-02-02 18:54
Medans Fabregas efter 3 år inte lyckats göra ett skit i ett lag som han växte upp med...
Ronaldinho the original
2014-02-02 18:50
Thiago och Götze styr hela Bayerns innermittfält.
Barcelona LeoMessi
2014-02-02 18:49
grande jw (Barcelona) Precis:) Helt ärlig så har tello ett hyfsat skott, det är bara att han är så otroligt ensidig. Så länge han inte blir gnällig så har jag inget emot honom. Även om jag hellre ser att vi försöker satsa mer på Adama.
Barcelona grande jw
2014-02-02 18:43
LeoMessi

Till skillnad från Tello så har Adama både teknik, styrka och ett skott att hota med. Och sist men inte minst. En framtid i Barcelonas A-lag. Vilket inte Tello har. =)
Barcelona LeoMessi
2014-02-02 18:38
grande jw (Barcelona) Till skillnad från tello så är Adama snabb i båda riktningarna haha :P Sjukt glad att vi har honom, har hellre honom kvar än Sanabria. Han känns mer som en spelare som kan bryta mönstret och vågar ta för sig.
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-02-02 18:34
Barcelonistas (Barcelona) Matchen börjar 21:00 så du vet hehe. Men jag tror på Bilbao fullt ut. Real känner pressen att vinna men Bilbao har sjuk arena och supportrarna är galna :)
Barcelona grande jw
2014-02-02 18:31
Adama är en ruskigt stor talang. Fyfan vad explosiv han är. Han får Tello att se ut som en snigel.
Barcelona Barcelonistas
2014-02-02 18:28
Kl 8 börjar Bilbao matchen ska bli intressant att se hur Bilbao kommer styra det hela.
Ronaldinho the original
2014-02-02 18:15
Bentley King (Barcelona) Topp 10, vad fan är det du skriver? Som jag sa innan, när Barcelona tappar poäng så gynnar det B laget. Fem matcher har À laget tappat poäng och i dom omgångarna så har B laget inte förlorat en enda match.
Barcelona LeoMessi
2014-02-02 18:08
Mål av Adama!!!!
Barcelona LeoMessi
2014-02-02 17:59
Perfekt inlägg från Adama men dom missar nicken från 2 m...
Barcelona Bentley King
2014-02-02 17:47
@barcastuff: 14 of Alexis' 15 goals for Barcelona this season were scored at the Camp Nou #fcblive 1 away: against Celta [via md] Alexis är en spelare som har sig själv som sin största fiende. På hemmaplan känner han sig nog mycket säkrare och stödet från publiken kanske får honom att tro på sig själv mer. Alla här inne vet att när han verkligen tror på sig själv så är han en av top-10 i världen. Men problemet med Alexis är att han tappar självförtroendet alldeles för enkelt. Synd verkligen synd :-/
Annons: