/spanien/barcelona/forum/6667.aspx/spanien/barcelona/forum/6667.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Diar Shekha
2013-12-05 12:29
Grejen är mycket av det är styrelsens fel. Liksom vi har två jättetalanger som är jättebra men klubben skiter i de! Jag syftar på Bartra
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2013-12-05 11:57
Vad är det som sker i Barcelona? Nästan varje ung talang ryktas bort. Klarar inte ledningen med Zubi i spetsen motivera och förklara för dessa ungdomar att deras framtid ligger i Barcelona? Eller är det ungdomarna som har för lite tålamod? Hur fan kan man låta en talang som Tony Sanabria försvinna bara så där? Jag vet att klubben har en strikt policy att inte erbjuda ungdomar hutlösa kontrakt när det gäller lönen. Där måste man på något sätt ändå hålla med klubben men faktum kvarstår att klubbar (speciellt jävla Arsenal) hela tiden lockar med feta lönecheckar. I Barcelona, då menar jag A-truppen) så tjänar spelarna rätt så bra, mer än i klubbar som Arsenal iaf. Det är tydligt att de här klubbarna istället är beredda att betala ovanligt höga löner till så unga spelare som Sanabria, om man jämför med vad Barcelona är beredda att betala. Jag måste undra vad det är för rådgivare denna Sanabria har. Tror de på fullaste allvar att han direkt ska ta en plats i klubbar som Roma, Chelsea, Man City eller Arsenal? Det är just dessa klubbar som är hetast på att värva honom. Storklubbar! Han är ju redan i en storklubb så varför jäkta? Ibland blir jag så trött på vissa ungdomar och deras rådgivare. Måste de ha hela kakan innan de ens har fyllt 18 år? Det är klart, grabben ska väl försörja hela sin 20-manna familj i någon liten bergsby i Paraguay. Ok, det där var kanske lite nedlåtande att skriva så men jag blir så trött på dessa ungdomar och deras brist på tålamod. Nu när även Montoya, Tello och Sergi Roberto hela tiden ryktas bort blir man ju bara ännu mer avtrubbad och nästan tappar intresset. Vad är ens vitsen med att hålla på med en ungdomsverksamhet när ungdomarna hela tiden sticker? Ska vi utbilda blivande världstjärnor åt andra klubbar ute i Europa och det utan att ens ha förståendet att ta ordentligt betalt för dom? I think not! Lägg ner hela jävla verksamheten, lika bra det.
Barcelona the cameroonians
2013-12-05 09:21
@Rambla~:

Haha, Aftonblaskan visar åter igen sin okunskap.
Bara för att Halmstad hade en spansk tränare och fick låna ett par spelare från Real Madrids B-lag (som då låg i Segunda B) som inte platsade tror de alltså att Henkes bakgrund i Barcelona ska ge FFF samma förutsättningar.

Snacka om dålig jämförelse.

Men de kan få låna Eusebio alla dar i veckan om de vill... :P
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-12-05 09:20
Ni som öskar er Silva, Verthongen och Hummels kan med denna stund sluta drömma om dessa spelare med det samma. Thiago SIlva har sagt sitt. Han vill känna stora pengar för att han har en stor familj att försörja. Dessutom är han inte långsiktig lösning på vårt problem. Om han var 24 år gammal skulle han vara värd priset. Vi ska inte glömma heller att han är ofta skadad. Så tack, men nej tack. Hummels har samma klass på fötterna som Marques. Ingen snack om den saken. Det som talar emot honom är att han är för skadedrabbad också. Jag skulle inte vilja honom som Adriano. Det visar sig, skadad 70% av säsongen. Jag kan inte komma bort ifrån att han inte är den snabbaste mittbacken i Bundesliga heller. Det som gör honom så bra är att Borussia Dortmund's spelarna är nog en av de snabbaste spelarna i världen. Det som gör honom så robust och bra är att hans medspelare som jobbar i bina gör bisamhällen. Verthongen tyckte jag var lagom stabil föra säsongen. Den här säsongen har han knuffats iväg som vänsterback för att han har underpresterat. När vi var som mest desperatast önskade jag att vi fick honom när Ajax ville ge honom till oss nästan gratis. Jag kommer bara att lacka ur om den där senila gubben Zubi ska plötslig köpa honom. Jag tycker inte att han är någon naturlig ledare i sin position heller. Han utstrålar inte någon större säkerhet.. Balanta däremot låter intressant. Detta är en hungrig mittback direkt från gatan. Jag köper inte förklaringen att det inte finns några bra mittbackar nuförtiden. Hur kommer det sig att Porto bland annat hittar de varje vecka på gatorna i Sydamerika. Vad har vi för scoutar i FC Barcelona? Har någon av er kollat upp om det är Zub's släktingar som jobbar i den fronten för att det känns som det. Det har inte hänt någon spännande på den fronten sen Rosell tog över. Nej, Neymar räknas inte....
Barcelona the cameroonians
2013-12-05 09:17
Messi, recovering from a thigh injury, is at ARG's training ground for more than 10 hours a day. Arrives at 8:30, leaves at 19:00. [sport]

Snacka om att vara dedikerad.

Drömmen är att han kommer tillbaka lagom till bortamötet mot Atlético 12/1, gärna som guldbollenvinnare, och direkt visar var skåpet ska stå.
Barcelona Rambla~
2013-12-05 09:16
Haha, kom till Falkenberg och utvecklas som spelare i Allsvenskan. Ja det låter säkert väldigt väldigt lockande för spelare som Dongou, Bangnack och Samper. :D
Barcelona petersays
2013-12-05 08:39
" Barcelona don't rule out signing a centre back in January. Balanta (20, River) and Santiago Vergini (25, Estudiantes) are options. [md] " Har följt pinsamt få Espanyol-matcher denna säsong. Kan någon berätta hur Hector Moreno varit? Sägs ju att Laudrup bokat in en flytt till Swansea för honom men...saker kan ju förändras. Jag är nämligen inte helt säker på att jag tror på de här 40-50M-värvningarna av spelare som Hummels och Silva. Våra dyraste värvningar har sällan visat sig vara våra bästa värvningar. Tvärtom snarare. Om Morenos form är god tror jag han skulle kunna göra enorm nytta. Skeppa Masken samtidigt. Luiz Gustavo är en annan spelare jag skulle vilja se i laget - som den nya Keita (vem kunde för några år sedan trott att forumet skulle ropa efter en ny Keita...?). En defensiv mitt som kan agera box-to-box.
Barcelona FCBlaugrana
2013-12-05 08:22
Läser Aftonbladets artikel om Henrik Larsson till Falkenberg. Här listas de spelare som Aftonbladet anser realistiska förstärkningar till Falkenbergs FF. Med rubriken: "UNGA SPELARE SOM KAN BLI AKTUELLA FÖR FFF"

Kommentarer?

Barcelona B
Jean Marie Doungou, 18, anfallare (Kamerun)
Macky Frank Bagnack Mouegni, 18, försvarare (Kamerun)
Sergi Samper Montana, 18, mittfältare (Spanien)
David Babunski, 19, mittfältare (3 A Makedonien)
Alejandro Grimaldo Garcia, 19, försvarare (1 U21 Spanien)

Ett stort skämt enligt mig att vi skulle låna ut de mest lovande talangerna från Segundan till en allsvensk nykomling.
Barcelona Canaletes
2013-12-05 05:57
Har också följt det och kollat upp om Ballon d'Or.
Direkt efter nyheten från AgenciaNews så försvann oddsen på 9-14gr från flera stora spelbolag. Väääälidgt intressant faktiskt haha

Vart hittar du 3.20 på Messi förresten?
Barcelona grande jw
2013-12-05 05:22
Har det kommit ut några nyheter angående Ballon d'Or? Jag kollade vinnaroddsen för en vecka sedan. Då låg C.Ronaldo i 1.30, Ribery i 2.0 och Messi i 12 gånger pengarna.

Idag är oddsen: C.Ronaldo 1.65, Messi 3.20, Ribery 15x pengarna.

Är det nyheten från "insiderkällan" på Twitter om att Messi vunnit som gjort att oddsen sjunkit så på Messi?
Barcelona Neymar N11
2013-12-05 05:14
22:00, TV4 Sport
Cartagena-Barcelona (Spanska cupen)

Tv4 sport sänder barcas match ;))
Barcelona Canaletes
2013-12-05 04:09
@Júnior.:

Precis!
Madrid är väldigt starka i år och det kommer bli en hård kamp ända mot slutet om vem som vinner ligan. Atlético Madrid alltså...
Barcelona Júnior.
2013-12-05 02:36
Värvar man någon mittback nu i januari så tycker jag inte att man ska begränsa sig alldeles för mycket. Tänker främst på om denne nu får spela i Champions League eller ej. Vi behöver en långsiktig lösning och inte en kortsiktig sådan. Vertonghen vore dock det optimala, enligt mig. Anledningen till att jag föredrar ett säkrare kort än Balanta och Vergini är för att jag är rädd för att vi i framtiden får uppleva samma situation. Att någon av dessa floppar och att vi sedan " nöjer" oss med våra mittbackar i några år framåt, precis så som vi gjort under de senaste säsongerna. Jag har inget förtroende för Rosell & Co. Jag ser hellre att man därför värvar in David Luiz, Hummels etc fastän mittbacken inte får spela Champions League för oss i år. CL är inte vårt enda bekymmer, vi har ligan att tänka på med.
Barcelona Lion24
2013-12-05 02:30
Seriöst, inte för att vara en sån, men våra spelare har nyss vunnit priser på La Liga galan och det finns inge artikel om det?
Barcelona Barcaholic
2013-12-05 02:22
H.Alavi - Magico! (Barcelona) Att det är Silva vi var ute efter i somras är nog inget snack om saken. Synd bara att våran ledning är som en tre åring och har bestämt sig för antingen Silva eller inget annat. Jag tror ärligt talat att Mascherano för spela endast för att han är Argentinare, för han gör absolut inget bra på plan när han spelar mittback. Hoppas du har rätt angående två mittbackar. Om Mascherano säljs så förstärks våran backlinje med flera nivåer bara där, skulle vi även få in en världsklass ersättare hade jag varit super nöjd. Men med våran ledning har väldigt låga förväntningar och förmodligen lär Bartra lämna samtidigt som man satsar på Pique, Puyol, Mascherano och någon relativt oprövad billig mittback. Prio 1 i sommar: En världsklass mittback & sälja Mascherano. Prio 2: En till världsklass mittback & sälja Mascherano. Prio 3: En mittfältare likt Gundogan & sälja Mascherano. Prio 4: Lewandowski & sälja Mascherano. Skulle vi lyckas med 2 utav dom 4 alternativen så skulle jag bli super nöjd.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-12-05 02:09
Barcaholic Bartomeu sade igår att klubben hade endast en mittback på sin radar under sommaren men valde att inte avslöja vem spelaren var. Eftersom det var så mycket skriverier om Thiago Silva så tror jag att det var honom klubben var ute efter. Jag tolkar det som att Bartomeu väljer att hålla namnet hemligt eftersom man inte har gett upp hoppet om Silva. Om vi någon dag värvar in honom går jag ner på knäna och pussar Zubis fötter. Jag tror inte att Tata Martino är särskilt bekväm vid att ständigt spela Mascherano som mittback. Varför han bänkar Bartra är en gåta. Puyol studsar fram och tillbaka, man vet inte riktigt vart man har honom och Pique.. Ja vad ska man säga om hans insatser den senaste tiden. Jag drar en snabb slutsats så här sent in på natten och säger att Martino vill värva in 2 mittbackar. En i januari och ytterligare en i sommar. Vem vet hur länge Puyol håller? Han har tidigare sagt att han är rädd att hans karriär kan vara över om ytterligare en storskada drabbar honom.
Barcelona Barcaholic
2013-12-05 02:02
H.Alavi - Magico! (Barcelona) Det behöver inte nödvändigt vis vara i januari. Mittbacks situationen är vårt största problem, den behöver inte lösas under januari fönstret då det är brist på val, utan man ska tänka efter ordentligt och göra så bra val som möjligt. Men vad skulle dessa två mittbackar erbjuda? Tex en av dom är ju 20 år gammal, kan knappast tänka mig han är större talang än Bartra som trots att han är våran bästa mittback inte får starta regelbundet pga oerfarenhet. Kan inte se att dessa två har något att erbjuda som skulle höja vårt lag. Man kan spela CL och EL under samma säsong, därför lagen som hamnar på tredje plats i CL skickas ner till EL. Men jag tycker inte man ska lösa mittbacks problemen i januari, utan vänta till sommaren. Om inte man är villig att köpa Vertonghen nu i Januari och samtidigt gå för någon utav Silva/Hummels/Luiz under sommaren och sälja Pique & Mascherano. För det skulle ju vara drömmen.
2013-12-05 01:56
Barcaholic Jag ser det som en omöjligt uppgift under transferfönstret i januari att försöka värva någon av mittbackarna som du nämnde, därför tror jag att det låter mer realistiskt med antingen Balanta eller Vergini. Jag håller med dig när du skriver att vi måste höja kvaliten. Men att värva en toppspelare i januari känns högst osannolikt. Dessutom, om Tata väljer att värva in en mittback, så vill han nog ha en som han kan använda i Champions League. Silva, David Luiz och Hummels är cuptied eftersom dom har redan deltagit i CL denna säsong. Vad det gäller Vertonghen är jag osäker, får man spela CL och EL under samma säsong? Redan när Tata Martino skrev på i somras så ryktades det om att han skulle ta med sig Santiago Vergini till Katalonien. I och med att Martino hade Vergini i Newell's Old Boys så har han god koll på vad han kan tillföra till laget. Jag lägger en slant på att Martino värvar in honom.
Barcelona Barcaholic
2013-12-05 01:52
H.Alavi - Magico! (Barcelona) Jag förstår inte vad vi ska med såna mittbackar till. Vi bör väl vara ute efter mittbackar för att höja kvalitén på våran backlinje och inte endast kvantitet? Mittbackar så som Silva, Luiz, Hummels och Vertonghen förstår jag då alla dom är bättre än våra nuvarande mittbackar och vem som helst utav dom skulle kunna lösa vårt mittbacks problem. Men några oprövade mittbackar som inte ens spelar i Europa låter inte alls lockande.
Barcelona Bästelona
2013-12-05 01:51
Balanta blir bra på fm hehe
2013-12-05 01:45
Barcelona don't rule out signing a centre back in January. Balanta (20, River) and Santiago Vergini (25, Estudiantes) are options. [md]
Barcelona grande jw
2013-12-05 01:40
Som jag förstått det är det alltså Tata Martino som sagt att han inte är övertygad av Montoya och därför vill Montoya lämna. Verkar lite konstigt om Tata skulle uttalat sig om detta?

Tycker själv dock att Montoya fått chansen att visa framfötterna en hel del nu med Dani Alves på skadelistan och jag tycker inte alls han imponerat. Tycker det är väldigt svårt att veta vart man har Montoya. När vi spelade bra förra året så spelade Montoya bra. Men nu när vi spelar som skit så är Montoya ännu mer skit. Känns aningen överhypad.

Om ryktet om att vi är intresserade av Fiorentinas Cuadrado stämmer så skulle inte jag ha något emot att vi säljer honom. Att låna ut honom är dock uteslutet då hans kontrakt går ut i sommar. Synd att vi alltid ska rea ut våra spelare i sista sekund för att ens lyckas få betalt för dom. Ledningen i ett nötskal.
Barcelona NoGo™
2013-12-05 01:05
Montoya is considering to leave. His agent is analyzing offers from Liverpool and Inter. Martino is not convinced by the right back. [md]

Hmm, Montoya är en sån spelare som måste spela regelbundet för att kunna prestera bra.

Va tycker ni? Ska han säljas, lånas ut eller stanna kvar?
2013-12-05 00:47
ElTriplete

Vad jag kan se i länktipset verkar det som att matchen sänds på TV4Sport och C More Live.
Barcelona ElTriplete
2013-12-05 00:04
Sorry för OT men fan vad äckliga TV4 är. De skulle sända Cartagena - Barca på fredag på TV4Sport men har ändrat nu.. Vafan
Barcelona påfågeln
2013-12-04 23:25
Rambla~ (Barcelona): Martinez är precis en sån tränare som Deulofeu behöver för att ta steget. Men Deulofeu stod ju ändå ut med Eusobio och såg till att bli bästa spelaren i segundan först innan han lämnade på lån för att fortsätta utvecklas. Tänk om andra talanger kunde göra så...
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-12-04 23:21
Enkos
Den typen av anfallare är målsprutare i första hand, du minns väl Samuel eto?
Inte var vår lejon supervass på att passa och aningen egoistisk emellanåt, men det måste strikers vara, det är bara genier som Messi som behärskar allt :P
Jag välkomnar en striker som kan göra "skitmålen" om laget kan anpassa sig till en liknanade 4-2-3-1 taktik.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-12-04 23:15
Vampíro

Indeed om Martines. Jag har följt honom sen han var i Wigan. Han har den mest tydliga filosofin i hela premier league om man räknar bort fönstertittaren Wengar.

Jag är hundra på att han skulle göra framgång hos oss. Den tiden, den dagen..
Barcelona Baronen
2013-12-04 23:07
Suarez skulle gå hem hos oss. Hans vinnarskalle och genialitet. I alla fall. Han är som en furie på planen. Helt galen, springer, jobbar gör drömmål. Kan man inte säga om många i Barca.
Barcelona Rambla~
2013-12-04 23:07
@Vampíro:

Jag har också tänkt tanken, i framtiden får Roberto Martinez gärna ta över på Camp Nou.
Annons: