/spanien/barcelona/forum/6670.aspx/spanien/barcelona/forum/6670.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Shanghai - Gerardo "Tata" Martino
2013-08-03 15:56
grande jw

"Mascherano fungerar som rotationsspelare i ligan, och kanske håller mot promenadmotstånd i CL-gruppspelet. Men mot bättre motstånd håller han inte."

Här ser man att du verkar ha glömt vem som rädda oss mot Arsenal i CL-slutspelet 2010-11. Minns du vem som gjorde den avgörande och klockrena tacklingen mot Arsenal? Den tacklingen gjorde så vi avancera, för om han inte hade brutit den bollen, så skulle det vara mål för Bendtner och vi skulle inte vinna CL år 2011. Så att du skriver han håller mot "promenadmotstånd" är bara nonsens. Jag är mer en nöjd med Mascherano.
Barcelona Gabriel
2013-08-03 15:54
Shanghai - Gerardo "Tata" Martino

Kunde inte ha sagt det bättre själv. Ska en mittback in ska det vara en mittback av klass, och din lista är klockren. Annars kan vi skippa det och köra vidare med dem vi redan har.
Barcelona grande jw
2013-08-03 15:50
Shanghai - Gerardo "Tata" Martino

Mascherano fungerar som rotationsspelare i ligan, och kanske håller mot promenadmotstånd i CL-gruppspelet. Men mot bättre motstånd håller han inte. Du verkar ju tro att en så medioker mittback som Mascherano hade gjort skillnad i mötet mot Bayern Munchen. Jag vill bara påminna dig om vi släppte in 7 mål. Den största förlusten i klubbens historia. Vi var inte ens nära.
Barcelona Corazon
2013-08-03 15:43
ray hudson gör mig lycklig den tv kanal som värvar honom får mina pengar varje månad
2013-08-03 15:39
grande jw

Jag har tappat tålamodet gentemot den patetiska och inkompetenta styrelsen som har haft en hel sommar att fixa en världsklass mittback, men vi går efter Agger osv. Vi kan då lika gärna lira med Mascherano som har gjort det ganska bra som mittback i tre år.

Hummels, Thiago Silva, David Luiz eller Vertonghen skall komma in laget, annars kan vi skippa en back och köra med de som vi förfogar över.
Barcelona grande jw
2013-08-03 15:33
@Shanghai - Gerardo "Tata" Martino:
Öhhh.. Jag hoppas fan du skämtar. Vi förlorade mot Bayern för att Mascherano var skadad?!?!?!? Jag är ingen spågumma eller liknande, men en sak kan jag GARANTERA dig och det är att vi hade blivit lika överkörda ändå. Vi behöver en till mittback och det står skrivet i sten. Hade världen varit en perfekt plats och Puyi varit 25 år igen så hade jag kanske hållt med dig men utan Puyi så har vi ingen komplett backlinje. Jag hoppas inte våran ledning är lika enögda som vissa här och tror att allting är perfekt bara för att vi nollade Santos i en träningsmatch. Bagnack är 16 bast, Mascherano är ingen mittback hur mycket man än vrider och vänder på det, varken Song eller Adriano heller och dom ska inte behöva spela där. En mittback är ett ___MÅSTE___. Den som säger något annat kommer få käka upp sina ord när vi blir sönderkontrade i nästa CL eller El Clasico. Tyvärr.
2013-08-03 15:08
@FCBlaugrana:

Aldrig att vi ska släppa Mascherano, gör vi det, så har vi begått största misstaget någonsin. Han kommer var en viktig del av laget den kommande säsongen.
Barcelona Zibarca ~ Hakuna maTata
2013-08-03 15:08
@Hetfield Visst, Santos var inte bra. Men, Barca var bra. En såg deras intuitioner som var väldigt bra. Ett rakare spel och ett högt presspel. Vinna tillbaks bollen snabbt! Får vi in en riktigt bra mittback så kan den kommande säsongen bli riktigt bra. Hade Barca spelat som dem gjorde förra säsongen så hade denna match blivit max 4-0 eller 4-1 till barca. Jag tyckte neymar gjorde bra ifrån sig med tanke på att han inte är helt 100 %. Han opererade bort halsmandlarna, efter de så tappa han några kilo i vikt. Det tar på kroppen. Ge han 1-2 månader så ska ni få se. Den brasilianska magin är snart här igen! :) Glömde en sak. Det är så skönt att se våra talanger som har fått och tagit chansen! Ser riktigt bra ut.
2013-08-03 15:05
Vilken heroisk insats av våra spelare, de krigade som om det vore CL-final. Jag blev imponerad av varenda spelare, ingen var en besvikelse. Mest imponerad var jag av Sanchez. Sjukaste matchen på länge. Ärligt talat så tycker jag att vi redan har en bra backlinje. Vi förlorade mot Bayern allt eftersom Mascherano var skadad och Piqué fick lira med en spelare (Bartra) som satt på bänken under större delen av säsongen och slängdes in direkt i en semifinal på Alianz Arena.

Truppen är helt perfekt...

Váldes/Pinto/Oier

Alves/Montoya - Piqué/Bartra/Bagnack - Mascherano/Puyol - Alba/Adriano

Xavi/Cesc - Busquets/Song - Iniesta/Roberto/JDS

Sanchez/Pedro - Messi/Dongou - Neymar/Tello

En helt strålande trupp, med en energisk tränare i Tata, så tror jag på att allt kommer att fixa sig.
Barcelona grande jw
2013-08-03 14:40
Skönt att se Alexis med sådant självförtroende igen. Det glädjer mig verkligen efter all skit han fick ta förra säsongen.

Vi kanske borde tacka hans nya flickvän. Kanske var tjejproblem som gjorde han så osäker innan ;-)
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-03 14:39
Ingenting nytt alls om mittbacksfrågan idag, tråkigt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Hetfield
2013-08-03 14:30
Jag vill inte vara en partypooper, men Santos var bedrövliga. Det märks att de aldrig har blivit utsatta för press så de visste inte ens hur de skulle spela. Sen så måste man inse att med Messi och Neymar på planen så måste den som spelar till höger ta ett större defensivt ansvar. Både Messi och Neymar är rätt så bekväma spelare, så de kommer inte att precis springa sönder sig varje match. Varken Pedro eller Sanchez kommer att få samma ytor eller lägen.
Barcelona the cameroonians
2013-08-03 14:24
Massimo

BeIN sports ägs av AL Jazeera, så det är inte helt omöjligt att Ray återfinns som kommentator på någon av deras andra sportkanaler.

FCBlaugrana

Njae, Benitez verkar ju inte gå för kvalitet, så tror snarare att han kommer spendera de sista av Napolis 1 miljard på Gareth Barry i stället.

"aldrig har så mycket pengar spenderats på så lite kvalitet"

Barcelona Massimo
2013-08-03 14:16
Cedqvist

Hehe han lägger sånna helatiden därför är han och Glenn Strömberg mina favorit kommentatorer. Fixade blackbox med alla kanaler som går att få i sverige, ska kolla om jag kan hitta han på nån av sportkanalerna när säsongen drar igång!!
Barcelona Cedqvist
2013-08-03 14:10
@Massimo:

Iniestas "Jordgubbsglass-skopa som han kallar vänsterfot" från igår är min nya favorit xD Bara legenden Ray...
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-03 14:06
Läser att Benitez ryktas vara ute efter Mascherano.
Hur mycket sanning tror ni att det ligger i det? Masken till Neapel?
Barcelona Massimo
2013-08-03 14:02
Sergio Busquets

hehe jo såg det men syftade på om han kör för flera andra kanaler? Har för mig att han kommenterar på nån amerikansk soccer kanal också
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-08-03 13:58
Massimo

Kanalen heter Bein Sport.
Barcelona LeoMessi
2013-08-03 13:51
the cameroonians (Barcelona) Man tackar så hemskt mycket för länken :D
Barcelona Massimo
2013-08-03 13:48
Råkade göra två inlägg..Sorry
Barcelona Massimo
2013-08-03 13:48
The cameroonians

Vet du vilka kanaler Ray brukar vara kommentator på? Har sett några highlights där han kommenterar och jag älskar verkligen hans metaforer när han förklarar, vissa är ju roliga hehe
Barcelona Barcelona10Messi
2013-08-03 13:44
"Dongou är en underbar spelare. Jag är glad över att jag har en spelare på "nummer 9" positionen som inte har en spelstil som Lionel Messi eller Fabregas. Han är med oss i ligan."

Hur j*vla underbart är det inte att läsa sådant här en fantastisk kväll som den igår?! ;) Underbart Tata! God damn it, är redan såld! :P
Barcelona the cameroonians
2013-08-03 13:32
LeoMessi

Här är highlights från BeIn sports där Ray kommenterar.
Barcelona LeoMessi
2013-08-03 13:27
Alltså sorry för att jag är så tjatig men är det någon som har lyckats hitta Highlights med Hudson? Jag hittar med alla andra kommentatorer:-( Måste säga att Sanchez var hur jävla bra som helst igår!! Kan det bero på att Neymar har anlänt och att dom spelar på samma position?;-)
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-08-03 12:45
grabbar, om klubben inte säljer Afellay tror ni att han är tänkt för att ta över Thiago's roll? har hört någonstans att man ville ta tillbaka afellay för att man sålde Thiago, minns dock inte vart jag fick höra de
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2013-08-03 12:42
Hittade en längre version på presentationen om någon av er missade den. :)
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2013-08-03 12:19
the cameroonians Thanks bro! :)
Barcelona Gabriel
2013-08-03 11:44
Jonas Oroa dig inte, det var en fin gest av klubben men det kommer inte att bli den officiella tröjan. Den riktiga är mycket snyggare dessutom, men jag älskar att klubben gör sånna saker, det gör en liten flickas värld bättre.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-08-03 11:34
Kul initiativ med Anna Vives-tröjorna men hoppas verkligen inte att de blir officiella tröjor. Dels har jag köpt årets riktiga tröja och i längden föredrar jag de mer klassiska numren och namnen mer.
Barcelona Danne - Culé - 26
2013-08-03 11:07
Nån som kan svara på kort och gott vad neymar har i veckan? På ett ungefär
Annons: