/spanien/barcelona/forum/6671.aspx/spanien/barcelona/forum/6671.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona zick9
2013-08-03 22:45
@Messidinho_10:
Men vafan, kan inte alla hålla käften om Xavis ersättare? Cesc spelar inte ens på samma position! Tänker folk på positioner över huvudtaget? Cesc är inte bra spelmässigt. Det enda han gör är mål och framspelningar, vilket inte kommer att vara huvuduppgiften som 6:a. Offensiv mittfältare eller inget... Snart börjar det likna kommentarerna på FC Barcelona Sverige på Facebook där folk vill ta ut Busquets och sätta in Fabregas... TÄNK!!!
Barcelona Messidinho_10
2013-08-03 22:41
Klart att Fabregas har kommit hem för att stanna för alltid. Han är klippt o skuren för att ta över Xavis plats!! Ser gärna att Cesc spelar lika mkt som Xavi kommande säsong, dvs varannan match lr nåt åt det hållet...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan - Tika Tata
2013-08-03 22:40
Shanghai

Jag har också varit säker på att han ska stanna, och jag tror fortfarande att så blir fallet. Men spekulationerna tycks aldrig ta slut, och med tanke på att Cesc själv bara tiger, blir man lite orolig till slut.
Han är ju inte direkt typen som säger att han vill lämna i dessa situationer, utan har en en tendens att krypa under täcket istället. Tystnaden är jobbig, helt enkelt. Men jag tror han stannar tillslut.
Barcelona Shanghai - Gerardo "Tata" Martino
2013-08-03 22:28
Cesc signades för 2 år sedan. Vi hade jagat honom i flera år och till slut valde han att packa väskorna och lämna London år 2011. Bakom sig lämnade han, ett ungt och spännande Arsenal, kaptensbindeln och flyttade istället till Barcelona som hade en mördande konkurrens år 2011. Vi hade en Xavi i toppform, Iniesta, Busquets, Thiago och Keita. Idag, två år senare, har Xavi tappat formen och en ung talang i Thiago lämnat. Cesc är allt närmare en startplats och viktig roll i laget och vissa här tror att han lämnar...
Barcelona the cameroonians
2013-08-03 22:26
Satt och funderade tillbaka på B-lagets trupp säsongen 2010/11, satan vilket lag Lucho hade.

Oier
Montoya, Fontás, Bartra, Muniesa
Thiago, dos Santos, S. Roberto
Tello, Soriano, Nolito

Bland andra Deulofeu och Romeu satt på bänken.
Inte konstigt att de dominerade Segundan den säsongen.

Förresten: Någon som ska stanna uppe och se Deulofeu sänka Real i natt?
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2013-08-03 22:18
Sa inte Cesc i en presskonferens häromdagen att han skall stanna i klubben? Tror ni verkligen att han ska sticka igen efter 2 år i klubben? Han har precis fått barn också. Risken för att Cesc ska lämna klubben är 0 %.
Barcelona Blaugrana91
2013-08-03 21:14
Vi kommer inte sälja Cesc. Klubbens ekonomiska ansvariga Javier Faus har sagt att man varken vill eller behöver. Vi behöver köpa inte sälja enligt Faus. I slutändan är det såklart upp till Cesc själv, men det är ju inte logiskt. Han spelar i sin drömklubb, Thiago har lämnat och Xavi kommer i framtiden behöva ersättas och då är ju Cesc det naturliga valet.
Barcelona Tiki-Taka
2013-08-03 21:04
Nu lugnar vi ner oss här angående Cesc soppan. Själv inväntar jag på presskonferensen som han kommer att hålla dem närmsta dagarna, iallafall det ryktas om att han ska göra det. Men varför skriva massa onödiga saker Som att han är pengakåt och girig, har vi ens belägg över att han är en girig pengakåt spelare !? Jag inväntar som sakt på PK och är relativt säker på att han säger att han stannar i klubben för att slåss om sin plats i den ärofyllda elvan i FCB !
Barcelona san_miguel
2013-08-03 20:58
Vilken fruktansvärt löjlig nivå många av er har på era inlägg skärper!!
Barcelona LeoMessi
2013-08-03 20:58
Inget konkret, folk är snarare irriterade över att cesc inte har dementerat ryktena. Det absolut dummaste Barca kan göra nu är att göra sig av med ännu en mittfältare.
Barcelona Hetfield
2013-08-03 20:55
Finns det något konkret om Cesc eller är det ännu en chans för alla inbitna PL-hatare och Cesc hatare att kritisera honom? Jag undrar bara.
Barcelona Frodo
2013-08-03 20:43
Den girige jäveln vill säkerligen få ett nytt förbättrat kontrakt. Han börjar bitcha i sommar med förhoppningen om att det är nästa år förlängningen kommer. Han vet att det är han som sitter på essen. Thiago har dragit och Xavi åldras. Hans agent har säkert uppmuntrat United att lägga bud i sommar med förhoppning om att kunna få honom nästa sommar.

Så United budar på i år men om nån vecka kommer Cesc säga hur mycket han älskar Barca och vill stanna. Det är nästa år man kommer komma till ett dödläge. Antingen erbjuder Barca Cesc ett saftigt kontrakt eller så packar han väskorna och drar vidare om han känner sig missnöjd med speltid och pengar.

Tills vidare kommer den pengahungriga förlorade sonen hålla tyst och vara oförstående till ryktena precis som han var i Arsenal när Barca ryckte i honom.
Barcelona LeoMessi
2013-08-03 20:19
Så tror jag inte att han drar till någon annan PL-klubb än Arsenal.
Barcelona LeoMessi
2013-08-03 20:18
Vi ska ha mer för Fabregas än vi köpte honom för. United kan ta sig i arslet om dom tror att vi säljer för småpengar. Ska dom värva honom så får dom punga ut så mycket pengar att dom inte kommer att våga värva spelare på flera år.
Barcelona Gabriel
2013-08-03 20:15
Hade det varit jag som bestämde hade jag inte sålt Fabregas för ett öre under 80M€. Och då är det enbart ifall det är så att vi får hela den summan. Om Arsenal får halva hade United fått punga ut 160 för honom. Det ska vara en sån galen affär isånnafall, annars hade jag aldrig sålt honom med tanke på att Thiago lämnat. Jag tvekar på att United ens har pengarna för att göra en sådan affär (säger jag nu utan att ha en blekaste aning om hur mycket pengar de har att spendera på spelare den här sommaren). Men om de tror att det kommer att räcka med 40 för honom så kan de sluta att röka på.
Barcelona LeoMessi
2013-08-03 20:11
Väldigt säker på att Fabregas stannar! Hade varit så otroligt korkat att sälja honom med tanke på att vi har släppt thiago och att han måste säljas för en otrolig summa för att ens vara värt att sälja.
Barcelona Gabriel
2013-08-03 20:06
Om pengar är det som lockar Cesc kan han dra härifrån snabbt. Det kastades så mycket skit härinne mot Thiago när han ryktades till United, det sades att han var en legoknekt, pengarkåt, hade noll klubbkänsla osv. Det slutade att han gick till Bayern med i princip lika stor konkurrens som i Barça för en mindre lön, så man hade inte kunnat haft mer fel angående honom. Om Cesc drar, drar han enbart för pengarna. Det finns ingen annan orsak. Han har spelat jävligt mycket, tom oförtjänt mycket med tanke på hur han levererat de två säsonger han varit här, så han e den sista som ska klaga. Dessutom har Thiago lämnat så han har nu ännu mindre konkurrens än innan. Om han stör sig på att han blir utbytt så får han se till att spela jämnare. Jag tror på han inför den här säsongen, men om han ska hålla på och bitcha (när han om någon verkligen inte har anledning till det) då kan han ta Uniteds pengarsedlar och stoppa upp dom nånstans.
Fais
2013-08-03 20:03
Monaco Tottenha 5-1.. Det är intressant lag de har fått ihop. Den där Motinho skulle inte sitta fel...
Barcelona LeoMessi
2013-08-03 19:59
Snälla, Fabregas är den sista som ska klaga på sista på speltid. Han spelar typ mest av alla i laget. United får sluta jaga våra mittfältare nu, dom får nosa någon annanstans.
2013-08-03 19:58
Det sägs att Fabregas erbjuds sinnesjuka pengar av United. Det i kombination med en startplats och nyckelroll i laget kan locka många. Säkert även Cesc... men jag har svårt att se honom göra den flytten ändå. Jag hoppas verkligen han tar sitt förnuft till fånga i slutändan.
Barcelona Gabriel
2013-08-03 19:54
Om Cesc drar så är han en jävla idiot, seriöst. Thiago kunde jag förstå, man räknade inte med honom. Varken ledningen eller Tito räknade med honom och det var uppenbart att det inte fanns något förtroende för honom som spelare. Cesc däremot slösade man 2 somrar på att köpa tillbaka, en jävla massa pengar, och en jävla massa drama på köpet - dessutom räknar klubben och både Tito och Tata med honom. Vad mer vill han?

Om han drar ska vi ha en saftig jävla peng för honom, för då måste vi ersätta honom med en som är minst lika bra.
2013-08-03 19:49
Och Fabregas-soppan är inte längre bara irriterande utan även oroväckande. Säg att du stannar någon gång då!
2013-08-03 19:45
Tata hade nog inte haft emot att ha Abidal kvar... fan
Barcelona Gabriel
2013-08-03 19:40
Monaco leder med 3-0 över Tottenham just nu, om någon ville veta.
Barcelona Smogen
2013-08-03 19:27
Fast det var ju Tito som beslutade att Abidal skulle säljas. Men jag håller med, jag tappade jävligt mycket respekt för Tito efter den händelsen. Dels var han lovad ett kontrakt om han kom tillbaka och dels så är han ju exakt den spelaren vi söker. Visst, det finns en risk att han inte skulle kunna prestera, men då hade vi ändå haft både Puyol och Abi som alternativ på mitten, att båda återigen skulle ha säsonger totalt förstörda av skador finner jag högst osannolikt.
Barcelona s#
2013-08-03 19:15
@Fais:
Jag tycker det är en världsback, Koscielny alltså. Han har varit helt felfri under hela 2013. Han skulle vara en perfekt värvning för Barcelona. Nu vill jag visserligen att han ska stanna i Arsenal men rent hypotetiskt så hade han varit en bra värvning.
Barcelona Tiki-Taka
2013-08-03 19:00
Hade Barca behållit Abidal så hade det inte behövts en ny mittback !!!! Dåligt beslut av styrelsen !!!!
Fais
2013-08-03 18:58
Håller på att kolla Tottemhamn mot Monaco..

Hur fan kunde ledningen sälja Abidal. Huuuuuuuuuuuuuuur??? Bara för att han var inte Katalan. Har jag fel??

Vilken kyla och pondus han spelar med..
Jag blir fan ledsen att att han inte spelar för oss längre men glad för att han kan spela fortfarande efter sjukdomen.

Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-08-03 18:52
Sägs att Messi vill omförhandla sitt kontrakt, han förlängde ju i februari. Kanske något med att Neymar tjänar högre? Bara en teori. Har för mig att Neymar får mer om man räknar alla inkomster osv från reklamer, lön etc....
Barcelona Shanghai - Gerardo "Tata" Martino
2013-08-03 18:47
OT

Vilket mål av Giroud mot Napoli. Dock så leder italienarna med 2-1, på Emirates.
Annons: