/spanien/barcelona/forum/6674.aspx/spanien/barcelona/forum/6674.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Basselona
2013-08-03 08:10
Här kommer länk med målen och som nämnts av några redan, Alexis & Cesc, vilken förändring från förra året!
Barcelona Gabriel
2013-08-03 03:59
Sent inlägg men det får vara, herregud vilken jävla match!

Det ska väl sägas att motståndet inte var det bästa och Santos var aldrig ett riktigt motstånd, men ändå, att vinna med 8-0 och framför allt på sättet man gör det är mäkta imponerande. Framför allt har press spelet infunnit sig igen, det här är Tatas verk. De mätta spelarna från förra säsongen ser helt plötsligt hungriga ut igen, helt underbart att skåda. Det här var Barça från dubbelåret vi skådade, för inte sens den säsongen har jag sett ett så imponerande spel - även om motståndet ikväll inte var av vidare klass.

Sen en annan sak, förra säsongens hack kycklingar var bäst på planen - Cesc och Alexis. Vilken match de gör, båda två. Alexis har inlett den här försäsongen på ett helt sjukt strålande sätt, han börjar bli den spelaren vi köpte honom för. Den här säsongen kommer att bli hans stora explosion i Barça, äntligen. Och Cesc, han ser mycket lättare och smidigare ut, ikväll visar han klass. Det finns inte en chans att klubben säljer honom, framför allt inte nu när man redan gjort sig av med Thiago. Det skulle isånnafall vara om Cesc själv begär om en flytt, but even so får United se till att betala ett jävla pris för honom. Vi köpte honom för att se den bästa versionen av honom, vi har inte fått se den än så aldrig att vi säljer honom enkelt. Han kommer att stanna och jag är glad för det!

Neymar kommer att bli så enormt viktig den här säsongen. Allt han gör är det klass på. Vi går helt plötsligt från att ha ett anfall ett förutsägbart med bara Messi som hotar till Europas farligaste med två nyförvärv i form av Neymar och Alexis (jag ser Alexis som ett nyförvärv så som han spelar för det är inte samma spelare som vi sett i klubben). Äntligen har vi ett anfall värt klubbens namn igen. Synd att Neymar inte fick sätta det ribbskottet i mål istället, det hade varit pricken över i:et en sån här kväll - men man kan inte få allt.

En annan sak om Neymar, vem kom på det här löjliga ryktet om att han är en diva? Han verkar vara det totalt motsatta. Det intrycket jag får av honom verkar vara en blyg och ödmjuk kille som har fötterna på jorden och kommer till Barcelona för att lära sig och passa in i spelsystemet. Jag ser noll tendenser på att vilja glänsa mer än någon annan i laget. Otroligt roligt att se.

Är det bara jag eller har vi fått tillbaka Eto'o i laget? Dongou påminner sjukt mycket om älskade Samu. Är otroligt imponerad av honom, där har vi en kille för framtiden utan tvekan. 2 mål idag igen, mäktigt! Imponeras av Bagnack lika mycket som er andra, han känns vassare än Bartra och helt ärligt ser jag inte tillräckligt med potential i Bartra. Det bästa för honom vore en utlåning för han håller inte.

Det var en underbar kväll, jag längtar till säsongsstarten nu. Det enda som saknas är en mittbacksvärvning av klass. Snälla, Sandro, ge oss det. Ingen Agger eller något sånt skit, vi vill ha en klass värvning. Hämta Luiz eller Hummels så ska jag aldrig klaga på dig igen :P

Visca!
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-08-03 02:55
Jävligt grym match, älskar vår press. Det var just det som saknades från förra säsongen. När vi tappar boll måste vi ta tillbaka bollen i max 5 sekunder, det tyckte jag att laget gjorde i stor del. Är väldigt nöjd, dock så mötte vi Santos men ändå. Måste hylla några spelare: Alexis - Bäst på plan, utmanar och lyckas, pressar samt skön inställning. Fortsätter Alexis såhär kommer ingen kunna stoppa honom. Tata har gett honom mer frihet känns det som. Bagnack - Gud vad bra han är, agerar som en ledare, lugn med bollen. Grym fysik, hoppas inte skadorna "rullar" in. Låt han spela Copa del Rey samt relativt enkla ligamatcher. Om 2 år kommer han vara ordinarie, utan tvekan. Neymar Jr - Vad ska man säga? 2 assist på 45 är bra. Utmanar ständigt, ibland stannar han vilket resulterade bolltapp annars tycker jag att Neymar gör en väldigt bra insats. Vi får heller inte glömma att detta var hans första match i Camp Nou... Anyways, jag har en bra känsla inför kommande säsong. Redan i Augusti kan vi vinns vår första titel. Åh vad man längtar. Visca el Barça!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-08-03 02:02
Hur ska vi någonsin ersätta spelare som Iniesta och Xavi? Som de spelar fotboll!! Bara Cesc stannar. Menar de allvar, lämna Barca!? Varför vill alla lämna Barca? Medans spelare i alla andra stor klubbar sitter och håller tyst. Fabregas måste stanna!!!!
Barcelona MVP - 2011
2013-08-03 01:18
Alves: "Change to number 22? Abidal is important in my life, he made me a better person, I want to give something back to him."

Alves: "I like the new coach a lot, he's close to the players and he gives his heart in everything he does."

Sånt här gör mig så glad.
Barcelona påfågeln
2013-08-03 01:13
Skönt att Tata ser att den s.k. plan b redan finns i b-laget med Dongou. Tror verkligen på killen, hoppas han har de mentala bitarna som krävs, för annars kan inget stoppa honom.
Barcelona B-Guden
2013-08-03 01:03
Det är nu man ska ge Bagnack chansen, inte nästa år, han ska lira med, B-laget i år, men han ska även få känna på La-liga spel, copa del rey, annars blir han en ny Fontas.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-08-03 00:58
LeoMessi

OKej då är det väl bara att invänta highlighten med Hudson.
Nu ska jag se på matchen :P
Barcelona LeoMessi
2013-08-03 00:55
Ride_The_Big_One(6) (Barcelona) Kollade där nyss men hittade ingen med Hudson:/ Men tack för förslaget, har ej tänkt på att kolla där innan.
2013-08-03 00:52
LeoMessi

Provat Rojadirecta?
Det finns även highlights där utöver matchen i sin helhet.
Barcelona Barcelonistas
2013-08-03 00:46
Rambla - vilken match du fick se haha, måste varit det sjukaste att se den här matchen på plats.
Jeffson
2013-08-03 00:46
Utan att hypa honom alltför mycket men vissa människor gillar man bara.

Heter man Macky Franck Bagnack, är 18 år och spelar mittback i Barcelona, ja då gillar man killen helt enkelt. Dongou är en annan kille som är omöjlig att inte älska. Grymt att de får chansen att visa sej upp redan nu.

Och Tata, kan mycket väl visa sej vara sommarens bästa värvning.

Och Neymar, shit nu blev det för mycket. Nu får säsongjäveln börja :)
Barcelona LeoMessi
2013-08-03 00:45
Har Highlights med Hudson kommit ut än? Har försökt hitta men jag finner ingen :-(
Barcelona Rambla~
2013-08-03 00:39
Ohh vilken fest. Motståndet var skit det ska sägas men de fick inte andas från minut ett eftersom Barça sätter in sjukaste pressen jag sett. Alexis, vilket monster när vi inte har boll, Alves likaså, tom Messi pressade som fan i början av matchen. Alexis dock bäst på plan i första halvlek. Xavi och Iniesta fortfarande lite sega efter semestern. Så kul att se Dongou ta för sig och Bagnacks lugna spel. Bartra blandar och ger som vanligt. Ser gärna en utlåning där efter förlängt kontrakt. Bagnack kan hoppa in fråb B-laget om det blir kris. Slutsats av kvällen: Fantastisk fotboll stundtals fast lite tråkigt med så svagt motstånd. Det kändes som Santos var jör bara för att hämta överskottet från matchen. De ställde bara in skorna och försökte försvara sig så gott det gick. Rapport från café Les Corts
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-08-03 00:29
Carles Puyol stannar hemma och tränar medan truppen åker till Asien.
Barcelona grande jw
2013-08-03 00:28
The good news: Official: Barcelona B centre back Macky Franck Bagnack and forward Jean Marie Dongou will join the Asia tour #fcblive The bad news: Official: Barcelona announce that captain Carles Puyol, who's recovering from a knee operation, won't join the Asia tour #fcblive Anims Puyi!
Barcelona Blaugrana91
2013-08-03 00:27
LeoMessi

Exakt och varför skulle Fabregas vilja ge upp och sin dröm och lämna världens största klubb för att gå till ett United som tappat eller ett Arsenal som inte satsar och inte vinner något.
2013-08-03 00:25
Jag har svårt att se Cesc lämna Barcelona för Man United. Dels för att han är den han är idag tack vare Arsene Wenger och att Tata tror på honom. Han stannar. Barcastuff skrev på Twitter tidigare idag att klubben har i samråd med Cesc bestämt att en presskonferens kommer att läggas upp inom kort där Cesc förnekar att han vill lämna Barcelona.
2013-08-03 00:25
Mido

Här har du.

Finns många att välja bland med varierande hastighet.
Välj denna:

Commentary: English
File Format: FLV
Resolution: 854 X 480
Total Size: 1586.60 MB

1st Half:

http://adf.ly/TJgOv

2nd Half:

http://adf.ly/TJpbS
Barcelona LeoMessi
2013-08-03 00:22
Tror inte Fabregas drar någonstans! Thiago har dragit så Fabregas kommer att få ännu mer speltid. Dessutom så tror jag att vi kommer att rotera en hel del denna säsongen. Speltid kommer han verkligen att få.
Barcelona Blaugrana91
2013-08-03 00:19
Martino: "Sign another player if Cesc leaves? If it depends on me, he'll stay, and I believe he will, so I didn't yet think about that."

Jag blir lite orolig när man pratar så där...

Kan Cesc bara gå ut och säga att han stannar...
2013-08-03 00:17
ALLA som vill veta vad Tata säger på presskonferensen kan följa mitt inlägg lite längre ned. Där klistrar jag in allting som sägs just nu.
Barcelona Acrobat
2013-08-03 00:15
Även om man inte kan dra alltför stora slutsatser av en träningsmatch så får man ändå känslan av att någonting positivt har hänt med laget och att det faktiskt kan bli en mycket bra säsong! Härligt också att se att Real- fansen börjar darra lite! De försöker hitta ursäkter till 8-0- krossen ikväll och intalar sig själva om att de inte är oroliga! Så genomskinligt så det inte är klokt! :)
2013-08-03 00:11
Tata säger på presskonferensen att han har pratat med Cesc och sagt att han vill behålla honom i truppen. Med dom ordvalen som Tata valde sig av låter det lite som att Cesc är osäker på om han platsar i laget.

Klubben vill behållla honom. Han är inte säker på om han vill stanna. Så uppfattade jag det iaf.
Barcelona CuleAK
2013-08-03 00:11
Vet någon vad Tata sa under presentationen innan matchstarten?
Barcelona Blaugrana91
2013-08-03 00:10
Nu har man hunnit lugna sig lite!

Vilken fantastisk match, återigen ja vi möter Santos men att spelarna kan prestera en sån här fotboll i sin FÖRSTA match efter semestern det ÄR imponerande oavsett vem man möter. Vi brukar annars se ganska sega och nonchalanta ut i under försäsongerna, men inte idag som sagt.

Det bästa är att pressen är tillbaka, jäklar vad man pressade stundtals. Vi vinner dessutom bollen extremet fort. Sen är det inte lika mycket duttande med bollen utan vi går lite snabbare mot mål, lite rakare. Vi flyttar bollen snabbt med många snabba och läckra passningar.

Tata har på bara en match fått in allt det vi saknade förra säsongen, sen är ju såklart utmaningen att behålla detta och även mot bättre motstånd. Men ser bra ut.
Tata kunde inte fått en bättre start.

Kollar man på spelare som stod ut så imponerade verkligen Sanchez och det har han gjort under hela försäsongen, han verkar ha hittat självförtroendet. Han kanske kan visa sig vara värd dem där €37M vi betalade.

Messi var fullständigt dominant han också, borde kanske gjort något mer mål. Men va fan spelar man som han i övrigt så är man ursäktad.

Sen har vi Fabregas som bara kommer in och dominerar, gör 2 mål bara så där, nära ett hattrick. Och slår några sjuka passningar. Glöm honom United.

Även Pedro tycker jag presterade bra.

Neymar gjorde ett mycket bra inhopp, detta är ju hans första riktiga match. Han stannade upp lite ibland, men i övrigt hade han många fina aktioner. 2 assist och en ribbträff får väl duga som debutmatch? ;)

Nej känns bra, hoppas vi får en mittback nu bara, gärna Luiz eller Hummels. Sen är laget komplett och jag ser oss som favoriter till ALLT.

Barcelona LeoMessi
2013-08-03 00:09
Kan någon lägga upp Highlights med Hudson?:P
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2013-08-03 00:07
Riktigt härligt att få läsa alla positiva reaktioner här inne av matchen mot Santos då jag missade den. Känns som att Tata har fått liv i laget igen. Riktigt härligt!

Är det någon som har highlights eller vet vart man kan ladda ner matchen? Skulle vara tacksam om ni kunde svara cules.
Barcelona barca!54
2013-08-03 00:05
Dongou följer med till Asien!
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-08-03 00:05
Barcelonistas: Ja just det ja! Den prestigefyllda Audi-cup får vi ju inte glömma!... ;) Grejen är ju den att även Bayern spelade för den titeln och ändå lyckades de bara göra 2 mål mot brasilianskt motstånd...
Annons: